LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC Fiber Power (30) Snelheid Misleidend
UPC Fiber Power (30) Snelheid Misleidend
Dit heb ik verstuurd naar UPC:
Vind het ongelofelijk dat jullie durfen te adverteren met snelheden die vervolgens worden geknepen tot soms wel een derde van de beloofde snelheid! ADSL daarintegen was juist WEL stabiel en ALTIJD dezelfde snelheid, nu ben ik overgegaan naar een 30 MB van jullie, omdat dat sneller zou zijn, wat een lachtertje is dat. Overdag haal ik met de speedtest van jullie meestal maar rond de 10 MB, af en toe zijn er wel eens schieters naar 25 MB in de avond, maar dat er word geknepen is wel overduidelijk.
Ik werk zelf in de ICT als Systemengineer, dus met tips als resetten van het modem, netwerkkaart instellingen, antivirus/firewall programma's hoef je bij mij niet aan te komen, want aan zulke dingen ligt dat niet. (dat weten jullie donders goed) Het zou prettiger zijn als jullie toegeven dat de boel met Bandwith Control word geregeld, en bepaalde tijden de boel gewoon knijpen. De reclame over die buis is en de vergelijking met ADSL is misleidend te noemen, want als er iets wel constant loopt is het juist ADSL. Jullie ping tijden lopen ook alle kanten op, bij ADSL was dit ook constant.
Dit kreeg ik als Antwoord:
Geachte heer X,
Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden. Onze excuses voor de onduidelijkheid. De consumentenbond heeft ondertussen haar excuses al gemaakt aan UPC omdat wij absoluut niet het internet verkeer knijpen. Als u problemen heeft met uw snelheden zit dat probleem niet in het knijpen maar meer waarschijnlijk in uw thuissituatie. De reclame is dus niet misleidend te noemen en wij raden u dan ook aan alle controles te doen bij u thuis waarvan u aangeeft dat dit nooit het probleem kan zijn.
Ook al word er niet meer geknepen, dan blijft het een feit dat de snelheid nog nooit constant is geweest, en de zogenoemde 30 MB nog nooit gehaald is.
Heel soms haal ik de 25 MB wel, dus aan de apparatuur ligt het helemaal niet of kabels.
Gemiddeld haal ik download snelheden tussen de 8 en 12 MB, de upload loopt wel goed. Om dan te zeggen dat het aan de thuis situatie ligt vind ik zo makkelijk, met ADSL haalde ik namelijk wel constant 17 MB, en gebruikte dezelfde apparatuur.
De tunnel in de reclame is grote onzin, ADSL is juist constanter dan Kabel Internet. UPC kan je vergelijken met iemand die op een snelweg eerst 150 rijd, dan in 1 keer 30, dan weer 80 en dan weer terug naar 50 etc.....nee, zo iemand wil je voor je hebben rijden zeker? ADSL loopt misschien geen 150, maar wel constant 120 !!
Wat heb ik een spijt dat ik van ADSL ben afgestapt.
Maar goed, volgend jaar weer een kans
Vind het ongelofelijk dat jullie durfen te adverteren met snelheden die vervolgens worden geknepen tot soms wel een derde van de beloofde snelheid! ADSL daarintegen was juist WEL stabiel en ALTIJD dezelfde snelheid, nu ben ik overgegaan naar een 30 MB van jullie, omdat dat sneller zou zijn, wat een lachtertje is dat. Overdag haal ik met de speedtest van jullie meestal maar rond de 10 MB, af en toe zijn er wel eens schieters naar 25 MB in de avond, maar dat er word geknepen is wel overduidelijk.
Ik werk zelf in de ICT als Systemengineer, dus met tips als resetten van het modem, netwerkkaart instellingen, antivirus/firewall programma's hoef je bij mij niet aan te komen, want aan zulke dingen ligt dat niet. (dat weten jullie donders goed) Het zou prettiger zijn als jullie toegeven dat de boel met Bandwith Control word geregeld, en bepaalde tijden de boel gewoon knijpen. De reclame over die buis is en de vergelijking met ADSL is misleidend te noemen, want als er iets wel constant loopt is het juist ADSL. Jullie ping tijden lopen ook alle kanten op, bij ADSL was dit ook constant.
