LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kpn sluit je aan, maar ons sluiten ze af

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
guisie

kpn sluit je aan, maar ons sluiten ze af

Ongelezen bericht door guisie »

Wij hebben een zakelijk internetPlusbellen abbonement bij KPN. Nu wilde wij ook interactieve TV en om dit mogelijk te maken werd geadviseerd door de Servicedesk om ons huidige abb. op te zeggen en een nieuw contract aan te gaan waar alles dan inzit maar dan bij consumenten i.p.v. zakelijk. Omdat we een zakelijk telefoonnummer hebben wilde we dit wel maar dan met de garantie dat we de telefoonnummer konden behouden. Dit was geen probleem want dan zou het op twee lijnen komen en de ene lijn zou niet afgesloten worden voordat de tweede lijn werkt. Mooi opgelost zou je denken.
Maar nu kregen we een dag later een brief waarin we gecondoleerd :shock: werden met het overlijden en we zijn ook afgesloten van zowel telefoon en internet.
Met andere woorden nu hebben we geen interactieve tv maar ook geen telefoon en internet. Zeker zakelijk gezien erg vervelend omdat je niet bereikbaar bent voor je klanten.
Na meerdere telefoontjes (via de mobiele telefoon) en klachten via de afd.Solutions geen oplossing geboden door KPN. :twisted:
Nou komt er ook nog bij dat we waarschijnlijk onze nummers niet meer kunnen behouden en dus zakelijk alles aan moeten passen waar het telefoonnummer op staat zoals briefpapier, website, wagenpark e.d. Wie gaat dit betalen?
Wij hebben er niet om gevraagd afgesloten te worden en zeker niet doordat er een onterecht overlijden zou zijn. :twisted:

KPN-klant

Re: kpn sluit je aan, maar ons sluiten ze af

Ongelezen bericht door KPN-klant »

Ook ik heb een zelfde probleem. Per 5 november is mijn telefoon afgesloten. 7 november valt er een brief op mijn deurmat met daarin een abonnementswijziging van InternetPlusBellen naar E-mail Only Plus. Deze wijziging, niet door mij aangevraagd, zou plaatsvinden per 5-12-2009.Hierover heb ik contact opgenomen met de KPN.
Ook ik wilde mijn nummer behouden. Er werd mij gezegd dat dit hersteld zou worden. Dit gebeurde niet. Ook mijn lijn bleek gesloopt en niet hersteld. Ik zou mijn nummer niet terug kunnen krijgen, omdat een gesloopt nummer een half jaar lang niet gebruikt mocht worden. Hiermee ging ik niet accoord.
Enige dagen later blijkt ook mijn internet eruit te liggen. Weer neem ik kontakt op met de KPN en dit zou binnen enkele dagen hersteld worden. Opnieuw neem ik kontakt op en dit blijkt ook gesloopt te zijn, maar het zou worden hersteld.Vanavond blijkt dat ze dit op een foute lijn hebben gezet. Dus wel een op een oude dode opgezegde lijn! Na verwisseling van de stekkers doet internet het weer op een niet meer in gebruik zijnde lijn. Telefonie heb ik nog steeds niet.

Er zijn wel nieuwe contracten aangemaakt voor InternetPlusBellen met foute telefoonnummers en een verkeerd emailadres, waarvoor ik geen toestemming heb gegeven. Verder is er een verhuisbericht aangemaakt, wat niet door mij is opgegeven. Verhuisdatum 17-12-2009. Ben benieuwd wat er mij dan staat te wachten.
In mijn gegevens wordt steeds een fout mobiel nummer ingevoerd (en een fout emailadres), waardoor ik niet terug kan worden gebeld. Bel ik vanaf een andere locatie, om mijn onkosten te dekken, dan worden deze benaderd. Er wordt steeds in mijn gegevens gerommeld, waardoor het niet tot een oplossing komt. Ik heb gevraagd om een monteur te sturen, maar hiervoor moet mijn klacht eerst onderzocht worden. Deze is nu in behandeling bij een tweede lijn. Dit schiet echter niet op, omdat ik geen direct contactpersoon heb en ze blijkbaar maar een vraag per keer behandelen. Daarna moet je een nieuwe klacht indienen.
Ook ik wil mijn onkosten op zijn minst gedeclareerd. Verder wil ik ook mijn oude nummer terug.
Verder wil ik de niet door mij aangegane contracten ongedaan worden gemaakt en een waarborg dat ik op mijn gemak moet kunnen zoeken naar een andere provider met behoud van mijn eigen, nu dode, nummer.

