LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] QK reageert niet

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
borisDoorn

QK reageert niet

Ongelezen bericht door borisDoorn »

Het is voor een behoorlijk aantal mensen fout gegaan in de herfstvakantie met QK reizen. Ook voor ons. Op de mails die je naar QK stuurt wordt niet gereageerd en de beloofde vergoedingen blijven weg. Als je ze belt wordt je afgescheept met het standaard antwoord: We zijn er mee bezig, maar het zijn erg veel mensen, dus dit kost tijd. Ze vragen niet naar je naam en wat je probleem nu precies is.
Ik heb op het internet verschillende berichten gezien van mensen die bovenstaande ook hebben meegemaakt. Ik heb echter nog geen bevestigde berichten gezien of gehoord van mensne die een reactie hebben gehad, laat staan een vergoeding voor het leed.
Het lijkt mij dat we ze genoeg tijd hebben gegeven om in ieder geval een reactie te geven. Aangezien dit niet gebeurt moeten we zelf reageren. Nu staan we sterker als we dat met alle gedupeerden doen. Stuur een mail naar [email protected]. dan kunnen we samen kijken hoe we dit kunnen aanpakken.

sprookje

Re: QK reageert niet

Ongelezen bericht door sprookje »

sprookje

Alleen moeten ze hun qk verkopen via een cosumenten site en op alles wat mogelijk is hun reclame maken,wie wil met zo een bedrijf weg.
Als je geen fatsoenlijke reclame kan maken vraag ik mij af kan je dan fatsoenlijke reizen aanbieden.
En nee ik ben zeker niet van plan het te proberen! ZIELIG!!! Berichten: 486

Nog steeds begijp ik niet waarom mensen bij zo een bedrijf boeken,het is zelfs niet aangesloten bij anvr.Waarom doen mensen dat toch?

ames1

Ongelezen bericht door ames1 »

misschien omdat ze goedkoop turkije reizen aanbieden???? en niet anvr maar sgr staat garant voor je reisgeld, op dit moment trouwens 30 euro die je aan moet betalen bij je geboekte reis!! stel ze zouden fait gaan, word zelfs je 30 euro door sgr gegarandeerd!!

ik denk dat je een reisorganisatie niet op eigen belangen mag bekritiseren, en zover ik hier berichten lees begin ik steeds meer te denken dat er mensen zijn die qkreizen niet gunnen.. wij hebben een heerlijke vakantie genoten dankzij de perfecte organisatie van qk.

en ja, ik ken qkreizen als bedrijf en weet dat ze te vertrouwen zijn. daarom reageer ik als kenner

borisDoorn

Ongelezen bericht door borisDoorn »

Hmmm, goedkoop Turkije reizen aanbieden. Dat klopt, maar dan laten ze hun klanten ineens vanaf Brussel vliegen, of via Istanbul. Een hoop extra kosten, waardoor hun reis ineens niet meer goedkoop is. Dan beloven ze die kosten te vergoeden, maar tot op de dag van vandaag hebben ze niks meer van zich laten horen. Hoezo zijn ze dan te vertrouwen? Waarom laten ze niks meer van zich horen?
En was ik nou de enige, maar helaas, aan de reacties die ik heb ontvangen en aan het internet kan je zien dat het een hoop mensen is overkomen.

Inderdaad heeft sprookje gelijk, wil je deze problemen voorkomen, boek dan bij een bedrijf dat is aangesloten bij de ANVR. Helaas moeten sommige mensen altijd eerst de kan tegen de neus krijgen, alvorens zij wijzer worden.
Met name punt 6 had veel problemen uit de weg geruimd

DE ANVR zorgt ervoor dat de reiziger:
1. Eerlijke voorwaarden
Controleert u 'de kleine lettertjes' als u een reis boekt? De reis- en boekingsvoorwaarden die ANVR-reisondernemingen hanteren zijn overeengekomen met de Consumentenbond. Dit voorkomt dat u bij bijvoorbeeld het betalen, annuleren of wijzigen van een reis met onredelijke bepalingen wordt geconfronteerd.

2. Uw geld in goede handen
Vaak moet u voor uw reis een aanbetaling doen. Maar is uw geld wel in goede handen?
Alleen betrouwbare bedrijven die een verklaring van goed gedrag kunnen overleggen, mogen lid worden van de ANVR.

3. Veilig reizen
U gaat soms naar verre bestemmingen, maar wat als daar iets mis gaat? Alle ANVR-touroperators zijn aangesloten bij Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Dit betekent dat, in het geval zich een calamiteit voordoet tijdens uw vakantie u de kosten vergoed krijgt.

