LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio: intimideren en liegen bij verkoop aan de deur!!
-
Oxxio: intimideren en liegen bij verkoop aan de deur!!
Afgelopen maandag was Oxxio met een 'actie' aan de deuren in mijn wijk om overeenkomsten te verkopen.
Ik weet dat ik naief ben als ik word bejegend door verkopers aan de deur. Dus heb ik in eerste instantie zijn aanbod afgewezen. Hij had echter weer een verkoopverhaal waar ik ingestonken ben!!
Zijn verhaal was niet alleen gebaseerd op intimidatie, maar ook op leugens.
Kortom: ik heb toch getekend omdat hij mij wist te overtuigen dat ik volgens de nieuwe Colportagewet nergens aan kon worden gebonden, al zou ik mijn handtekening plaatsen (hoe naief kan iemand zijn!!). Pas als ik het informatiepakket zou hebben ontvangen - binnen een week - zou ik er nog rustig over na kunnen denken en dan pas defintief de overeenkomst aangaan door te ondertekenen. En als ik helemaal niet zou reageren zou er geen sprake van een overeenkomst zijn!
Natuurlijk had hij gelogen. ik kreeg een mail van Oxxio waarin stond dat ik wel degelijk een overeenkomst was aangegaan met Oxxio en de volgende stappen en voorwaarden etc.
Gelukkig heb ik nog een aangetekende brief kunnen versturen binnen 8 dagen om de overeenkomst te ontbinden, en een officiele klacht in te dienen!!
Het is een vieze manier van verkopen en ik raad een ieder aan NIET MET DEZE BOEVEN IN ZEE TE GAAN!
en sowieso niet aan de deur je handtekening te plaatsen!!
gr
CR
Ik weet dat ik naief ben als ik word bejegend door verkopers aan de deur. Dus heb ik in eerste instantie zijn aanbod afgewezen. Hij had echter weer een verkoopverhaal waar ik ingestonken ben!!
Zijn verhaal was niet alleen gebaseerd op intimidatie, maar ook op leugens.
Kortom: ik heb toch getekend omdat hij mij wist te overtuigen dat ik volgens de nieuwe Colportagewet nergens aan kon worden gebonden, al zou ik mijn handtekening plaatsen (hoe naief kan iemand zijn!!). Pas als ik het informatiepakket zou hebben ontvangen - binnen een week - zou ik er nog rustig over na kunnen denken en dan pas defintief de overeenkomst aangaan door te ondertekenen. En als ik helemaal niet zou reageren zou er geen sprake van een overeenkomst zijn!
Natuurlijk had hij gelogen. ik kreeg een mail van Oxxio waarin stond dat ik wel degelijk een overeenkomst was aangegaan met Oxxio en de volgende stappen en voorwaarden etc.
Gelukkig heb ik nog een aangetekende brief kunnen versturen binnen 8 dagen om de overeenkomst te ontbinden, en een officiele klacht in te dienen!!
Het is een vieze manier van verkopen en ik raad een ieder aan NIET MET DEZE BOEVEN IN ZEE TE GAAN!
gr
CR
Re: Oxxio: intimideren en liegen bij verkoop aan de deur!!
Dit snap ik niet. U schuift uw eigen domme naieve gedrag af op de colporteur die handig zijn zaakje probeert te verkopen en aan u heeft verkocht.cringeling schreef: Ik weet dat ik naief ben als ik word bejegend door verkopers aan de deur. Dus heb ik in eerste instantie zijn aanbod afgewezen. Hij had echter weer een verkoopverhaal waar ik ingestonken ben!!
Kortom: ik heb toch getekend omdat hij mij wist te overtuigen dat ik volgens de nieuwe Colportagewet nergens aan kon worden gebonden, al zou ik mijn handtekening plaatsen (hoe naief kan iemand zijn!!).
gr
CR
U geeft al bijvoorbaat aan dat u van uzelf weet naief te zijn en dus snel in handige deurverkoop praatjes stinkt. Als u dit van uzelf weet lijkt het me verstandiger uw eigen verantwoordelijkheid aan te spreken en, ongeacht hoe mooi het praatje klinkt, er gewoon niet op in te gaan. Dat valt onder de categorie zelfverantwoordelijkheid, zeker als je je eigen zwakte kent.
U kan dan wel in hoofdletters een waarschuwing uitspreken, maar laat die dan, in dit geval vooral voor uzelf zijn!!
Laat dat handig maar weg, het zijn regelrechte leugenaars die alles bij elkaar liegen om hun bonus te krijgen. Hier werd een poosje terug aangebeld en over de intercom riep men ,Het energiebedrijf, eenmaal boven vroeg ik direct welk energiebedrijf hij vertegenwoordigde en ik moest echt lang doorvragen om eruit te krijgen dat het om een ander bedrijf ging als het bedrijf waar ik al jaren stroom van geleverd krijg.Daarna bleef de verkoper onwaarheden vertellen om maar een handtekening te krijgen,in mijn geval lukte hem dat niet maar als je ietsje minder sterk in je schoenen staat hang je zo.Shine schreef...Dit snap ik niet. U schuift uw eigen domme naieve gedrag af op de colporteur die handig zijn zaakje probeert te verkopen en aan u heeft verkocht.
