LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon cv ketel huren,bah bah

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
kimba444

Nuon cv ketel huren,bah bah

Ongelezen bericht door kimba444 »

Ik vraag me werkelijk af is er nog een eerlijk bedrijf die de waarheid spreekt.
We wilden een cv ketel huren,
Dus dachten,laten we eens een adviseur van Nuon komen.Tijdens 't gesprek vroeg ik tot twee keer toe aan de meneer van nuon,stel we huren een ketel en we gaan verhuizen en de volgende bewoners willen de huur ketel niet mee overnemen,wat zijn dan de gevolgen voor ons....
hierop antwoorde hij letterlijk,JULLIE BETALEN DAN NOG ALLEEN DE RESTSCHULD VAN DE KETEL EN DAN IS HIJ VAN U.....Ik dacht jippie.Had al bijna mijn handtekening gezet.
Totdat mijn lieve broer eens goed ging lezen in de kleine lettertjes,daar staat namelijk een heel ander verhaal,daar staat letterlijk in gewone taal vertaald,resterende huurschuld plus restwaarde van de vc ketel...Oepssssss
Nadat ik dit had gelezen nam ik contact op de met de adviseur die mij een heel ander verhaal vertelde,ik confronteerde hem ermee en zijn antwoord was letterlijk,ja neee echt nee dat kan niet,dan hebben ze 't veranderd... Ik antwoorde lees 't u maar eens na in artikel 4 ,welk artikel antwoorde hij,waar staat dat,deze meneer werkte al een aantal jaartjes voor dit bedrijf en kent de eigen regels van 't bedrijf nog niet eens,schandalig gewoon of hij deed net alsof hij dom was en weldegelijk wist wat voor informatie hij achter hield....Ik antwoorde naar hem,vraag dit eens duidelijk aan de directie van u bedrijf en bel me dan terug,dan pas maak ik een beslissing
Wat denkt u,nooit meer iets gehoord...
Ik twijfelde aan mezelf en liet 't door verschillende mensen lezen en allemaal kwamen ze tot de zelfde conclusie mijn conclusie dus...

Ik ben echt kwaad,kan ik dan niemand meer vertrouwen in dit soort zaken.

Shine

Re: Nuon cv ketel huren,bah bah

Ongelezen bericht door Shine »

Als ik de voorwaarden bekijk, staat het onder artikel 5 en 6 en niet in artikel 4.
Artikel 4 gaat over: HUURPRIJS/BETALING.

Ik heb de voorwaarden (lang leve google!) even opgezocht.:

ARTIKEL 5 - HUURTERMIJN/LOOPTIJD VAN DE HUUROVEREENKOMST
1 De huurovereenkomst wordt aangegaan voor een termijn van tenminste 144 achtereenvolgende maanden. Na afloop van deze termijn wordt de huurovereenkomst telkens stilzwijgend met een jaar verlengd, tenzij de huurovereenkomst met inachtneming van een termijn van tenminste één maand vóór de overeengekomen tijdsduur schriftelijk wordt opgezegd.

2 Ruim voor verstrijking van de levensduur van het Toestel zal Nuon aan U een voorstel doen toekomen terzake de huur van een nieuw Toestel. Nuon is gerechtigd de huurovereenkomst te beëindigen op het moment dat de levensduur van het Toestel komt te verstrijken, Nuon zal U hiervan tenminste 2 maanden van tevoren schriftelijk op de hoogte brengen.

3 Bij tijdelijke buitengebruikstelling van het Toestel door afwezigheid of om een andere reden blijft U de huur steeds ten volle verschuldigd.

ARTIKEL 6 - TUSSENTIJDSE BEËINDIGING
1 De huurovereenkomst kan op Uw verzoek worden beëindigd na het verstrijken van een huurperiode van tenminste 48 achtereenvolgende maanden onder de voorwaarde dat het Toestel in eigendom wordt overgenomen tegen de door Nuon te berekenen contante waarde (uitgaande van de dan geldende wettelijke rente) van de resterende huurtermijnen en de restwaarde. Het verzoek tot beëindiging dient schriftelijk te worden gedaan.

2 Bij verkoop van het pand of in het geval van overlijden kan de huurovereenkomst worden voortgezet met de opvolgende eigenaar van het pand. De procedure is als volgt. U danwel Uw erfgenaam dient bij Nuon het formulier huurovernameovereenkomst op te vragen. Na ontvangst van dit formulier dienen U danwel Uw erfgenaam en de opvolgende eigenaar van het pand de huurovernameovereenkomst volledig ingevuld en ondertekend te retourneren. Binnen 30 dagen na ontvangst van de ondertekende huurovernameovereenkomst zal Nuon schriftelijk kenbaar maken of zij zich kan verenigen met de voorgestelde huuropvolger. In het geval van overlijden van de huurder is voorts tussentijdse beëindiging van de huurovereenkomst mogelijk na schriftelijke melding hiervan en na betaling van de door Nuon te berekenen contante waarde (uitgaande van de dan geldende wettelijke rente) van de resterende huurtermijnen en de restwaarde. Op het moment van betaling van deze vergoedingen eindigt de overeenkomst en gaat het Toestel in eigendom over.

5 Indien de huurovereenkomst om welke reden dan ook is komen te eindigen, en het Toestel niet aan U in eigendom is overgedragen, heeft Nuon het recht het Toestel van het Perceel weg te nemen zonder tot enige vergoeding gehouden te zijn. Verwijdering van het Toestel mag slechts door of vanwege Nuon plaatsvinden. U bent verplicht het personeel dat met verwijdering van het Toestel is belast toe te laten tot de ruimte waarin het Toestel is geplaatst. 6 Door of vanwege en voor rekening van Nuon worden alleen de werkzaamheden verricht die noodzakelijk zijn voor de verwijdering van het Toestel. Nuon is niet gehouden tot het verrichten of laten verrichten van werkzaamheden om muren, plafonds, leidingen, kranen en etcetera in de oorspronkelijke staat te herstellen. 7 Indien U Nuon belemmert bij het verwijderen van het Toestel bent U een direct opeisbare en niet voor matiging vatbare boete verschuldigd aan Nuon, zoals vermeld in artikel 11 lid 6, onverminderd Uw verplichting tot betaling van de te verschijnen huurvergoedingen en vergoeding van de schade die Nuon mocht hebben geleden of zal lijden doordat U in gebreke bent gebleven het Toestel onmiddellijk en in goede staat ter beschikking te stellen.

Zie:
http://www.google.nl/url?q=https://www. ... _BuhZZBOXA

Vattenfall Webcare
verified

Re: Nuon cv ketel huren,bah bah

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Kimba444,

Uit uw opmerkingen op dit forum maak ik op dat u ontevreden bent met de wijze waarop u door één van onze medewerkers te woord bent gestaan.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze kwestie met u te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Gesloten