LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] weigeren terugbetalen te veel betaalde Energie door Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
B. Bergman
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2009 12:05

weigeren terugbetalen te veel betaalde Energie door Oxxio

Ongelezen bericht door B. Bergman »

Op 3 september 2009 is mijn huis verkocht en bleek, dat Oxxio jarenlang teveel energie in rekening had gebracht. Uiteindelijk is er zo'n 4000 m³ teveel betaald. Het pand had een kleine twee jaar leeg gestaan. De makelaar heeft de stand opgenomen en ikzelf heb de stand opgenomen. Nu Oxxio ruim € 2.000,- terug moet betalen zijn ze niet thuis. Het is mijn schuld, dat de meterstand niet is doorgegeven. Toch komt er geen meteropnemer als je vraagt de stand op te nemen. Als ik bij moet betalen (meer heb gebruikt) geloven ze me wel nu ik minder heb gebruikt lijkt het erop, dat ze me zien als een bedrieger ondanks de opname van de makelaar en willen ze niet terugbetalen. Als het andersom was geweest had ik allang een incassobureau achter me aan gehad. Mijn vraag is: wie is er verantwoordelijk voor de meteropname??
B. Bergman

Monique1987
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2009 18:38

Re: weigeren terugbetalen te veel betaalde Energie door Oxxio

Ongelezen bericht door Monique1987 »

Ik denk dat je dat zelf bent. Misschien is het handig om Rechtsbijstand te bellen kijken of zij iets voor je kunnen betekenen. Misschien kunnnen ze je helpen en anders kunnen ze je door verwijzen naar een evt. anders instantie of persoon die dit wel kan.

groetjes,
Monique

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: weigeren terugbetalen te veel betaalde Energie door Oxxio

Ongelezen bericht door Shine »

Oxxio is aan het traineren.
U kunt aantonen dat de meterstanden laag zijn tgv langdurig leegstand. U hebt een ondertekend meterstanden bewijsstuk door u en de makelaar. Dit moet voldoende zijn voor Oxxio.
Als de woning verkocht is zullen de nieuwe bewoners zich bij hun (of een andere) leverancier moeten melden voor leverancier (ingaande op de datum van overdracht) en zullen dan exact dezelfde meterstanden doorgeven die u hebt doorgegeven.

Oxxio bellen, nogmaals uitleggen wat de oorzaak is van het lage verbruik, aangeven dat, indien gewenst u het bewijsstuk kunt faxen (bewaar het origineel goed!!!) en er op staan dat ze een correctie op die slotfactuur maken en zoniet, aangeven dat u naar de geschillencommissie stapt.
En oja,...misschien wel handig te weten: als de nieuwe bewoners dezelfde meterstanden doorgeven dan zal de netbeheerder haar altijd geschatte standen bijstellen oftewel aanpassen naar de daadwerkelijke standen. Dien ten gevolge zal er bij u uiteindelijk ook een correctie op de slotfactuur moeten gaan plaatsvinden. Sla ze hier maar mee om de oren. Links of rechts om, op die correctie hebt u gewoon recht.

Verantwoordelijk voor doorgave van de meterstanden: dat bent uzelf. Echter 1x per drie jaar is de netbeheerder verplicht om een meteropname uit te voeren. (dus dat de meteropnemer langs komt)

Gesloten