-
Je blijft je toch afvragen waarom die criminelen (Oxxio) bijna 4 jaar geleden de Gedragscode voor Werving hebben ondertekend. Al die 4 jaren zijn ze doorgegaan met deze oplichterstrucs (die door deze Gedragscode zijn verboden) en overtreden ze tevens chronisch de Wet op de Colportage, die uitdrukkelijk dit soort trucs verbiedt. De NMa behoort toezicht te plegen maar doet verder helemaal niets. Een boete is nog nooit opgelegd; te bizar voor woorden.
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... van_kracht
http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... colportage
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... van_kracht
http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... colportage
-
- Contacteer:
Beste cringeling,
Uw forumbericht van 12 november jl. maakt duidelijk dat u een vervelende ervaring heeft gehad met een colporteur. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw naw gegevens door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio
Uw forumbericht van 12 november jl. maakt duidelijk dat u een vervelende ervaring heeft gehad met een colporteur. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw naw gegevens door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio
Het zijn een stelletje lozers zo he je dr een en zo krijg je 1 aan de deur en die kreeg t benauwd van hoe ik over hun dacht....
ik zij je heb wel mooie praatjes he met dat alles goedkoper kan en zo..... toen zij zij ja we zijn echt de goedkoopste en ze hebben zogenaamd ook al de consumenten bond achter zich beweren ze.... en een duits ITO certificaat betekend het dan echt dat je dan een beter bedrijf bent?
Google oxxio en zie hoe ze de boel lopen te bedriegen.
-----geknipt door me zelf---
Dit is een waarschuwing oxxio
De eerstvolgende die langs komt van oxxio die giet ik af in een 200 liter vat beton en kom ik persoonlijk afleveren aan je huis adress
ik zal gelijk even de wijk noemen planzuid harlingen!
t
ik zij je heb wel mooie praatjes he met dat alles goedkoper kan en zo..... toen zij zij ja we zijn echt de goedkoopste en ze hebben zogenaamd ook al de consumenten bond achter zich beweren ze.... en een duits ITO certificaat betekend het dan echt dat je dan een beter bedrijf bent?
Google oxxio en zie hoe ze de boel lopen te bedriegen.
-----geknipt door me zelf---
Dit is een waarschuwing oxxio
De eerstvolgende die langs komt van oxxio die giet ik af in een 200 liter vat beton en kom ik persoonlijk afleveren aan je huis adress
ik zal gelijk even de wijk noemen planzuid harlingen!
t
Laatst gewijzigd door poisonic op 30 nov 2009 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat probeer jij te doen ga weg hier (bovendien dit gaat om klachten)..... de consumentenbond zou ook achter oxxio staan en als je een ITO certificaat heb zal mij een worst wezen.deoxxiomedewerker schreef:Beste cringeling,
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio
En het gaat zeker niet zo goed met jullie dat je 3 x op een dag een deur aan deur verkoper stuurt....
Alstublieft radar maak mensen even duidelijk dat oxxio echt niet te vertrouwen is.... de rekening kon volgens hun 30 tientjes in de maand goedkoper... gas en stroom (bij nuon betaal ik ongeveer 150 per maand) na mijn berekening was oxxio ineens 30 tientjes duurder.
Ook overtreed Oxxio de wet... als ik om een folder vraag met info zeggen ze doodleuk doe maar even je adres en een handtekening en bankrekening nr....
toen ik het nr nie wou geve van me bank en geen hand tekening wou zetten werd de Oxxio meneer erg onvriendelijk
deze gast was ook al voor zijn bek geslagen door een ontevreden klant..
ik heb niks bij hun getekend..... ze vroegen ook of ik even oxxio wou opzoeken op internet dan kon ik zien volgens hun zeggen hoe goed ze waren....
DUS MENSEN DENK alstublieft na voor dat je ubherhaubt met hun in zee gaat...
mvg
en EX klant van oxxio
[Bericht aangepast door Moderator (bedreigende taal verwijderd)]
Het is heel makkelijk gezegt zo maar ze hebben de mooiste praatjesShine schreef:Dit snap ik niet. U schuift uw eigen domme naieve gedrag af op de colporteur die handig zijn zaakje probeert te verkopen en aan u heeft verkocht.cringeling schreef: Ik weet dat ik naief ben als ik word bejegend door verkopers aan de deur. Dus heb ik in eerste instantie zijn aanbod afgewezen. Hij had echter weer een verkoopverhaal waar ik ingestonken ben!!
