LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hendrickx zwaar in de fout

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door AllPino »

De belangenbehartiger van het Steunfonds Probleemhypotheken Jelle Hendrickx ging zelf zwaar in de fout met zijn hulpverlening aan gedupeerden van DSB. In de uitzending van Tros-Radar van 13 april 2009 verklaarde Hendrickx als financieel dienstverlener hypotheken van DSB te hebben overgesloten naar een andere bank met een lagere variabele rente. Mensen die al een te hoge hypotheek hadden, bleven door toedoen van Hendrickx vervolgens zitten met een nog hogere hypotheekschuld. Hendrickx heeft met zijn handelswijze de verdenking op zich geladen zich te hebben verrijkt, door gedupeerden van DSB nog verder in de problemen te brengen. Terecht heeft Hendrickx hiermee de aandacht van de AFM op zich gevestigd.

Chiron
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:21

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door Chiron »

Warempel. De uitzending is nog te bekijken op www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending . Moet je zien hoe-ie wegkijkt als er vragen worden gesteld over z'n verdienste.

AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door AllPino »

Dit roept bij mij herinneringen op aan de toenmalige voorzitter (Jurgen Weber)van de stg Payback. Hij fleste rond de eeuwwisseling talloze mensen met Legiolease om vervolgens een stichting te beginnen waarmee hij zijn eigen slachtoffers nogmaals geld afhandig maakte en ten slotte met de buit de noorderzon opzocht.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door SJZ »

En wat denk je van Pieter Lakeman die 1 miljoen gulden verdiende met de promotie van aandelenlease via LegioLease in de jaren negentig? Misschien zijn het wel deels dezelfde mensen die eerst de dupe waren van aandelenlease die toen de portmonnee van Lakeman hebben gespekt. Nu betalen ze weer mee aan het uurloon van € 300 van Lakeman.

AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door AllPino »

Ik kan me niet herinneren dat Lakeman daar destijds een rol in speelde.
Als je dat kunt aantonen, heb je een item over diens integriteit. De Telegraaf schonk een tijdje terug paginabreed aandacht aan Lakeman. Hij leek te verkeren met minder frisse figuren en strooide met salarissen die niet in verhouding stonden tot de prestaties van die figuren. Aan de andere kant.. Van de Telegraaf wordt beweerd dat je leugens hebt, grove leugens en de Telegraaf. Dus ik weet niet of het allemaal waar is. Vermoedelijk zal ene Piet, discipel van Lakeman hier wel op met heel woorden op reageren.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik kan me niet herinneren dat Lakeman daar destijds een rol in speelde.
Het is al jaren bekend dat Lakeman de promotieteksten van LegioLease schreef. Tik in google maar eens de woorden Lakeman LegioLease.

Ik heb helemaal geen punt, het punt is al 14 jaar algemeen bekend. Lakeman wilde ook bij de processen tegen LegioLease gehoord worden over zijn rol in de zaak.

Berichten uit de Telegraaf kunnen waar zijn, maar er staan zoveel leugens in dat ik er niet op in ga.

AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door AllPino »

Net even rondgekeken op Google. Wat ik begrijp is: Lakeman deed aanbevelingen voor het herschrijven van de brochures van Legiolease. Aegon was daar erg blij mee en schijnt Lakeman daar forstelijk voor te hebben gehonoreerd. De oorspronkelijke brochures van Legiolease gaven een iets te fraaie voorstelling van zaken. Dat de verkopers een andere uitleg gaven aan de teksten in de herschreven brochures kan Lakeman niet verweten worden.
Het is niet mijn bedoeling om Lakeman te verdedigen, maar om de houdbaarheid van een stelling te toetsen moet men nu en dan advocaat van de duivel zijn.

Marieke1231
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:49

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door Marieke1231 »

Allpino, je hebt gelijk. Het is niets meer en niets minder. Hadden we het trouwens niet over Jelle?

AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door AllPino »

Yep. ( Ben je nou met volle mond aan het schrijven, gelet op je lunchpauze? :shock: )
We hebben het inderdaad over Jelle. Het is natuurlijk niet verkeerd om kritisch te zijn op de belangenbehartigers, maar met het ventileren van vaagheden is niemand geholpen. Dat Jelle op zo'n onhandige manier in z'n eigen voet heeft geschoten, kan ik nog steeds niet over uit. Is hij eigenlijk wel academicus of is hij de 'Charles Swietert' van het DSB-nieuws.

