LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing UPC op maat pakket

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
saxafoon
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2009 10:42

Waarschuwing UPC op maat pakket

Ongelezen bericht door saxafoon »

Ik ben in september 2008 overgestapt naar het UPC op maat pakket naar aanleiding van de toegstuurd folder. Telefonisch had ik contact gezocht met de medewerker en verder geinformeerd. Deze mevrouw vertelde mij dat ik van € 40,- per maand na € 42,- per maand zou gaan. Dit leek toen inderdaad mij een goed idee want ik had dan ook digitale tv.
Nu ik in februari eens mijn rekening goed na ga kijken, want hij is nooit lager als € 70,- blijkt dat ik geen € 42,- per maand betaal maar € 60,44!
Dit vind ik een te grote afwijking wat blijkt, naast digitale tv betaal ik ook nog eens Standaardpakket/TV. Dit heb ik dan toch niet meer nodig? Volgens de medewerker van UPC die ik vandaag heb gesproken wel.
Dus ik gaf aan dat dit abonnement mij is verkocht zonder het juiste maandbedrag te vermelden. Deze meneer gaf mij aan dat ik hiervoor te laat ben want het abonnement kan niet meer gestopt worden. Ook gaf hij toe dat zij fout zijn geweest bij het afsluiten van het abonnement maar ze gaan er niks aan doen.

Ik ben fout dat ik het laat opmerk maar ik vertrouwde op het gesprek van hun telefonische verkoper en de bevestigings brief van mijn bestelling, met het overzicht van mijn abonnementen.

En wie is er nu de dupe, de klant.

Hierdoor wil ik andere mensen waarschuwen, want dit scheelt wel 30,70% per maand aan abonnementskosten.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Waarschuwing UPC op maat pakket

Ongelezen bericht door D1RK »

Nooit meer per telefoon een product nemen,
U had het oude bedrag totaal en deze was dus 42 extra.....

Doe het volgende keer online na nalezen voorwaarden zelf en hang die telefoon op!

Dus ophangen na vragen welke website en zelf regelen...
dat deze dan provisie mis zou lopen is zijn probleem.
Verkopers van dit soort producten worden betaald per klant meestal en zeggen dus wel eens meer iets niet 100% eerlijk.

Drakenvrouwtje
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2009 21:12

Re: Waarschuwing UPC op maat pakket

Ongelezen bericht door Drakenvrouwtje »

Beste Saxafoon,

Het is inderdaad zo dat bij elk upc abbonement dat je neemt altijd de standaard radio/tv pakket betaald. De standaard kosten hiervan zijn €16,70 icl. BTW per maand. Dus deze moet je daar altijd bij op tellen.

Ik begrijp dat je dit hebt afgesproken per telefoon bij een medewerker. Echter staat het duidelijk op de website en in de Algemene Voorwaardes, dat deze kosten er altijd nog bij komen.
Mocht het nogmaals voorkomen dat u dus dit soort dingen te laat opmerkt, dus bij de bevestigingsbrief! Heeft u dus 7 werkdagen de tijd om dit kosteloos op te zeggen, dit in verband met de wet van kopen op afstand. Dit geldt met alle aankopen die u doet via internet of via de telefoon.

Hopelijk komen deze tips in de toekomst van pas,

Vriendelijke groet,
Drakenvrouwtje

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Waarschuwing UPC op maat pakket

Ongelezen bericht door agro »

Ook gaf hij toe dat zij fout zijn geweest bij het afsluiten van het abonnement maar ze gaan er niks aan doen.
Da's typisch de instelling van de firma list en bedrog, enerzijds wel toegeven dat ze fout zitten, en er vervolgens niks aan doen, en wellicht wordt je nog uitgelachen ook na het opleggen van de telefoon, zo van "die hebben we weer mooi te grazen genomen"

cjcats
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2009 09:39

Re: Waarschuwing UPC op maat pakket

Ongelezen bericht door cjcats »

Als je je internetverbinding test zie je meteen dat ze ook de snelheid die beloofd is nooit of te nimmer halen, dus een reden tot opzegging. ook de prijsverhoging van januari is een reden en wijzigingen in het pakket.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Waarschuwing UPC op maat pakket

Ongelezen bericht door quantas01 »

Ze beloven je een max snelheid ja en die haal je alleen in uitzonderlijke gevallen.

Niks misleidend er staat ERG DUIDELIJK maximale leverbare snelheid, met nog wat regels erbij.

Dat jij die niet kan lezen kan je niet bij een bedrijf in hun schoenen duwen.

sanmarko
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 nov 2009 22:10

Re: Waarschuwing UPC op maat pakket

Ongelezen bericht door sanmarko »

Hier kun je niets tegen doen. Volgens mij staat er inderdaad op hun site dat je sowieso het standaard pakket erbij moet nemen. Natuurlijk vertellen ze je dat niet aan de telefoon. Als ze €60 hadden genoemd had je natuurlijk nooit toegehapt. Vraag de volgende keer of je een mailtje ter bevestiging kunt ontvangen. Dan heb je altijd bewijs en kunnen ze er niet onderuit.

Toch ben ik wel van mening nu ze zelf hun fout erkennen dat ze toch een soort van tegemoet komen geven. Maar dat is mijn mening.

Gesloten