LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
consument1001
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2009 12:25

DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door consument1001 »

Veel berichten op dit forum over DSB hypotheek/woekerpolis gedupeerden, maar wie o wie had meer dan 100.000 op de spaarrekening? Wie heeft zich aangesloten bij een van de advocaten die (zegt) op te komen voor de belangen van deze groep? Bartels Advocaten vraagt een voorschot van bijna 3000 euro, heeft iemand daar evaringen mee? Consumentenclaim doet niets voor deze gedupeerden!!!!
In de herrie over DSB is dit m.i. een vergeten groep, echter het gaat om de zuurverdiende centjes (veelal pensioen) van (veelal kleine zelfstandigen) harde werkers en spaarders die nu aan een zijden draad komt te hangen omdat men er in NL blijkbaar niet op kan vertrouwen dat een erkende bank tevens een veilige en stabiele haven is!

stofzuigertje

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je vooraf had gezorgd dat het op 2 namen stond geld er €200.000,- of bij meerdere banken zodat het deel elders wel bereikbaar bleef.

Dus doe grote bedragen nooit bij een bank, ook als er niets mis zou zijn, een Hacker kan een online rekening ook onbereikbaar maken...

Of zoals ik had, geen internet wegens graven bij buren en ik wil dit niet in Biep regelen in het openbaar.....

Dus als je het had verdeeld had U nu minder problemen gehad.

Vergeet niet dat de Lakemansbank in Enkhuizen in 1936 ook failliet ging, en dus was de oproep van Pieter dus niet geheel......
Vul zelf maar in...

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door testcase »

Geen greintje medelijden met deze gedupeerden.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door marcel75 »

Stofzuigertje,
Enig historisch besef is je blijkbaar vreemd, wel het blind napraten van anderen. In Enkhuizen zat Lakenman bank. Een heel andere familie en geen vertakking.
Laatst gewijzigd door marcel75 op 10 nov 2009 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert055
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2009 12:48

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door Bert055 »

Geen greintje medelijden met deze gedupeerden.
Belachelijke opmerking, kinnesinne omdat jij het niet hebt!

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ik heb geen > 100k bij DSB maar daarom ga ik de mensen die het wel hebben niet de grond in trappen.
Beetje smakeloos als je dat wel doet (gevalletje jalouzie !)

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door Jan1 »

Zoals ik al eerder heb gezegd, je zou je moeten schamen om zaken met de DSB te doen, nu heb ik ook geen enkel medelijden met welke gedupeerde dan ook. In het bijzonder met de hebzuchtigen die een achtergestelde deposito hebben.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door testcase »

Ik had het niet beter kunnen zeggen. Geen euro overheidsgeld daarnaar toe.

diederikscheringa
Berichten: 156
Lid geworden op: 22 okt 2009 11:50

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door diederikscheringa »

Tis al erg genoeg dat de eerste 100.000 door andere banken moet worden opgehoest.
9% rente: te mooi om waar te zijn!

Inderdaad.

Alles boven de 100.000 p/p kan mooi in de failliete boedel blijven, er moet al genoeg afgeschreven worden, alle kleine plusjes helpen!

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door Janny »

nu heb ik ook geen enkel medelijden met welke gedupeerde dan ook. In het bijzonder met de hebzuchtigen die een achtergestelde deposito hebben.
Ik denk ook niet dat deze mensen om meedelijden vragen!en waarom zijn zij: hebzuchtig?
Ze vragen om rechtvaardigheid, en dat is heel iets anders. Terecht, met 100.000, of een achtergesteld deposito kon je vooraf weten dat bij een debacle je achter het net vangt, maar om nou deze mensen op deze manier als op dit forum weg te zetten is niet terecht.
Vergeet niet dat je ook de plicht hebt om een goed rentmeester te zijn, en je geld dus op een verantwoorde manier te beheren. Niet iedereen gaat daarmee direct naar een verzekerings maatschappij om het te laten groeien. Ja vakmanschap is meesterschap. Dus let op uw zaak. Ook de kleine spaarder wil graag z'n geld laten renderen. Waarom moeten zij, die om wat voor reden dan ook meer tot hun beschikking hebben , direct worden weggezet met: eigen schuld dikke bult.
en met leedvermaak worden bekeken.? Geld is niet vies, je kunt er verdraait leuke dingen mee doen.
janny

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Je kan je geld aan niemand toevertrouwen. Niemand probeert eerst geld voor jou, met jou geld te verdienen. Nee, je geld wordt gebruikt om eerst de mensen die het beheren, hun zakken te vullen. EN hopelijk is de winst dan groot genoeg om ook wat aan de eigenaar van het geld te schenken.

