LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Redcoon : geld weg, 1 dag oude 50 inch plasma tv weg

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
bitbyter2k

Redcoon : geld weg, 1 dag oude 50 inch plasma tv weg

Ongelezen bericht door bitbyter2k »

Via Redcoon te Tilburg een aantal duurdere hifi artikelen gekocht.
oa een mooie Plasma TV van samsung van 50inch.
Deze tv bleek bij levering defect, een zwarte balk in het schem op 3/4 van de hoogte.
Dus de volgende dag direct gebeld met de firma om deze doa door te geven.
Was geen probleem, er werd een afspraak gemaakt voor retour halen etc.
Dus ik verpak de TV in originele verpakking met alles verpakt zoals geleverd, de tv wordr opgehaald en daarna werd het heeeeel stil.
Uiteindelijk krijg ik een mailtje van de firma dat men de tv door heeft gestuurd ter reparatie en dat daar mogelijk kosten aan verbonden zitten, omdat de tv niet goed verpakt zou zijn geweest.
De tv kwam blijkbaar beschadigd aan, en men nam gemakkerwijs maar aan dat dat mijn schuld was. Dat dit mogelijk tijdens transport of in hun magazijn was gebeurd was niet aan de orde.
Omruilen zou geen sprake van zijn, evenmin als geld retour, omdat Redcoon bleef beweren dat de defecte teruggestuurde tv door mij beschadigd is geraakt.
Halsstarrig en onvermurfbaar blijft Redcoon nu volhouden.
Afgelopen week kwam dan de een tv weer retour, zonder vooraankondiging van Redcoon, noch met enige statusupdate. Echter de tv werd liggend vervoerd en was geen nieuw model, maar het beschadigde gerepareerde model.
Voor deze tv's geldt dat ze niet liggend opgeslagen of vervoerd mogen worden !!
Deze heb ik dus geweigerd, nu weer afwachten wat dit klantenminachtende bedrijf nu gaat bedenken om dit op te lossen.
Ik heb de zaak uit handen gegeven via mijn rechtsbijstand want dit pik ik niet !.

Redcoon goede prijzen, maar o wee als je aanspraak wil maken op enige garantie of service verlening...

jor

Re: Redcoon : geld weg, 1 dag oude 50 inch plasma tv weg

Ongelezen bericht door jor »

Je zou kunnen proberen wat meer druk op de ketel te zetten door je verhaal hier http://tweakers.net/shopreview/6931/red ... nelux.html

Te plaatsen.Een 1 dag oude TV had natuurlijk als DOA gelijk omgeruild dienen te worden en niet gerepareerd.Let op, op tweakers kan je alleen plaatsen met bon of ordernummer om aan te tonen dat de klacht echt is.

bitbyter2k

bedankt voor de tip, maar moet nu 2 weken wachten na de registratie helaas...

jor

Klopt, maar dan kan je ook echt wat druk op de zaak zetten.Op tweakers.net komen veel van hun klanten en dus zal men eerder bereid zijn om er wat aan te doen. Want in jou geval waarbij de TV slechts 1 dag in je bezit is kunnen ze het niet maken om niet om te ruilen (DOA) maar te kiezen voor repareren.

bitbyter2k

Na één briefje van mijn rechtsbijstand advocaat weet Redcoon te melden dat ik als verwacht een nieuw exemplaar krijg toegestuurd.

Nu afwachten...

jor

Ik hoop dat je ons de afloop (goed of slecht ) laat weten. :wink:

bitbyter2k

Ok vandaag nieuw exemplaar binnengekregen, wederom liggend vervoerd in een natte omdoos, wat beide niet de bedoeling is, maar alles lijkt nu prima te werken.

Voorlopig ben ik weer blij, al heeft het wel even geduurd allemaal.

Gesloten