LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afsluiting energie direct in werking?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Fullgrymm
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2009 15:59

Afsluiting energie direct in werking?

Ongelezen bericht door Fullgrymm »

Geachte forumbezoekers,

Door samenloop van omstandigheden (deels domme pech en deels mijn schuld) heb ik onlangs bericht gehad dat het contract bij mijn huidige leverancier per vandaag, 30-11, wordt beeindigd. Dus ook bericht gehad van netwerkbeheerders voor elektriciteit en gas dat er uiterlijk per vandaag een nieuwe leverancier aangemeld moet zijn, anders volgt afsluiting (reguliere procedure dus).
Dit heb ik gedaan maar ik vernam vandaag telefonisch dat de berichtgeving van deze energieleverancier pas morgen de netwerkbeheerder bereikt.
Nu zit ik dus met de handen in het haar of er morgen mensen van Enexis/NRE voor de deur zullen staan om de boel af te komen sluiten? Of zal een aanmelding van nieuwe leverancier die 1 dag te laat is nog voldoende zijn om afsluiting te voorkomen? Graag reacties van mensen die hier ervaring mee hebben.

En aub laat reacties in de trant van dat ik nalatig of te laat ben geweest achterwege, ik ben mij terdege bewust van het feit dat ik eea ook niet goed heb opgelost. Kan nu alleen niet slapen van de stress over het feit of ik morgen afgesloten zal worden...

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Afsluiting energie direct in werking?

Ongelezen bericht door DMG »

Als er een nieuwe leverancier bekend is bij de netbeheerder dan zullen ze niet tot afsluiting overgaan. Daarnaast heb je als consument 3 weken de tijd om een nieuwe leverancier te zoeken. Ze zullen aan de nieuwe leverancier verzoeken om de eventuele leveranciersloze periode op te vullen. Daarnaast zal de netbeheerder zich ook eerder concentreren op de gevallen die langer open staan. De brief die je hebt ontvangen wordt automatisch verstuurd door de netbeheerder. Ik zou me dus nergens zorgen over maken.

Gesloten