LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] energie direct
energie direct
Hallo
Ik had mij vandaag aangemeld bij energie direct. Omdat één van de goedkoopste leuk maar na alle verhalen op internet ben ik gaan twijfelen.
of ik dit wel moest gaan doen.
Ik ben nu een annuleringsbrief aan het schrijven en stuur deze morgen met aangetekende post op.
en maak kopie voor mij zelf.
je kunt je toch berichten op de 7 dagen bedenktijd ?
en moet je ook nog bellen of is dit goed zo ?
help help
unsaid die niet zo slim was vandaag en zich dom voelt
Ik had mij vandaag aangemeld bij energie direct. Omdat één van de goedkoopste leuk maar na alle verhalen op internet ben ik gaan twijfelen.
of ik dit wel moest gaan doen.
Ik ben nu een annuleringsbrief aan het schrijven en stuur deze morgen met aangetekende post op.
en maak kopie voor mij zelf.
je kunt je toch berichten op de 7 dagen bedenktijd ?
en moet je ook nog bellen of is dit goed zo ?
help help
unsaid die niet zo slim was vandaag en zich dom voelt
Re: energie direct
Is goed, is heel goed. Ga niet bellen. Bewaar het ontvangstbewijs (met hun handtekening) héél goed. Reageer niet op hun brieven en/of telefoontjes
Sterkte!
BTW: hoe aangemeld?
Sterkte!
BTW: hoe aangemeld?
Re: energie direct
helaas via de telefoon weet niet of dat uitmaakt
naar al die spookverhalen had ik zoiets ik ga wel naar de nuon ofzo die tenminste betrouwbaar is
naar al die spookverhalen had ik zoiets ik ga wel naar de nuon ofzo die tenminste betrouwbaar is
Re: energie direct
Maar op de zevendagen bedenkt tijd heb je toch recht ?
ik hoop alleen niet dat ze er geld gaan af halen mag toch niet als je annuleert?
ik hoop alleen niet dat ze er geld gaan af halen mag toch niet als je annuleert?
Re: energie direct
Houd je rekening in de gaten. Zodra je een afboeking ziet: gelijk storneren. En laat je bank weten dat ze dat geen tweede keer toestaan omdat je dan een andere bank neemt. Reken maar dat ze daar gevoelig voor zijn.
Re: energie direct
Maar ik vind dat dat niet mag gebeuren maar ik houd alvast rekening met het ergste of is dat stom?
mag je altijd geld terug laten storten als je het ergens niet mee eens bent
wat is het banknr eigelijk van energie direct misschien dat je die al vast kan laten blokkeren
mag je altijd geld terug laten storten als je het ergens niet mee eens bent
wat is het banknr eigelijk van energie direct misschien dat je die al vast kan laten blokkeren
Re: energie direct
Ja, dat heet storneren.said1983 schreef: mag je altijd geld terug laten storten als je het ergens niet mee eens bent
Re: energie direct
De afgelopen twee jaar heb ik energie betrokken bij ENERGIEDIRECT . En ik ben op z'n zachtst gezegd zeer ontevreden over dit bedrijf en ben benieuwd of er meer klachten zijn m.b.t . hun manier van handelen .
Naar aanleiding van mijn ervaringen ben ik van plan de geschillencommissie in te schakelen en ik heb ze inmiddels meegedeeld dat ik her en der zal waarschuwen tegen dit bedrijf .
Mijn klachten in kort bestek ( alle correspondentie ter inzage):
men vraagt online de meterstanden door te geven . Vervolgens duurt het minimaal 4 maanden voordat je eventueel het teveel betaalde aan voorschotten terugkrijgt . In mijn geval betrof het dit jaar 140 euro . Begin maart gaf ik mn meterstanden door . Eind Juli volgde afrekening . In deze tijd van geautomatiseerde gegevensbestanden uiteraard volkomen overbodig , maar bij vele duizenden klanten een lucratieve bijverdienste.