4. Kwaliteit voorop
Krijgt u wel een deskundig en goed advies? ANVR-reisagenten en touroperators hebben de plicht hun personeel adequaat op te leiden. De ANVR ziet hierop toe. Uw vakantie is dus in goede en deskundige handen.

5. Verantwoord reizen

6. Zekerheid bij klachten
Welke garanties heeft u als er toch iets mis gaat?
ANVR-reisondernemingen helpen u bij klachten over uw gemaakte reis. Zij respecteren ook alle uitspraken van de Geschillencommissie Reizen. De ANVR ziet toe dat de uitspraken van de Geschillencommissie ook door de leden worden nagekomen.
ANVR-leden die vakantiereizen organiseren, hebben allemaal een goede aansprakelijkheidsverzekering. De ANVR stelt de voorwaarden vast en ziet hier streng op toe.

QK REIZEN

Ongelezen bericht door QK REIZEN »

ma 23-11-2009 21:14
'[email protected]'

Geachte heer/ mevr,

Wilt u uw leed en of klacht aub direct naar [email protected] sturen, wij hebben van onze klanten vernomen dat u geen reactie krijgt op uw telefoon en/of mails.

Met vriendelijke groet,
Őnder Kük

wij hebben u na vernomen te hebben van onze klanten over uw bericht op Trosradar bovenstaande mail verzonden maar hebben helaas geen antwoord ontvangen!!
wij hebben met de herfstvakantie vluchten net als andere collega touroperators omboekingen en of wijzigingen mee gemaakt. sommige klanten van ons zijn via Istanbul en sommigen zelfs naar Brussel teruggevlogen, dat is geweest omdat alle vluchten naar Amsterdam overgeboekt waren! met excuses naar al onze klanten.

sprookje

Ongelezen bericht door sprookje »

Beste ames alias ok reizen blijkbaar hebben jullie ook problemen met begrijpend lezen want boris doorn heeft duidelijk aangegeven dat hij al mailtjes heeft gestuurd en ook een paar keer gebeld,jammer genoeg scheepen jullie hem steeds af!
En dan hier op een consumenten site wat reclame komen maken en dan ook net doen of boris niet reageerd op jullie.
Volgens mijn mening zijn jullie gewoon een stel amateur :roll:
En ik ben zeker niet van plan het eens te proberen!

AMmos

Ongelezen bericht door AMmos »

