LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] redcoon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
robhop
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2009 13:52

redcoon

Ongelezen bericht door robhop »

ik heb 3 weken geleden een printer besteld bij redcoon.
deze is door gls bezorgd.
naar hun zeggen bij mijn buren,alleen deze hebben niks ontvangen en ben na 25 mailtjes en diversen telefoontjes. heb ik nog niks gehoord noch gehad. zijn nu bezig het pakket als vermist te registreren en ik maar wachten en wachten .
ik vind dit abnormaal gedrag ik ben klant en moet zelf alles na vragen bij reedcoon engls.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: redcoon

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat je het beste kunt doen is een ingebrekenstelling stelling sturen. In deze brief geef je de verzeker een laatste kans om alsnog te geven voor een bepaalde redelijk haalbare datum. In de brief kun ook melden dat je daarna de koop ontbind, vanaf dat moment de wettelijke rente op eist. Daarnaast kun je ook melden dat als ze jou dat bedrag dan niet uiterlijk binnen 30 dagen hebben terug betaald jij op hun kosten naar de rechter gaat.

P.S. Het afleveren bij de buren komt voor bij een consumentenkoop altijd risico van de verzender, tenzij in de overeenkomst is afgesproken. Een bepaling in de algemene voorwaarden is dus onvoldoende.

Anton1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2009 17:34

Re: redcoon

Ongelezen bericht door Anton1968 »

Ook ik ben er in getrapt en heb wat bij Redcoon besteld.

En wel een frituurpan, op 21 oktober, per iDeal meteen 75 Euro overgemaakt.

- na een week geïnformeerd, toen kon men NIETS van mijn bestelling terugvinden
- twee maal alle gegevens over de order en de betaling gemaild, de laatste keer op vrijdag 6 november

De afgelopen week? Bleef het stil: geen reactie, maar ook geen frituurpan.
Ik begin nattigheid te voelen: Zou me niets verbazen als de tent failliet aan het gaan is en nog even de laatste Euro's binnen halen haalt. Hebben we al eerder meegemaakt met een keukenboer.

Heb Redcoon nu gemaand binnen twee dagen te leveren dan wel terug te betalen, anders stel ik ze in gebreke.

Goede tip om ze te wijzen op de wettelijke rente, maar als ze inderdaad failliet gaan, betekent het 75 Euro pech/weg. Gelukkig nog te overzien!

Ruud Baars
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2008 20:08

Re: redcoon

Ongelezen bericht door Ruud Baars »

Na het lezen van wat minder positieve reacties heb ik de gok toch maar genomen.
Om de simpele reden dat de prijzen gewoon erg aantrekkelijk zijn. Uit voorzorg toch maar gekozen voor betaling onder rembours.

Binnen 2 dagen werd mijn nieuwe LED televisie keurig afgeleverd door Ritmo BV, vriendelijke jongens. Van faillissement lijkt mij geen spraken. Ik heb een prima ervaring met dit bedrijf en zal er zeker nog eens bestellen :D

Anton1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2009 17:34

Re: redcoon

Ongelezen bericht door Anton1968 »

Op 16 november kreeg ik een telefoontje: ik moest maar opnieuw bestellen.

En dan ook maar opnieuw betalen?! Nee dus, mijn geld teruggevraagd en dat is ook toegezegd.

Nu alweer 7 werkdagen verder en een herinnering gemaild, want het geld is (hoe verrassend!) nog niet teruggestort.

Lekker bedrijf, maar ben blij dat de televisies goed geleverd worden.

joepdepoep
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2009 23:28

Re: redcoon

Ongelezen bericht door joepdepoep »

Wij hebben een paar keer bij redcoon besteld en dit is zonder problemen verlopen.

Vaak komen ze als redelijk voordelig uit de bus. Je moet wel een beetje door alle reclame op de site heen kijken.

gnarp
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2007 14:19

Re: redcoon

Ongelezen bericht door gnarp »

Ik ben er ook ingetrapt en heb een panasonic broodbakmachine besteld bij Redcoon. Ik nam de gok omdat ze zo goedkoop zijn.
Het bestellen gaat makkelijk, het betalen gaat uiterst eenvoudig, maar ja dan komt de levering....die komt dus niet.
Wanneer je een mail stuurt dan krijg je het standaard verhaaltje te horen over een nieuw systeem en onverwachte problemen. Ze vertellen je ook nog dat het artikel klaar staat voor verzending, maar daar houd het ook op. Geen bevestigingsemeil van verzending en geen koerier met een broodbakmachine.

