LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
pancreas
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 aug 2008 16:03

2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door pancreas »

hallo medemens,

1e HP laptop (1599 euro) gekocht rond half 2007:

ik heb circa 2 jaar geleden een hp laptop gekocht met een waarde van 1599,- euro.In de 1e week had ik meteen een probleem met 1 van de harde schijven , de laptop is dan ook 2 weken op reapartie geweest en de HD is dan ook vervangen , vanaf maand 3 begon mijn 2e harde schijf (deze laptop heeft 2 harde schijven) te tikken , hiervoor gebeld en er werd gezegd dat dit niet erg is , nouw ok dan. vanaf maand 3 had ik ook overspanning op de laptop wat wil zeggen dat als ik de laptop sluit(klep) en weer snel open (binnen 1 minuut bijv) alles lampjes beginnen te knipperen (overspanning moederbord) , de enige optie is dan om de batterij los te koppelen en stroomkabel eruit te halen en te wachten circa minimaal 5 minuten , nouw dit werkt allemaal niet echt lekker kan ik je zeggen , hiervoor gebeld en er werd gezegd dat ik als dit probleem zich voordoet ik de aan/uit knopt 2 minuten moet inhouden zodat de overspanning kan wegvloeien (leuke oplossing maar niet echt hoe het moet toch ?).verder heb ik na 1,5 jaar dat de linker kant van het scherm loslaat (plastic onderdelen van het lcd scherm)

ik had deze problemen niet verwacht van een laptop van 1599,- , de service van HP viel echt tegen hierin. (had altijd een ander gevoel over HP)

2e HP laptop (699 euro) gekocht rond juni 2009

Deze laptop heeft een videohardware driver probleem , ik krijg regelmatig een blue screen op de meest rare momenten.
Ik heb dan ook de laatste bios geupdate en op internet gezocht naar een nieuwe/betere driver , ook na een schone installatie 2 maanden terug heb ik een blue screen gehad binnen 1 minuut dus zonder toepassingen die dit zouden kunnen veroorzaken.

verder heb ik HP gebeld en dit probleem uitgelegd , eerst krijg je dan hun standaard vragen wat je allemaal moet doen nouw verder is de laptop opgestuurd en ze hebben alleen een schone installatie gedaan !?! dat heb ik zelf ook al 6 keer gedaan.

nu weer gebeld en ze zijn er mee bezig om het op te lossen (circa 1,5 maand geleden) ik heb verder niks gehoord.de laptop is mooi en ik ben er wel blij mee verder maar tja het blue screen video hardware driver probleem !! (nu heb ik circa 1 keer per dag of per 2 dagen een blue screen)

tja wat moet ik hier nu mee heb verder geen vertrouwen meer in HP laptops , kijk er zullen wel mensen tevreden zijn , maar wat doe je als je een probleem heb dan komt er service bij kijken en die vind ik ronduit slecht en ik wil verder kwijt dat ik dit niet had verwacht van een merk als HP.

verder vind ik hun support center medewerkers niet echt 'meedenkend' ze doen alleen maar ook alleen wat ze geleerd hebben , maar als je doorverbonden word de de techinsche dienst vind ik dit een stuk beter.

meer mensen die ervaring hebben met een HP laptop probleem/service ?

bedankt en een fijne dag verder.
Laatst gewijzigd door pancreas op 06 jan 2010 04:24, 1 keer totaal gewijzigd.

buckwheat
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2009 15:07

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door buckwheat »

Ik heb in april 2007 een Hp Pavillion gekocht voor €900,-
Nu schijnt er een probleem te zijn met bepaalde type laptops, waarvan ik er dus één heb. Ik heb net gebeld met Hp, moet je ff €20,- per vraag betalen omdat het buiten de garantie valt. Maar goed, toch een medewerker gesproken en die verteld mij dat ik helaas niet in aanmerking kom voor de gratis reparatie omdat mijn laptop 2,5 jaar oud is. Hp heeft vanwege dit probleem 1 jaar extra garantie bovenop de standaard garantie. Heel erg spijtig allemaal. Ik heb tegen de medewerker gezegt dat ik voortaan het geld wel door de wc ging spoelen, want daar heb ik ook niets aan. Nou zegt die grapjas "U heeft toch 2,5 jaar gebruik kunnen maken van het produkt". Allemachtig, alsof ik voor de lol om de 2,5 jaar een laptop van €900,- ga aanschaffen.

