LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MG Events
Restitutie MG-events voor geannuleerd concert
Ik krijg nog geld terug van MG-Events voor het geannuleerde concert van Demis Roussos. Dat is nu al meer dan een maand geleden. Op E-mails reageren ze niet en telefonisch zijn ze onbereikbaar. Zijn er meer gedupeerden?
Vrgr,
Ton.
Vrgr,
Ton.
-
Re: MG Events
Ja ik heb ook mijn geld nog niet terug. Ik wacht nog even en ga dan aangifte doen bij de politie
-
Ja ik moet ook mijn geld nog terug krijgen van M.G-events van het Demis Roussos concert wat niet is doorgegaan.
Op E-mail wordt niet gereageerd en als ik ze aan de telefoon heb krijg ik elke keer een andere smoes.
13 oktober waren ze door de drukte achterop geraakt met terug storten.
3 november waren ze er mee bezig en werd beloofd dat ik het geld uiterlijk 5 nov. op mijn rekening zou hebben.
Op 11 november weer gebeld,toen kreeg ik een bandje te horen met de tekst:wij zijn door drukke administratie niet bereikbaar tot 12 november 10.00 uur.
12 nov. smiddags terug gebeld,weer een bandje,nu met de tekst:wij zijn geveld door de griep zoals zoveel nederlanders.
Ik denk dat dit een probleem gaat worden.
Gr. Rien.
Op E-mail wordt niet gereageerd en als ik ze aan de telefoon heb krijg ik elke keer een andere smoes.
13 oktober waren ze door de drukte achterop geraakt met terug storten.
3 november waren ze er mee bezig en werd beloofd dat ik het geld uiterlijk 5 nov. op mijn rekening zou hebben.
Op 11 november weer gebeld,toen kreeg ik een bandje te horen met de tekst:wij zijn door drukke administratie niet bereikbaar tot 12 november 10.00 uur.
12 nov. smiddags terug gebeld,weer een bandje,nu met de tekst:wij zijn geveld door de griep zoals zoveel nederlanders.
Ik denk dat dit een probleem gaat worden.
Gr. Rien.
-
Ik ben denk ik ook de klos. Dit voor o.a het afgelaste concert van Andrea Berg in de Rijnhal in Arnhem op 19 november en voor het concert in februari van Semino Rossi, ook in de Rijnhal in Arnhem. Inmiddels ben ik al haast twee weken bezig om iemand te spreken, maar er wordt niet gereageerd op telefoon en internet, waar ik ook al de nodige e-mails heb gestuurd. Dit trouwens op het advies van MG Events. Het gaat om een totaal bedrag van € 380
-
Sinds 9 oktober ben ik ook al bezig mijn geld terug te krijgen van MG Events. Nadat ik diverse keren door een callcenter te woord ben gestaan, waarbij steeds werd gezegd dat er teruggebeld zou worden, hetgeen steeds niet is gebeurd kreeg ik 30 oktober eindelijk de "eigenaresse" aan de lijn met de verklaring dat ze ziek was geweest en dat de terugbetaling daardoor vertraging had opgelopen. Maar ik kreeg de toezeging dat het begin de daarop volgende week binnen zou zijn. Omdat er niets kwam heb ik op 06-11-09 opnieuw gebeld. Toen kreeg ik een voice mail bericht waarin stond dat ze i.v.m. zakelijke activiteiten in Duitsland slecht bereikbaar waren die dag en er werd aangeraden de volgende week opnieuw te bellen. Dus op maandag 09-11-09 nogmaals gebeld. Ik kreeg direct een dame aan de lijn die vertelde dat 'smiddags dhr. Kruissen zou komen (de boekhouder) en hij zou me dezelfde middag nog terugbellen. 