Kortom: ik heb toch getekend omdat hij mij wist te overtuigen dat ik volgens de nieuwe Colportagewet nergens aan kon worden gebonden, al zou ik mijn handtekening plaatsen (hoe naief kan iemand zijn!!).
gr
CR
U geeft al bijvoorbaat aan dat u van uzelf weet naief te zijn en dus snel in handige deurverkoop praatjes stinkt. Als u dit van uzelf weet lijkt het me verstandiger uw eigen verantwoordelijkheid aan te spreken en, ongeacht hoe mooi het praatje klinkt, er gewoon niet op in te gaan. Dat valt onder de categorie zelfverantwoordelijkheid, zeker als je je eigen zwakte kent.
U kan dan wel in hoofdletters een waarschuwing uitspreken, maar laat die dan, in dit geval vooral voor uzelf zijn!!
en goedgelovigen trappen er helaas in (je zou ook zown deur verkoper moeten kunnen vertrouwen) en niet gelijk zeggen dat deze mevrouw dom zou zijn....
want dat vind ik erg oneerlijk ik zou bijna denken dat je zelf voor oxxio werkt met zown domme opmerking. niet iedereen weet hoe oxxio werkt...
dus ik neem het deze vrouw ook niet kwalijk dat zij per ongeluk een hand tekening heeft gezet....
Je zou bijna denken dat oxxio een speciale opleiding heeft om mensen op te lichten.... en die verkopers krijgen zeker per hand tekening betaald want ze worden steeds wanhopiger met hun verkoop praktijken....
Je mag van de telefoonverkopers niet eens overleggen met je partner die op dat moment niet aanwezig is. Toch belachelijk voor woorden. Ik vind dat niet alleen radar maar de overheid hier een onderzoek moet naar instellen. Als je alleen al leest hier op het forum wat voor verhalen er de ronde doen. Gelukkig hebben wij nog niet te maken gehad met oxxio verkopers aan de deur. Dat wil ik ook graag houden.
-
nou, wij dus wel. met als gevolg dat ik een klacht heb ingedient. oxxio heeft voor mij de colporteur opgespoord, ik wist welke buurman wel een contract met hun is aangegaan, zo is de betreffende colporteur opgespoord en dat zit nu in de molen.
ik wacht op antwoord. de klachtopneemmedewerkster schrok van de gebruiikte methode van de colporteur.
ik wacht op antwoord. de klachtopneemmedewerkster schrok van de gebruiikte methode van de colporteur.
-
Persoonlijk aan de deur komen behoord vertrouwen op te wekken. Voor mij geeft het meer wantrouw. Een goed(koop) product verkoop zichzelf, daar heb je geen medeverkoper voor nodig. Niet per telefoon en al helemaal niet onuitgenodigd aan de deur.
Vroeger, waren er van die stikkers, aan de deur wordt niet gekocht!
En je opent toch echt zelf die deur, je kiest ervoor om het verhaal aan te horen, ook via de telefoon!
Bij mij staan ze ook regelmatig aan de deur en dan heb ik, nou vertel me jullie aanbieding maar even en hou het kort, want ik onderteken toch niets en ik heb geen zin in verkoop verhaaltjes. Mijn kachel brand wel, wel mijn houtkachel dan te verstaan!
Ik doe niet aan de ja theorie en het klimaat en groene stroom boeit me geen ****!
Ik denk dat er een hele generatie is, die gewoon geen nee durft te zeggen!
onthoud dit, nee, nee en nog eens nee!
Google eens op nee, nee en nog eens nee!
En je opent toch echt zelf die deur, je kiest ervoor om het verhaal aan te horen, ook via de telefoon!
Bij mij staan ze ook regelmatig aan de deur en dan heb ik, nou vertel me jullie aanbieding maar even en hou het kort, want ik onderteken toch niets en ik heb geen zin in verkoop verhaaltjes. Mijn kachel brand wel, wel mijn houtkachel dan te verstaan!
Ik doe niet aan de ja theorie en het klimaat en groene stroom boeit me geen ****!
Ik denk dat er een hele generatie is, die gewoon geen nee durft te zeggen!
onthoud dit, nee, nee en nog eens nee!
Google eens op nee, nee en nog eens nee!
-
hoe vaak moet je tegen een ongelikt personage NEE zeggen, wil het pas door het bord voor zijn hoofd dringen, voor hij begrijpt dat nee ook echt nee is? door het bord heen is 1, maar doordringen in die grijze cellen (voorzover aanwezig) is 2.
deur niet openen? er zijn ook nog goede doelen en die mogen bij mij best aanbellen. voor die mensen heb ik respect. en als ik een keertje nee zeg, dan gaan ze snel op zoek naar mensen die misschien wel ja zeggen. die insteek vind ik veel slimmer
deur niet openen? er zijn ook nog goede doelen en die mogen bij mij best aanbellen. voor die mensen heb ik respect. en als ik een keertje nee zeg, dan gaan ze snel op zoek naar mensen die misschien wel ja zeggen. die insteek vind ik veel slimmer