LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ebay

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
cis57ca
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2009 01:36

Ebay

Ongelezen bericht door cis57ca »

Hallo

Ik heb grote problemen met ebay.
Ik heb op ebay op een foto geklikt die ik wou kijken,
maar achteraf bleek dat ik het product gekocht heb zonder
het te weten.(het is van nu kopen)...niet wetend dat als je
een foto aan klikt het je meteen moet kopen.. Ik heb menige malen
mails gestuurd maar nul antwoord.. nu blijven ze steeds mails sturen
dat ik het aan geklikte artikel verplicht moet kopen..ik heb gelukkig
niet betaald..en dat doe ik ook niet..ik heb het er niet om gevraagd..
Moet ik die mails van hun negeren?? Ik ga niet betalen voor wat ik niet
heb besteld..hoe kan ik dat oplossen?? ook uitschrijven is onmogelijk.
Wie weet raad????

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Ebay

Ongelezen bericht door ron1 »

Ik heb per ongeluk iets gekocht, was wel een klein bedrag, wat ik niet wilde hebben, was al lang geleden, het enige wat gebeurd is is dat je email wordt geblokkeerd, en je gaat op een zwarte lijst ...........lekker boeiend..........

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Ebay

Ongelezen bericht door Berenice »

Sorry hoor, maar als je op een foto klikt bij Ebay wordt de foto groot.
Als je op Nu kopen klikt (lijkt mij een duidelijke omschrijving), moet je in ieder geval ingelogd zijn, en dan moet je in een volgend scherm nog een keer op "aankoop vastleggen" klikken... en daar staat dit dan ook nog bij:
Als je op onderstaande button klikt, verbind je je ertoe dit object van de verkoper te kopen.


Je kan op Ebay dus niet per ongeluk iets kopen..

romke01
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2009 14:25

Re: Ebay

Ongelezen bericht door romke01 »

Zoals Berenice zegt: Je kan via Ebay niet iets per ongeluk kopen. Je moet na het na het nu kopen een bevestigings knop indrukken. Volgens mij probeer je er gewoon onderuit te komen. Ebay is een prima site die probeert mensen zoals u te weren. Mensen die zonder nadenken iets kopen en dan opeens niks meer willen kopen. Daarom vind ik het systeem met beoordeling van kopers/verkopers zo goed, want mensen met een negatieve beoordeling kunnen niks van mij kopen!

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Ebay

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

Blond en Ebay gaat ook niet samen he ...

Overal domweg op klikken zonder te kijken en lezen ppfff

goed voor je ratio zulke ebayers willen we niet..

Primakasi
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2009 18:38

Re: Ebay

Ongelezen bericht door Primakasi »

Je zou overigens moeten kunnen annuleren bij de verkoper en dan een "geschil" indienen zoals dat heet dat je de aankoopt wilt annuleren.

dasaliz
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 okt 2006 20:40

Re: Ebay

Ongelezen bericht door dasaliz »

Je kunt idd. geen artikel kopen door op de foto te klikken. Daar is meer voor nodig.

Dit terzijde: Het geschil dien je inderdaad met de verkoper op te lossen. Kwestie van een bericht aan hem/haar sturen en wachten op reactie. Zodra het geschil wordt geopend wordt je account tijdelijk geblokkeerd, zodra geschil is opgelost wordt dit weer opgeheven.
Over het algemeen is het zo, bij Ebay veilingen, zolang je niet betaald wordt er niets verzonden.

Gesloten