Waardeloze organisatie die in ieder geval wel toe is aan een nieuw systeem dat werkt! Ik begrijp nu waarom ze zo goedkoop zijn....

etkes
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:34

Re: redcoon

Ongelezen bericht door etkes »

Ook ik ben gefopt door REDCOON, artikel stond (In voorraad), ik besteld, gaat vlug en gemakkelijk, de dag erop was het al bij de vervoerdienst, maar helaas nog niks ontvangen, dan maar geannuleerd, maar dat ging niet meet, het stond bij het vervoerbedrijf, staat er dan al 14 dagen, het zijn zij niet die beslissen over annulering, maar IK.
Wat het goede van de zaak is, met mijn ondervinding, rembours besteld, moesten ze het artikel die geannuleerd is toch nog brengen, dan weiger ik het gewoon, het is ook zo een bedrijf, die alles in voorraad heeft, maar niettes.
Daarom, betaal nooit op voorhand, zo kan u veel ellende voorkomen, van mij kunnen ze de boom in.

kixx
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2009 19:44

Re: redcoon

Ongelezen bericht door kixx »

Ik heb al heel vaak iets bij redcoon besteld en ook best veel bij andere winkels.
Overal, welke webwinkel dan ook, lees ik slechte reviews.
Bij mij ging altijd alles goed bij redcoon. Nu een keertje niet omdat ze met een nieuw logistiek systeem bezig zijn. Omdat ik het bedrijf al wat jaren ken en ik inmiddels ook wel wat mensen "ken" binnen redcoon weet ik nu dat ze tegen heel wat tegenslagen aanlopen omdat ze in het magazijn een geheel nieuw systeem hebben waardoor straks duizenden pakketten per dag automatisch verwerkt kunnen worden. Jammer dat het nu ten koste gaat van een levering waar ik op zat te werken maar ik weet ook dat ze daar er echt alles aan doen om de klant zo goed mogelijk te helpen.

Voor mij nog steeds redcoon!

Sterkte mensen... een hart onder de riem mag ook wel eens.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: redcoon

Ongelezen bericht door quantas01 »

2 berichten waarvan beide hetzelfde.
Iets zegt mij dat dit pure spam is.

born0046
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:40

Re: redcoon

Ongelezen bericht door born0046 »

Ik kan helaas ook niet anders concluderen dat Redcoon een drama is. Zelfde verhaal als velen: product was volgens de site op voorraad, maar leveren ho maar.
Ik wacht al een week op mijn plasma t.v. welke voorradig was. Orderstatus staat al 5 werkdagen op "bestelling bevindt zich in verzendafdeling."
Ze kunnen totaal niet aangeven wanneer de t.v. afgeleverd zal worden. Om maar van het probleem af te zijn, adviseert hun klantenservice mij om de bestelling te annuleren!
Een ding weet ik wel: al zijn ze nog zo goedkoop, ik bestel er nooit meer wat.

doomzz88
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2010 13:42

Re: redcoon

Ongelezen bericht door doomzz88 »

vogels schreef:Nou, dan tref ik het zeker altijd. Koop regelmatig bij Redcoon en nog nooit problemen gehad. Twee weken geleden nog een nieuwe LCD, die werd binnen 2 dagen afgeleverd.
Ik heb net zoals jou een televisie besteld bij redcoon. Het was een 102 cm lcd tv. Alleen ik heb al 8 dagen terug besteld en heb alleen nog maar een mailtje gekregen over dat het verzendklaar was. In de mail stond dat ze hem binnen 48 uur op de post zouden doen. Maar zoals ik al zei zijn er 8 dagen verstreken en ik heb nog niks. (ik heb het in december besteld en de verzending zou worden gedaan door een bedrijf genaamd "Ritmo Bv"

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: redcoon

Ongelezen bericht door berndv »

afgelopen zondag bij redcoon een toetsenbord besteld. Meteen 's avonds een bevestiging gekregen. Product was op voorraad, 's maandags gezien dat het product naar de verzendafdeling was en dinsdag een mailtje met een link van GLS omdat het verzonden was.

Link zou binnen 24 uur werken, 24 uur later nog niets, maar woensdagavond werkte de link wel. Had hier over gemaild met redcoon, ook snel een reactie terug, toen de link al werkte.

Donderdag netjes de bezorger van GLS aan de deur gehad, dus netjes binnen 4 werkdagen geleverd.

