LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rente ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jjrandeweg
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2009 13:11

Rente ING

Ongelezen bericht door jjrandeweg »

Het is eigenlijk te gek voor woorden!
30 okt.2008 een depositorek. geopend bij de ING voor één jaar tegen een rente van 5,2 % over een bedrag van €5000,-
Op 29 okt. 2009 krijg ik een rente bijschrijving van €259.21 naar mijn idee €0.79 te weinig. De ING geeft op dat het volgens hun correct is maar naar mijn mening moet de rente €260,- zijn, heeft de ING nu correct gehandeld of hebben zij het éénjarig contract eenzijdig verbroken?? rare mannier van tellen voor en bank. :x :evil:

Consumentt
Berichten: 755
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Rente ING

Ongelezen bericht door Consumentt »

Dat klopt toch.
Op 29 okt is het nog geen vol jaar waarover je rente krijgt, maar een dag minder.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Rente ING

Ongelezen bericht door gtp »

1 dag minder zou zijn € 259,01

jjrandeweg
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2009 13:11

Re: Rente ING

Ongelezen bericht door jjrandeweg »

Dat het één dag minder rente is dat had ik ook al uitgerekend maar zoals de ING wel meer foute informatie geeft over hun rentes dan moeten ze geen jaarcontract afsluiten maar een contract voor 364 dagen :evil:

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Rente ING

Ongelezen bericht door testcase »

Niemand de deur uit!!!

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Rente ING

Ongelezen bericht door rvkeuken »

het is toch te gek dat jullie deze gedupeerde in de maling nemen.
Ik zou maar oppassen.

Hr. Randeweg, bij deze wil ik u mijn diensten aanbieden. Voor een optimaal resultaat moet u mijn stichting in de arm nemen. Een aanbetaling van slechts 21.000 euro en, omdat u het bent, een succesfee van 50%.
Meer over deze stichting kunt vinden in een van de andere topics, of door te zoeken op aasgieren of iets dergelijks.......
Inbegrepen bij het contract zijn meerdere dagdelen cursus;
o.a. hoe ben ik een verantwoorde consument, hoe te genieten van het leven, hoe je niet druk te maken over futiliteiten.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Rente ING

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Ga jij huilen om wel geteld €0,79? Das een hele Mars die je minder kan eten.

jjrandeweg
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2009 13:11

Re: Rente ING

Ongelezen bericht door jjrandeweg »

Ik denk dat de meeste het niet snappen, het gaat niet om de centen maar om het principe want zins de invoering van het girale verkeer ben je geen baas meer over je eigen geld (denk daar maar eens over na) De banken bepalen wat er gebeurt en niet de klant.
vb.1 probeer maar je huur of hypotheek maar eens cash te betalen
vb.2 probeer maar je abbonnementen maar eens cash te betalen
vb.3 met een acceptgiro betaal je reeds meer dan dat nodig is ze dwingen je gewoon om internet te bankieren, is voor hun goedkoper, en de klant krijgt er niets voor terug.
Voor mij einde discussie nu ik weet dat er veel mensen met me meeleven kan ik weer rustig slapen.
Bedankt voor jullie reacties :mrgreen:

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Rente ING

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Mijn voormalige boekhouder was ook heel blij dat hij 5 eurocent verschil had ontdekt. Toen ik 'm vroeg hoeveel tijd hij hiermee bezig was, kwam pas bij hem het besef. Maak je niet druk om die paar rotcenten, maar je meer druk om de toekomst...onze jonge generatie die ons moeten gaan onderhouden. Richt daar je pijlen op dat is pas zinvol.

Gesloten