Gezien de negatieve ervaringen van Boris en anderen is onze ervaring voor niemand een verrassing. Ik heb geprobeerd het op te lossen met QK, maar inderdaad, van QK krijg je geen reactie. Dit is ons relaas en trek je eigen conclusie.
We zijn nu drie maanden verder, ik heb drie e-mails verstuurd, vier keer gebeld, waaronder met de heer Kuk. Ik heb er alles aan gedaan om het netjes af te handelen, maar QK werkt daar niet aan mee.
Wij hadden voor de herfstvakantie een reis geboekt voor negen personen. Vijf van ons zouden op dinsdag (13 okt).vetrekken en de overige vier op zaterdag (17 0kt.). We zouden met zijn negenen tegelijk terugkomen op zaterdag 24 okt.
De vijf die op dinsdag vertrokken kregen op maandag pas de tickets. De terugreis stond hierop niet vermeld. Na een belletje krijg je te horen dat het allemaal in orde komt. De heenreis van dit vijftal ging goed.
Het viertal dat op zaterdag zou vertrekken kreeg op donderdagmiddag de tickets via de post. Ze zouden zaterdagochtend vanaf Amsterdam vertrekken, maar nu stond er ineens zaterdagavond vanaf Brussel. Ook terug zou er over Brussel gevlogen worden, dus niet meer met zijn negenen terug, zoals we geboekt hadden. Na een belletje met QK beloofde zij dat de onkosten vergoed worden volgens de ANVR voorwaarden. Zo was er al een parkeerplaats geboekt op schiphol. Het parkeren in Brussel is twee keer zo duur als in Nederland. De trein was geen optie, want dan zouden we niet meer terug kunnen naar Nederland, die rijden om 22.00 niet meer.
Het verblijf in Turkije was top. Toen kwam de laatste dag. Op vrijdagavond kregen we om 19.00 een papier van het hotel met daarop alle gasten die de volgende dag zouden vertrekken. Bij ons vijftal stond er echter geen vertrektijd, maar een bericht dat we het reisbureau in Nederland moesten bellen. We belden QK in Nederland, ze vertelden ons dat er geen vliegtuig meer was en dat ze een dag langer mochten blijven op kosten van QK.
Om 23.30 werden we door het hotel op onze kamers gebeld, dat het vijftal toch om 03.30 klaar moest staan voor vertrek. Met welk vliegtuig wisten ze niet.
Eenmaal op het vliegveld moesten twee van hen direct door het vliegtuig in naar Schiphol, drie bleven achter. Na een half uur kwamen ze vertellen dat er weer twee het vliegtuig in moesten. Er moest dus iemand achterblijven. We konden onze moeder van 78 natuurlijk niet alleen achterlaten, dus mijn broer bleef achter en liet zijn vriendin met onze moeder naar schiphol vliegen. Na een uur kon ook mijn broer het vliegtuig in, echter wel naar Eindhoven en dan pas naar Schiphol..
We hadden betaald voor een gezamenlijke terugreis van negen personen en dit is het geworden. Op zijn zachts uitgedrukt, een zeer onaangename einde van de vakantie.
Eenmaal thuis een mail gestuurd naar QK, na twee weken geen reactie. Dan maar bellen naar QK. Je krijgt dan te horen dat ze vrijdag alle klanten een vergoeding toesturen. Weer een week gewacht, geen enkele reactie. Ach, ze hebben het druk, laten we nog maar een keer bellen. En inderdaad kregen we te horen dat ze het erg druk hadden met het in orde maken van de klachten van de herfstvakantie.
Dan 1,5 maand wachten, weer geen enkele reactie van QK.
Maandag 30 november 2009 weer gebeld, dit keer krijg ik de heer Kuk aan de telefoon. Hij belooft direct de beloofde vergoeding over te maken en te reageren op de mail van 1,5 maand geleden. Maar weer gebeurt er niks, geen vergoeding, geen belletje en geen mail. Donderdag 10 december 2009 weer gebeld, de heer Kuk zou er over een half uur zijn. Na een uur bel ik weer, maar de heer Kuk is er nog steeds niet. Ik laat mijn telefoonnummer achter, dan belt hij mij wel terug. Dat moet dus nog steeds gebeuren.
Dan nog één keer een mail sturen waarom er niet wordt gereageerd. GEEN REACTIE.
Op alle mails die je verstuurd, krijg je binnen een paar uur een leesbevestiging, maar van QK geen enkele reactie. Daarom verbaasde het mij, met welke snelheid QK in dit forum reageerde op Boris.
QK, ik ben zeer teleurgesteld in jullie en dit is niet het laatste wat jullie van mij horen,
@Boris, ik heb je gemaild, maar wij doen het op onze manier.

odilia41

Ongelezen bericht door odilia41 »

nou ik ga morgen op vakantie en heb dus geboekt bij qk reizen en ook voor aug moet eerlijk zeggen dat ik deze week veel contact met ze heb gehad ivm met die vulkaan maar de telefoon namen ze gewoon op en binnen een half uur kreeg ik antw terug op mijn mails ondanks ze het druk hadden door die vulkaan ik ben dus een dik tevreden kant die nu voor het 2e jaar bij hun geboekt heb verleden jaar met 19 man en nu met 7 man en in aug met 8 man
en nee dit is geen spam en ik ben geen fam en ik werk er ook niet voor dat mensen dat weer denken je mag me altijd mailen hoor [email protected]

odilia41

Ongelezen bericht door odilia41 »

ik ben weer terug van mijn vak en alles was weer goed gegaan, en ik moet 1 ding ff kwijt qk (dhr kuk) wel te bereiken is want door een incident daar had ik een tolk nodig midden in de nacht en ik ging hem dus bellen en kreeg hem tepakken hij heb echt zijn best voor ons gedaan en is tot morgen vroeg voor ons bezig geweest en we bleven al die tijd tel contact houden en ben hem daar heel dankbaar voor

Jdirksen

Ongelezen bericht door Jdirksen »

Iedereen die hier over qkreizen problemen en reacties plaatst zelf vindt ik dit werkelijk best levenloos en zonde van jullie tijd maarja nu jullie er toch de tijd voor hebben genomen inplaats van zoeken naar een volgens jullie beter reisbureau zal ik ook maar ff reageren ten eerste reageert qk reizen wel op mailtjes en telefoontjes alleen als je bijv 5 tot 6 keer de zelfde vraag stelt dan wordt natuurlijk een belangrijkere vraag wel eerder beantwoord en dan heb je ook van die mensen die een 4 sterren hotel boeken en als er dan wordt gezecht dan die vol zit krijg je een ander hotel aangeboden 9 van de 10 keer is dit een 5 sterren hotel en dan wordt er werkelijk een probleem gemaakt dat wil je niet weten en dan heb je ook van die mensen die dN vanaf eindhoven willen vliegen maar dat is dan verplaatst naar amsterdam hooguit een uurtje eerder vertrekken en dan wordt meestal het taxi geld bog vergoed ook wat ik hiermee probeer te zeggen is dat je jezelf ook eens in zo een persoon moet verplaatsen die bijv daar werkt in de vakantie tijden is het al heel erg druk en als je deze dingen dan allemaal op je bord krijgt is dit best moeilijk hoor en dit geldt ook niet alleen voor qkreizen hoor ook voor alle anderen reisbureaus!!!