Ik wens jullie succes om het telefoonnummer terug te krijgen. Het is contractbreuk van de KPN!!!!

EdvanWit

Ongelezen bericht door EdvanWit »

Mijn schoonvader is begin vorige week ongeveer hetzelfde overkomen. Het begon met een brief van KPN dat er een ander nummer op zijn adres aangevraagd was (door wie werd niet vermeld). Indien hij niet binnen een week reageerde dan werd zijn nummer afgesloten. Mijn schoonvader is dezelfde dag bij de KPN winkel langsgegaan om dit recht te zetten. Hierbij heeft hij er tevens op gewezen dat hij ook ADSL van de KPN heeft en dat ook dit in stand moest blijven.

Helaas heeft dit niet mogen baten, de volgende dag deed de telefoon het niet meer. Nadat hij dit met zijn mobiele telefoon weer in orde gekregen had werd een dag later de ADSL verbinding afgesloten. Nog een dag later kwamen er twee brieven van de KPN dat de ADSL verbinding afgesloten werd omdat hij verzuimd had om binnen twee dagen na het versturen van een eerdere brief (die nooit ontvangen is) te reageren.

Ik denk dat de procedure voor een nieuwe aansluiting bij de KPN bijgeschaafd dient te worden, er is duidelijk geen rekening gehouden met een verkeerd opgegeven huisnummer. Voor mijn schoonvader is het te laat, na meer dan 40 jaar een POTS aansluiting gehad te hebben gaat hij nu over op ADSL en bellen van XS4ALL. Zijn tijdelijk mobiele modem werd binnen 24 uur door een monteur geïnstalleerd. En het scheelt hem uiteindelijk nog zo'n 400 euro in het jaar.

KPN, meesterlijk in afsluiten.

KPN-klant

Vandaag eindelijk weer telefoon... Ik ben benieuwd of alle gemaakte kosten vergoed worden!!!!!!!!!!!!!!!

Nadja700

Ongelezen bericht door Nadja700 »

Nou, mij hebben ze ook afgesloten. Mijn internet wel te verstaan.
Zonder dat ik hier op de hoogte van was. Voorheen was dit een HetNet abbonnement.

Vorige week lukte het maar niet om op internet te komen. Na gebeld te hebben, kwamen ze erachter dat het abbonnement is beeindigd, wat hoogstwaarschijnlijk een "fout in het systeem" schijnt te zijn.
Ik heb me gedwongen gevoeld om op dat moment een ander en duurder abbonnement aftesluiten bij KPN. Mijn oude contract kon nl. niet voorgezet worden. (Ja, afsluiten schijnt makkelijker te zijn dan weer -hetzelfde- aantesluiten).
Ter overbrugging voor de tijd dat ik zonder internet zou zitten, zou mij een dongel (usbstick waarmee je direct op internet kan)worden opgestuurd. Deze zou er binnen 2 dagen zijn.

De derde dag was deze er niet en heb ik gebeld. Dit was een des-illussie. Mij werd verteld dat ik GEEN recht op een dongel had en dat het dus ook niet werd opgestuurd, omdat ik al klant bij KPN was. Mijn klomp brak totaal. Met uitleg dat we niet zonder internet kunnen -wat trouwens een fout van hen is- werd er vanuit hun kant totaal geen optie gegevenof wat dan ook om mij hierin tegemoet te komen. Ik voelde me hierdoor 2maal gedupeerd. Eerst afsluiten van internet, vervolgens een duur contract afsluiten met het verhaal dat ik ter overbrugging tijdelijk internet ging krijgen en vevolgens was dit niet het geval. Daar sta je dan met de rug tegen de muur. Er werd me echt geen strobreed gegeven aan de telefoon.

Ik ben in de KPN winkel mijn verhaal gaan doen en heb uiteindelijk voor 50,=EURO een dongel aangeschaft met misschien het risico dat ik dat niet terug ga krijgen.

Vandaag maar voor de 2de maal een klacht indienen over de gang van zaken waar ik zeer ontevreden over ben.
Ik probeer ook een vegoeding te krijgen voor alle extra kosten die ik hierdoor heb gemaakt en krijg.

