LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoeveel korting bedingen?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Sita_sita

Hoeveel korting bedingen?

Ongelezen bericht door Sita_sita »

We vragen ons af hoeveel korting we kunnen bedingen bij de aankoop van een nieuw matras. Het matras zal in de prijsklasse zijn tussen 1400 en 2400 euro.

Heeft iemand hier ervaring mee? (Extra beddengoed e.d. is niet wat we willen, liever gewoon korting.)

Het is toch recessie dus de verkoop zal niet zo best zijn en daar willen we gebruik van maken.

Heeft iemand advies of tips?

sjoegel

Re: Hoeveel korting bedingen?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Korting moet je gegund worden. De een is beter in het onderhandelen dan de ander. Het is moeilijk te zeggen hoeveel korting je kunt vragen. Is het artikel al in de actie ? Is het een voorraadartikel ? enz.

Soms verkoop ik liever niks, dan een onsympathiek persoon korting te geven die bij binnenkomst als eerste zegt; "het zal wel slecht gaan he ?"

Sita_sita

Ongelezen bericht door Sita_sita »

Nee, het is geen voorraadartikel en ook niet in een actie. Maakt dat verschil dan?

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Sita_sita schreef:Nee, het is geen voorraadartikel en ook niet in een actie. Maakt dat verschil dan?
Ja lijkt mij wel.
Iets wat al afgeprijsd is, hoef je naar mijn mening niet nog eens extra op af te dingen. Als iets op voorraad is, hoef je er niet lang op te wachten, iets wat juist een reden is voor korting.

Gesloten