'smiddags om 17.30 uur belde dezelfde dame echter terug met de mededeling dat ze met Dhr. Kruissen had gesproken en dat hij een betaling had klaargezet met als uitvoerdatum dinsdag 10-11-09. De dame noemde daarbij het juiste bedrag en mijn bankrekeningnummer, zonder dat ik beide gegevens aan haar had doorgegeven, dus toen begon ik er toch weer in te geloven dat het goed zoukomen. Omdat er op 11-11-09 echter nog geen betaling binnen was heb ik sindsdien weer diverse keren geprobeerd te bellen, maar er klinkt alleen maar een voicemail bericht met de melding dat de dame geveld is door de griep net als zovele andere mensen. Ik ben bang dat we naar onze centen kunnen fluiten en hoop dat zoveel mogelijk mensen, die ook de dupe zijn, zich melden. zodat er wellicht wat meer in de openbaarheid komt over deze organisatie, waardoor ze wellicht alsnog in actie komen. Ik ben in ieder geval niet van plan om het zomaar op te geven, want ik wil hoe dan ook m'n geld terug hebben. Willy
Ook wij zijn het slachtoffer geworden, en niet zo zuinig ook. Wij kennen deze dame aardig goed omdat we haar al verschillende keren op concerten gezien en gesproken hebben. Al die keren heb ik haar gevraagd waar de kaartjes bleven, die we reeds betaald hadden, en telkens was er een ontwijkend antwoord zoals de kaartjes zijn nog niet gedrukt, waren druk met nieuwe computersoftware of binnen nu en 1 week worden ze verstuurd en ga zo maar verder. Op e-mails werd niet gereageerd, bij telefoontjes werd je, of aan het lijntje gehouden of met loze beloftes afgescheept zoals, U wordt teruggebeld, of de kaartjes komen z.s.m. Als alle concerten geannuleerd worden waarvoor we reeds betaald hebben, Andrea Berg is reeds geannuleerd, zijn we het lieve sommetje van € 422,60 kwijt. Kaartjes voor Andrea Berg waren al wel in ons bezit, en op verzoek van MG Events konden we de kaartjes terug sturen en ons geld terug krijgen. Wij moeten het geld nu nog krijgen. We hebben alle e-mail correspondentie en betalings bewijzen bewaard, dus alles kan gestaafd worden. Wij denken dat het langzamerhand tijd wordt dat Tros Radar hier eens aandacht aan moet gaan schenken. Wij zijn bereid om hieraan onze medewerking te verlenen, want er moeten legio meer mensen zijn die het schip ingegaan zijn. Vreemd is overigens wel dat je op de site mgevents.nl nog van alles kunt bestellen, maar dan ben je nisschien ook dat geld kwijt.
-
Ik zie dat er inmiddels 2 topics op dit forum over MG Events gaan. Kunnen die samengevoegd worden?
Even wat anders: op de website van MG events staat een logo van 'keurmerk MKB-ok'. Als je daar op klikt kom je op de website van dat keurmerk. Als je dan op 'contact' klikt kan je een klachtenformulier invullen over een keurmerkhouder (=mg events). Dat heb ik dus gedaan. Misschien ook iets voor jullie?
Even wat anders: op de website van MG events staat een logo van 'keurmerk MKB-ok'. Als je daar op klikt kom je op de website van dat keurmerk. Als je dan op 'contact' klikt kan je een klachtenformulier invullen over een keurmerkhouder (=mg events). Dat heb ik dus gedaan. Misschien ook iets voor jullie?
Op de site van MG-Events staat nu een mededeling over problemen die daar spelen. Ik denk dat ze vrijwel failliet zijn.
Vrgr,
Ton.
Vrgr,
Ton.
Geachte redaktie van Radar. Ook wij zijn de dupe geworden van MGTrading (voorheen MGEvents). We zijn pas van mei lid van dit evenementenbureau wat v.n.l.Duitse schlageravonden organiseert.
Wij hebben kaarten gekocht voor Andrea Berg en Hansi Hinterseer wat bijelkaar voor € 185 en nog eens €25 aan lidmaatschap gekost heeft. Beide concerten gaan niet door. Nou kregen we vandaag bericht via e-mail dat we van een andere Duitse organisatie binnenkort een ander voorstel zouden krijgen. Nou wij hebben geen zin om honderden km. te gaan reizen om als nog een concert te gaan bezoeken! Het enige dat wij willen is ons geld terug! Er zijn vele gedupeerden en hopenlijk besteed uw programma hier aandacht aan.
Met vriendelijk groet, Peter en Marjo Op het Veld.
