LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] service Bart Smit

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: service Bart Smit

Ongelezen bericht door Gast »

Wij zijn inmiddels woedend op Jardin.
Iedereen die het horen wil vertellen wij NOOIT Jardin stoelen aan te schaffen! Wat een gevaarlijke stoelen! Wij hadden nieuwe stoelen (in de uitverkoop gekocht, maar wel keurig de hele winter in de schuur gezet!) en gingen daar in de zomer van 2002 op zitten.
KNAP, een stoel brak af, op bekend en veel genoemd punt; bij de aanhechting tussen arm- en rugleuning.
We kregen een nieuwe stoel van de winkel, garantie. Netjes.
Dezelfde zomer KNAP weer een stoel. Nu kregen we geen nieuwe stoel, garantie verlopen...
In 2003 en 2004 knapten weer twee stoelen af! Wij waren ten einde raad! We kregen via-via Jardin te pakken en kregen twee nieuwe stoelen! Eigenlijk wilden wij die gevaarlijke K..-stoelen niet meer, maar goed... Liever willen wij gewoon geld!
Deze lente is eerst mijn man en vandaag onze vriendin met pasgeboren baby op schoot door de stoel gekrakt.
Nogmaals: wij zijn woedend!
Er is niemand gewond geraakt, maar dat had gekund en het is te gek voor woorden dat er zulke stoelen verkocht kunnen worden.

Gast

Re: service Bart Smit

Ongelezen bericht door Gast »

past mooi bij speelgoed :roll:

E-Plaza dude

Re: service Bart Smit

Ongelezen bericht door E-Plaza dude »

De regels kunnen misschien illegaal zijn, maar het is niet aan mij om die te veranderen of in vraag te stellen. Ik vind het niet zwak dat mensen komen klagen omdat iets niet naar behoren werkt maar omdat ze klagen over de voorwaarden van de garantie.

Voor twee redenen haalt het niets uit om het probleem door te schuiven naar de filiaalleider.

1. De filiaalleider heeft evenveel bevoegdheden over garanties als ik.
2. De helft van de tijd heb ik de leidinggevende functie in de winkel.

Persoonlijk vind ik de regels van Bart Smit heel laks tegenover Mediamarkt of Free Record Shop en Fnac. Ik ken geen enkele andere winkel waar je om eender welke reden kan ruilen. Enkel Mediamarkt heeft het beter met zijn 8 dagen. Maar dat is ook niet echt koosjer.
Zoals ik al eerder zei moeten klachten over de regels voorgelegd worden aan de klantendienst. Zij zijn de enigen die het probleem kunnen doorgeven. Via ons haalt het geen milimeter uit. Niet uit onwil, maar uit onmacht.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: service Bart Smit

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Zover ik weet geld in de verkoop geen "dienstbevel in oorlogstijd" en dus kan een werknemer altijd (wettelijk zou dat moeten) zijn werkgever erop wijzen dat zijn regels in strijd zijn met de wet. Nadeel van alles is dat wanneer je dat niet doet en er komt een klant, en geloof me, ooit komt die er, die er een halszaak van maakt dat men de schuld simpelweg op jou zal afschuiven... zelden vallen de hoge heren ten prooi.

De filiaalleider is de leider van het filiaal, hij is de hoogste in de rangorde en dus is hij verantwoordelijk als willens en wetend de wet word getreden.... Je verdedigd iets waarvan je (nu) weet dat het illegaal is, dat noem ik blinde volgzaamheid. Ik wacht in ieder geval af en koop niet bij de genoemde zaken die onder E-Plaza vallen ;)

E-Plaza dude

Re: service Bart Smit

Ongelezen bericht door E-Plaza dude »

Dat is je goed recht. Niemand dwingt je ergens te kopen. Het kan best zijn dat er ooit iemand komt en er een halszaak van maakt. Daar is al lang een oplossing voor. Ik geef die gewoon het nummer van de klantendienst, en zij kunnen het oplossen. Ik zal nooit in de problemen geraken met zulke zaken. Ik sta hoog in de winkel, maar niet zo hoog om alle verantwoordelijkheid te hebben.

Als voor mijn kennis van de regels, ik heb het al doorgeven. Maar ik ben niet bij machte om daar maar ook iets aan te veranderen. Dat is geen blinde volgzaamheid. Dat is berusting en erkenning van de macht die ik heb. Ik kan de regels buigen, maar ik kan ze niet breken...nog niet. Trouwens, om deze discussie te beeindigen, jij vind de regels illegaal. Ik vind ze enkel streng.

