ik kreeg vandaag een brief binnen van mijn hypotheekverstrekker OBVION.
Mijn hypotheek zat in het laatste jaar van de vaste rente (10 jaar op 3,4%) en ik kon nu al mijn nieuwe rente vast zetten op de koers van vorige maand (10 jaar op 5,4%).
Ze vermelden er echter niet bij, wanneer mijn rentevaste periode exact afloopt, dus dit moest ik even opzoeken in mijn papieren. Dat bleek augustus 2010 te zijn.
Obvion had haar lange rente zelf al verhoogd en duidelijk gemaakt dat de rente zal gaan stijgen.
Ik krijg dus een aanbod, om 10 maanden lang 2% meer rente te betalen, maar ik loop dan niet het risiko, dat ik over 10 maanden geconfronteert wordt met een hogere rente. Dit in een periode waar de verwachting is dat de rente gelijk zal blijven. Op Obvion's eigen site claimen ze zelfs dat deze zal dalen.
Moet ik nu blij zijn dat Obvion mij het risiko wil besparen, dat ik over 10 maanden met een nog hogere koers wordt verrast? Of proberen zij hier nu gewoon 10 maanden lang mij met 2% extra rente te belasten?
groet,
Maarten
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Obvion - Vroegtijdig je rente vast zetten
Re: Obvion - Vroegtijdig je rente vast zetten
Obvion is wel een redelijk beschaafde geldverstrekker. Ze doen het aanbod dus waarschijnlijk niet om je een oor aan te zetten, maar omdat het verstandig is om tijdig erover te denken wanneer je de rente wilt vastzetten.
hmm, half, ook Obvion is de laatste tijd op haar vingers getikt door de fin. ombudsman, maar zij sturen mij deze brief, welke ik binnen 3 dagen moet beatnwoorden, anders ben ik te laat!
Hij is gedateerd op 11-11 en kwam op 14-11 binnen, als ik hem dus vandaag nog retour stuur, komt ie nog net op tijd binnen.
Heeft dus niet zo heel veel met "tijdig over denken" te maken.. :S
Hij is gedateerd op 11-11 en kwam op 14-11 binnen, als ik hem dus vandaag nog retour stuur, komt ie nog net op tijd binnen.
Heeft dus niet zo heel veel met "tijdig over denken" te maken.. :S
-
- Contacteer:
Beste Prodotti,
Ik kan mij goed vinden in de opmerking van kweenie: het is verstandig om tijdig na te denken wanneer u de rente wilt vastzetten.
Neem daarbij ook in overweging "of" u uw hypotheekrente überhaupt wel vast wilt zetten. Uw rentevast periode is thans 10 jr., waarvan er ruim 9 zijn verstreken. Wellicht is daarom, of om andere reden(en), uw woning veel meer waard dan de hoogte v/d restantschuld van uw hypothecaire lening. Dat kan met zich meebrengen dat uw woonlasten voor u geen zware last zijn. Wanneer u financieel in staat bent om bepaalde renteschommelingen op te vangen dan is de overweging om te kiezen voor een geheel of gedeeltelijke variabele rente de moeite waard.
M.v.g. Erkend Hypotheek Adviseur
Ik kan mij goed vinden in de opmerking van kweenie: het is verstandig om tijdig na te denken wanneer u de rente wilt vastzetten.
Neem daarbij ook in overweging "of" u uw hypotheekrente überhaupt wel vast wilt zetten. Uw rentevast periode is thans 10 jr., waarvan er ruim 9 zijn verstreken. Wellicht is daarom, of om andere reden(en), uw woning veel meer waard dan de hoogte v/d restantschuld van uw hypothecaire lening. Dat kan met zich meebrengen dat uw woonlasten voor u geen zware last zijn. Wanneer u financieel in staat bent om bepaalde renteschommelingen op te vangen dan is de overweging om te kiezen voor een geheel of gedeeltelijke variabele rente de moeite waard.
M.v.g. Erkend Hypotheek Adviseur
Mijn advies;
Vraag 3 á 4 maanden voor einde opgave van zowel 5 als 10 als 15 jaar vast....
En meld dat U wilt vergelijken omdat U elders ook een aanbieding kreeg.
Ook als je niets elders kreeg is de rente dan soms lager om geen klanten kwijt te raken want ze mogen afwijken wat normale verlening is.
Meestal is eerste keer goedkoper dan verlengen en dan geven ze in Uw geval wegens elders ook al iets ontvangen brief meestal toch de goedkope instap rente voor 2e keer...
Proberen kan, maar natuurlijk kan ik geen garantie geven omdat ze mee zouden kunnen lezen op dit forum....
Vraag 3 á 4 maanden voor einde opgave van zowel 5 als 10 als 15 jaar vast....
En meld dat U wilt vergelijken omdat U elders ook een aanbieding kreeg.
Ook als je niets elders kreeg is de rente dan soms lager om geen klanten kwijt te raken want ze mogen afwijken wat normale verlening is.
Meestal is eerste keer goedkoper dan verlengen en dan geven ze in Uw geval wegens elders ook al iets ontvangen brief meestal toch de goedkope instap rente voor 2e keer...
Proberen kan, maar natuurlijk kan ik geen garantie geven omdat ze mee zouden kunnen lezen op dit forum....