LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geknoeid met kilometerstand!!!!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
fedoralex
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2009 11:52

Geknoeid met kilometerstand!!!!

Ongelezen bericht door fedoralex »

In Juni 2009 Alfa 166 gekocht met 130.000 km op de teller, bouwjaar dec2000.
Bij onderhoudsbeurt bij eigen garage vertelde de man dat het versleten onderdeel nog lang niet versleten mocht zijn. Hij stelde voor om Nationale autopas te checken. Volgende kwam naar voren:

APK 2006 kmstand: 274.000
APK 2007 kmstand: 112.000!!!!!!!

Deze wagen was dus waarschijnlijk, kijkend naar het gemiddelde, 200.000!!! km terug te zijn gedraaid. Oplichting dus. De verkopende partij, Alfa bedrijf die reparatie en onderhoud doen aan Oldtimers Alfa Romeo, beweerde niets te weten van het terugdraaien. Ik ben dus flink in de **** genomen.

Via dit forum wil ik dus mensen behoeden voor dergelijke praktijken.
Ik heb de auto terug kunnen doen, maar niet voor het aankoopbedrag. Zou ik via een rechtzaak wel kunnen winnen, maar voor een dergelijk bedrag teveel kosten met zich meebrengend.

Tip: Als u toch de alfa met kenteken, 13-HH-XX wilt kopen, bent u er dan van bewust dat deze wagen daadwerkelijk 200.000 km meer heeft gelopen. !!!

Gr

Gedupeerde.

PS: rijd nu toyota Corolla. Heerlijk.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geknoeid met kilometerstand!!!!

Ongelezen bericht door kweenie »

fedoralex schreef:PS: rijd nu toyota Corolla. Heerlijk.
En bij die auto wél voor aanschaf de NAP gecontroleerd...?

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Geknoeid met kilometerstand!!!!

Ongelezen bericht door cliff »

Is nog ingevoerd ook?
Datum eerste afgifte Nederland 19-07-2001.
fedoralex schreef:In Juni 2009 Alfa 166 gekocht met 130.000 km op de teller, bouwjaar dec2000.
Bij onderhoudsbeurt bij eigen garage vertelde de man dat het versleten onderdeel nog lang niet versleten mocht zijn. Hij stelde voor om Nationale autopas te checken. Volgende kwam naar voren:

APK 2006 kmstand: 274.000
APK 2007 kmstand: 112.000!!!!!!!

Deze wagen was dus waarschijnlijk, kijkend naar het gemiddelde, 200.000!!! km terug te zijn gedraaid. Oplichting dus. De verkopende partij, Alfa bedrijf die reparatie en onderhoud doen aan Oldtimers Alfa Romeo, beweerde niets te weten van het terugdraaien. Ik ben dus flink in de **** genomen.

Via dit forum wil ik dus mensen behoeden voor dergelijke praktijken.
Ik heb de auto terug kunnen doen, maar niet voor het aankoopbedrag. Zou ik via een rechtzaak wel kunnen winnen, maar voor een dergelijk bedrag teveel kosten met zich meebrengend.

Tip: Als u toch de alfa met kenteken, 13-HH-XX wilt kopen, bent u er dan van bewust dat deze wagen daadwerkelijk 200.000 km meer heeft gelopen. !!!

Gr

Gedupeerde.

PS: rijd nu toyota Corolla. Heerlijk.

fedoralex
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2009 11:52

Re: Geknoeid met kilometerstand!!!!

Ongelezen bericht door fedoralex »

Ja, Kweenie.

Bij deze de kilometerstand laten NAP-en. Zo'n fout maak je maar 1 keer.
We leren er weer van...

Gesloten