LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eindafrekening Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
amber2307

eindafrekening Essent

Ongelezen bericht door amber2307 »

de standen zijn opgenomen, en nu is het afwachten op de jaarlijkse afrekening.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik niet eens teveel voorschot ga betalen, maar gewoon een bedrag en de rest op een spaarrekening storten...zodat ik de rente ervan krijg en niet Essent.
Naar de site van Essent gegaan, en daar wilde ik dus mijn bedrag verlagen(dit was al verlaagt) nou vergeet het maar je mag maar 10% van het huidige voorschot verlagen, dus maar ff een mailtje gestuurt.. :roll:
Nou geloof het of niet, maar ook dan mag je zelf niet bepalen wat je met je eigen geld gaat doen !!!! :twisted: :twisted: :twisted:
In het begin nog netjes uitgelegd waarom ik dit doe, zoals overal led verlichting en dat ik de rest zelf wil beheren voor de rente.
NEE NEE !!!! dat mag niet volgens Essent, want ze verwachten een winter net als voorgaande jaren en ik mag over 3 mnd wel mijn meterstanden doorgeven, zodat ze het nog eens kunnen bekijken, en JAJA ik mag dan wel via de site die10% verlaging doorvoeren...
Het is toch belachelijk dat je niet meer de baas mag zijn over je eigen zuurverdiende geld, en dat Essent (lees klantenservice iedere keer een ander die terugmailt) beslist dat je gewoon het bedrag moet betalen, en NEE NEE jij geen rente maar Essent. :evil: :evil: :evil:

Dus nu maar op zoek naar een maatschappij waarbij ik wel zelf kan bepalen wat ik wil betalen aan voorschot, mazzel dat ik een variabel contract hebt, ik was tevreden bij essent, maar nu zijn ze voor mij dus afgedaan.

AGGB

Re: eindafrekening Essent

Ongelezen bericht door AGGB »

Een eindafrekening is nmm iets anders dan een jaarrekening. Waarom zo'n drukte gemaakt! Je zegt zelf dat de jaarlijkse afrekening nog niet binnen is. Misschien moet er wel bijbetaald worden! Dat kan bij elke leverancier het geval zijn. Niet typisch iets van Essent. Niet alleen bij Essent mag je niet meer dan 10% verlagen. Als men aanzienlijk minder verbruikt, dan word het maandelijkse bedrag aangepast na de jaarrekeing en zonodig verlaagd. Omgekeerd is uiteraard ook het geval.
Noem mij eens een spaarrekening waarop men een rente krijgt, die iets te betekenen heeft, als men er maandelijks een klein berag opstort en binnen een jaar er weer af moet halen. Die bestaat niet!
Als men maandelijks energie afneemt, dan is het toch vanzelfsprekend dat men een bedrag betaalt dat om en nabij het gemiddelde maandverbruik ligt. Als ik deze post goed begrijp is het de bedoeling van poster dat er een heel klein bedrag betaald gaat worden per maand en er rekening wordt gehouden met een bijbetaling bij de jaarafrekening. Jaja , alsof dat geen problemen gaat geven. Het geweeklaag zal niet van de lucht zijn nmm.
ik begrijp werkelijk niets van voorgaande post wat betreft een eventuele klacht.

forumessent

Re: eindafrekening Essent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Amber2307,

In uw bericht van 30 november op dit forum geeft u aan dat u vragen heeft over een voorschotverlaging. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar forum@essent.nl. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Diana
Essent medewerker

Gesloten