Uiteraard heb ik vele malen naar de reden gevraagd maar je krijgt of geen antwoord of een automatisch antwoord waarop je niet kunt reageren . Uiteindelijk kreeg ik na dit jaar in juni zowaar een geschreven mail met een nietszeggende dooddoener van : “juli is uw factuurmaand “ terwijl men dus in maart de meterstanden opvraagt .Overigens was de handelwijze in 2008 dezelfde.
Men heeft een zogenaamde “persoonlijke pagina” maar ook hier geen antwoorden of eerst na zeer lange tijd .
Tenslotte schermt men met het feit dat jezelf de hoogte van je voorschot zou kunnen aanpassen . Dus op een gegeven moment wilde ik m'n voorschot dan maar naar beneden aanpassen omdat ik ieder jaar teveel betaal aan voorschotten . Maar : dit naar beneden aanpassen kan bij ENERGIEDIRECT met maximaal 4 euro per maand )) : “om u tegen onaangename verrassingen te beschermen “.
In Juni na 3 maanden wachten heb ik ze wederom aangeschreven dat ik wanneer ik nu niet binnen 5 werkdagen m'n afrekening ontving ik m'n maandelijkse automatische incasso's zou terugstorten .
Vervolgens kreeg in te maken met een uitermate kort aangebonden incassobureau en een dreigement van ENERGIEDIRECT de overeenkomst te ontbinden en aan instanties door te geven dat ik wanbetaler zou zijn .
Moraal van het verhaal : NIEt aan beginnen bij deze "spaarbank ". !!!
Naar aanleiding van mijn ervaringen ben ik van plan de geschillencommissie in te schakelen en ik heb ze inmiddels meegedeeld dat ik her en der zal waarschuwen tegen dit bedrijf .
Mijn klachten in kort bestek ( alle correspondentie ter inzage):
men vraagt online de meterstanden door te geven . Vervolgens duurt het minimaal 4 maanden voordat je eventueel het teveel betaalde aan voorschotten terugkrijgt . In mijn geval betrof het dit jaar 140 euro . Begin maart gaf ik mn meterstanden door . Eind Juli volgde afrekening . In deze tijd van geautomatiseerde gegevensbestanden uiteraard volkomen overbodig , maar bij vele duizenden klanten een lucratieve bijverdienste.
Uiteraard heb ik vele malen naar de reden gevraagd maar je krijgt of geen antwoord of een automatisch antwoord waarop je niet kunt reageren . Uiteindelijk kreeg ik na dit jaar in juni zowaar een geschreven mail met een nietszeggende dooddoener van : “juli is uw factuurmaand “ terwijl men dus in maart de meterstanden opvraagt .Overigens was de handelwijze in 2008 dezelfde.
Men heeft een zogenaamde “persoonlijke pagina” maar ook hier geen antwoorden of eerst na zeer lange tijd .
Tenslotte schermt men met het feit dat jezelf de hoogte van je voorschot zou kunnen aanpassen . Dus op een gegeven moment wilde ik m'n voorschot dan maar naar beneden aanpassen omdat ik ieder jaar teveel betaal aan voorschotten . Maar : dit naar beneden aanpassen kan bij ENERGIEDIRECT met maximaal 4 euro per maand )) : “om u tegen onaangename verrassingen te beschermen “.
In Juni na 3 maanden wachten heb ik ze wederom aangeschreven dat ik wanneer ik nu niet binnen 5 werkdagen m'n afrekening ontving ik m'n maandelijkse automatische incasso's zou terugstorten .
Vervolgens kreeg in te maken met een uitermate kort aangebonden incassobureau en een dreigement van ENERGIEDIRECT de overeenkomst te ontbinden en aan instanties door te geven dat ik wanbetaler zou zijn .
Moraal van het verhaal : NIEt aan beginnen bij deze "spaarbank ". !!!
Re: energie direct
vanadaag de aangetekende brief op de bus gedaan.
nu had ook mail dat gegevens niet klopte bij de aanmelding natuurlijk niet moet er nog heen verhuizen stelletje sukkels luisteren niet eens
hoop da een aangetekende brief goed is.
nu had ook mail dat gegevens niet klopte bij de aanmelding natuurlijk niet moet er nog heen verhuizen stelletje sukkels luisteren niet eens
hoop da een aangetekende brief goed is.
