LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankier of call center medewerker! de provisiekwestie...

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jhfbr
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2009 21:43

Bankier of call center medewerker! de provisiekwestie...

Ongelezen bericht door jhfbr »

Helaas, ik dacht dat het inmiddels de wereld uit was, hoe kortzichtig ook, dat men nu toch echt wel tot een overeenkomst moest komen alvorens energieleveranciers overgingen tot het opleggen van een zogenaamd contract.

Pijnlijk duidelijk is het mijn vrouw geworden toen zij (ongevraagd) gebeld werd door een Essent medewerker die wat info wilde opsturen. Dat kan zou je denken. Vele weken later ontvangt zij een bevestiging van een overeenkomst. Mogelijk probleem voor Essent: Zelfs haar opgenomen gegevens zijn onvolledig en onjuist. Verder staat alles op ons adres op mijn naam.

Jongetjes en meisjes en andere kanslozen die op een callcenter op deze manier hun provisie denken binnen te kunnen harken horen op het schavot, samen met de geplaagde bankiers. Immers zijn de provisies die over de rug van anderen wordt binnen gehaald net zo schandelijk te noemen! De bedrijven die ondanks het feit dat zij weten dat dit een walgelijke bedrijfsvoering is deze callcenters in blijven zetten op deze wijze, zijn m.i. echter net zo schuldig! In dit geval is Essent dus de rotte appel.

Ben benieuwd hoe dit afloopt! Iemand nog leuke ideetjes?

sylvester123
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2009 00:41

Re: Bankier of call center medewerker! de provisiekwestie...

Ongelezen bericht door sylvester123 »

Goedeavond,

Ik werk zelf ook een bij een callcenter en bel voor Essent maar ben zeker niet kansloos! Daarbij hoeven wij ook geen provisie binnen te halen!

Zodra mensen accoord gaan met het feit dat wij ze de tarieven,leveringsvoorwaarden en een voorlopige overeenkomst willen opsturen zijn we verplicht een bandopname te starten en daarin wordt duidelijke vermeld dat het gaat om een voorlopige overeenkomst die zonder opgaaf van reden binnen 7 werkdagen geannuleerd kan worden mocht u er toch geen gebruik van willen maken.

Ik kan heel goed begrijpen dat het heel vervelend is om meteen een overeenkomst te ontvangen die als er niet binnen 7 werkdagen gereageerd wordt bindend is maar de andere kant van het verhaal is natuurlijk dat als bedrijven dit niet doen er heel veel mensen zullen zijn die zich alle informatie
laten opsturen (wat veel tijd en geld kost) om maar zo snel mogelijk van het gezeur af te zijn en als het dan met de post aan komt het regelrecht bij het oud papier gooien!

Dus als het nog niet te laat is kunt u het beste gewoon even het gratis 0800 nummer bellen of even een mail sturen naar essent en dan bent u binnen een paar minuten er vanaf......

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Bankier of call center medewerker! de provisiekwestie...

Ongelezen bericht door pbarendse »

Beste sylvester123, kun je wellicht aan mij en de rest van het klootjesvolk hier uitleggen wat er voorlopig is aan een overeenkomst zoals jullie die sluiten? Als er namelijk niets gedaan wordt de eerste 7 dagen wordt de overeenkomst, volgens je eigen tekst, bindend. Daar is weinig voorlopigs aan!

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Bankier of call center medewerker! de provisiekwestie...

Ongelezen bericht door quantas01 »

Zodra mensen accoord gaan met het feit dat wij ze de tarieven,leveringsvoorwaarden en een voorlopige overeenkomst willen opsturen zijn we verplicht een bandopname te starten en daarin wordt duidelijke vermeld dat het gaat om een voorlopige overeenkomst die zonder opgaaf van reden binnen 7 werkdagen geannuleerd kan worden mocht u er toch geen gebruik van willen maken.
Dit is gewoon mensen voorliegen en dat gaat door tot er eindelijk iemand een proefproces aanspant en dan is het afgelopen.

Marketing mag, maar je mag geen voorlopige overeenkomst sturen op deze wijze.
Je mag wel informatie sturen en daar een brief bij doen als men wil overstappen dan krijgt men bv korting etc etc en daar heeft men 7 dagen bedenktijd op na inzending van hun zijde.

Dit soort callcenter medewerkers zouden ze eens persoonlijk aansprakelijk mogen stellen voor alle schades misschien dat men dan wel snapt hoe het wel mag.

Leg dat je baas maar eens uit want jullie krijgen nl wel provisie als je zat verkoopt, daarom liegt en bedriegt men graag om toch die provisie binnen te halen

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Bankier of call center medewerker! de provisiekwestie...

Ongelezen bericht door Shine »

Het is maar net hoe je het bekijkt en benaderd.
Het maakt het voorlopig omdat de consument na ontvangst nog 7 werkdagen bedenktijd heeft en er van af kan zien. Gedurende deze periode is het contract dus nog voorlopig. Na het verstrijken van die 7 dagen en de consument laat niets van zich horen veranderd de status van het contract van voorlopig naar Het Contract. Dus bindend contract.

Hierover kun je bekvechten, maar het begrip voorlopig klopt dan wel. Of dit de correcte verkoopmanier is waag ik echter te betwijfelen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Bankier of call center medewerker! de provisiekwestie...

