LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Montel Meubelen misleiding

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
conquista1
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2009 11:46

Montel Meubelen misleiding

Ongelezen bericht door conquista1 »

Onlangs ging ik zoeken naar een bank. Ik vond een mooie lederen bank bij Montel in Eindhoven. Ik wilde niet meteen tot aankoop overgaan en nam de brochure mee.

Daar stond in dat Montel de laagste prijsgarantie geeft op hun banken. Er stonden geen voorwaarden bij, maar er stond: Als uw zo'n bank ergens goedkoper aantreft krijgt u uw Montel zelfs gratis. Zo zeker zijn wij van onze zaak!

En ik kwam de bank dus inderdaad goedkoper tegen. Zo'n 200 euro verschil. Nog gevraagd aan de verkoper: is dit een actie of showroommodel. Nee, kwam rechstreeks uit de fabriek. Dus mails bewaard natuurlijk. Nou ben ik niet van gisteren... ik snap echt wel dat zo'n zaak geen banken gratis wil weggeven. Maar het staat er toch echt zwart op wit dat ze dat wel doen!

Ik heb vervolgens meerdere keren getracht contact op te nemen met Montel hierover en zij hebben het verhaal vernomen, maar geven geen enkele reactie.

Dit is toch gewoon pure misleiding?!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Montel Meubelen misleiding

Ongelezen bericht door sjoegel »

De actie " elders niet goedkoper" is een ultieme actie van een grote meubelboer om zich te ontworstelen van de crisis in de meubelbranche. Die crisis komt niet alleen door de recessie maar is al langer aan de gang. Montel probeert bij leveranciers exclusieve modellen te krijgen die soms maar op een klein puntje verschillen van de standaard modellen. Dat lukt niet altijd. Als grote meubelboer leggen ze het altijd af tegen de vele prijsstunters op internet. Kijk maar eens op marktplaats. Nieuwe banken, dezelfde als bij Montel, van dezelfde fabrikant voor veel lagere prijzen. De fabrikanten geven dezelfde garantie dus daar kan Montel zich niet mee onderscheiden. Internetwinkels zijn vaak ook al CBW aangesloten. Klanten willen niet meer betalen voor de grote dure winkels en voor de koffiejuf en Maserati van de directie. Grote probleem is dat de klanten gaan proefzitten bij Montel en de bank dan via internet elders kopen.
Alle grote meubelzaken hebben last van de veranderende markt. Als excuus voeren ze de recessie aan. Maar er is dus veel meer aan de hand.

Ik geef je weinig kans op een snelle oplossing :? Als ze in jouw zaak toegeven is het hek van de dam.

conquista1
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2009 11:46

Re: Montel Meubelen misleiding

Ongelezen bericht door conquista1 »

ja oke.. maar ja.. je zet iets zwart op wit.. en overigens is het een winkel die ik had benaderd voor die bank... het was geen internetzaak.
Bij mediamarkt e.d. hebben ze altijd voorwaarden eraan hangen: binnen een straal van zoveel km etc. Montel heeft niks daarvan.

meubelverkoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 dec 2007 18:19

Re: Montel Meubelen misleiding

Ongelezen bericht door meubelverkoper »

Hallo,
Welke bank van Montel heb je gezien dan en waar denk je deze nog meer gezien te hebben? Heel benieuwd naar. Montel zegt namelijk een exclusieve collectie te hebben die nergens anders te koop is....

conquista1
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2009 11:46

Re: Montel Meubelen misleiding

Ongelezen bericht door conquista1 »

Dat weet ik. Ik heb begrepen dat zij de exclusieve rechten op hebben gekocht. Maar de bank is nog steeds onder de naam L'ancora te koop. En ik ga hier verder geen namen noemen, om de simpele reden dat ik voor de betreffende zaak geen problemen hoeft te veroorzaken. Als Montel zelf wil weten wie, kunnen ze mij gewoon persoonlijk benaderen (of vragen als ze mn bank af komen leveren 8) ).

conquista1
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2009 11:46

Re: Montel Meubelen misleiding

Ongelezen bericht door conquista1 »

P.s. Ik 'denk' niet deze bank te hebben gezien. Ik heb bevestigende emails daarvan. Ook dat dit dezelfde bank van dezelfde fabriek is.
Dat er een ander label aan is gehangen doet er niet toe verder. Er staat ook in de brochure: als je zo'n bank tegenkomt. Nou, het is dus exact dezelfde. Zelfde fabriek, zelfde leer, zelfde bank, ander label.

Vraag me trouwens ook af waarom de vraag gesteld wordt welke bank, want dit is totaal niet relevant voor dit topic.