Re: energie direct
Ik werd vandaag gebeld door energie direct en heb gezegd dat ik het per brief aant annuleren ben. ik heb nu ook en bevestiging gehad op de mail van de afmelding.
dus.
ik ga toch liever naar iets betrouwbaars toe
dus.
ik ga toch liever naar iets betrouwbaars toe
Re: energie direct
Hallo allemaal,
ik ben gisteren dus door zo'n man van energiedirect aangesproken thuis en ik heb met mijn stomme kop ja gezegd! Na al de horrorverhalen gelezen te hebben begon ik hem toch te knijpen. Nu is mijn vraag:
Ik heb nog geen klantennummer oid, maar wil al wel annuleren. Kan dat?
Ik heb wel een overeenkomst en ik ga vandaag een kopie van de overeenkomst plus een annuleringsbrief met de aangetekende post opgestuurd naar ED. Denk je dat dat gaat lukken? Ik bel zelf maandag even naar die gasten bellen om te kijken of alles wel in orde is dan.
Ook ga ik alvast naar mijn huidige leverancier bellen om te zeggen dat er als er een eventuele switch komt...dat zij deze moeten blokkeren.
Graag jullie reacties en eventuele tips
ik ben gisteren dus door zo'n man van energiedirect aangesproken thuis en ik heb met mijn stomme kop ja gezegd! Na al de horrorverhalen gelezen te hebben begon ik hem toch te knijpen. Nu is mijn vraag:
Ik heb nog geen klantennummer oid, maar wil al wel annuleren. Kan dat?
Ik heb wel een overeenkomst en ik ga vandaag een kopie van de overeenkomst plus een annuleringsbrief met de aangetekende post opgestuurd naar ED. Denk je dat dat gaat lukken? Ik bel zelf maandag even naar die gasten bellen om te kijken of alles wel in orde is dan.
Ook ga ik alvast naar mijn huidige leverancier bellen om te zeggen dat er als er een eventuele switch komt...dat zij deze moeten blokkeren.
Graag jullie reacties en eventuele tips
Re: energie direct
Lijkt me de goede aanpak; zie verhaal hierboven. Dus aangetekend verzenden, bewijs van ontvangst goed bewaren en verder niet ingaan op hun reactie(s).
Re: energie direct
ik wil ook graag alvast hun rekeningnummer laten blokkeren bij de bank, zodat ze niet ineens bedragen van mijn rekening af kunnen boeken. Wie heeft er een recent bankrekeningnummer van hun?
Dank!
Dank!
Re: energie direct
Ben onlangs overgestapt van nuon naar energie direct, ging helemaal foutloos.....
Re: energie direct
Deze mail heb ik vandaag naar Radar gestuurd (en tevens ook naar Vara Kassa)
Geachte Radar,
Omdat ik dreigde te worden afgesloten, ben ik noodgedwongen overgestapt van Oxxio naar Energiedirect.
Omdat het later om een fout bleek te gaan, heeft Oxxio mijn laten weten toch niet af te sluiten.
Ik wilde dus gewoon bij Oxxio blijven en heb binnen 7 dagen, de wettelijke termijn, op de 7e dag gebeld naar Energiedirect om mijn aanmelding ongedaan te maken.
Toen ik de dame van Energiedirect aan de lijn kreeg, vertelde zij mij tot mijn grote verbazing dat mijn aanmelding al ongedaan was gemaakt. Door wie kon zij niet zeggen.
Ik vroeg haar dus of het dan nu geregeld was dat de aanmelding niet doorging en zij zei ja.
Omdat ik met mijn gsm geen 0900 en 0800 nummers kon bellen (ivm wsnp) heb ik gebruik gemaakt van de vaste lijn van buren hier verderop in de straat.
Nu kreeg ik laatst een mail van Energiedirect dat zijn per 9 nov as gingen beginnen met het leveren van gas en electra.
Hierop heb ik een mail gestuurd dat ik de aanmelding al ongedaan had gemaakt binnen de wettelijke termijn, maar volgens hen was dat niet zo, zij konden daar niks van vinden.
