Factuur niet op tijd betaald, ik krijg een 1e herinnering op een factuur van 23,93 en betaal op 27 oktober de factuur incl. de aanmaningskosten van 5 euro, 28,93 dus.
Twee dagen later ontvang ik een tweede herinnering waar nog eens 7,50 extra kosten worden gerekend vanwege te laat betalen, dus bovenop die 5 euro van eerder. Omdat de factuur betaald was heb ik verder geen aandacht geschonken aan die tweede herinnering. Tot 12 november, ik ontvang een schrijven gedateerd 10 november 2009. Ik heb die 7,50 niet betaald en nu komen daar bovenop buitengerechtelijke kosten van 44,03. Te betalen voor 18 november.
Ik stuur direct een mail waarin ik vraag om uitleg. Geen reactie maar dat kan misschien ook niet na ruim 24 uur. Dus bel ik vandaag naar Lindorff. Daar krijg ik te horen dat ik gewoon betalen moet omdat ik te laat was.
Op 25 oktober was bij Lindorff geconstateerd dat er nog niet betaald was en daarover zou mij een mail zijn gestuurd. Ik heb die mail niet gelezen en waarschijnlijk is die in de ongewenste post beland( overigens denk ik niet dat een aanmaning via de mail verzonden moet worden). Én zei de dame aan de telefoon we hebben u een brief gestuurd op 27 oktober. Als je ervan uit gaat dat de post er 2 dagen over doet kan het niet zo zijn dat ik die brief de 27e al had.
Ik zei dat ik haar kon bewijzen dat de betaling de 27e was gedaan door een kopie te sturen van het afschrift maar daar was ze niet in geïnteresseerd. Ik moet betalen. Ik werd niet vrolijk en zei dat ik het een heel vreemde gang van zaken vond maar dat was nou eenmaal zo. Uiteindelijk legde de dame de telefoon neer. Kan dit werkelijk zo zijn en moet ik dit betalen? Incassokosten over aanmaningskosten? Ik begrijp er werkelijk niets van.
Via de mail heb ik nogmaals mijn beklag gedaan en een kopie meegezonden van het afschrift.
Ik hèb betaald, te laat dat wel maar met vermeerdering van 5 euro voordat de tweede herinnering was verstuurd aan mijn huisadres.