m,n combi oven van 4 jr is al stuk,de printplaat moet vervangen worden.
de keukenconcurrent kan niets doen,meneer was zeer kortaf aan de telefoon.
dus t service nr van de keukenboer gebeld verhaal idem dito.
ze verwezen me door naar wirlpool die me een aanbod deed wat ik afwees.ik kon namelijk n monteur laten komen voor 99,50 voorrijkosten ex reparatie.
toen ik zelf over de wettelijk regeling van 5 jr begon gaf mw me n ander aanbod,
en wel dat ik maar 225,- kwijt was inclusief voorrij en reparatie.
ze vondt het zelf een goed aanbod verder kon ze
niets voor me doen.
dit alles vind ik heel schandalig het is een service van 0%.
ik was 700,- kwijt voor de aanschaf van de oven,daar komt dan 225,- reparatie bij totaal dus 925,-!
mijn vraag is of ik er nog iets aan kan doen kan doen,zo niet dan koop ik een nieuwe oven
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slechte service van wirlpool en keukenconcurrent
-
Re: slechte service van wirlpool en keukenconcurrent
5 jaar garantie willen niet zeggen dat alles gratis is. Bij veel apparaten leveranciers moet de extra garantie worden aangevraagd. Heb je dit niet gedaan dan geldt de wettelijke garantie van 2 jaar. Leveranciers hanteren ook vaak een maximaal reparatie tarief voor reparaties na verlopen van de garantie. Reparatie bedrag lijkt me correct zo inclusief voorijkosten en arbeidloon.
Dus heeft niets te maken met slechte service, je betaald gewoon voor de dienst en onderdelen die je ontvangt.
Blijft toch vreemd dat we zonder blikken of blozen honderden euro's uitgeven aan de onderhoudsbeurt voor de auto terwijl de reparetie van een andere gebruiksapparaat altijd gratis moet gebeuren... Vreemde situatie...
Ga terug naar keukenconcurrent en kijk wat zij voor u kunnen betekenen.
Dus heeft niets te maken met slechte service, je betaald gewoon voor de dienst en onderdelen die je ontvangt.
Blijft toch vreemd dat we zonder blikken of blozen honderden euro's uitgeven aan de onderhoudsbeurt voor de auto terwijl de reparetie van een andere gebruiksapparaat altijd gratis moet gebeuren... Vreemde situatie...
Ga terug naar keukenconcurrent en kijk wat zij voor u kunnen betekenen.
Zie:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 15&t=76085
Ik vrees dat in dit geval geen sprake is van een A-merk , en dat daardoor de te verwachten normale levensduur zo'n beetje 4 jaar zal bedragen.
Je hebt dan nergens recht meer op.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 15&t=76085
Ik vrees dat in dit geval geen sprake is van een A-merk , en dat daardoor de te verwachten normale levensduur zo'n beetje 4 jaar zal bedragen.
Je hebt dan nergens recht meer op.
-
Wat een onzinnige redenering 16again. Er kan altijd wat gebeuren met apparaten, of het nu een Miele, Siemens of een Whirlpool apparaat is.
Feit is dat de melding buiten de garantie valt waarschijnlijk en dat ze daarom moet betalen. Dat is bij elk merk gelijk of dat nu A B C of D merken zijn
Feit is dat de melding buiten de garantie valt waarschijnlijk en dat ze daarom moet betalen. Dat is bij elk merk gelijk of dat nu A B C of D merken zijn
Je mag van bepaalde apparaten wettelijk gezien toch een bepaalde "levensduur" verwachten, volgens mij is dit voor keuken apparatuur ook 5 jaar net als voor tv's en wasmachines etc..
De vraag is alleen hoe ga je verhaal halen want formeel is het inderdaad maar 2 jaar. Blijft vaag allemaal. Als ik mijn Pelgrim apparatuur die ik in januari ga ontvangen aanmeld op de website krijg ik zelfs 8 jaar garantie... ik betaal dan in het 2e t/m 8e jaar enkel de voorrijdkosten á 48 euro
De vraag is alleen hoe ga je verhaal halen want formeel is het inderdaad maar 2 jaar. Blijft vaag allemaal. Als ik mijn Pelgrim apparatuur die ik in januari ga ontvangen aanmeld op de website krijg ik zelfs 8 jaar garantie... ik betaal dan in het 2e t/m 8e jaar enkel de voorrijdkosten á 48 euro
Uit onderstaande link maak ik op dat UNETO-VNI richtlijn voor de te verwachten levensduur 4...8 jaar bedraagt.
Omdat dit geen A-merk betreft, geldt mogelijk de ondergrens van 4 jaar.
http://www.noordhollandsdagblad.nl/mult ... 41775j.jpg
Je kan naar de geschillencommissie stappen, en daar laten bepalen welk deel van de reparatie de winkel (en dus net de fabrikant) dient te vergoeden.
Voorbeeld: Als de geschillencommissie die levensduur op 8 jaar bepaalt, dan krijg je de schade voor de helft vergoed
Omdat dit geen A-merk betreft, geldt mogelijk de ondergrens van 4 jaar.
http://www.noordhollandsdagblad.nl/mult ... 41775j.jpg
Is correct gebaseerd op regelgeving, enige discussiepunt is de te verwachten levensduuronzinnige redenering
Je kan naar de geschillencommissie stappen, en daar laten bepalen welk deel van de reparatie de winkel (en dus net de fabrikant) dient te vergoeden.
Voorbeeld: Als de geschillencommissie die levensduur op 8 jaar bepaalt, dan krijg je de schade voor de helft vergoed
Afhankelijk van merk/prijs mag de consument wel degelijk een ander verwachtingspatroon hebben voor levensduur.Dat is bij elk merk gelijk of dat nu A B C of D merken zijn