Ik moet nu een kopie van mijn tel rek overleggen zodat zij kunnen zien dat ik gebeld heb |(wat in mijn ogen nog niks bewijst, maar goed).
Dat kan dus niet omdat ik bij de buren heb gebeld.
Ik heb al gevraagd aan de buren of zij kunnen inloggen bij MIJN CAIWAY, de maatschappij waar zij hun tel verbinding hebben, zodat zij de specificatie kunnen uitprinten.
Maar helaas zijn zij het wachtwoord van hun account bij CAIWAY kwijt dus kunnen niet inloggen, dus ook geen specificatie.
Of zijn nog een nieuw wachtwoord gaan aanvragen weet ik niet, ik heb niks meer van ze gehoord.
Ik vind het schandalig dat Energiedirect gewoon glashard zit te liegen, en voel me verschrikkelijk in de maling genomen.
Je denkt dat je op tijd opzegt, zij bevestigen dit, en dan krijg je dit gezeur.
Ik kan nu geen kant op, moet bij hun blijven.
Wat kan ik nu nog doen.
Vriendelijke groeten.
Geachte Radar,
Omdat ik dreigde te worden afgesloten, ben ik noodgedwongen overgestapt van Oxxio naar Energiedirect.
Omdat het later om een fout bleek te gaan, heeft Oxxio mijn laten weten toch niet af te sluiten.
Ik wilde dus gewoon bij Oxxio blijven en heb binnen 7 dagen, de wettelijke termijn, op de 7e dag gebeld naar Energiedirect om mijn aanmelding ongedaan te maken.
Toen ik de dame van Energiedirect aan de lijn kreeg, vertelde zij mij tot mijn grote verbazing dat mijn aanmelding al ongedaan was gemaakt. Door wie kon zij niet zeggen.
Ik vroeg haar dus of het dan nu geregeld was dat de aanmelding niet doorging en zij zei ja.
Omdat ik met mijn gsm geen 0900 en 0800 nummers kon bellen (ivm wsnp) heb ik gebruik gemaakt van de vaste lijn van buren hier verderop in de straat.
Nu kreeg ik laatst een mail van Energiedirect dat zijn per 9 nov as gingen beginnen met het leveren van gas en electra.
Hierop heb ik een mail gestuurd dat ik de aanmelding al ongedaan had gemaakt binnen de wettelijke termijn, maar volgens hen was dat niet zo, zij konden daar niks van vinden.
Ik moet nu een kopie van mijn tel rek overleggen zodat zij kunnen zien dat ik gebeld heb |(wat in mijn ogen nog niks bewijst, maar goed).
Dat kan dus niet omdat ik bij de buren heb gebeld.
Ik heb al gevraagd aan de buren of zij kunnen inloggen bij MIJN CAIWAY, de maatschappij waar zij hun tel verbinding hebben, zodat zij de specificatie kunnen uitprinten.
Maar helaas zijn zij het wachtwoord van hun account bij CAIWAY kwijt dus kunnen niet inloggen, dus ook geen specificatie.
Of zijn nog een nieuw wachtwoord gaan aanvragen weet ik niet, ik heb niks meer van ze gehoord.
Ik vind het schandalig dat Energiedirect gewoon glashard zit te liegen, en voel me verschrikkelijk in de maling genomen.
Je denkt dat je op tijd opzegt, zij bevestigen dit, en dan krijg je dit gezeur.
Ik kan nu geen kant op, moet bij hun blijven.
Wat kan ik nu nog doen.
Vriendelijke groeten.
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 14 feb 2007 10:28
Re: energie direct
....
Laatst gewijzigd door W.J.Buisma op 06 jul 2011 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: energie direct
Nee, vanaf 9 november zit ik bij Energiedirect.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09 jan 2008 19:36
Re: energie direct
In mijn omgeving zijn ze vandaag langs geweest. Er waren behoorlijk wat mensen die er in zijn getrapt, waarschijnlijk op grond van enkele cijfers. Bij Energie Direct is het vastrecht een stuk hoger. Ik geloof pas dat een leverancier goedkoper is als ik zelf alles heb nagerekend en me op de hoogte heb gesteld van de voorwaarden.