Dit kreeg ik als Antwoord:
Geachte heer X,
Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden. Onze excuses voor de onduidelijkheid. De consumentenbond heeft ondertussen haar excuses al gemaakt aan UPC omdat wij absoluut niet het internet verkeer knijpen. Als u problemen heeft met uw snelheden zit dat probleem niet in het knijpen maar meer waarschijnlijk in uw thuissituatie. De reclame is dus niet misleidend te noemen en wij raden u dan ook aan alle controles te doen bij u thuis waarvan u aangeeft dat dit nooit het probleem kan zijn.
Ook al word er niet meer geknepen, dan blijft het een feit dat de snelheid nog nooit constant is geweest, en de zogenoemde 30 MB nog nooit gehaald is.
Heel soms haal ik de 25 MB wel, dus aan de apparatuur ligt het helemaal niet of kabels.
Gemiddeld haal ik download snelheden tussen de 8 en 12 MB, de upload loopt wel goed. Om dan te zeggen dat het aan de thuis situatie ligt vind ik zo makkelijk, met ADSL haalde ik namelijk wel constant 17 MB, en gebruikte dezelfde apparatuur.
De tunnel in de reclame is grote onzin, ADSL is juist constanter dan Kabel Internet. UPC kan je vergelijken met iemand die op een snelweg eerst 150 rijd, dan in 1 keer 30, dan weer 80 en dan weer terug naar 50 etc.....nee, zo iemand wil je voor je hebben rijden zeker? ADSL loopt misschien geen 150, maar wel constant 120 !!
Wat heb ik een spijt dat ik van ADSL ben afgestapt.
Maar goed, volgend jaar weer een kans
Re: UPC Fiber Power (30) Snelheid Misleidend
Je zit in de ICT en het dan nog niet snappen dan zou ik eens eerst terug gaan naar school.
Elke provider adverteert met MAXIMAAL HAALBARE SNELHEID in uw geval 30MB max.
Dus 10 a 15MB is normaal heel simpel.
Dit is berekend op bekabeld en niet op draadloos, u krijgt gewoon waar u voor betaald.
Feit blijft ook als er in een blok 10 man tegelijk alles aan het downloaden is gaat uw snelheid vanzelfsprekend ook mee dalen.
Is er niemand aan het downloaden gaat je snelheid weer omhoog.
Elke provider adverteert met MAXIMAAL HAALBARE SNELHEID in uw geval 30MB max.
Dus 10 a 15MB is normaal heel simpel.
Dit is berekend op bekabeld en niet op draadloos, u krijgt gewoon waar u voor betaald.
Feit blijft ook als er in een blok 10 man tegelijk alles aan het downloaden is gaat uw snelheid vanzelfsprekend ook mee dalen.
Is er niemand aan het downloaden gaat je snelheid weer omhoog.
Draadloos is helemaal niet aan de orde, ik heb het hier ook gewoon over een bekabeld netwerk. Ik wil de nadruk leggen op de reclame, dat ADSL opstoppingen zou veroorzaken en UPC vloeiend en super snel doorloopt, wat een onzin, dat noem ik misleidend. Als je 30 MB aanvraagt, mag je toch wel verwachten dat het in ieder geval tussen de 25 en 30 MB ligt. Als ik tussen de 10 en 15 krijg had ik een ander abbo genomen. Dus over naar school terug gaan gesproken
Daarnaast weet ik ook wel dat je de boel deelt met de straat/buurt, net zoals ADSL 1:20 meestal is, maar loop dan niet te adverteren met snelheden die je amper haalt.