Iemand anders vind ze dan weer te laks. Zoals ik al eerder zei, met klachten over de garantie moet je bij de klantendienst zijn. Die zijn de enige die er eventueel wat aan kunnen veranderen. Wij hebben daar totaal niets over te zeggen.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: service Bart Smit

Ongelezen bericht door Michellangelo »

mijn probleem zal dan nog steeds met het verkooppunt zijn, niet met de klantendienst. Als er iets geregeld moet worden dan is dat de taak van het verkooppunt, die mag dan de "lijn" volgen, zaken doe ik met de verkoper, niet met leveranciers e.d. Klantenservice, tenzij inpandig, is enkel interesant voor de winkels die geen pand hebben. Maar nogmaals, ik mijd zaken die de wet overtreden, ik kan alleen anderen hetzelfde aanraden om zo problemen voor te zijn.

E-Plaza dude

Re: service Bart Smit

Ongelezen bericht door E-Plaza dude »

zie vorige reply.

gast84

Re: service Bart Smit

Ongelezen bericht door gast84 »

Ik werk zelf bij Bart Smit en ik wil even zeggen dat het inderdaad zo is dat als je een multimedia artikel zoals een DVD CD PC of PlayStationspel koopt, je die binnen 24 uur kan ruilen voor een ANDERE titel! Dus Bassie en Adriaan kun je voor de smurfen ruilen zeg maar. Dit kan alleen binnen 24 uur. Als het verzegeld is kan het binnen 2 weken. Er zit wel 2 weken garantie op het exemplaar dat je koopt, mocht er een fabrieksfout op zitten mag je hem binnen 2 weken ruilen voor hetzelfde exemplaar. Geld terug op een multimedia artikel is niet mogelijk. En dit mag wettelijk WEL omdat het van te voren wordt aangegeven in de winkel.

Waar ik mij aan stoor is trouwens dat mensen zo vreselijk vaak terugkomen met een spel voor de pc dat ie het niet doet. In 99% van de gevallen komt dit gewoon omdat het een nieuw spel is die zware systeemeisen heeft, die gewoon op de achterkant van het spel staat vermeld en het niet doen op hun pc van 3 jaar oud. LOGISCH lees die systeemeisen! Dat is de klant z'n verantwoordlijkheid. Wij kunnen niet ruiken wat voor pc u thuis heeft. Kom je dan na 24 uur terug met de klacht dat ie het niet doet heb je gewoon pech gehad. Kwestie van simpelweg lezen. Heb ik dus geen medelijden mee!

gast84

Re: service Bart Smit

Ongelezen bericht door gast84 »

oja en zonder bon geen enkele garantie en niet ruilen, de meest logische zaak van de wereld lijkt me. De bon is ten alle tijde uw eigen verantwoordelijkheid.

E-Plaza dude

Re: service Bart Smit

Ongelezen bericht door E-Plaza dude »

Juist.

Ik houd al mijn ticketjes minstens een maand bij. Hardware zelfs jaren. Ik heb zelfs nog het ticketje liggen van een nintendo 64 die ik meer dan 6 jaar geleden kocht. Toen stonden er nog geen garantievoorwaarden op gedrukt....

Volledig mee eens collega. De meesten zijn te lui om het na te kijken wat voor computer ze hebben. Ze denken:'ik heb een computer, dus al deze spellen werken erop'. Yeah, right.

sanjeeva
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2006 14:33

Re: service Bart Smit

Ongelezen bericht door sanjeeva »

Ik had laatst een Spel voor mijin kinderen gekocht van de playstation2 bij de interoys.
op de voorwaarden stond al dat er maar 1 dag inruil mogelijk was.
Ik kwam anderhalve week later terug en zonder bon (die was ik kwijt geraakt).
Ik dacht ik heb geen poot om op te staan maar ja toch het proberen waard voor een spel van 60 euro!
En ja hoor netjes met die kasiere gepraat en ze haalde de chef er bij en mocht gewoon geruild worden.

Echt top!

Ook heb ik zoiets soortgelijk meeggemaakt bij een andere intertoys in st.oedenrode ook gelijk geholpen en zelfs me geld terug gekregen!!1!!
top top top!!

ikbenik

Re: service Bart Smit

Ongelezen bericht door ikbenik »

mijn probleem zal dan nog steeds met het verkooppunt zijn, niet met de klantendienst. Als er iets geregeld moet worden dan is dat de taak van het verkooppunt, die mag dan de "lijn" volgen, zaken doe ik met de verkoper, niet met leveranciers e.d. Klantenservice,
Hiermee maak je een hele grote fout!
Als winkelier zijnde heb ik niet alle kennis van een product in huis om alle problemen op te lossen.
Als ik dan de fabrikant inschakel en ik vraag de klant of hij zelf met de fabrikant wilt bellen voor een afspraak dan ga jij moeilijk doen.
De reden dat je zelf een afspraak met de fabrikant moet maken is dat de fabrikant dan bij jouw thuis komt om de boel te bekijken en op te lossen.