DSBDRAMA
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 nov 2009 05:46

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door DSBDRAMA »

Yup en wie is nu drs.J Hendrickx,

Bron: haarlemsdagblad

Donderdag 5 november 2009

Onbekende hypotheekadviseur die DSB-kat de bel aanbond, werd via 'Radar' en 'Nova'de bekenste van land

WIE IS TOCH DIE JELLE HENDRICKX?

Door: Rien Floris

Wognum - Een schokshouderende brombeer.Hij bromt direct deskundig in de microfoon van 'Radar' tot 'Nova'.
Jelle Hendrickx, de hypotheekadviseur die de DSB-kat de bel aanbond, maar wie is hij?
Jelle Hendrickx en zijn bedrijf FC&S zijn in de omgeving van Nijmegen waar hij is gevestigd grote onbekenden. De accountant, hypotheekadviseur en de makelaar zeggen allemaal hetzelfde: 'nooit van gehoord'.
We duiken in dossiers en registers. Een spoor leidt naar een failliet bedrijf. Volgens anonieme reacties op internet heeft Hendrickx zelf 'dikke koopsompolissen' en 'woonlastenbeschermers' verkocht, zo meldt ene Bastiaan S op het forum bij lakemanleed. Op zijn 'eigen' forum van DSBramp beweert iemand dat hij nu lekker verdient aan het oversluiten van hypotheken.

Zeiljacht
Tijd om Jelle op te zoeken. Hij woont in het Duitse Kleve, maar we spreken af in zijn Nederlandse 'pied á terre'.
In dit geval een zeiljacht. De bavaria47 cruiser 'katersport' in marina Muiderzand. Kost volgens de catalogus een slordige 180.000 euro, al vond Hendrickx dat wel meevallen, zegt hij aan boord. Jelle Hendrickx kent de aantijgingen. "Laat ze maar zien: de probleemhypotheken die ik zou hebben verkocht. Niemand die dat kan." Hij telefoneert even met de 'zwartmaker' op de website van DSBramp. Jelle in de telefoon: "ik zie geen onderbouwing van de uitspraken die jij daar doet. Je blijft mensen beschadigen. Je roept dat ik enorme partijen hypotheken aan het oversluiten ben en daar veel geld mee verdien. Ik wil graag concrete getallen waarop je je uitspraken die jij daar doet." Het blijft nagenoeg stil aan de andere kant. Jelle spreekt af met de man af. Hij laat niet met zich sollen. Drs.Jelle Joseph Paul Hendrickx werd op 20 juni 1971 te Zeist geboren. Hij studeerde op 29 augustus 1997 af aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. In zijn studententijd rijdt hij op vrachtwagens. Daarna gaat hij aan de slag bij Buhrmann en later bij IT-bedrijf Teleplan.