Vreemde was wel dat vrijdag weer een koerier van GLS aan de deur is geweest met een pakketje dat dezelfde pakketcode heeft als het ontvangen pakket. Heb hier een niet-thuis bericht voor gekregen.

Al met al dus een zeer goede ervaring met redcoon en ik zal zeker vaker wat bij hen bestellen.

elrobbo
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2009 20:05

Re: redcoon

Ongelezen bericht door elrobbo »

berndv schreef:afgelopen zondag bij redcoon een toetsenbord besteld.
Eigenaardig .....volgens mij verkoopt Redcoon helemaal geen toetsenborden.

Overigens zelf wel goede ervaringen met dit bedrijf.
Maar toetsenborden.....waar dan? :?:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: redcoon

Ongelezen bericht door jor »

berndv schreef:afgelopen zondag bij redcoon een toetsenbord besteld. Meteen 's avonds een bevestiging gekregen. Product was op voorraad, 's maandags gezien dat het product naar de verzendafdeling was en dinsdag een mailtje met een link van GLS omdat het verzonden was.
Ik kon de reactie van mijn voorganger (elrobbo)niet geloven en heb de hele site compleet afgezocht! Redcoon lijkt helemaal geen toetsenborden te verkopen en anders zou ik ook graag de link naar dat artikel willen zien.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: redcoon

Ongelezen bericht door berndv »

om precies te doen, het gaat om een cyborg command unit, klein macro toetsenbord, dus niet het soort standaard qwerty welke iedereen gewend is. zou hier best een link willen plaatsen, maar dat mag helaas niet.

het valt onder computer accessoires en dan gaming accessoires. Het type is een gameboard, kost 29 euro,

indien nodig wil ik nog wel foto's van de factuur bijvoegen.

Had gehoopt dat er met mijn beschrijving zo min mogelijk vragen zouden komen, want als ik de werkelijke omschrijving had genoemd had ik iedereen moeten uitleggen wat het is. Wist zelf niet dat redcoon geen gewone toetsenborden verkocht en kwam via via op hun site uit, ook niet verder rond gekeken daar.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: redcoon

Ongelezen bericht door jor »

berndv schreef:om precies te doen, het gaat om een cyborg command unit, klein macro toetsenbord, dus niet het soort standaard qwerty welke iedereen gewend is. zou hier best een link willen plaatsen, maar dat mag helaas niet.
het valt onder computer accessoires en dan gaming accessoires. Het type is een gameboard, kost 29 euro,

indien nodig wil ik nog wel foto's van de factuur bijvoegen.
Niet nodig hoor, ik geloof je zo ook wel maar kon het gewoon niet vinden. Nu is het duidelijk. :wink:

VR6_driver
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2010 01:32

Re: redcoon

Ongelezen bericht door VR6_driver »

Ik heb drie keer wat bij Redcoon besteld. Twee keer geen enkel probleem. Het artikel was op voorraad, betaald per iDeal en deze bestellingen werden binnen twee dagen geleverd.

Een keer ging er iets mis, ook met de verzending en er moest een 'onderzoek' gestart worden bij de koerier. Na twee weken kwam daar gelukkig een conclussie uit dat ik het pakket niet had ontvangen (doh!?). Opnieuw een pakketje naar mij verzonden en deze keer kwam het wel binnen.

Het kan dus goed en mis gaan. Als het mis gaan (men maakt nu eenmaal fouten) zou je ze de kans moeten gunnen om het recht te zetten. Duurt het echt veeeel te lang, dan moet je andere (wat minder vriendelijke) maatregelen nemen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: redcoon

Ongelezen bericht door berndv »

Niet nodig hoor, ik geloof je zo ook wel maar kon het gewoon niet vinden. Nu is het duidelijk. :wink:
gelukkig
Een keer ging er iets mis, ook met de verzending en er moest een 'onderzoek' gestart worden bij de koerier.
lijkt me dus een probleem bij GLS en niet zozeer bij Redcoon

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: redcoon

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik heb via GSMeasy een verlening gedaan - met daarbij 'gratis' een Senseo machine.

Deze is door GLS bezorgd.

Ondanks dat er op het label duidelijk stond "niet bij de buren leveren" - is deze dus inderdaad bij de buren afgegeven.
Wel lag er een briefje in de bus - en heb ik mazzel dat ik aardige en eerlijke buren heb.

Maar hieruit maak ik op dat een deel van de oorzaak GLS is.

Gesloten