LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ouderdorp Service belazert oude klanten

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
junefly

Ouderdorp Service belazert oude klanten

Ongelezen bericht door junefly »

Sinds een aantal jaar heb ik een onderhoudsabonnement voor mijn cv-ketel en mechanische ventilator bij de Firma Ouderdorp. Elk jaar betaal ik voor een jaarlijks bezoek van de monteur. Twee weken geleden kreeg ik aan factuur die inging op 1 november 2009, terwijl ik al voor heel 2009 had betaald. Bovendien was de totale prijs met 18% verhoogd. En nu komt de klapper: dit jaar is de monteur niet eens geweest!

Ik heb gebeld met Ouderdorp en daar is mij verteld dat Ouderdorp in augustus failliet is gegaan. Het huidige bedrijf heeft dezelfde naam behouden, en het kantoorpersoneel en de monteurs zijn grotendeels dezelfde mensen als voorheen. Het "nieuwe" bedrijf heeft het klantenbestand overgekocht van het oude bedrijf, en dus heb ik een heel jaar betaald voor een onderhoudsbeurt die simpelweg niet wordt uitgevoerd! Ouderdorp weet me wel te vinden om me twee extra maanden te laten betalen plus een enorme prijsverhoging voor een nieuw contract aan te bieden, maar even melden wat er rond het faillisement is gebeurd is te veel moeite kennelijk.

De Ouderdorp-medewerkster aan de telefoon had nog wel "een mooi aanbod" voor me: als ik een nieuw contract afsloot zouden zij de onderhoudsbeurt voor het afgelopen jaar "gratis" uitvoeren! Terwijl ik daar al voor heb betaald...
Mijn klachten over deze slechte gang van zaken worden door Ouderdorp doorverwezen naar de curator, die de klacht weer op het bordje van Ouderdorp legt. Maar de curator heeft nog wel een tip: ik mag me aansluiten bij de lijst van crediteuren. Hartstikke fijn!

Robinhood

Re: Ouderdorp Service belazert oude klanten

Ongelezen bericht door Robinhood »

Ik ben het geheel eens met het vorig bericht. Mij werd ook een factuur gestuurd waarbij doodleuk 2 reeds betaalde maanden uit 2009 (november en december) nogmaals in rekening werden gebracht. Op mijn factuur was er zelfs een prijsstijging van 29%. Ik ga ze nog bellen, maar volgens mij is is e.e.a. niet aan de haak.
En idd zijn ze nog niet langs geweest voor de servicebeurt. Zover ik kan zien zijn ook de algemene voorwaarden aangepast per september 2009....

karelse007

Ongelezen bericht door karelse007 »

Ik heb ook een onderhoudsabonnement bij Ouderdorp, ik heb ze gebeld voor duidelijkheid en het is me nu allemaal duidelijk. Ouderdorp Service is failliet, vervolgens heeft een beheermaatschappij het klantenbestand overgenomen en het Ouderdorp Service Groep genoemd, de prijzen die de oude Ouderdorp hanteerde waren onder het landelijk gemiddelde, om in de toekomst te kunnen bestaan en de juiste service te kunnen bieden heeft de groep de prijzen verhoogd maar nog wel onder het landelijke gemmidelde. dat het abonnement begint in november is te begrijpen en mijn onderhoud moet plaats vinden tussen november 2009 en november 2010, ik heb een afspraak op 3 februari. ik heb onlangs een storing gehad en ze zijn dit netjes komen oplossen.

Louwrens918

Ongelezen bericht door Louwrens918 »

Ook ik heb mijn twijfels over de werkwijze van Ouderdorp Service Groep uit Baarn.

Afgelopen jaar hadden wij een storing aan onze op dat moment nog geen 2 jaar oude CV die door Ouderdorp is geinstalleerd. Een monteur van Ouderdorp kwam langs en heeft na nog een keer extra terug te zijn gekomen de storing verholpen. Tot zover geen klagen, de monteur verhielp het probleem prima.

Omdat de garantie op de CV installatie 2 jaar bedroeg waren we verbaasd dat we een rekening ontvangen van bijna 175 euro. Met een toelichting hebben we daarom de rekening weer terug gestuurd naar Ouderdorp.

Een reactie bleef uit. We dachten na vele weken niets meer te hebben vernomen dat de kous af was. Helaas, een aanmaning volgde. Wederom stuurde we de rekening met een toelichting retour. Wederom geen reactie hierop van Ouderdorp.
Dit is het afgelopen jaar een aantal keren doorgegaan: aanmaning van Ouderdorp, wij sturen de aanmaning retour met toelichting.
Omdat we er op een geven moment ietwat beu van werden hebben we Oudedorp ook per e-mail (via het adres dat staat vermeld op de aanmaningen: [email protected]) op de hoogte gebracht dat we de rekening niet hoeven te betalen in verband met onze garantie. Ook op deze e-mail kregen we geen enkele reactie.

Vandaag ontvangen we opeens een brief van een door Ouderdorp ingeschakelde gerechtsdeurwaarder Nedland. We moeten binnen 5 dagen betalen, "bij ingebreke waarvan onverwijld zal worden overgegaan tot het nemen van rechtsmaatregelen".

Afijn, we zullen Nedland per e-mail informeren over deze vreemde gang van zaken doen van Ouderdorp Service en na het weekend ook maar eens met ze bellen.

Gesloten