Re: energie direct
@ Poespas
Vreemd dat u moet gaan bewijzen dat u met hun gebeld heeft.
Een beetje zichzelf respecterend leveringsbedrijf laat te allen tijde een notitie achter dat u op dd, tijdstip, met .. inzake.. gebeld hebt.
M.a.w. de medewerker(ster) die u destijds te woord heeft gestaan heeft in uw gegevens kunnen zien dat uw switch ongedaan was gemaakt toen u belde. Van dit gesprekje moet ze toch iets aan notitie achterlaten?
E.D maakt zich er gemakkelijk vanaf door de bewijslast om te gaan draaien.
Had u E.D. niet gebeld had u toch niet kunnen weten dat de overstap naar E.D, niet doorging! Wat achteraf dus een leugen, of iig foute informatie blijkt te zijn.
Advies: Uw poot stijf houden, klacht indienen bij E.D., wel uw rekeningen gewoon betalen (anders komt daar weer onnodige extra ellende achter weg) en E.D> moet zorgen dat uw Switch ongedaan wordt gemaakt. Immers, dat hebben ze u destijds ook te verstaan gegeven.
"Overstap was al ongedaan gemaakt"
Wellicht kan uw buur nogmaals naar de website van Cai... en aangeven het wachtwoord kwijt te zijn. (dat kan namelijk heel gemakkelijk als je wilt inloggen. Dan staat vaak er onder 'wachtwoord vergeten? Klik hier...) Dan ontvangt de persoon een nieuw wachtwoord op het emailadres waarmee ze zich destijds geregistreerd hebben. Et voila.
Kleine moeite, groot gebaar lijkt me. Ik toch nog eens even aan het hemdje van die buur trekken. Want hun reactie acht ik ook wat van de gemakkelijke kant.
Vreemd dat u moet gaan bewijzen dat u met hun gebeld heeft.
Een beetje zichzelf respecterend leveringsbedrijf laat te allen tijde een notitie achter dat u op dd, tijdstip, met .. inzake.. gebeld hebt.
M.a.w. de medewerker(ster) die u destijds te woord heeft gestaan heeft in uw gegevens kunnen zien dat uw switch ongedaan was gemaakt toen u belde. Van dit gesprekje moet ze toch iets aan notitie achterlaten?
E.D maakt zich er gemakkelijk vanaf door de bewijslast om te gaan draaien.
Had u E.D. niet gebeld had u toch niet kunnen weten dat de overstap naar E.D, niet doorging! Wat achteraf dus een leugen, of iig foute informatie blijkt te zijn.
Advies: Uw poot stijf houden, klacht indienen bij E.D., wel uw rekeningen gewoon betalen (anders komt daar weer onnodige extra ellende achter weg) en E.D> moet zorgen dat uw Switch ongedaan wordt gemaakt. Immers, dat hebben ze u destijds ook te verstaan gegeven.
"Overstap was al ongedaan gemaakt"
Wellicht kan uw buur nogmaals naar de website van Cai... en aangeven het wachtwoord kwijt te zijn. (dat kan namelijk heel gemakkelijk als je wilt inloggen. Dan staat vaak er onder 'wachtwoord vergeten? Klik hier...) Dan ontvangt de persoon een nieuw wachtwoord op het emailadres waarmee ze zich destijds geregistreerd hebben. Et voila.
Kleine moeite, groot gebaar lijkt me. Ik toch nog eens even aan het hemdje van die buur trekken. Want hun reactie acht ik ook wat van de gemakkelijke kant.
Re: energie direct
@ poespas
Toen mijn aanmelding was afgemeld kreeg ik een e-mail met bevestiging dat ik geen klant zou worden. Heb jij die niet gehad dan? Dan heb je iig bewijs van afmelding..
Toen mijn aanmelding was afgemeld kreeg ik een e-mail met bevestiging dat ik geen klant zou worden. Heb jij die niet gehad dan? Dan heb je iig bewijs van afmelding..