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Montel Meubelen misleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Meestal betekent de laagste prijsgarantie, dat je eerst moet kopen/betalen voordat je op die garantie aanspraak kan maken.
Dan is er ook sprake van een overeenkomst, en kan je naar de geschillencommissie.
Sowieso kun je je beklagen bij de consumentenautoriteit
http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagin ... _klacht_in

conquista1
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2009 11:46

Re: Montel Meubelen misleiding

Ongelezen bericht door conquista1 »

Inderdaad is dat meestal, maar ik heb alles van hun gelezen en er is niets publiekelijk zichtbaar. Als zij niks te verbergen hadden... waarom zouden ze dan gewoon niet antwoord geven op mijn vraag en aangeven dat er voorwaarden zijn. Maar ze zijn wel angstvallig stil.

Bedankt voor de link!

meubelverkoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 dec 2007 18:19

Re: Montel Meubelen misleiding

Ongelezen bericht door meubelverkoper »

Ik vind het inderdaad ook een typisch verhaal. Normaal gesproken heeft Montel exclusiviteit afgesproken met haar leveranciers. Wel klopt het dat l'Ancora levert aan Montel, weliswaar met een label van Montel er aan. Het zal in dat geval om model Copacabana of Venice gaan.
Wat ik zou doen, is met een offerte en een foto van de goedkopere bank naar Montel gaan. Daarmee verhaal halen en als zij onterecht niet toegeven, eventueel dreigen dat je naar de CBW, consumentenbond en tros radar stapt. Meer kun je volgens mij niet doen...
Succes, ben benieuwd naar het vervolg!

Criticaster_01
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 nov 2009 12:13

Re: Montel Meubelen misleiding

Ongelezen bericht door Criticaster_01 »

Via internet kom je er achter dat je bijna altijd bij De Mandemakers Groep uitkomt. Zij bezitten blijkbaar meerdere formules zoals RIANT/Stoutenbeek, Natuzzi, Montel, Sanders Meubelstad, Piet Klerkx, Morres en ook nog eens Woonexpress

Brief sturen naar Rob de Wijs (Manager Logistiek en Klantenservice) doet wonderen!
Laatst gewijzigd door Criticaster_01 op 25 apr 2010 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

conquista1
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2009 11:46

Re: Montel Meubelen misleiding

Ongelezen bericht door conquista1 »

Ik ben blij dat ik dus geen bank bij Montel meer heb gekocht. Ik heb mijn bank gekocht via http://www.woondesignopruiming.nl

Zijn showroommodellen en wellicht vanwege het design nog in de hogere prijsklasse, maar ik kwam er al snel achter waarom toen ik 1 van de winkels bezocht. Duidelijk een service waar je u tegen zegt! De bank staat er al en wordt op afroep geleverd en dat helemaal gratis en er werd geen geld uit mijn zakken geklopt want de man liet ook gewoon de goedkoopste banken die hij had zien als optie (stond toch een leuke leolux voor 750 euro ;) ).
Ik ben dus blij dat ik de keuze heb gemaakt wat meer uit te geven en zonder al die rompslomp. Ik heb ook de gewone garantie overigens gekregen ondanks dat het een showroommodel is!

Ook ik zag door de bomen het bos niet meer met al die winkels die steeds van dezelfde keten blijken te zijn, maar ben er klaar mee.

P.s. niet alles wat ze hebben in het magazijn staat op die website.

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Montel Meubelen misleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Na lang aan het lijntje gehouden te zijn heb ik uiteindelijk kosteloos kunnen annuleren. Thank god!
Zodra de vermoedelijke levertijd met een maand verstreken is, heb je volgens de CBW voorwaarden gewoon recht op kosteloze ontbinden van de koop.

Criticaster_01
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 nov 2009 12:13

Re: Montel Meubelen misleiding

Ongelezen bericht door Criticaster_01 »

Ja erg jammer!
Laatst gewijzigd door Criticaster_01 op 25 apr 2010 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

mupske
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 nov 2009 13:53

Re: Montel Meubelen misleiding

Ongelezen bericht door mupske »

Ook Wooninc is van DMG !!!

Richard81
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2009 02:41

Re: Montel Meubelen misleiding

Ongelezen bericht door Richard81 »

Er zijn zat andere goedkopere meubelzaken die exclusieve leveranciers hebben. Tevens een beter service en kwaliteit. Je bent zoiezo niet slim als je bij een van de DMG-Formule's koopt! Van mij part mogen ze de koude douche krijgen!!!

Gesloten