LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afwikkeling/nummerport. mobiel abonnement Telfort absurd!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ushke
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2009 14:39

Afwikkeling/nummerport. mobiel abonnement Telfort absurd!!

Ongelezen bericht door Ushke »

In april 2009 mijn mobiele abonnement bij Telfort opgezegd, na ruim 7 jaar klant te zijn geweest. Telefonisch(want dat moet telefonisch..), maar dan krijg je geen bevestiging en heb je dus geen bewijs.1 week later via mail nogmaals opgezegd en geëist om een bevestiging. Aangegeven ook in opzegging dat ik mijn tel.nr. wilde behouden. Bevestiging van Telfort ontvangen met daarin ook de vermelding dat ik vanaf 20 augustus prepaid kon bellen en gebeld worden en zo mijn nummer werd behouden.

Voor de zekerheid 11 augustus nog even gebeld met Telfort of het allemaal goed komt. Ondertussen ook nieuwe provider gevonden en aan Telfort doorgegeven,waarvoor aanvraag in behandeling was.
Op 20 augustus ben ik vanaf 08.00 uur uit de lucht geweest en dit heeft geduurd tot 28 augustus. Na de nodige telefoontjes, onbeschoft behandeld door Telfort en zonder begrip, had ik vanaf 28 aug. eindelijk prepaid. Heb door dit geval kosten(o.a. telefonisch) moeten maken en heb een Kans op een baan misgelopen,doordat ik totaal niet bereikbaar was. Gevraagd hoe het zat met nummerportering en deze zou 2 sept. gerealiseerd zijn. Na de nodige mailwisseling gedurende 4 weken, was ik het beu en heb een laatste betaling gestorneerd om Telfort hopelijk zo tot actie aan te zetten.

Kreeg eind sept. een aanmaning van Telfort, maar nummerportering was nog steeds geen feit. Uiteindelijk kon ik eind van de dag op 5 okt. weer met mijn nummer bellen en gebeld worden onder de nieuwe provider, terwijl dat 5 weken daarvoor al een feit moest zijn.

Valutadatum 15 okt. gestorneerde betaling betaald. €5,07 heb ik eraf gehaald voor aangetoonde kosten voor bellen, omdat Telfort wanprestatie leverde.(ik weet nu dat ik dit juridisch gezien niet mocht doen, maar Telfort mocht ook van alles niet doen)

Ik ontvang 17 oktober vordering van Lindorff. Stuur hen een mail dat ik heb betaald(met kopie afschrift als bewijs) op de € 5,07 na, welke ik uiteindelijk 28 okt. alsnog onder protest heb betaald.

Lindorff blijft met hun praktijken bezig door vooral mijn mails niet te lezen en gewoon aanmaningen en sommering te blijven sturen met daarin volledige hoofdsom en incassokosten! In al hun brieven gebruiken ze ook nog eens 4 verschillende uiterste betaaldata. 2e brief 9 nov., 3e 5 nov., 4e 17 nov. en de laatste 12 nov. Uiteindelijk(en daar hopen de 'ratten' van Lindorff op) heb ik 4 nov. de onterecht in rekening gebrachte incassokosten alsnog ook voldaan, omdat ik vanwege zware privéomstandigheden dit niet trek. Terwijl alles is voldaan blijven ze me nog lastig vallen. Zaterdag 7 nov. lag er weer een brief van Lindorff op mijn deurmat…Niet te geloven!!

Telfort heeft ook maar 1 aanmaning gestuurd, heeft me niet ingelicht dat ze een bureau inschakelen en schakelen ook nog eens onterecht dit incassobureau in, omdat ik al had betaald.
Ik ga Telfort nu aanklagen voor wanprestatie en wil mijn materiële en immateriële schade vergoed hebben.
Mijn rechtsbijstand doet niets onder de € 200,--.
Dit is van beide organisaties gedrag dat niet getolereerd moet worden en vind ik smerige praktijken.

Telfort mag mij als (ex)klant wel 8 dagen uit de lucht gooien, vanaf 11 augustus een klant bezig houden mbt nummerportering, wat pas 5 oktober een feit was! Mij als klant op kosten jagen, omdat Telfort hun werk niet doet en dan ook nog onterecht het incassobureau Lindorff op je dak sturen met de nodige dreigende brieven en ook weer kosten.
Lindorff beroept zich op het feit dat Telfort de vordering aan hen uit handen heeft gegeven, omdat mijn betaling nog niet binnen was. En op artikel 6:44 lid 1. Kan iedereen wel wat zeggen. Feit was dat ik 15 okt. heb betaald en ik 17 okt. vordering van Lindorff op de deurmat had liggen!!
Lindorff trekt zich hier niets van aan en gaat als een blind paard door met foutieve aanmaningen en sommatie sturen. Tevens ook nog dreigen met een deurwaarder.

Helaas is het bij het forum niet mogelijk om de mailwisseling van Telfort en mij en de mails naar Lindorff in bijlage toe te voegen…

Utaddict
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 sep 2009 11:52

Re: Afwikkeling/nummerport. mobiel abonnement Telfort absurd!!

Ongelezen bericht door Utaddict »

Er is een hoop verkeerd gegaan.

Maar ik mis wel de informatie over "Wat ging er mis, waarom duurde nummerbehoud zo lang" etc etc.

Ushke
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2009 14:39

Re: Afwikkeling/nummerport. mobiel abonnement Telfort absurd!!

Ongelezen bericht door Ushke »

De mailwisseling tussen Telfort en mij wilde ik in een bijlage toevoegen, maar dat gaat dus niet op het forum. Alleen afbeeldingen.
Telfort heeft me 6 weken lang aan het lijntje gehouden. Met de opmerking een storing, dan moesten ze weer mijn mobiele nr hebben(wat ze al lang weten), dan weer doorsturen naar betreffende afdeling(die heb ik wel 4x gemaild gekregen(, dan moest ik de aanvraag tot nummerbehoud weer opnieuw indienen en ga zo maar door.
Ze hebben in april 2009 in de bevestiging al toegezegd dat ik per 20 augustus prepaid zou hebben, en daarmee dus ook mijn nummer zou behouden. Per 2 sept. zou de nummerportering een feit zijn en dat werd dus 5 oktober..
Ze hebben gewoon hun werk niet gedaan en houden je dan ook nog zo lang bezig en hebben geen begrip en willen je niet helpen.

witte angora
Berichten: 32017
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afwikkeling/nummerport. mobiel abonnement Telfort absurd!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgende keer eerst een nieuwe provider zoeken, en laat die alles maar verder regelen, inclusief nummerbehoud en al die dingen meer. Maak duidelijk dat je geen twee abonnementen wil, maar dat beide abonnementen op elkaar aan moeten sluiten enzovoorts.

Gaat nog niet altijd goed, maar als je dan een beetje dramt krijg je het heus wel voor elkaar hoor.

Voor de nieuwe provider ben je de nieuwe klant, ze hopen dat je zo lang mogelijk blijft, dus ook al is de klant geen koning meer, je wordt toch wel een beetje als een prinsje/prinsesje behandelt.

Gesloten