LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke combi cv is momenteel een aarader

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
stimpy

Welke combi cv is momenteel een aarader

Ongelezen bericht door stimpy »

Na heel wat gezoek en vergelijk ben ik er nog niet helemaal uit. Na het lezen van een oud draadje hier http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1&start=20 op het forum ben ik wel al heel wat wijzer geworden, maar dat is dus een oude topic.

Vandaar dus deze hernieuwde vraag, wat is momenteel een goede combi cv.

De ketel die vervangen moet worden is een Agpo econpact 27C.
Onze situatie, vrijstaande woning, 1 badkamer met bad en douche en vloerverwarming. Verder gebruiken we nergens warm water van de cv, we hebben een electrische boiler in het keuken kastje.

In het vorige topic werd van de Atag gezegd dat deze zouden lekken bij de warmte wisselaars, maar hoe is dat met het nieuwste model wat momenteel erg hoog scoort in de test van de consumentenbond.

Verder vraag ik me af of het niet energie zuiniger zou zijn om het warme water in de keuken ook van de combi te betrekken ipv uit de electrische boiler(wij hebben een vaatwasser dus daar gebruiken wij geen warm water voor)

Ik zit te vergelijken tussen de volgende ketels.
Remeha Avanta CW6(model 2009)
Remeha Calenta 28c(model 2009)
Remeha Quinta 28c(model 2007)

Nefit Proline HRC24 / CW4(2009)
Nefit Topline Compact HRC 25 / CW4(2007)

Vailant?

Bosch?

ATAG A 244EC(2009)

Van oudere modellen zijn de kinderziektes bekend, nieuwere modellen hebben weer nieuwere technieken.
Dan nog de vermogens, dat loop erg uiteen. De Agpo doet het goed wat vermogen betreft dus daar wil ik niet te ver boven zitten.
(nominaal vermogen 80/60°C kW 24,9 - 7,4 50/30°C kW 27,0 - 8,1)

Ook vindt ik prijs/kwaliteit/levensduur verhouding belangrijk.
Ik heb niets aan een zuinige ketel die maar kort mee gaat, daarentegen heb je ook niet veel voordeer bij een zuinige die erg duur is.

Kortom, Heel veel vragen en vraagtekens. Ik hoop dat iemand mij de goede kant op kan helpen.
Alvast dank daarvoor.

stofzuigertje

Re: Welke combi cv is momenteel een aarader

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als er een goede vakman in de buurt zit voor onderhoud en storingen zou ik zijn merk kiezen want vreemde merken is vaak even zoeken met storingen...
Daarom liever Nefit als grootste of Vailliant als degelijk....

Maar kijk eerst of ze het verkopen of officieel dealer zijn, zie de website van merken...

stimpy

Wij hebben een onderhoudscontract lopen bij onze energieleverancier en die mensen kunnen met elk merk overweg.
Mijn eerste cv heb ik gekocht bij de lokale installateur en die heeft me deze agpo verkocht, dat was de beste ketel en kwalitatief goed bla bla bla.
Vanaf de eerste minuut niks anders dan problemen met het ding gehad.

Vandaar deze vraag voor een onafhankelijke mening.

spoon1

Ongelezen bericht door spoon1 »

Niet te lang over nadenken....bij elke CV is er wel wat te vinden....
Zelf 2 weken geleden de Nefit Topline HRC 25 gekocht. Prima keteltje, erg stil en geeft genoeg warm water en 15jr garantie op warmtewisselaar (klonk leuk).

Gewoon een weekje diverse forums afstruinen, dan offertes opvragen in de buurt en dan eentje kiezen.
Anders krijg je nog slapeloze nachten van dat gepieker.
Want een maandagmorgen modelletje kan er bij allemaal in zitten.....dus kwestie van mazzel hebben.

stimpy

Ik ga mijn ketel zelf plaatsen dus ik hoef geen offertes op vragen.... internet is de goedkoopste aanbieder.

Het gaat mij er om dat ik een goede keus maak, en die keus hoeft een instalateur niet meer voor mij te maken want dat is de laatste keer slecht uitgepakt.

Mijn twijfel zit nu nog tussen de remeha calenta 40c of de intergas kombi kompact hre 36/30

Van de intergas vindt ik het rendement wel goed en een voordeel dat hij geen 3weg klep heeft. Wel weer wat minder tapwater, en weet niet of dit kwalitatief een goede ketel is.

Van de remeha vindt ik de isense leuk en het hoge tapwater volume. Ook een wat bekender merk... dus meer betrouwbaar?
Nadeel is het hoge vermogen, tenminste...... is dat een probleem dat de ketel bv veel op half vermogen draait?

Wilibald

Ongelezen bericht door Wilibald »

Het vermogen cv zijdig is eventueel terug te stellen, dus dit mag geen probleem zijn. Verder is Remeha een goede fabrikant van ketels.
Heb nog geen ervaring met de calenta, maar de quinta en de avanta zijn goede ketels.

helpendhandje

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Nefit :!:
Heb zelf de Nefit HR combi excellent nogwat
Nu 9 jaar oud, uitstekende ketel die het met de nieuwe vloerverwarming ook uitstekend doet.
Wel een lekke boiler gehad van de zomer maar van Nefit daar een tegemoetkoming in de vervangingskosten voor gehad (mede met dank aan onze installateur/onderhoudsbedrijf)
Verder een goede ketel (huis aan drie kanten geheel vrij, pal op de westenwind)
Gasverbruik is heel erg enorm afgenomen met deze ketel.

Ketelbinkie 33

Ongelezen bericht door Ketelbinkie 33 »

Remeha heeft veel klachten. zelf heb ik nu ook problemen mee. na zes jaar gebruik van een remeha avanta heb ik drukval van meer dan een bar in het systeem. Overdrukventiel vervangen, maakte geen indruk. Warmetwisselaar is gescheurd. Ben benieuwd of dit binnen de garantie valt?

Gesloten