De reden dat veel winkeliers de hulp inroepen van de fabrikant is dus ook niet vreemd. De fabrikanten hebben hiervoor ook speciale servicediensten.
Het punt is dat het niet uitmaakt wie het probleem oplost, de fabrikant of de winkelier. Als het probleem wordt opgelost, dan moet je als consument niet zeuren!
Uitzonderingen daargelaten, maar de contacten van de winkeliers met de fabrikanten is zo ingesteld, dat de maximale service kan worden verleend.
Sommige reparaties kunnen nu eenmaal beter worden uitgevoerd door de fabrikant dan door de winkelier, omdat de fabrikant nu eenmaal meer weet over de specifieke reparaties van een product.

Dus de consument die roept dat hij niets met de fabrikant te maken heeft en hier ook naar handeld, werkt zichzelf tegen.

Dus als ik het goed begrijp, dan zal Michellangelo de servicemonteur van de fabrikant buiten de deur laten staan.
Want hij weigerd immers zaken te doen met de leveranciers.

Zielig.

ikbenik

Re: service Bart Smit

Ongelezen bericht door ikbenik »

Zo, dat moest ik even kwijt.
Maar het lucht wel op.

ROWANN.
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2009 16:05

Re: service Bart Smit

Ongelezen bericht door ROWANN. »

ik heb gister Sims2 double deluxe gekocht bij bart smit.
nadat ik het spel had geinstaleerd starte ik hem op, maar bleek hij niet goed te zijn.
dus ben ik er vandaag mee terug gegaan, en heb een nieuwe meegekregen
eenmaal thuis vanmiddag heb ik het spel weer geinstaleerd, en er gebeurde weer het zelfde.
bracht ik hem terug zegt de medewerkster : je mag een nieuw spel uitzoeken of ik verzegel hem zodat je over twee weken alsnog een ander spel kan uitzoeken.
ik m'n moeder gebelt en die is gelijk gekomen.
heeft de medewerkster alles aan m'n moeder uitgelegt waarop mn moeder antwoorde : als ik een wasmachine koop, en die gaat stuk ga ik toch ook geen tv kopen?

m'n moeder wil er nu werk van maken, want het slaat natuurlijk nergens op! koop je een spel van 40,00 euro.
en dan moet ik straks een spel uitzoeken die ik helemaal niet wil hebben!

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: service Bart Smit

Ongelezen bericht door Fabel »

voldoet je pc wel aan de juiste specificaties voor dat spel?
Lijkt me sterk dat er 2 spellen defect zijn.

miki
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 dec 2007 21:36

Re: service Bart Smit

Ongelezen bericht door miki »

Dit verhaal heb ik weleens anders al gelezen, maar ja sommige weten niet van ophouden. Het wordt duidelijk aangegeven dat we geen geld terugeven op software(op de bon, bij de vakken, bij de kassa en bij de verkoop door de verkooper of verkoopster). Dus bij deze ga je daarmee accord. Er stond laatst een stukje in de krant bij de consuwijzer als de winkelier duidelijk heb aangegeven wat zijn garantie voorwaarden zijn dan ga jij als klant daarmee accord en jij als klant heb ook onderzoeksplicht. Als je het ermee niet eens bent dan kan je naar een andere winkel gaan en daar kopen, jij bent niet verplicht als je binnenkomt bij Bart om iets daar ook werkelijk te kopen.Ik vindt het zo kort door de bocht van sommige mensen om zo zich af te reag. op winkeliers omdat ze hun zin niet krijgen, echt kinderachtig.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: service Bart Smit

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Mensen moeten eens ophouden met het gelijkschakelen van computers aan allerlei triviale zaken.

Software is nu eenmaal iets heel anders dan een wasmachine, want bij een wasmachine sluit je stroom, water en afvoer aan en ben je klaar. Bij een computer zijn er 9763478978934789347894 factoren die ervoor kunnen zorgen dat een spel niet werkt, varierend van: verkeerd besturingssysteem, te langzame processor, tot: Windowsinstallatie door gebruiker verneukt met spyware. Meer dan de helft hiervan kan je ondervangen door te weten wat je thuis hebt staan qua PC, en op het doosje te lezen wat de systeemeisen zijn.

Het zou de winkels sieren de klant hier ook op te wijzen.

Wat je WEL aan een wasmachine gelijk kunt stellen, is een console (Xbox, Playstation en dergelijke). Dat is een kwestie van het werkt, of het werkt niet. Voor de niet-technische consument, maar ook de winkelier, wel zo prettig.

Dus als je per se op je PC een spel wilt moet je zorgen dat je een beetje verstand van zaken hebt, en anders eraf blijven.

Gesloten