Even een vraag.
Mijn ex heeft na onze scheiding een aanzienlijk bedrag van div. instanties en rekeningen gehaald. (Spaarrekening, overlijdensverzekering uitkeren, onterechte belasting teruggave op mijn burgerservice nummer enz.)
Zij heeft toegegeven via o.a. de mail en bij een mediation afspraak dat zij verantwoordelijk is voor het weg maken van het geld en dat zij dit zonder mijn toestemming heeft gedaan na onze scheiding.
Probleem is dat alle schuldeisers bij mij komen claimen omdat het voor 50% op mijn naam staat. Je bent dus beide verantwoordelijk voor de gemaakte schuld ook al is het na een scheiding EN van de betreffende kale kip (zij dus) kan je niet plukken.
Nu betaal ik alle schulden en wacht ik al diverse maanden tot zij een keer de betalingsregeling welke zij met mij heeft afgesproken bij de mediation (maar deze papieren mag je niet gebruiken omdat het geheim is) en via de mail heeft aangegeven.
Bestaat er een mogelijkheid dat ik via een deurwaarder haar de kosten en schulden aan mij laat betalen of heb ik gewoon pech en kan ik betalen maar naar mijn centen fluiten of kan ik toch nog, al is het maar een gedeelte, terug halen bij haar via een deurwaarder.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Deurwaarder inschakelen voor ex?
Re: Deurwaarder inschakelen voor ex?
Je geeft zelf het antwoord al: je kunt de deurwaarder inschakelen. Je kunt ook eerst nog een aangetekende brief sturen met een laatste verzoek om tot betaling over te gaan en dat als dat niet gebeurt je wettelijke rente zult bijtellen. Komt er dan binnen 2 weken nog niets, dan uit handen geven aan deurwaarder en eventueel een rechtszaak voorbereiden.
Re: Deurwaarder inschakelen voor ex?
Helaas vandaag toch nog even naar onze "huis" advocaat gebeld. (Welke wij al jaren hebben als raadsvrouw) maar deze zei dat er eerst een uitspraak van de rechter moet liggen en dat je aan de hand van die uitspraak pas een deurwaarder in kan schakelen. Ik gok dat we alles eerst maar weer op moeten sturen naar de advocaat en hopen dat er iets uit komt.