Kleve
Nederland heeft hij inmiddels als woonomgeving achter zich gelaten. Hij rijdt in een auto met Duits nummerbord uit Kleve. Bewoont er een groot huis met mevrouw Hendrickx. Die blijkt van duitse afkomst en docente Nederlands en Engels op het Gymnasium in Kleve.
Zijn Nederlandse bedrijf FC&S zit 60 kilometer verderop in Druten bij Nijmegen.
FC&S propageert wonen in Duitsland, waar dat lekker goedkoop is voor grensstreekbewoners. FC&S in Druten heeft een ‘aantekening” van de Autoriteiten Financiële Markten. Als het bedrijf groter wil groeien dan zes werknemers, moet het te biecht bij de AFM. AFM-woordvoerster Imme de Roo zegt dat de aantekening duidt op iemand die te weinig leidinggevende ervaring heeft.
Jelle Hendrickx is geregistreerd als erkend hypotheekadviseur. Alleen staat er bij ‘werkgever onbekend’. "Namens welk bedrijf bemoeit hij zich dan met die hypotheken?”, vraagt een Alkmaarse hypotheekcollega zich af. Bart de Nie, directeur van de stichting erkenningsregeling hypotheekadviseurs vindt, het niet zo vreemd. "Dat komt vaker voor. Hendrickx heeft zich op de problemen gestort en wordt groot gemaakt door degene die er aandacht aan besteden.”
Voor het bedrijf FC&S bestond er een FCS groep die –oh wonder - ook in Druten was gevestigd. De FCS Groep was aanvankelijk van Ramses Kres en heette Kres Advies. Hendrickx werd op 12 februari 2007 bestuurder. Met de 18.000 euro aan aandelen van Flex Com Solutions (met dat hypotheekadviesbedrijf begon Jelle in 2003) wordt de naam een week later in FCS Groep Financiële Consultatie en service. Werkte onder meer als intermediar voor de ING.
De website is nog in de lucht, maar de telefoon is afgesloten. Want de FCS Groep is failliet. Curator Thijs van der Meeren vindt in de boedel anderhalve stoel, een tafel, en een laptop. De spullen worden samen met de website en de naam voor 3001 euro verkocht. De Curator verwijst ondanks een aanhoudende serie telefoontjes via zijn secretaresse naar de verslagen van zijn kantoor. Daar valt te lezen dat vóór de FCS Groep failliet ging, Hendrickx uit de zaak stapte. Dat was 14 april 2008, hij geeft de aandelen(18.000 euro) voor niks aan het bedrijf. "Maar dat wil niet zeggen dat je bij een faillissement buiten schot blijft", zegt een DSB-ingevoerde die onderzoek deed naar Hendrickx die voor de Wognumse bank ook uit de lucht kwam vallen. Alles wat ik negatief of positief verklaar over meneer Hendrickx kan daarop van invloed zijn.” Een Noord-Hollandse accountant die de jaarstukken van de FCS Groep in kijkt,zegt er over: "Ik zou zelf noch de accountant noch een aandeelhouder van deze tent willen zijn, ook niet gratis.” De jaarrekening 2007 van Hendrickx huidige FC&S krijgt van de accountant overigens ook een dikke onvoldoende. "Het stelt allemaal niets voor en de jaarrekening deugt niet, want balansposten ontbreken”.
Tijd voor weerwoord. Aan boord van de Katersport start Jelle Hendrickx de laptop. Hij verwachtte de vraag over het faillissement al. "Het ziet er uit alsof het mijn ‘onemanshow’ is maar ik ben niet helemaal alleen. Voor 4 minuten uitzending Radar zit 2,5 uur advocaatgesprekken: wat gaan we zeggen. Dus ik wist ook dat die vraag over het faillissement ooit zou komen.” Hij leest een memo voor aan de curator van de FCS Groep waaruit blijkt dat hij een bedrag van 30.0000 euro in de boedel gaat storten om het faillissement op te heffen. "Dat is geen schuldbekentenis. Mijn juridisch adviseur zegt dat ik het niet moet doen.” Hendrickx wil van het gezeur af en niet worden achtervolgd door het faillissement. "Na vijf maanden was ik al uit dat bedrijf wegens verschil van inzicht. Je kunt je een keer vergissen. Voor het failliet ging, maakte het winst en had een goed eigen vermogen. Je licht je hielen en het bedrijf valt in elkaar. Ik ga dat uitzoeken.” Nog even over zijn bedrijf FC&S waar hij uit gaat stappen om voorzitter te worden van de Stichting Steunfonds Probleemhypotheken. "We hebben een stabiele portefeuille van enkele honderden miljoenen in de markt staan. Daar hoor ik geen problemen over. Wij doen niet aan overwaardeconstructies en hebben hele simpele producten die mensen snappen. Zo zou je de hele hypotheekmarkt moeten gaan inrichten.” Op korte termijn levert Hendrickx zijn aandelen van FC&S in. "Ik ga de Stichting Steunfonds Probleemhypotheken professionaliseren.” Maar de stichting zal de voorzitter wel een salaris moeten geven. "Ik ben niet onbemiddeld, maar zeker geen miljonair. Ik moet wel kunnen leven en hierdoor niet zelf kopje onder gaan. Mijn vrouw heeft een goede baan en we hebben weinig schulden.” De stichting vraagt mensen die zich aanmelden een bijdrage van 75 euro. "Ik neem mijn vergunning als erkend hypotheekadviseur mee zodat de stichting adviezen kan geven. Als wij voor iemand met de bank tot een schikking komen, dan komt er aan factuur. Maar die is betaalbaar voor een gedupeerde. Misschien moeten we ook zoeken naar fondsen.”

