LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inductie ervaringen??

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
baard
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 mei 2007 19:45

inductie ervaringen??

Ongelezen bericht door baard »

hallo allemaal

hoe ervaren jullie koken op een inductie plaat.
zitten te twijfelen omdat met de meest handige keukenindeling een gaskookplaat niet kan i.v.m warmte.
klopt het dat je van een inductie geen stralings watme hebt?

heb een plaat gezien van pelgrim met 4 kookzones.
2 van 2000
2 van 3100

zijn deze sterk genoeg om alles op te kunnen doen?
kan je hier ook een soort van wokken?

helloworld
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 aug 2009 16:09

Re: inductie ervaringen??

Ongelezen bericht door helloworld »

Geen stralingswarmte met inductie. Wij hebben sinds kort een AEG 88032KFN met CrossTouch functie. Deze is een aanrader. Je kan er alles mee.

Echt wokken zie je alleen in restaurants. Thuis doen Aziaten "een soort van wokken" met roerbakpannen. Met inductie werkt dit uitstekend. Veel beter dan op gas. Mijn vrouw staat ieder dag uren in de keuken en maakt de lekkerste gerechten klaar. Koken is haar passie. En zij is helemaal happy met inductie. Zo ken ik nog meer mensen die erg te spreken zijn over inductie.

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: inductie ervaringen??

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Je kan er alles mee.
geweldig zo'n reactie! Een inductieplaat waar je alles mee kan!!!
Mijn vrouw staat ieder dag uren in de keuken en maakt de lekkerste gerechten klaar.
Wokken is toch snel klaar....Daar doe je echt geen uren over hoor....

sorry beetje flauw van me, maar ik kon het gewoon niet laten. :lol:

Wij koken overigens nu een half jaar op inductie en dat bevalt perfect. Wij hebben de grootste plaat van Neff.

helloworld
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 aug 2009 16:09

Re: inductie ervaringen??

Ongelezen bericht door helloworld »

@Emlichheimer,

Zo'n reactie als die van jouw is te verwachten. Dat is te begrijpen.

Lees wel in de context van de threadstarter. Wat koken betreft kan je vrijwel alles met inductie wat je met gas kan. En als je zelf vaak kookt weet je dat de voorbereidingen voor het koken meestal veel tijd in beslag neemt. Het koken zelf is vaak zo gedaan en zeker met inductie.

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: inductie ervaringen??

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

helloworld schreef: Zo'n reactie als die van jouw is te verwachten. Dat is te begrijpen.
Daarom ook de sorry...:)
Je verhaal was ook duidelijk, stond er alleen zo leuk, vroeg om zo'n reactie.

Op onze Neff zit overigens ook een Powerboost, heb je een pannetje water echt supersnel aan de kook...
Laatst gewijzigd door Emlichheimer op 16 nov 2009 13:40, 2 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: inductie ervaringen??

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

www.kieskeuring.nl of wikipedia en je leest meer.
Ook de reclame van diverse merken lezen is soms leuk.

Naast hun merk lees je ook vaak de mogelijkheden en voordelen.

baard
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 mei 2007 19:45

Re: inductie ervaringen??

Ongelezen bericht door baard »

bedankt voor de tips
kan iemand me ook vertellen of de sterkte van die zones genoeg is?

2 keer 3100
2 keer 2000

watermanager1970
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2009 15:57

Re: inductie ervaringen??

Ongelezen bericht door watermanager1970 »

3100 watt is niet briljant veel voor Wok koken, maar het ligt er aan wat je als referentie gebruikt. De gasfornuisen/kookplaten laten ook een wattage zien. Je zal daar zien dat een wokbrander vaak drie gasringen heeft en daar 3800/4000 watt mee haalt. Voor huis tuin en keuken gebruik zou ik het wel genoeg vinden, werk zelf ook met 3200 watt op inductie. De pan is denk ik belangrijker dan de laatste watts. Laat je daar goed op adviseren. Bij een wok op een gasbrander worden de zijkanten sneller warm, bij inductiekoken blijft de hitte geconcentreerd op de bodemplaat. Wat voor gas een goede wok is hoeft dat voor inductie niet te zijn.

Gesloten