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

JDiksen lees eens de troubles van klanten met QK, reizigers zijn meer gedupeerd dan een QK medewerker, het Turkije PB staan er helemaal vol van :x

JJO

Ongelezen bericht door JJO »

Beste JDirksen,
Hetgeen je beschrijft strookt echt niet met hetgeen een groot aantal klanten van QK Reizen / TourTime ervaren hebben.
Lees ook mijn relaas maar op: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 9&t=125619

Daarnaast heb ik mijn zaken ook nog in een blog vastgelegd.
zie http://tourtime.blog.com

ter informatie, TourTime en QK Reizen zijn 2 handelsnamen voor hetzelfde bedrijf.
In mijn papieren die ik van de touroperator kreeg, werd ook regelmatig de naam door elkaar gehaald.

Feit is dat ik aantoonbaar veel problemen heb gehad, met name met de communicatie en het niet nakomen van afspraken en beloftes.
In mijn optiek zijn ze in het geheel niet betrouwbaar en daar doet hun lidmaatschap van de ANVR (sinds kort) niets aan af.
ANVR is mosterd na de maaltijd en op zijn best een pleister op de wonde.
De vakantie is dan namelijk al voorbij, en als je geluk hebt krijg je dan achteraf nog wat geld terug.
Maar dat staat vaak niet in verhouden met het geleden leed.

Ik wil eenieder aanraden om niet met deze zakkenvullers in zee te gaan.

Har06

JJO schreef:Beste JDirksen,
Hetgeen je beschrijft strookt echt niet met hetgeen een groot aantal klanten van QK Reizen / TourTime ervaren hebben.
Lees ook mijn relaas maar op: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 9&t=125619

Daarnaast heb ik mijn zaken ook nog in een blog vastgelegd.
zie http://tourtime.blog.com

ter informatie, TourTime en QK Reizen zijn 2 handelsnamen voor hetzelfde bedrijf.
In mijn papieren die ik van de touroperator kreeg, werd ook regelmatig de naam door elkaar gehaald.

Feit is dat ik aantoonbaar veel problemen heb gehad, met name met de communicatie en het niet nakomen van afspraken en beloftes.
In mijn optiek zijn ze in het geheel niet betrouwbaar en daar doet hun lidmaatschap van de ANVR (sinds kort) niets aan af.
ANVR is mosterd na de maaltijd en op zijn best een pleister op de wonde.
De vakantie is dan namelijk al voorbij, en als je geluk hebt krijg je dan achteraf nog wat geld terug.
Maar dat staat vaak niet in verhouden met het geleden leed.

Ik wil eenieder aanraden om niet met deze zakkenvullers in zee te gaan
.
zo dat is wel een zware beschuldiging :mrgreen:

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Jdirksen schreef:Iedereen die hier over qkreizen problemen en reacties plaatst zelf vindt ik dit werkelijk best levenloos en zonde van jullie tijd maarja nu jullie er toch de tijd voor hebben genomen inplaats van zoeken naar een volgens jullie beter reisbureau zal ik ook maar ff reageren ten eerste reageert qk reizen wel op mailtjes en telefoontjes alleen als je bijv 5 tot 6 keer de zelfde vraag stelt dan wordt natuurlijk een belangrijkere vraag wel eerder beantwoord en dan heb je ook van die mensen die een 4 sterren hotel boeken en als er dan wordt gezecht dan die vol zit krijg je een ander hotel aangeboden 9 van de 10 keer is dit een 5 sterren hotel en dan wordt er werkelijk een probleem gemaakt dat wil je niet weten en dan heb je ook van die mensen die dN vanaf eindhoven willen vliegen maar dat is dan verplaatst naar amsterdam hooguit een uurtje eerder vertrekken en dan wordt meestal het taxi geld bog vergoed ook wat ik hiermee probeer te zeggen is dat je jezelf ook eens in zo een persoon moet verplaatsen die bijv daar werkt in de vakantie tijden is het al heel erg druk en als je deze dingen dan allemaal op je bord krijgt is dit best moeilijk hoor en dit geldt ook niet alleen voor qkreizen hoor ook voor alle anderen reisbureaus!!!
Het is te hopen dat ze bij QK reizen beter zijn met reizen boeken dan met schrijfstijl, want het bovenstaande "goedpraat-praatje" is één grote warrige brij.

