Sjow, ik kop mezelf even omhoog.
Ik heb eindelijk na bijna een jaar ellende op heel ander gebied, 3 weken geleden een fijne brief gestuurd naar Aegon, met alle door Kweenie aangedragen punten erin.
Joepie de poepie, vandeweek kreeg ik 3 dikke enveloppen van Aegon terug, met een hele hoop info, en nog eens zoveel meer vraagoproepers
Afijn, op de 2 pensioenbeurzen geldt inderdaad het lijfrente principe. Maar de spaarbeurs schijnt niet te voldoen aan de KEW eisen.
Bij de lijfrenteprodukten krijg ik ook een nette lijst met de gevolgen op fiscaal gebied maar op de spaarbeurs krijg ik gewoon alleen een afkoopwaarde (oh ja, en een offerte

voor een andersoortige voortzetting)
Maar natuurlijk snapt Blondie het nog steeds niet.
Eerst wordt de Wet IB 2001 uitgelegd, waarbij doemscenarios worden aangegeven, vervolgd door:
Bovenstaande is niet van toepassing als de afkoopwaarde niet meer bedraagt dan € 4068,-. In dat geval wordt de afkoopwaarde fiscaal aangemerkt als een lijfrentetermijn. daarom vindt, ervan uitgaande dat u de premie of premies volledig in aftrek hebt gebracht, in de inkomstenbelasting alleen heffing plaats over de afkoopsom zelf en worden geen negatieve uitgaven voor inkomensvoorzieningen en revisierente in aanmerking genomen.
De afkoopwaarde van de verzekering bedraagt per 1 oktober 2009 € 2181.28.
(daar heb je dan 11 jaar voor betaald, pfffff, maar goed)
Maar wat bedoelen ze nu te zeggen met bovenstaand verhaal?
Overigens geldt voor de pensioenbeurs van mijn man exact hetzelfde, net zo weinig en precies dezelfde uitleg, al heeft hij maar een afkoopwaarde van € 2165,-
Ook schrijven ze dat de beide verzekeringen vallen onder de regeling van afgesloten verzekeringen van vóór 1999.
In de brief mbt de spaarbeurs staat gewoon, dit is de afkoopwaarde, neem contact op met je tussenpersoon voor verdere stappen.
Heeft iemand hier een idee wat ermee bedoeld wordt?
En tips en ideeën wat ik nu het beste kan doen?
(ik word er echt een beetje simpel van... heb nu door te sparen het laatste jaar al meer dan 2x zoveel opgebracht dan heel die pensioenbeurs in meer dan 11 jaar! Diefjes!)