Wij hebben kaarten gekocht voor Andrea Berg en Hansi Hinterseer wat bijelkaar voor € 185 en nog eens €25 aan lidmaatschap gekost heeft. Beide concerten gaan niet door. Nou kregen we vandaag bericht via e-mail dat we van een andere Duitse organisatie binnenkort een ander voorstel zouden krijgen. Nou wij hebben geen zin om honderden km. te gaan reizen om als nog een concert te gaan bezoeken! Het enige dat wij willen is ons geld terug! Er zijn vele gedupeerden en hopenlijk besteed uw programma hier aandacht aan.
Met vriendelijk groet, Peter en Marjo Op het Veld.
-
Er staat op hun website dat ze een oplossing zoeken voor de Duitse concerten maar daar zijn de mensen met kaarten voor demis Roussos dus niet mee geholpen.
Op de website van Keurmerk MKB-ok staat dat er onderhandelingen zijn over een overname. Maar neemt een nieuw bedrijf dan ook de schulden over ??
Op de website van Keurmerk MKB-ok staat dat er onderhandelingen zijn over een overname. Maar neemt een nieuw bedrijf dan ook de schulden over ??
Hallo ook ik ben het slachtoffer van M.G.events heb kaartjes besteld voor Andea Berg op 19 november in de rijnhal en kwam per toeval via de site van Andrea berg erachter dat het niet door ging heb toen contact gezocht met mg events
slecht bereikbaar en vele smoesjes vandaag een uitleg met weer een smoesje dat ze bezig zijn met een oplossing misschien krachten samen bundelen voor actie heb geen kaartjes ontvangen.
slecht bereikbaar en vele smoesjes vandaag een uitleg met weer een smoesje dat ze bezig zijn met een oplossing misschien krachten samen bundelen voor actie heb geen kaartjes ontvangen.
Hier nog iemand die nog geld terug behoort te krijgen van het Demis Roussos-concert ! Vandaag een mailtje gehad dat de eigenaresse ermee moest stoppen van haar dokter, en dat er een oplossing wordt gezocht door Duitse promoters oid, maar daar heb ik geen boodschap aan ! Ik heb verdikkeme dat geld voorgeschoten voor mijn ouders omdat die het niet meer zo breed hebben momenteel, en ik kan naar mijn centen fluiten, zo gemakkelijk kan dat toch niet ?
Gelukkig heb ik een rechtsbijstandverzekering, en als ik binnen een week mijn geld niet terug heb ga ik die inschakelen.
Gelukkig heb ik een rechtsbijstandverzekering, en als ik binnen een week mijn geld niet terug heb ga ik die inschakelen.
Ik heb vanmiddag een mail gestuurd naar het keurmerk MKBOK. Die hebben het keurmerk inmiddels opgeschort. Daarnaast heb ik een klacht ingediend bij Consuwijzer. Ook heb ik Trosradar gemaild dat ze een hele uizending kunnen vullen met de praktijken van MG-Events. Ik ben benieuwd wat ze er mee gaan doen. Morgen ga ik aangifte doen bij de politie, dat kan tegenwoordig ook via internet.
Groeten,
Ton van Dam.
Groeten,
Ton van Dam.
Nog even een tip. Stuur altijd een aangetekende brief naar MG-Events dat zij binnen twee weken het bedrag moeten hebben overgemaakt op je bank- of girorekening. Bewaar het gestempelde bonnetje van het Postkantoor. Als je dat niet doet maak je weinig kans bij vervolgstappen.
Vrgr,
Ton van Dam.
Vrgr,
Ton van Dam.
-
ik ben ook de klos van MGevents, heb op 7 oktober 2 kaarten gekocht en betaald voor het concert van Andrea Berg in de rijnhal in Arnhem. En omdat ik nog steeds geen kaarten had gekregen ging ik vrijdag eens even op de site kijken en daar stond dus dat het concert niet door ging. Ze hebben ook helemaal geen bekendheid aan het concert gegeven. Ik vind het dan ook niet gek dat je weining kaarten verkoop. En ben nu dus ook al steeds bezig te bellen en te mailen. Maar eerst kreeg je alleen dat bandje dat ze druk zijn en vanaf vrijdagmiddag dat ze ziek is. Wat kunnen wij nu nog doen om ons geld terug te krijgen ?
-
Ook ik ben de klos en wil mijn geld terug !
In mei al betaald voor 3 concert- en buffetkaarten voor Demis Roussos, dit als verjaardagscadeau voor mijn moeder van 80.
