Gisteren, 24-2-09 ontdekte ik dat Oxxio op 22-1-09 € 1.087,76 automatisch van mijn bankrekening had gehaald.
Ik heb er over gebeld en wat bleek, de eindafrekening!!! Al sinds 2006 heb ik de betalingsmachtiging bij Oxxio ingetrokken en nu zomaar zoveel geld van mijn rekening gehaald, zonder enig bericht / eindafrekening vooraf!!!. Helaas was ik over de termijn van 30 dgn. om dit bedrag te laten storneren dus nu moet ik maar afwachten wanneer ik dit bedrag terugkrijg. Het kan zijn dat ik nog een eindbedrag moet betalen, maar dan zoveel??? Waarom nu pas hiermee komen zonder enig bericht vooraf??? Dit riekt niet naar zuiverekoffie. Ik betaalde maandelijks een vast bedrag voor de levering van hun produkt. Zij zouden veel voordeliger zijn dan welke aanbieder dan ook, en ik ben hier dus met beide ogen ingestonken, want het is pure volksverlakkerij. Ik weet het niet meer.
Maar het is toch van de gekke, dat ruim 3 jr. na stopzetting en ook al een eindafrekenming te hebben gehad, Oxxio weer komt met een z.g. eindafrekening??? Zij geld van mijn rekening halen zonder vooraf daar met mij over gecorrespondeerd te hebben.
Ik heb met Oxxio gebeld en mevr. Jil van Hoogstraten beloofde mij dat via mijn bank het bedrag van 1.087,76 alsnog gestorneerd mocht worden, al was de termijn van 30 dgn. verstreken. Weer terug naar mijn bank, maar helaas mogen zij dit contractueel niet doen. ( Wel heb ik daaropvolgend een klacht via mijn bank ingediend naar Oxxio toe om dit bedrag aan mij terug te storten.) De bank adviseerde mij weer met Oxxio te bellen (allemaal 0900 nr. - veel minuten ad. 0,15!!) dat zij dit bedrag zouden terug storten.
Nu kreeg ik hr. Bernard van Heuvel, mocht niet doorverbinden met Jil van Hoogstraten! en zei dat er geen sprake van kan zijn dat Oxxio dit bedrag terugstort op mijn rekening.
Al met al het lijkt een verhaal zonder goed eind. Ik lees nu ook al de andere klachten die er over Oxxio zijn, helaas komen deze nu als mosterd na de maaltijd!!
Ik hoop dat ik u t.z.t. een tevreden antwoord kan sturen hoe Oxxio het in zijn hoofd heelt gehaald, om zonder geldige machtiging, zulke praktijken van geldafhalen bij oude clienten toe te passen!!!