Voor deze Hp laptop heb ik nog eens goedkope laptop gekocht van Medio, die doet het nu nog prima en is inmiddels ouder dat 2,5 jaar.

Erg jammer van Hp, dat het zo moet.

pancreas
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 aug 2008 16:03

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door pancreas »

ik ben gisteren nog naar een pc center hier in de stad geweest en die zeiden ook dat ze meerdere mensen horen klagen over HP laptops.
zoals ik al zei in mijn start topic dit had ik niet verwacht , dacht altijd dat HP goede producten/service had , maar dit beeld is totaal veranderd.

de medewerker van die pc center zei overigens dat ik eens moest kijken naar ACER laptops , daar hadden ze de minste problemen mee.

pancreas
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 aug 2008 16:03

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door pancreas »

update:

heb ondertussen weer contact gehad voor laptop 2

enkele support medewerkers zijn niet erg meedekend doen vooral wat ze geleerd hebben en dat is het dan. na 3-4 keer opnieuw gebeld te hebben is het dan eindelijk gelukt om me door teverbinden met de technische afdeling (hier zitten wel mensen die meedenken met je probleem.)

afwachten dus!

pancreas
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 aug 2008 16:03

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door pancreas »

laptop is alweer terug van reparatie , na 2 weken , ze kunnen niks vinden en hebben alleen een 'schone' installatie gedaan.

vreemd want ik heb inmiddels alweer zeker 6-7 blue screens gehad , gemiddeld 1-2 per dag. heeft altijd betrekking op de videohardware kaart/driver.

vreemd dat ze dit bij hp niet in 2 weken kunnen zien of willen ze dit niet zien ?

iemand een idee wat je kan doen want ik weet het niet meer.

consumentenbod / tros rader ?

shushu
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2009 12:03

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door shushu »

de BSOD's moeten als het goed is staan in Event Viewer, kan je daarvan geen screenshot maken en op 1 of andere manier uitprinten/doormailen naar HP? Sowieso wat staat er in Event Viewer?

Misschien kan je via apparaatbheer de videodriver te updaten?

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Zelf zou ik met deze ervaringen (heb zelf wel goede met HP) een brief naar de Directie sturen en uitleggen wat er aan de hand is en dat je zeer ontevreden bent
met alles wat er tot nu toe ondernomen is door HP en je hebt nog steeds hetzelfde probleem.
Je schaft zo'n dure laptop aan en als HP er dan naar kijkt als je problemen hebt,
worden die gewoon niet opgelost.
Als ze willen dat je nog koopt in de toekomst, zouden ze maar beter er voor
zorgen dat je probleem tot volle tevredenheid wordt opgelost en snel.
Vertel ook van de slechte service, want dat hoort niemand graag en vraag ze of
dit de normale gang van zaken bij HP is, dan kun je dat doorvertellen.
Heb even gekeken op internet en de algemeen directeur is de heer Hans Daniels en die zou ik vereren met een schrijven.
Het adres is: Postbus 667- 1180AR Amstelveen
Kijk maar wat je er mee doet.

pancreas
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 aug 2008 16:03

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door pancreas »

laptop is voor de 3e keer terug en de memory unit is vervangen , klinkt beter dan schone instal.

laptop aangezet en binnen 1 uur weer de bekende blue screen , later op de dag weer een blue screen , de laptop blijft dan in een soort loop hangen (beeld word zwart) en na circa 20-40 seconden komt dan de vastloper/blue screen.

intussen heeft een mevrouw (circa 1 week geleden) van hp mij gebeld of ik tevreden ben over de reparatie (met deze interesse ben ik blij) ik alles uitgelegd en laptop word nu voor de 4e keer opgehaald , laptop is overigens vanmiddag door ups opgehaald.

er belde ook nog een persoon(man) van hun klanten onderondersteuning afgelopen vrijdag of alles goed verlopen was , ik weer alles uitgelegd en deze persoon zei dat er idd mee aan de hand moest omdat de laptop dit al doet vanaf het begin en na 3 reparaties nog niets is opgelost , hij bekeek even het dossier en zei memory unit vervangen ? ze moeten evt het moederbord en de grafische kaart vervangen want u bent al aan de 4e reparatie toe en er moet gewoon echt iets opgelost worden (wauw klinkt goed)

nu heb ik dit keer echt goede hoop als de laptop terug komt binnen circa 10 dagen.