Op 9 oktober de brief van MG ontvangen dat ik de kaarten kon terug sturen en mijn bankrekening moest vermelden, dit op 12 oktober opgestuurd, ettelijke keren gebeld, eerst waren ze druk met de boekhouding, nu heeft ze de griep, en op de site staat toch weer iets anders.
Dus vandaag heb ik een email gestuurd en geschreven dat ik binnen 10 dagen mijn geld terug wil hebben, 276,50 euro is voor mij een gigantisch bedrag en ik heb het hard nodig.
Wat kan ik (of samen met andere gedupeerden van dit forum) doen als ik binnen 10 dagen nog niets terug heb ?
Hoor graag van jullie,
groetjes
In mei al betaald voor 3 concert- en buffetkaarten voor Demis Roussos, dit als verjaardagscadeau voor mijn moeder van 80.
Op 9 oktober de brief van MG ontvangen dat ik de kaarten kon terug sturen en mijn bankrekening moest vermelden, dit op 12 oktober opgestuurd, ettelijke keren gebeld, eerst waren ze druk met de boekhouding, nu heeft ze de griep, en op de site staat toch weer iets anders.
Dus vandaag heb ik een email gestuurd en geschreven dat ik binnen 10 dagen mijn geld terug wil hebben, 276,50 euro is voor mij een gigantisch bedrag en ik heb het hard nodig.
Wat kan ik (of samen met andere gedupeerden van dit forum) doen als ik binnen 10 dagen nog niets terug heb ?
Hoor graag van jullie,
groetjes
-
Dat opschorten van het keurmerk is gister al gebeurd naar aanleiding van mijn klacht. Ik heb ook al bericht gehad van keurmerk MKBok: "MG events moet binnen twee weken reageren op mijn klacht"
Ton, ook als je geen aangetekende brief stuurt dan heb je toch nog altijd het bewijs dat je betaalt hebt via de afschriften die je via de bank krijgt ??
Bovendien heb ik nog een brief van MG Events met "bedankt voor uw betaling. hierbij uw entreekaarten......... enz, enz.". In die brief staat ook hoeveel ik betaald heb
Ton, ook als je geen aangetekende brief stuurt dan heb je toch nog altijd het bewijs dat je betaalt hebt via de afschriften die je via de bank krijgt ??
Bovendien heb ik nog een brief van MG Events met "bedankt voor uw betaling. hierbij uw entreekaarten......... enz, enz.". In die brief staat ook hoeveel ik betaald heb
Laatst gewijzigd door marleen mh op 17 nov 2009 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
LeonP schreef: Vandaag een mailtje gehad dat de eigenaresse ermee moest stoppen van haar dokter, en dat er een oplossing wordt gezocht door Duitse promoters oid,
Een dergelijk mailtje heb ik niet eens gehad. Ik zag het toevallig op hun site staan
Marleen,
het gaat er niet om of je bewijzen van de betaling hebt. Je moet altijd officieel het bedrijf de kans geven het geld terug te storten, dat doe je met een aangetekende brief. Ik heb dit niet zelf bedacht maar het is het advies van de Consumentenbond. Het is bijvoorbeeld belangrijk als je later je rechtsbijstandsverzekering wilt inschakelen.
Vrgr,
Ton.
het gaat er niet om of je bewijzen van de betaling hebt. Je moet altijd officieel het bedrijf de kans geven het geld terug te storten, dat doe je met een aangetekende brief. Ik heb dit niet zelf bedacht maar het is het advies van de Consumentenbond. Het is bijvoorbeeld belangrijk als je later je rechtsbijstandsverzekering wilt inschakelen.
Vrgr,
Ton.
Hallo
ook wij hebben 3 kaartjes gekocht voor het konsert van Demis Roussos.
zelfs een annuleerverzekering er bij genomen.
na diverse telefoontjes en emails heeft ze al verschillende keren het geld overgemaakt niet dus!!!
wat nu!!
gr anny
ook wij hebben 3 kaartjes gekocht voor het konsert van Demis Roussos.
zelfs een annuleerverzekering er bij genomen.
na diverse telefoontjes en emails heeft ze al verschillende keren het geld overgemaakt niet dus!!!
wat nu!!
gr anny