Daarnaast weet ik ook wel dat je de boel deelt met de straat/buurt, net zoals ADSL 1:20 meestal is, maar loop dan niet te adverteren met snelheden die je amper haalt.
nou sorry hoor maar ik haal hier met fiber 25 25mbps en zelf iets meer ik heb er geen last van
30MB haal je gewoonweg niet dat is het maximale.
Wil je 30MB moet je meer geld uitgeven
Wil je 30MB moet je meer geld uitgeven
-
Fiber60 hier continu tussen de 55 en 59 mb perfect dus.
probleem ligt duidelijk bij u hetzij in huis hetzij in een verdelerkastbuiten en idd wellicht 100 man in je blok dan heb je pech.
niks misleidends aan deze reklame en adsl is so 90ties
probleem ligt duidelijk bij u hetzij in huis hetzij in een verdelerkastbuiten en idd wellicht 100 man in je blok dan heb je pech.
niks misleidends aan deze reklame en adsl is so 90ties
Heb ook als belofte 30MB, maar haal hooguit 22 down en upload is ook maar 60% van beloofd. Volgens UPC door drukte en thuissituatie. Belachelijk!
Zijn jullie allemaal zo dom of lezen jullie gewoonweg alleen wat in jullie straatje past.
In elke overeenkomst staat erg duidelijk dat bv 30MB de maximale haalbare snelheid is.
Dit heeft oa te maken met de afstand van de centrale, hoeveel gebruikers in een gebied aangesloten etc etc.
En uiteraard ook je situatie hoe e.e.a is aangesloten.
Ik zelf haal hier bijna 110MB met Ziggo alleen heel mijn kantoor is ook ingericht met goed spul allemaal Cat6 kabel ipv 5 snelle router gigabit netwerkkaarten noem maar op.
Maar ja das ook geen kabel van de gamma van 100mtr voor 30 euro,.
In elke overeenkomst staat erg duidelijk dat bv 30MB de maximale haalbare snelheid is.
Dit heeft oa te maken met de afstand van de centrale, hoeveel gebruikers in een gebied aangesloten etc etc.
En uiteraard ook je situatie hoe e.e.a is aangesloten.
Ik zelf haal hier bijna 110MB met Ziggo alleen heel mijn kantoor is ook ingericht met goed spul allemaal Cat6 kabel ipv 5 snelle router gigabit netwerkkaarten noem maar op.
Maar ja das ook geen kabel van de gamma van 100mtr voor 30 euro,.
Beste quantas01, ik snap niet waarom jij je zo druk maakt om onze reacties?
Erg fijn voor je dat je 110Mb haalt,en dat je CAT6 hebt en een snelle router, maar voor een 30Mb heb je ook geen CAT6 nodig, en de hardware die ik hier gebruik is dik in orde. Daarnaast praat je bij kabel niet over de afstand tot de centrale.
Verder heb ik het er ook niet over dat ik vind dat ik precies 30MB moet halen, maar dat het tussen de 25 en 30 MB wel moet kunnen halen, anders moet je ook geen abbo van 30MB aanbieden!
Heb gewoon gemerkt dat kabel alles behalve constant is, en alle kanten op schommelt, zowel met bandbreedte als de ping tijden. ADSL daarintegen is gewoon stabieler, dat is wat ik duidelijk wil maken, en dat die reclame dus dikke onzin is.
Erg fijn voor je dat je 110Mb haalt,en dat je CAT6 hebt en een snelle router, maar voor een 30Mb heb je ook geen CAT6 nodig, en de hardware die ik hier gebruik is dik in orde. Daarnaast praat je bij kabel niet over de afstand tot de centrale.
Verder heb ik het er ook niet over dat ik vind dat ik precies 30MB moet halen, maar dat het tussen de 25 en 30 MB wel moet kunnen halen, anders moet je ook geen abbo van 30MB aanbieden!
Heb gewoon gemerkt dat kabel alles behalve constant is, en alle kanten op schommelt, zowel met bandbreedte als de ping tijden. ADSL daarintegen is gewoon stabieler, dat is wat ik duidelijk wil maken, en dat die reclame dus dikke onzin is.
