LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bedrog door de sns

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
rob2105
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2008 21:12

bedrog door de sns

Ongelezen bericht door rob2105 »

ik heb een hypotheek bij de sns bank. moest de rente verlengen.... kreeg echt een belachelijk voorstel..... veel te hoge rente. bij het afsluiten van mijn hypotheek heb ik wél op de kleine letters gelet.

bij een renteverlengingsvoorstel krijgt u een voortsel volgens de gepubliceerde rente.....

nou die kreeg ik dus echt niet. eerste een adviseur die zegt dat die voorwaarden 10 jaar oud zijn en dus niet meer gelden (klopt dus echt niet hoor!!)

vervolgens ging hij dreigen...... je moet tekenen want de termijn is voorbij... en draaide hij andere voorwaarden uit.... ik kreeg ze ook nog een keer thuisgestuurd.

uiteindelijk heb ik getekend maar ik heb erbij geschreven dat de bank niet volgens de voorwaarden aan het handelen is en dat ik klachten in ging dienen. na de eerste klacht: een ontwijkende brief.... gepubliceerde rente bestaat niet meer volgens de bank ( maar dat kan toch niet want in mijn voorwaarden staat dat dat mijn zekerheid is...... dan moet je als bank je voorwaarden veranderen denk ik).

uiteindelijk gebeld met de afdeling hypotheken, eerst een eerlijke medewerker die gewoon toegeeft dat sns misbruik maakt van haar positie en vervolgens kreeg ik een collega van hem aan de telefoon. de rente bleef staan maar als ik af zou zien van klachten bij de kifid ( jaja ik had alles op papier) dan zou sns de toptoeslag op de hypotheek schrappen...... was niet zo moeilijk hypotheek 120.000 en 30.000 in de spaarpot van de hypotheek en de waarde van het huis 200.000( eerdere verzoeken zijn altijd genegeerd!!!)....... dat maar gedaan!

waarom ik dit opschrijf...... let op bij elk verlengingsvoorstel van de sns, sluite er geen hypotheek af..... al heb je de juiste voorwaarden..... ze bedonderen je toch én degene die jou moet adviseren heeft geen verstand van hypotheken.... elke moeilijke vraag daar moeten ze even voor bellen naar utrecht.....

over 2 jaar loopt een ander stukje van de hypotheek af..... zouden ze het weer proberen??????

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: bedrog door de sns

Ongelezen bericht door marcel75 »

Algemene Voorwaarden kunnen zeker wel aangepast worden. Gebeurt regelmatig. Normaliter krijg je hier ook bericht van. Tegenwoordig van een brief met daarin een verwijzing naar de website en een adres waar je de nieuwe voorwaarden kunt opvragen. Vanaf het ingaan van die nieuwe voorwaarden, vervallen de oude. Niets mis mee dus.

Daarnaast gebruiken alle banken lok-rentes en verlengingsrentes. Lok-rentes zijn voor nieuwe klanten, verleningsrentes voor al bestaande klanten. Dat zijn eigenlijk de echte rentes.

Chiron
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:21

Re: bedrog door de sns

Ongelezen bericht door Chiron »

Wat SNS hier doet is niets bijzonders. Het is een kunstje wat meerdere hypotheekverstrekkers uithalen. Zelfs de belofte dat bij het aanbreken van een nieuwe rentevaste periode geen toeslag wordt berekend, is niet zo heel veel waard. Periodiek stopt men oude wijn in nieuwe zakken. De rente op de 'oude zakken' wordt hoger gehouden dan de rente op 'nieuwe zakken.' Je krijgt dan inderdaad geen toeslag maar je bent wel duurder uit.
Is oversluiten van de hypotheek een oplossing ? Niet altijd. Maak de afweging of het rentevoordeel bij oversluiten genoeg is om binnen de rentevaste periode winstgevend te kunnen zijn. Aan de andere kant... met veel banken is wel te onderhandelen over het rentepercentage voor de nieuwe rentevaste periode.

Gesloten