LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afgesloten wat nu te doen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
family guy

afgesloten wat nu te doen

Ongelezen bericht door family guy »

ben van af morgen afgesloten bij nuon, en zoek naar een oplossing, ik heb door omstandigheden een schuld van 4000 euro, ben bereid dit in termijnen terug te betalen maar in de laatste brief van nuon staat dat verdere onderhandeling / bemiddeling pogingen geen baat meer hebben. nu snap ik wel dat ik gewoon per maand 1000 euro overmaak. en klaar is kees, het probleem is dat ik nu stroom nodig heb en niet pas over 4 maanden. mijn vraag luid dan ook wat kan ik doen :?:

h@rm@n

Re: afgesloten wat nu te doen

Ongelezen bericht door h@rm@n »

De tekst in de brief van Nuon lijkt mij duidelijk. Probeer bij je bankinstelling iets te regelen (pers. lening/krediet omhoog) zodat je over de € 4.000,00 beschikt en betaal daarmee Nuon en los bij je bank met termijnen die je kunt betalen af. :idea:

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Waarom heb je het zo hoog laten oplopen?
Even gewoon €1000 betalen per maand kan niemand, tenminste ik neem niet aan dat je rockenveller heet?
Ik lees trouwens nergens dat er een incasso bureau mee bezig is geweest, ik vermoed haast van wel, die zullen je ook wel gevraagd hebben om te reageren.
Ik zou als ik jou was, toch nog maar eens bellen met de Nuon en dat je nu stroom nodig hebt, hebben hun geen boodschap aan, wel is het zo, dat wettelijk gezien je niet mag afgesloten worden in de winter, maar!

Als ik even nadenk € 4000,00 schuld, hoelang heb jij je rekeningen dan wel niet betaald?
Soms hebben mensen ook een eigen verantwoording en omstandigheden zijn dan onder geschikt!
Ik raad je de schuldsanering aan!

rene117

Ongelezen bericht door rene117 »

Den Haag, 23 sept. Energiebedrijven mogen huishoudens met een betalingsachterstand in de winter niet meer afsluiten van gas en elektriciteit. Minister Wijn (Economische Zaken) heeft het verbod afgekondigd in een ministeriële regeling. In de Gaswet en de Elektriciteitswet stond al dat bedrijven er alles aan moeten doen om afsluiting van kleinverbruikers in de winter te voorkomen. In een debat bleek dat de Kamer dat niet voldoende vond.Dossier - Elektriciteit
Vanaf komende winter mogen energiebedrijven alleen nog consumenten afsluiten die knoeien met de meter, illegaal stroom aftappen of zich schuldig maken aan fraude. Wanbetalers kunnen alleen worden afgesloten als ze weigeren mee te werken aan het voldoen van een betalingsachterstand of schuldsanering.

Wijn schrijft aan de Kamer: „Als de afnemer ook afwijzend reageert op deze uitgestoken hand of weigert in contact te treden met de leverancier, dan is het alsnog gerechtvaardigd een dergelijke klant af te sluiten. Hierop wordt een uitzondering gemaakt als sprake is van zeer ernstige gezondheidsrisico’s als gevolg van een ernstige ziekte van de afnemer of een huisgenoot.”

Mensen die in de zomer zijn afgesloten, moeten tussen 1 oktober en 1 april weer worden aangesloten. Voorwaarde is ze meewerken aan een schuldsaneringsregeling.
dus het mag niet wat ze gaan doen

handelaar

Ongelezen bericht door handelaar »

@rene117 Ze hebben het al gedaan.

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte family guy,

Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de afsluiting van uw energietoevoer.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om het een en ander voor u uit te zoeken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

rene117

Ongelezen bericht door rene117 »

als ik hun was dan zal ik een brief naar de dte sturen want ze mogen deze maanden niet afsluiten en dat weten ze bij nuon ook donders goed
maar ja bedrijven hebben de macht he in dit land en de reg laat het maar toe

handelaar

Het bericht van de Nuon medewerker is hoopvol. Laat hier nog eens de afloop weten. Hopelijk kan er toch een regeling getroffen worden. Succes!

charissa_1

Ongelezen bericht door charissa_1 »

Ook ik ben afgesloten van gas en elektra (oxxio) wegens een betalingsachterstand.
Ik heb inmiddels een nieuwe energieleverancier en heb die bevestiging inmiddels ook al in de bus.
Ik heb dit gemeld bij enexis de netwerkbeheerder maar die kunnen mij blijkbaar niet eerder weer aansluiten dan de nieuwe leverancier (NEM) mij bij hen aanmelden.
Ik heb inmiddels contact gehad met de NEM en die vertelden mij dat dit 6 tot 8 weken ging duren.
Wat kan ik nu het beste doen want ik zit nu inmiddels al bijna een week met mijn 2 kinderen in het donker en de kou..

charissa_1

vogels schreef:
Wat kan ik nu het beste doen
Uit logeren gaan, lijkt mij de enige goede optie. Je kan hooguit de NEM blijven bellen om de zaak te bespoedigen.