als er nieuws is post ik dit zsm hier.

pancreas
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 aug 2008 16:03

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door pancreas »

@jeanne-veghel

bedankt voor je reaktie/tip !

kijk voor laptop 2 word er wel een oplossing gezocht zo te merken maar wellicht dat ik dit kan gebruiken voor laptop 1.

bedankt dat je ook het adres erbij heb gezet.

tonymerod
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2009 22:14

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door tonymerod »

hallo, zelf heb ik ook zo'n bagger hp. 1100 euro was hij, maar na 6maanden begon de ellende al, na 6 weken in reparatie te zijn geweest kwam hij terug met een nieuw moederbord erin. na 10 maanden weer hetzelfde maar de speciale garantie dekte dit dus weer 6 weken weg, en ja hoor weer een nieuw moederbord. na een poosje net binnen de speciale garantie weeeeeer hetzelfde, toen heeft de helpdesk toegegeven dat deze serie moederborden een probleem hebben en elke keer een nieuwe het niet oplost (ja tijdelijk), maar een andere optie was er niet dus weer nieuw moederbord erin. nu november 2009 is hij weer defect allen is hp niet meer thuis want de garantie is afgelopen en als ik vertel dat er al 3keer een nieuw moederbord in is gegaan zeggen ze doodleuk, nee hoor als we u serienummer opvragen is er maar 1x een reparatie geweest, wel vreemd want ik heb 3 reparatiebonnen. nu wil hp hem wel repareren maar kost wel 420 euro, maar ze bekijken het maar voor mij nooit meer iets van HP al is het voor niks. het liefst zou ik wel een persoonlijk gesprek met de grote man van hp hebben, dan kreeg hij de laptop van mij gratis terug,alleen stop ik hem dan op een plek waar de zon nooit schijnt.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik heb op deze topic het adres en naam van de algemeen directeur gezet en ik zou er serieus een brief aan wagen met je bevindingen.
Zo'n reparatie en zelf moeten betalen is niet niks, terwijl het probleem al lange tijd bekend was bij ze.
Nu is je garantie afgelopen en heb je een nog groter probleem.
De bewijzen zijn er toch? Kopie meesturen met de brief.
Wel aangetekend doen. Denk er maar eens over na.


gr.

pancreas
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 aug 2008 16:03

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door pancreas »

2e laptop is nu terug van reparatie en ze hebben de processor en de ventilator vervangen.

ik ben benieuwd en post mijn bevindingen zsm.

Danielbd
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2010 18:09

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door Danielbd »

Ik heb zelf ook nu geschil en gezeur met service van HP, en het verkooppunt dan..(zie mijn forum) Ik ben benieuwd naar de afloop want ik ben nu ook bezig om mijn gelijk te halen.

Heel veel succes :)

Echt slecht en zwak, mijn beeld bij HP is nu echt wel veranderd.

pancreas
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 aug 2008 16:03

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door pancreas »

@danielbd

jij ook succes ermee.

ik heb ondertussen een acer laptop gekocht omdat ik gewoon een normaal werkende laptop wil :D .

mens wat ben ik blij , erg rustige ventilator,start (vista) snel op en sluit snel af,mooi en voller geluid,stevig scharnier, mooi scherm (full-hd).
met deze aankoop met ik tot nog toe zeer blij !!

het probleem van laptop 2 blijft tot nu toe weg , lijkt dus dat het probleem opgelost is. nouw blij dat deze gemaakt is maar heb van juni weining plezier van deze laptop gehad door dit probleem.ik ga deze laptop dan ook verkopen.

nu nog laptop 1 ff kijke.



dus laptop 2 :

+ na 4 keer reparatie dan toch netjes opgelost (pluspunt) gratis opgehaald en gebracht.

- 4x nodig om het probleem te vinden.
- 5-6 maanden nodig gehad op het probleem te verhelpen

markspij
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2009 08:24

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door markspij »

Hier hetzelfde probleem. het hele jaar heeft mijn laptop niet lekker gedraaid.
nieuw gekocht.
nu 1 maand na de garantie van 1 jaar gaat de laptop kapot.
moederbord kapot.
Voor mij (en mijn klanten die ik als it-er adviseer) nooit meer een HP laptop.
Inferieure kwaliteit. en hele hele slechte service

pancreas
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 aug 2008 16:03

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door pancreas »

ik heb laptop 2 verkocht en de persoon die hem een tijdje heeft gebruikt , meldde mij vandaag dat de laptop is overleden , hij doet helemaal niets meer.

