LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] krassen en vale plekken op nieuwe parketvloer

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
elsi
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mei 2009 14:57

krassen en vale plekken op nieuwe parketvloer

Ongelezen bericht door elsi »

Hallo,

In september hebben wij een dubbel gerookte verouderde eiken geoliede parketvloer met brede plank laten leggen. Inmiddels is het twee maanden verder en zit onze hele vloer onder de vale plekken en krassen. Wij hebben geen kinderen, geen huisdieren en lopen thuis altijd met sloffen, maar iedere keer als er bezoek is geweest met schoenen of een hond bij zich of als er ook maar iets 'harders' in aanraking komt met de vloer zitten er krassen in.

Afgelopen weekend vierden wij een verjaardag waarbij we vier mensen op bezoek hadden, na afloop zat precies op de plek waar deze mensen gezeten hadden vale plekken met krassen op de vloer.

Dit is onze eerste parketvloer, is dit normaal? Wat ik ook doe ik krijg het niet weg, het lijkt wel of op die plekken de hele (donkere) bovenlaag eraf is. Onze vloer is dus twee maand oud maar ziet eruit alsof er 10 jaar op gefeest is.

Ook heb ik een hond op bezoek gehad, ook de hele vloer onder de krassen, terwijl die hond niet heeft lopen krabben ofzo. Dit lijkt me toch gewoon normaal dagelijks gebruik. Daar moet een vloer toch tegen kunnen?
Laatst gewijzigd door elsi op 18 nov 2009 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: krassen en vale plekken op nieuwe parketvloer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vers eiken en te kort behandelde vloeren kunnen een erg dunne toplaag hebben die gerookt en geolied is.
Tijdig in de olie zetten is noodzakelijk en is het wel goed eiken?

Ook de lichtval kan van invloed zijn.
Helaas ontbreekt het merk van deze vloer.
Dus plaats dit als je het kunt vinden.

elsi
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mei 2009 14:57

Re: krassen en vale plekken op nieuwe parketvloer

Ongelezen bericht door elsi »

Het hout komt van Kahrs, het is behandeld door terra antica.

Inmiddels de leverancier gebeld en volgende week komen ze kijken. Dus even afwachten wat daar uit komt.

Gesloten