WEG BIJ HYPOTHEEKLEED

De Stichting Hypotheekleed schermde als eerste met hendrickx als financieel adviseur.
Bert Oude Middendorp van Hypotheekleed: "Toen hypotheekleed ‘in de picture’ kwam, wilde ‘Nova’ mensen met concrete pijnlijke zaken. Via Hypotheekpas kwamen we bij Hendrickx die DSB zaken op de plank had.” Hendrickx raakte uit de stichting omdat hij individuele claims wilde indienen bij DSB en Hypotheekleed koos voor de collectieve claim.
“We kregen plat gezegd ruzie. Toen hebben we Pieter Lakeman naar voren geschoven.”
Hendrickx richtte zijn eigen Steunfonds Probleemhypotheken op. Hij verzamelt al enige tijd de DSB-dossiers bij financiële tussenpersonen in het land. Plaatste zelfs advertenties op zoek naar DSB-gedupeerden. Pieter Lijesen van Hypotheekpas: "Hij heeft zijn nek uitgestoken. In het begin kost dat geld, maar als het op procederen aankomt, worden de kosten voor de adviseur meegenomen in de uitspraak van de rechter.Dan doet Jelle er een factuur bij.”
Marieke1231 schreef:Allpino, je hebt gelijk. Het is niets meer en niets minder. Hadden we het trouwens niet over Jelle?

Chiron
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:21

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door Chiron »

Da's dus Exit Jelle.
E.e.a. geeft aan dat het wel deglijk zinvol is dat de AFM zich bemoeit met het reilen en het zeilen van Jelle. Zal me niet verwonderen als daar straks een dwangsom onder last uit rolt van 80.000,= euro ( ofwel oiro, zoals ze Duitsland zeggen.) Ik kan alleen alleen maar hopen dat hij niet teveel 'gelovigen' geld afhandig heeft gemaakt.

AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door AllPino »

In eerdere berichten werd nogal van leer getrokken tegen het voorstel van Wabeke om een keurmerk voor belangenbehartigers in te stellen. Ja er zijn nadelen aan verbonden maar wegen deze op tegen de zekerheid van de consument die zo kan vertrouwen op een erkende belangenbehartiger? Aan de andere kant... Jelle is een erkend hypotheekadviseur en ondanks die erkenning was er geen garantie dat-ie zuiver op de graat is en ondanks de bemoeienissen van de AFM ging en gaat de rottigheid nog steeds door. Bovendien hadden de verkoopmedewerkers van DSB ook een vergunning om financiele producten te verkopen. Je vraagt je af wat het allemaal waard is. Daar waar een vergunning i.c. erkenning vertrouwen moest wekken, werden het instrumenten om consumenten te misleiden.
Dan kom je vervolgens uit bij de belangenbehartigers. Wie kun je wel vertrouwen en wie niet en waarom moet je ze dan niet- of juist wel vertrouwen ?

HermantB
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 nov 2009 01:22

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door HermantB »

Het wordt steeds duidelijker dat de rol van Hendrickx is uitgespeeld. Ondanks dat hij zich nu in allerlei bochten wringt om toch maar een graantje mee te kunnen blijven plukken van de DSB-ramp, zal dat niet gaan lukken. Zijn positie staat zowel intern als extern onder grote druk mede gevoed door zijn vormen van communicatie. Hij (de heilige) spreekt nl. niet met het "gewone"gepeupel. Hij spreekt enkel met zijn zich vrijwilligers noemende discipelen en zelfs dat komt nog maar sporadisch. Alleen als er media-item is dan zien we Hendrickx weer in volle glorie, nauwelijks verstaanbaar mompelend (zijn kennelijke handelsmerk) wegkijkend bij lastige vragen en sprekend over en voor "zijn" achterban.
Maar wie is feitelijk zijn achterban? Zijn dat de als marketinginstrumenten opgevoerde slachtoffers van een DSB-lening die het water aan de lippen staat of erger, of zijn dat de mensen die zich gedupeerd voelen door de via valse voorlichting verkregen leningen met bijbehorende koopsommen en (te) hoge rente? Dit is en blijft volledig duister bij SSP (Jelle). Maar 1 ding is wel duidelijk geworden met de Wabeke-regeling, deze zou slechts voor een klein gedeelte van zijn aanhang voldoen.
Triest is wel dat zijn achterban die hem door dik en dun heeft gesteund, nu in een vacuum zijn beland. Wie moeten ze geloven en anders, waar moeten ze dan naar toe?
Ik kan hier slechts raad geven;
1. Voor de mensen met een onoplosbare financiele situatie: blijf niet vertrouwen op Hendrickx maar wend je tot de gemeentelijke Schuldhulpverlening en laat hen je probleem oplossen. Zij izjn daartoe in staat en hebben de middelen zonder dat je er voor hoeft te betalen;
2. Voor de anderen zou ik zeggen kijk eens bij SHL en zie hoe Lakeman de claim die hij wil gaan stellen namens de DSB-gedupeerden inhoud geeft. Daar zou ik mijn vertrouwen nu in stellen.

AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door AllPino »

Ja, ok. Ik heb daar al eens gekeken maar 't werd me niet concreet duidelijk wat hij nou precies gaat doen, behalve direct 59,= in rekening brengen.

HermantB
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 nov 2009 01:22

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door HermantB »

Wellicht nog een keertje lezen??

AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door AllPino »

Tja...Er wordt beweerd dat er in december geprocedeerd wordt. Ik blijf de argumentatie vaag vinden. Het enige concrete is dat je voor 59,= (commercieel prijsje trouwen, waarom geen 60,=?) op bezoek mag bij de hypotheekshop waar je een juridisch onderbouwd dossier krijgt. Ja en toen ? Wie is nu precies hun doelgroep ? Er zijn verschillende soorten gedupeerden die elk een eigen aanpak behoeven. Ik vind dat niet duidelijk terug. Eerlijk gezegd denk ik dat SHL naar het voorbeeld van Don Quichotte windmolens aan het bevechten is. Als ik kijk op de site van 'Consumentenclaim' No cure no pay kan ook uitgelegd worden als dat je veel geld betaald voor een mogelijk onbevredigend resultaat. Immers, resultaat is het criterium waarbij betaald moet worden. Dat kan dus ook ver ondermaats zijn. Als ik kijk op de site van stg Dsbenadeelden, dan constateer ik dat zij zich richten op de koopsompolishouders en geven een heldere- en naar mijn mening aannemelijke visie op hun policy. Of het echt haalbaar is? Uiteindelijk kan niemand harde garanties geven.

HermantB
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 nov 2009 01:22

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door HermantB »

Even voorop gesteld dat ik geen "promoter" ben van SHL en ook geen gedupeerde. Ik volg dit gebeuren nu al enige tijd en zo objectief mogelijk. Ik heb in eerste instantie Hendrickx gevolgd zowel op tv als op zijn forum. Op het moment dat ik (met enkele anderen) te veel kritische vragen gingen stellen kregen we een IP-ban. Gelukkig is er een plezierig alternatief tw http://dsbleed.bbforum.nl/ en weten steeds meer mensen dit te vinden.
Daarnaast heb ik de verschillende "aanbieders" van hulp aan de gedupeerden gevolgd. Ik moet het met je eens zijn dat de meeste meer uit lijken te zijn op eigen voordeel dan op dat van de gedupeerden. De eenvoudige oplossing als die althans voorhanden is, is nog steeds gebruik te maken van je rechtsbijstandverzekeraar en die in te schakelen voor het indienen van een claim.
Beschik je daar niet over dan zijn SHL en Stichting DSBenadeelden m.i. de betere belangenbehartigers en krijgt SHL van mij even de voorkeur gelet op het aantal mensen die zich hebben aangesloten.

Verder is het aan een ieder om zijn eigen keuze te maken. Waarom ik hier post is omdat ik meer dan grote vraagtekens heb bij de handelswijze van SSP/Jelle Hendrickx. En daar ging deze topic toch over dacht ik....