Ongelezen bericht door Shine »

Sylvester ..schreef:
Ik werk zelf ook een bij een callcenter en bel voor Essent maar ben zeker niet kansloos! Daarbij hoeven wij ook geen provisie binnen te halen!
@sylvester:
Wellicht geen provisie, maar je zult ongetwijfeld aan bepaalde targets moeten voldoen. Je moet je verkooptargets halen want daar word je keihard op afgerekend. Oók in dit soort situaties maken werknemers rare sprongen om ze maar te halen.
Iets wat je niet direct de werknemer kwalijk kunt nemen alswel de werkgever, die dit soort te behalen verkoopcijfertjes verschrikkelijk scherp stelt.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Bankier of call center medewerker! de provisiekwestie...

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste jhfbr,

In uw bericht van 13 november op dit forum geeft u aan dat wij u onterecht hebben aangemeld. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Diana
Essent medewerker

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: Bankier of call center medewerker! de provisiekwestie...

Ongelezen bericht door handelaar »

sylvester123 gewoon een ander baantje zoeken en niet hier de schandelijke werkwijze van jouw Essentclubje goed gaan zitten praten. Ik heb voor jullie manier van werken geen goed woord over, evenmin voor de organisaties, zoals dus Essent, die door deze werkwijze aan klanten probeert te komen.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Bankier of call center medewerker! de provisiekwestie...

Ongelezen bericht door quantas01 »

handelaar schreef:sylvester123 gewoon een ander baantje zoeken en niet hier de schandelijke werkwijze van jouw Essentclubje goed gaan zitten praten. Ik heb voor jullie manier van werken geen goed woord over, evenmin voor de organisaties, zoals dus Essent, die door deze werkwijze aan klanten probeert te komen.
Het ergste is dat bv Essent die geheel uitbesteed aan een callcenter en dat callcenter houd zich niet aan de regels daar telt maar 1 ding hoe meer gekken er in trappen hoe beter des te MEER krijgen wij van Essent.

Zo gaat het bij alle bedrijven die het uit handen geven, een klacht naar de leverancier zelf en het probleem wordt opgelost en het callcenter krijgt een klacht.

Bij teveel klachten is het EXIT.

Feit blijft dat er op die callcenters studenten zitten die zelf niet eens kunnen denken en dan heb je dit soort problemen.
Er telt maar 1 ding verkopen en nog eens verkopen

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Bankier of call center medewerker! de provisiekwestie...

Ongelezen bericht door amelissen »

Sorry hoor, maar wanneer leren mensen eens het woordje: Nee.
Nee ik hoef niets, nee ik heb geen interesse, nee ik wil niet meer gebeld worden.

Dan ben je van al dit gezeur af.

Mensen zeggen om maar van die telefoontjes af te zijn "stuur maar wat op". Checken vervolgens hun post niet en zijn dan verbolgen omdat ze aan een contract vast zitten. Okee, niet netjes van het callcenter/bedrijf, maar jah dat zijn nu eenmaal de mazen van de wet. Je hebt gezegd stuur maar wat op, dat hebben ze op band. Dat hebben ze gedaan met een brief waarin wordt gezegd dat je 7 dagen hebt om te reageren en dat heeft u niet gedaan.

Als iedereen nou consequent nee zegt aan de telefoon, is iedereen in Nederland binnen een half jaar verlost van deze praktijken.

ZEGT HET VOORT: ZEG NEE AAN DE TELEFOON!

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Bankier of call center medewerker! de provisiekwestie...

Ongelezen bericht door quantas01 »

Dat kan een optie zijn inderdaad maar zie het zo snel niet gebeuren.

Gewoon hard er op toezien dat callcenters zich aan de opdracht houden en geen verhaaltjes lopen verzinnen om de klant over te halen.

Houden ze zich niet aan de opdracht per direct van overheidswege sluiten

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Bankier of call center medewerker! de provisiekwestie...

Ongelezen bericht door Shine »

sylvester123 gewoon een ander baantje zoeken
Ja hoor de welbekende dooddoener. Zoek maar ff een ander baantje.
Ik zou zeggen degene die dit roept: biedt Sylvester (en al die anderen) een ander baantje aan!

Ieder moet zijn/haar brood op de plank verdienen.
Ik deel de mening van een andere schrijfster:"Zeg gewoon NEE"
Het is altijd ozo gemakkelijk om je eigen verantwoordelijkheden op anderen af te schuiven.

Robbert
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2003 12:41

Re: Bankier of call center medewerker! de provisiekwestie...

Ongelezen bericht door Robbert »

Shine schreef:
sylvester123 gewoon een ander baantje zoeken
Ja hoor de welbekende dooddoener. Zoek maar ff een ander baantje.
Ik zou zeggen degene die dit roept: biedt Sylvester (en al die anderen) een ander baantje aan!

Ieder moet zijn/haar brood op de plank verdienen.
Ik deel de mening van een andere schrijfster:"Zeg gewoon NEE"
Het is altijd ozo gemakkelijk om je eigen verantwoordelijkheden op anderen af te schuiven.
Shine, om je even uit de droom te helpen: banen worden nooit aangeboden, een baan moet je zelf zoeken, en daar moet je veel moeite voor doen.
Als iemand er voor kiest om een baan als callcentemedewerker te aanvaarden en daarbij willens en wetens onschuldige nietsvermoedende mensen er in laat luizen met zogenaamde 'infopakketen', dan mag die persoon tot aan zijn sokken toe afgebrand worden. Ik ben netjes opgevoed, en heb altijd geleerd dat je eerlijk je brood op de plank moet verdienen, en niet over de ruggen van je medemens die misschien iets minder mondiger is als iemand die wel duidelijk NEE kan zeggen tegen dat uitschot op callcentra.

Gesloten