Har06

Ad Verkaad schreef:
Jdirksen schreef:Iedereen die hier over qkreizen problemen en reacties plaatst zelf vindt ik dit werkelijk best levenloos en zonde van jullie tijd maarja nu jullie er toch de tijd voor hebben genomen inplaats van zoeken naar een volgens jullie beter reisbureau zal ik ook maar ff reageren ten eerste reageert qk reizen wel op mailtjes en telefoontjes alleen als je bijv 5 tot 6 keer de zelfde vraag stelt dan wordt natuurlijk een belangrijkere vraag wel eerder beantwoord en dan heb je ook van die mensen die een 4 sterren hotel boeken en als er dan wordt gezecht dan die vol zit krijg je een ander hotel aangeboden 9 van de 10 keer is dit een 5 sterren hotel en dan wordt er werkelijk een probleem gemaakt dat wil je niet weten en dan heb je ook van die mensen die dN vanaf eindhoven willen vliegen maar dat is dan verplaatst naar amsterdam hooguit een uurtje eerder vertrekken en dan wordt meestal het taxi geld bog vergoed ook wat ik hiermee probeer te zeggen is dat je jezelf ook eens in zo een persoon moet verplaatsen die bijv daar werkt in de vakantie tijden is het al heel erg druk en als je deze dingen dan allemaal op je bord krijgt is dit best moeilijk hoor en dit geldt ook niet alleen voor qkreizen hoor ook voor alle anderen reisbureaus!!!
Het is te hopen dat ze bij QK reizen beter zijn met reizen boeken dan met schrijfstijl, want het bovenstaande "goedpraat-praatje" is één grote warrige brij.

voor een buitenlander is het redelijk geschreven :(

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Har06 schreef:
Ad Verkaad schreef:

voor een buitenlander is het redelijk geschreven :(
alleen klinkt jdirksen niet echt als een buitenlandse naam...

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Jdirksen moet zijn of haar toetsenbord even laten nakijken. De punt toets(.) werkt niet volgensmij.
Jdirksen schreef:9 van de 10 keer is dit een 5 sterren hotel
En die andere 1
Jdirksen schreef:dan wordt meestal het taxi geld bog vergoed
Meestal? Dus soms mag je met de fiets?
Jdirksen schreef:wat ik hiermee probeer te zeggen is dat je jezelf ook eens in zo een persoon moet verplaatsen die bijv daar werkt in de vakantie tijden is het al heel erg druk en als je deze dingen dan allemaal op je bord krijgt is dit best moeilijk hoor
Als je de druk van het werk niet aan kan, al dan niet of je je zaakjes wel of niet voor elkaar hebt, moet je ander werk gaan zoeken. Als je in de reiswereld werkt, weet je dat je het druk hebt in de vakantieperiode. Daar heb je bijna een heel jaar voor om naar toe te werken.

Als ik op vakantie ben, betaal ik daar voor, dan wil ik me niet in die persoon hoeven verplaatsen om maar medelijden met die medewerker te hebben omdat die het zo druk heeft in mijn duurbetaalde vakantie. Die medewerker zou zich moeten verplaatsen in mij, ik betaal mede zijn loon. Als er geen vakantiegangers meer zijn, heeft die medewerkers geen baan meer.

effe08

Ongelezen bericht door effe08 »

Inderdaad geeft QKreizen geen gehoor. Onze herfstvakantie reis voor 8 personen was niet zoals geboekt via Rotterdam met Arkefly, maar via Amsterdam met Onur. Dat hoorden we pas 2 dagen voor vertrek. Meteen werd gezegd dat we de teveel betaalde Arkefly toeslag (volgens factuur 440,00 euro) zouden terug ontvangen. Na diverse mails 280,00 euro ontvangen, omdat volgens QKreizen de Arketoeslag 35,00 euro per persoon bedraagt. Dan is die reis ineens toch 140,00 euro duurder. Uiteindelijk met een deurwaarder mijn 140,00 euro terug gekregen, terwijl QKreizen de deurwaarders kosten moet betalen.
Wees dus bedacht op onvoorziene zaken bij QKreizen. Hij is goedkoop, maar dat zijn er meer.

Gesloten