De hardware is dan in jouw ogen goed in orde fijn voor je.fender74 schreef:Beste quantas01, ik snap niet waarom jij je zo druk maakt om onze reacties?
Maar het is een vaststaand feit als jij een abbo hebt max 30MB dat dat ook de max is en die haal je gewoonweg nooit.
Dan moet je eerst maar eens lezen voor je iets afsluit.
Je leest alleen wat je wil lezen dat is duidelijk.
Als de kabel niet constant is ligt het wel degelijk bij jouw binnen vriend.
Adsl is veel onstabieler ook al denk jij van niet maar ook daar is max 30mb ook max 30 dus moet je ook blij zijn tussen de 10 a 15
Dit soort mensen mauwt genoeg maar weten niet eens waarover en zien alleen staan wat men graag ziet.
Door upc wordt er wel degelijk snelheid geknepen (traffic shaping) (ondanks alle eerdere ontkenningen) zie de verklaring op onderstaand topic van een upc helpdesk medewerker (26 nov), dit is wel pure diefstal (over terugbetaling van het teveel geïncasseerde wordt geen woord gerept) waarbij eens temeer wordt bevestigd dat ze niet onderdoen voor een criminele organisatie.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=76676
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=76676
Wel beste quantas01, ADSL kan ook geen snelheid van 30 MB halen, daarom ben ik overgegaan op UPC. Bij UPC had ik ook de 60 MB variant kunnen nemen of zelfs 90, dat betekent dus dat ze die snelheid ook hadden kunnen leveren, dus dat betekent ook weer automatisch dat ze sowieso 30 MB moeten kunnen leveren, anders zou 60MB al nooit kunnen.quantas01 schreef:De hardware is dan in jouw ogen goed in orde fijn voor je.fender74 schreef:Beste quantas01, ik snap niet waarom jij je zo druk maakt om onze reacties?
Maar het is een vaststaand feit als jij een abbo hebt max 30MB dat dat ook de max is en die haal je gewoonweg nooit.
Dan moet je eerst maar eens lezen voor je iets afsluit.
Je leest alleen wat je wil lezen dat is duidelijk.
Als de kabel niet constant is ligt het wel degelijk bij jouw binnen vriend.
Adsl is veel onstabieler ook al denk jij van niet maar ook daar is max 30mb ook max 30 dus moet je ook blij zijn tussen de 10 a 15
Dit soort mensen mauwt genoeg maar weten niet eens waarover en zien alleen staan wat men graag ziet.
Dus voordat je bij mij en iedereen die hierover begint dom noemt, zou ik eerst maar eens gaan leren logisch na te denken voordat je van alles roept. Bij ADSL heb ik een ABBO van 20 MB en ik haalde idd maar 17 MB, dat had idd te maken met afstand, en so be it. Maar UPC kan wel gewoon 30MB leveren, anders zou er geen 60 MB of hoger bestaan.
Fijne discussie eigenlijk met iemand die niks te maken heeft met UPC
Nee blijf eigenwijs je krijgt waar je voor betaald
Meestal wel ja bhalve bij upc daar zeker niet, ze doen al jaren de snelheid afknijpen.Nee blijf eigenwijs je krijgt waar je voor betaald
-
nee hoor agro
sinds juli word er niet geknepen ,full speed Fibre60
sinds juli word er niet geknepen ,full speed Fibre60
De upc medewerker geeft in zijn bericht andere datum weer.sinds juli word er niet geknepen ,full speed Fibre60
Overingens zijn er op diverse forums na deze datum nog meldingen dat er nog steeds wel degelijk geknepen wordt.
-
misschien per regio nog ??
hier echt niet...
hier echt niet...
-
Voor zover ik weet moet je 80 procent van de aangeboden snelheid krijgen. Zit je daaronder blijft je ISP in gebreken. UPC is altijd al goed geweest in reclame, maar vaak komen ze hun afspraken niet na. Dat is jammer.