En hoe krap je ook zit in de (nabije) toekomst: zorg ervoor dat je altijd essentiële zaken als gas, licht, water, huur en zorgverzekering blijft betalen. Je raakt anders alleen maar van de regen in de drup.
Daar heeft u absoluut gelijk in,ik heb gelukkig dan ook geen huur of andere achterstanden.

blijdorp

Ongelezen bericht door blijdorp »

Mensen met een forse betalingsachterstand bij maatschappij één kunnen zonder probleem overstappen naar maatschappij twee. Ook daar ontstaat meestal een betalingsachterstand. Op deze manier kan de schuldenlast in korte tijd uitgroeien tot onbeheersbare grootte.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

family guy plaatst een topic met wat verwarde gegevens, prikkers reageren incl NUON, family guy fakename? laat uiteraard niets meer van zich horen, hun ballonnetje is opgelaten en stijgt verder LOL :shock:

handelaar

@Henri42

Het is heel jammer dat iemand hier iets plaatst en dan verder niets meer laat horen. Is het dan allemaal fake (uit verveling misschien) of zal family guy er simpelweg niet meer aan denken.

charissa_1

handelaar schreef:@Henri42

Het is heel jammer dat iemand hier iets plaatst en dan verder niets meer laat horen. Is het dan allemaal fake (uit verveling misschien) of zal family guy er simpelweg niet meer aan denken.
Het zou idd mooi zijn als iemand die een topic opend ook even laat weten hoe het afgelopen is maar helaas doet niet iedereen dat. :)

charissa_1

vogels schreef:@charissa: kan je niet iets met de buren regelen? Groot verlengsnoer via het raam of balkon, zodat je in ieder geval ergens licht hebt.
Ik zit op dit moment bij een vriendin met de kinderen en morgen ga ik weer contact met de NEM opnemen...
Volgens enexis gaat het hun er alleen om dat wordt doorgegeven door de NEM dat zij de nieuwe leverancier zijn en dan kan er een spoedinhuizing? plaatsvinden...
Dus hopelijk word het zo snel mogelijk opgelost..

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Mocht u denken dat door middel van overstappen naar een andere energieleverancier u weer heraangesloten wordt, zult u bedrogen uitkomen.
Oxxio heeft u laten afsluiten omdat u de rekeningen niet hebt betaald. Die rekeningen blijven openstaan. Aangezien Oxxio 1 factuur kent, dus ook de netbeheerkosten incasseert en betaald, zult u bij de netbeheerder Enexis ook een betaalachterstand hebben. Zo lang als dat u die Oxxio rekening niet betaald, zult u, ondanks uw overstap, ook niet worden heraangesloten.
Voordat u wordt afgesloten hebt u tal van brieven, incasso's ed. gehad. U had een betalingsregeling kunnen treffen. Waarom hebt u dat niet gedaan?
Nu kan dat niet meer, omdat u geen klant meer bent van Oxxio.

Denkt u werkelijk uw probleem op te lossen door over te stappen naar een nieuwe leverancier?
Hoe naief.

Tuskar

Ongelezen bericht door Tuskar »

Hei.
Een tip voor de afsluiting en toch licht te hebben.
Draco
Redwood Outdoor

Energie : Accu en 12/220 Volt
Vermogen : 7 Watt
Brandduur : ca 8 uur
De energie zuinige spaarlamp van Redwood Outdoor is spat waterdicht en schokbestendig.
De lamp is ook voorzien van een handvat en een afstandsbediening.
Er worden standaard twee snoeren bij geleverd : een 12 V en een 220 V snoer.
Zo kunt u overal en altijd uw lamp opladen.
Inclusief : Afstandsbediening

Kost 29,90 euro.

Een Delonghi Kachel op LPG gas is een uitkomst. Stookt met gemak de kamer warm en een vulling aan de benzinepomp waar LPG is, betaal je rond de 8 a 9 euro. Je kunt er 14 dagen er opstoken. Dan kun je nog opp een aggregaat stroom draaien. Verlengsnoer met stekker / stekker. In de meterkast alles op ) schakelen en de stekker in een stopcontact steken en je hebt op die groep stroom. 4 groepen is 4 keer een verlengsnoer stekker/stekker. Zo heb ik het op dit moment ook. Warm water en licht, kan niet op.

charissa_1

Shine schreef:Mocht u denken dat door middel van overstappen naar een andere energieleverancier u weer heraangesloten wordt, zult u bedrogen uitkomen.
Oxxio heeft u laten afsluiten omdat u de rekeningen niet hebt betaald. Die rekeningen blijven openstaan. Aangezien Oxxio 1 factuur kent, dus ook de netbeheerkosten incasseert en betaald, zult u bij de netbeheerder Enexis ook een betaalachterstand hebben. Zo lang als dat u die Oxxio rekening niet betaald, zult u, ondanks uw overstap, ook niet worden heraangesloten.
Voordat u wordt afgesloten hebt u tal van brieven, incasso's ed. gehad. U had een betalingsregeling kunnen treffen. Waarom hebt u dat niet gedaan?
Nu kan dat niet meer, omdat u geen klant meer bent van Oxxio.

Denkt u werkelijk uw probleem op te lossen door over te stappen naar een nieuwe leverancier?
Hoe naief.
De schuld aan Oxxio is inmiddels voldaan evenals de €108,- afsluitkosten aan Enexis..
De NEM heeft beloofd er zorg voor te dragen dat ik nog voor het weekend weer aangesloten word.

mrdude1983

Ongelezen bericht door mrdude1983 »

Overstappen met naar een andere leverancier kan ook als men een betalingsachterstand heeft. Men moet dan wel rekening er mee houden dat men mogelijk een waarborg moet betalen bij de nieuwe leverancier

mrdude1983

Ongelezen bericht door mrdude1983 »

charissa_1 schreef:Ik heb inmiddels contact gehad met de NEM en die vertelden mij dat dit 6 tot 8 weken ging duren.
6 tot 8 weken?? Dat lijkt mij sterk, een aanmelding bij een leverancier mag in normale gevallen niet zo lang duren. Ook kunt u zelf uw aanmelding doorgeven bij uw netwerkbeheer. Dit kunt u doen door bij uw nieuwe leverancier een zo gehete request id code kunt opvragen. Deze code is een bewijs van aanmelding voor de netwerkbeheerder. In de meeste gevallen is deze code na een aantal werkdagen beschikbaar bij uw leverancier

Gesloten