Fred gedupeerd
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jul 2009 01:49

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door Fred gedupeerd »

Ik zou het nog een keer goed lezen Allpino, want waar je het nu over hebt is volgens mij lakeman, en niet hendrickx? Lakeman vraagt 59 eurie's en Hendrickx vraagt 75 eurie's en is helemaal vaag..Eerst kreeg je een quickscan (waar je juridisch niets aan hebt) nu gaat hij dezelfde koers varen als Lakeman? Vreemd...
Eerst kat je Piet af dat hij zo zweept met SHL en zijn forum dsbleed(wat hij niet heeft) , maar je doet hetzelfde bij dsbbenadeelden.. Is ook niet meer objectief te noemen dan toch?
Mischien heb je aandelen in dsbenadeelden, maar wat heb ik eraan als ik die koop(kill)sompollissen terug gestort krijg in mijn hypotheek. En de andere schade dan? De betaalde rente,het bedrag wat je terug zou ontvangen van de belastingen(not) het leed wat we nog steeds moeten doorstaan waaronder dreigementen van curatoren en incassobureau Inspectrum.
Niemand kan je zolangzamerhand meer helpen, want alles wordt tegen gehouden door de hoge heren in Den Haag, en reken maar dat het onderzoek zo wordt gebracht dat de gedupeerden het uit kunnen zoeken. Niemand kan ons meer helpen... Je wordt aan je lot overgelaten. Ja je krijgt Fake hulp maar moet je wel even betalen. Schakel je een jurist/advocaat in, dan kom je helemaal in een trage molen. Mischien is de schuldhulpverlening dan iets, ja wie weet maar voor je die drempel neemt, ben je al meestal te laat. Heeft ook te maken met trots en schaamte .....

Fred
AllPino schreef:Tja...Er wordt beweerd dat er in december geprocedeerd wordt. Ik blijf de argumentatie vaag vinden. Het enige concrete is dat je voor 59,= (commercieel prijsje trouwen, waarom geen 60,=?) op bezoek mag bij de hypotheekshop waar je een juridisch onderbouwd dossier krijgt. Ja en toen ? Wie is nu precies hun doelgroep ? Er zijn verschillende soorten gedupeerden die elk een eigen aanpak behoeven. Ik vind dat niet duidelijk terug. Eerlijk gezegd denk ik dat SHL naar het voorbeeld van Don Quichotte windmolens aan het bevechten is. Als ik kijk op de site van 'Consumentenclaim' No cure no pay kan ook uitgelegd worden als dat je veel geld betaald voor een mogelijk onbevredigend resultaat. Immers, resultaat is het criterium waarbij betaald moet worden. Dat kan dus ook ver ondermaats zijn. Als ik kijk op de site van stg Dsbenadeelden, dan constateer ik dat zij zich richten op de koopsompolishouders en geven een heldere- en naar mijn mening aannemelijke visie op hun policy. Of het echt haalbaar is? Uiteindelijk kan niemand harde garanties geven.

AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door AllPino »

Hoi Fred,

Goed opgemerkt. Jelle is passé en niet meer de moeite waard om verder enige aandacht aan te schenken. Ik richtte mijn peilen ook even op SHL en consumentenclaim. Neen, ik ben geen aandeelhouder van welke belangenbehartiger dan ook. Ik ben het met je eens dat het terughalen van betaalde koopsommen niet de volledige schade dekt. Het stelt veel mensen wel in staat om hun DSBhypotheek met hoge variabele rente over te sluiten naar een hypotheek met een fatsoenlijke rente om zo weer een normaal leven op te kunnen pakken. Tja; SDSB legt de lat wat dat betreft niet hoog. Ik denk dat dit mij daarom het meest aanspreekt. Geen hoogvliegerij, gewoon een haalbaarder doel. Je moet ergens opnieuw kunnen beginnen en de ellende achter je laten. Makkelijker gezegd dan gedaan. De impact voor veel gedupeerden is te groot om zomaar even van je af te schudden.

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: Hendrickx zwaar in de fout

Ongelezen bericht door Rense »

Volgens mij ligt een gedeelte van den oplossing in de volgende constructie:

De koopsompolissen worden gedeeltelijk gerestitueerd (volledig wordt moeilijk omdat dan de verzekeraars ook mee moeten werken, bovendien zal het volledig terugstorten van de koopsom ten koste gaan van de liquiditeit en daarmee mede ten laste komen aan de overige gedupeerden). Vervolgens krijgen de gedupeerden een rente die aanmerkelijk lager ligt dan de huidige marktrente. Hierdoor wordt de last voor de gedupeerde dragelijker. Nadeel is dat de waarde van de portefeuille hierdoor daalt omdat een overnemende partij natuurlijk minder inkomsten uit deze portefeuille haalt maar dit wordt weer gecompenseerd door de lagere aankoopprijs van deze portefeuille.

Kunnen we hier in deze topic verder over brainstormen?

Groet,

Gesloten