Ik doe deze klachten en vraag naar vergoeding schriftelijk.

Nou, houd me ook op de hoogte hoe jullie afwikkeling van jullie zaken gaat! Ik ben namelijk zeer benieuwd naar wat KPN gaat doen.

guisie

Ongelezen bericht door guisie »

Eindelijk werkt nu alles weer maar dit heeft wel een maand geduurd. Er is een klacht opgenomen door klantenservice en gestuurd naar de afdeling solutions. Deze afdeling heeft ons een persoon toegewezen waarmee wij contact konden hebben zodat je niet iedere keer dat je belt een ander persoon aan de telefoon krijgt. Deze afdeling heeft er voor gezorgd dat we tijdelijk een ISDN aansluiting kregen zodat we toch konden bellen. ook hebben we een dongel gekregen (lenen) voor het internetten, zodat KPN de tijd had om een nieuwe aansluiting te regelen voor internetplusbellen en interactieve TV. De telefoonnummers die we hadden hebben ze ook weer teruggehaald zodat deze mee konden worden genomen in het nieuwe abonnement. Gelukkig geen extra kosten die je moet maken voor een zakelijk nummer.
Er zijn na onze afsluiting dus twee aansluitingen gemaakt door een monteur, een voor de ISDN die tijdelijk gebruikt zou worden met onze oude telefoonnummers en de andere voor de nieuwe aansluiting (internetplusbellen en interactieve tv)maar wel met behoud van onze oude telefoonnummers. Het ene zou pas worden afgesloten als het nieuwe werkte. Dit hadden ze al eerder gezegd en toen ging het fout maar deze keer ging het gelukkig wel goed.
Alle kosten zijn vergoed door KPN, de monteur was voor rekening van KPN en ook alle gemaakte telefoonkosten zijn vergoed. Het heeft heel wat telefoontjes gekost maar in moet zeggen dat KPN het uiteindelijk goed heeft opgelost.

KPN-klant

Bij mij is de situatie nog steeds niet opgelost. Ik heb er nu zelfs een rekening liggen voor aansluitkosten. KPN stuiurde mij een monteur, maar deze heeft het probleem niet kunnen oplossen. De automatische incasso heb ik ingetrokken, maar blijkbaar mogen ze gewoon incasseren. Ik neem contact op met de ombudsman en meld dit opnieuw bij de OPTA.

Lief-meisje

Ongelezen bericht door Lief-meisje »

Mijn ouders hadden het tegenovergestelde. Ze zouden worden opgezegd met hun vaste lijn, omdat ze een mobiel hadden aangeschaft. Kpn had het telefonisch bevestigd, alleen geen brief gestuurd. Daar had ik een paar keer over gebeld met ze, nee het zou in orde komen en ze zouden worden afgesloten. Na een maand waren ze nog steeds aangesloten op het vaste net, nog een keer over gebeld. Kreeg ik te horen mevrouw het kan elk moment gebeuren. Na een week nog steeds niet afgesloten, dus nog maar een keer gebeld. Toen konden ze in 1 keer niks meer van alle voorgaande gesprekken terug vinden. Ik heb er een klacht over ingediend bij de OPTA. Dit heb ik ze ook gezegd, en toen kon het in 1 keer wel worden afgesloten :evil: het moet toch niet veel gekker gaan worden

Liliane7

Ongelezen bericht door Liliane7 »

Beste KPN-klant, je zei dat je weer telefonie had, hebben ze je uiteindelijk je oude nummer teruggegeven?
Bij mijn moeder hebben ze namelijk ook haar nummer afgesloten terwijl dat niet de bedoeling was, ze had er over gebeld en daarna meteen een brief gestuurd, maar ze beweren dat ze haar nummer niet kan terugkrijgen omdat het al aan iemand anders is gegeven. Dat nummer heeft ze al 15 jaar en het is ineens weg. Ik ben nu bezig een formulier van de Geschillencommissie in te vullen, het kan wel een paar maanden duren voordat het daarmee is opgelost, hoe kan dat sneller en met een bindend advies?

KPN-klant

Je moet bij de KPN om de tweede lijn vragen en bij hun een klacht indienen en vragen naar een vast contactpersoon. Ik heb verder een klacht per email ingediend en deze ook aangetekend per post verstuurd.

KPN-klant

Ik heb trouwens wel mijn eigen nummer terug.

Gesloten