Beheer je geld, zelf. En anders zorg dat je geen geld hebt.
Onze economie is zodanig in elkaar gezet, dat je wordt gewongen, risico's met je vermogen te nemen, anders loopt het vanzelf leeg bij de bank en de fiscus. En Zeker bij de DSB.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door Janny »

Je kan je geld aan niemand toevertrouwen. Niemand probeert eerst geld voor jou, met jou geld te verdienen. Nee, je geld wordt gebruikt om eerst de mensen die het beheren, hun zakken te vullen.
Je moet zoeken, en dan mogen ze wat mij betreft ook winst maken, als ze mij ook maar een nette rente betalen.
Oké risico is er altijd, maar dat moet je durven nemen. En nooit met geld waarvan je moet leven experimenteren.
kijk eens op AEX sparen. is het proberen waard. Niets heb je, 7% kun je soms krijgen.
janny

diederikscheringa
Berichten: 156
Lid geworden op: 22 okt 2009 11:50

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door diederikscheringa »

En nooit met geld waarvan je moet leven experimenteren.
Dat is een wijze les, maar of je dat bij dsb-ers tussen de oren krijgt.....

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Domme Spaarders Bank

En Janny de AEX op dit moment is alleen interessant als je short gaat. Het stijgt omhoog en keldert omlaag en stijgt en ........ een hobbel baan. Moet je versand van hebben dus ook niet zomaar roepen over de AEX.
Als je op het verkeerde moment instapt, kan je zuur zijn. Dus eerst inlezen, begrijpen en niet napraten.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door Janny »

AA
wie zegt dat ik napraat?
je zet voor een half jaar vast. je gokt op 7% en je kan uitkomen op nul%, maar teert niet in.Oké de inflatie maar verder is het de gok wel of geen rente.
Daar heb ik goed over nagedacht en onderzocht. dus wat is daar mis mee?
Ik heb er alle vertrouwen in dat ik goed uitkom.
Het stijgt inmiddels mooi, dus we wachten rustig af.
Groet janny

diederikscheringa
Berichten: 156
Lid geworden op: 22 okt 2009 11:50

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door diederikscheringa »

Toch wel een correctie Janny: Atlanta zegt het wel goed: op dit moment alleen beleggen als "short". Ofwel een achtbaan. Instappen en bij kleine winsten verkopen.

Je redenatie dat het 7% kan zijn, maar dat 0% de bodem is snap ik niet, je kunt goede verliezen lijden op de beurs, geloof mij. Moet je overigens ook niet over zeuren, net zoals je niet moet jammeren over een achtergesteld deposito in faillisement.

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

AEX, kans op winst

Laten we eens beginnen bij de winst. Een mandje AEX aandelen biedt twee kansen op winst, namelijk de koersstijging en de dividenduitkeringen. Het dividend van de AEX kan zo rond de 4% liggen dus toch iets om rekening mee te houden. Echter, ABN Amro kijk niet naar het dividend, alleen naar de koersstijging van de AEX. De rente over het ingelegde bedrag wordt berekend aan de hand van de koersstijging van zes maanden met een maximum van 7%.

Een voorbeeld
Stel, u legt 1000 euro in en u laat het geld twee looptijden van ieder 6 maanden staan. De eerste zes maanden stijgt de AEX 10%, de volgende 6 maanden stijgt de AEX 2%. Let op: de rente is op jaarbasis, dus de eerste 6 maanden ontvangt u over 6 maanden de maximale rente van 7%. Dit is 35 euro (omdat het slechts de rente over een half jaar is).
De tweede 6 maanden ontvangt u een rente van 2%, dit komt overeen met 10 euro. Totaal heeft u in een jaar dus 45 euro ontvangen wat overeenkomt met 4.5% rente.

Dit voorbeeld laat zien dat u in een jaar dus alleen 7% rendement maakt als de AEX zowel de eerste 6 maanden als de tweede 6 maanden minimaal 7% stijgt. De AEX is grillig, en het is moeilijk (misschien wel onmogelijk) om te voorspellen wat de stand zal zijn over 6 maanden. Dit is het risico dat genomen wordt bij AEX Sparen.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Janny, enige advies, als dat mag. Let goed op je centjes.
De AEX stijgt nu, maar 2 weken geleden ging die van rond de 323 punten bijna weer door de 300 punten grens.
Op dit moment kan je alleen een boterham verdienen als je short gaat. Wat de ABNAMRO dus met je geld doet, zonder dat je het weet, want ze hoeven pas over een jaar met je af te rekenen. Op zich geeft dat niet als je tevreden bent.
De combinatie short en goud (moest je wel een jaar geleden zijn ingestapt) is 'goud' waard. Ik baal als een stekker daar ik 2 maanden geleden de helft van mijn goud voorraad hebt verkocht om dollars te kopen. Aan de andere kant moet ik ook tevreden zijn want het was bijna een verdubbeling met toen ik instapte.
Maar voor mij is het een spel, en ik hou niet van verliezen.

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

[*]Wat de ABNAMRO dus met je geld doet, zonder dat je het weet, want ze hoeven pas over een jaar met je af te rekenen. Op zich geeft dat niet als je tevreden bent.[*]

Uw geld staat wel voor zes maanden vast volgens de site van ABN/AMRO !

diederikscheringa
Berichten: 156
Lid geworden op: 22 okt 2009 11:50

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door diederikscheringa »

Beleggen is een spel zonder zekerheden. Dus doe het met geld dat je kunt missen en zie het als een loterij.

Op dit moment: koop short in bv. "penny stocks" . Hoog risico, maar je kunt ook binnen een week je geld verdubbelen.

Niet huilen als je verliest, das de enige spelregel!

Gesloten