FEIT: HP heeft aan mij 1599 & 699 verdient , ik heb er een hoop ellende voor terug gekregen , dus HP als julie dit lezen NOOIT maar dan ook NOOIT meer een product van jullie , als ik het merk zie staan krijg ik kots neigingen , ondanks dat ik altijd een hoge dunk van jullie had.

zelfs de service is zwaar vervelend , ja idd ze halen het product op maar daar blijft het ook bij.

NOOIT MEER HP !!

mijn ACER laptop doet het tot de dag vandaag uitstekend (nee geen aandelen of wat dan ook met het merk acer)

disco2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:18

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door disco2000 »

ik heb ook een hp gekocht na 6 jaar een acer gehad te hebben zonder problemen
ik heb de hp ruim 1 jaar en ik heb een stroom probleem soms laad hij op en dan weer niet soms loopt de accu terug naar 5% en dan stopt de laptop ermee
ik al een andere adaptor er aangehangen maar dat helpt niets
de adaptor geeft gewoon spanning na het opmeten ervan
het probleem is dat de laptop de stroom wel en niet pakt
soms zie je een stekkertje bij het batterijtje staan en dan weer niet en dan gebruikt hij de accu en dan opeens begint hij wel weer met opladen ????
zoals nu weer het geval pakt hij geen oplaad stroom en loopt de accu terug
is dit een bekend geval met een hp laptop g62 ?
ik hoop op een reactie van iemand
[Persoonsgegevens verwijderd] gr. frits
Laatst gewijzigd door Radar op 08 apr 2012 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik herken dit niet, heb geen HP, maar indien wel, zou ik je echt niet gaan bellen hoor. :shock:

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door wiseger »

disco2000 schreef:ik al een andere adaptor er aangehangen maar dat helpt niets de adaptor geeft gewoon spanning na het opmeten ervan
het probleem is dat de laptop de stroom wel en niet pakt
soms zie je een stekkertje bij het batterijtje staan en dan weer niet en dan gebruikt hij de accu en dan opeens begint hij wel weer met opladen ????
zoals nu weer het geval pakt hij geen oplaad stroom en loopt de accu terug
is dit een bekend geval met een hp laptop g62 ?
De g62 maakt gebruik van een zogenaamde smart adapter. De adapter heeft een drieweg stekker en een extra draadje waarmee hij communiceert met de accu. Als je zeker wilt weten dat het niet aan de adapter ligt (bv. slecht contact, kabelbreuk) dan moet je de laptop met een smart adapter testen.

Ik heb zelf ook problemen met een HP lader gehad (de lader deed het niet meer en gaf zachte piepjes) binnen de garantie periode. Ik kreeg van HP een nieuwe adapter toegestuurd en kon de oude weggooien.

corgib
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 okt 2010 10:00

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door corgib »

Als trouwe gebruiker van HP producten als camera, printer,scanner e.d.de fout gemaakt om een HP LAPTOP Pavilon te kopen met een 17.3inch scherm.

Tijdelijk goed gewerkt tot ik bemerkte dat hij steeds trager werd. Alle gangbare handeling uitgevoerd om overtollige software aftevoeren. Geen effect.

Ook bleek dat na gebruik van een uur de machine zo heet werd, dat bang werd en stopte tot hij afgekoeld was.
Van de 3 ventilatoren werken er maar 2.

Voor de destijds gevaarlijke batterijen oproep kwam mijn type batterijen niet in aanmerking.

Service: vroeger ging ik na Amstelveen bracht het apparaat en werd gerepareerd. Klasse service.
Als je nu belt verteld de Telefoniste je, op hun web te kijken, daar kan je alles vinden ????
Van de gemelde reparatie adressen was er slechts een die wou wel kijken.
De verkoper Office centre wilde de computer wel opsturen tegen een bedrag van €75,00, maar raden het af.

Zolang zij geen NORMAAL reparatie/servicecenter meer hebben nooit geen HP meer.

Gesloten