LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 de ZAK geven...probeer het maar!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Cadootje

Tele2 de ZAK geven...probeer het maar!

Ongelezen bericht door Cadootje »

Mijn dochter is per januari 2009 verhuisd naar een gebied waar Tele2 het pakket niet kan leveren. Het verhuisbericht (op 14-12-2008 een brief gezonden) was (vreemd, andere bedrijven hadden de brief wel gehad) niet overgekomen. Nog geen probleem, we hebben ze ook gebeld en zelfs voorgesteld om het pakket van Tele2 op een ander adres (moeder) over te zetten, maar helaas, ze woont ook in een gebied waar ze het totaal pakket niet konden leveren.
Volgens hun eigen voorwaarden kun je dan het abonnement stopgezet krijgen. (Wel is bij moeder in April 2009 een internet/telefoon abonnement afgesloten om ze wat tegemoet te komen).

In Februari kregen we een brief dat we het koopcontract van huis nieuw adres (????) of een GBA moesten opsturen, blijkbaar willen ze een bewijs dat je echt bent verhuisd naar dat gebied. Okay, mijn dochter dus naar de Gemeente en een GBA gehaald (ad 6€) en opgestuurd. Ook die kwam weer niet aan, later weer een kopie gestuurd. Het lijkt me logisch dat zo’n GBA bewijs genoeg is dat ze verhuisd is en per 15 januari in een gebied woont waar geen dekking is voor het pakket van Tele2. Dan is het klaar denk je.
Nog steeds werd er abonnementsgeld van haar rekening geschreven, maar vanaf Maart hebben we die bedragen gestorneerd.
We dachten, nu is het klaar, we hoorden niets meer. Tot onze schrik krijgen we nu (november 2009) via een incasso bureau een rekening van 220€ ! Gelijk gebeld, gemaild en toen hoorden we dat Tele2 het pakket pas heeft stopgezet per 1 juli 2009.

Al met al hebben we continue met ze gebeld over een periode van 4 maanden, de modems moesten we retour zenden en ook daar ging het fout. We kregen lege dozen (2) voor de modem en we kregen ook een pakket met een nieuwe modem!!!! Dit was ergens in Mei.
We hebben de modem retour gezonden en nu denken we dat ze die ‘verwerkt ‘ hebben in Juni. M.a.w. het abonnement is stopgezet (ze noemen het ook nog een ‘kosteloos’) per 30-6-2009.

Waar zit nu de fout? Waar staan wij als consument? Hoe ver moet je gaan om je recht te halen?
Moeten we nu die 220€ betalen? (Ik weet dus ook niet hoe ze aan dit bedrag komen, waarschijnlijk incasso kosten en die moeten wij betalen????)

Tele2 de ZAK geven??? Probeer het maar!

Bob Schurkjens

Re: Tele2 de ZAK geven...probeer het maar!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Omdat je de stukken niet aangetekend hebt verzonden aan Tele2, maakt Tele2 nu misbruik van die situatie door te beweren dat ze de stukken nooit hebben ontvangen. Zoek dit forum er maar op na: Tele2 doet dit altijd zo. Kam ook maar eens de Tele2-site uit op informatie over beëindiging van je abonnement: die informatie zul je NIET vinden! Als je eenmaal slachtoffer bent van dit bedrijf zal Tele2 er alles aan doen om je te laten bloeden als je bij Tele2 weg wil of moet omdat ze op het nieuwe adres niet kunnen leveren. Crimineel? Wellicht.

Morgen plaatst Tele2 hier een bericht (WebserviceTele2) om het brandje (imagoschade voor Tele2) te blussen. Ik zou ze drie dagen de tijd geven om dit probleem VOLLEDIG uit de wereld te helpen. Dat wil zeggen: bevestiging per e-mail (dus zwart op wit) van WebserviceTele2 dat je Tele2 verder niets verschuldigd bent, dat het contract met terugwerkende kracht wordt ontbonden en dat alle incassovorderingen worden ingetrokken. Doen ze dat niet, dan kun je het beste een geschil aanspannen tegen Tele2 bij de SGC (Stichting Geschillencommissie) waarbij Tele2 is aangesloten. Die procedure kun je helemaal schriftelijk/online doen en is gratis voor de consument, tenzij je in het ongelijk wordt gesteld. Naast je vorderingen legt SGC ook een schadevergoeding op te betalen door Tele2 als je daar om vraagt. Bijvoorbeeld 50 euro voor de tijd en moeite die je nodeloos hebt moeten steken in je geschil met Tele2.

99,9% van alle niet aangetekende briefpost komt gewoon aan, zo blijkt uit onderzoek. Tele2 zal bij de Geschillencommissie dus niet wegkomen met het verhaal dat ze de stukken nooit hebben ontvangen. Die leugen hebben ze daarbij in voorgaande SGC geschillen al zo vaak gebruikt.

https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ecd

OliIV

Ongelezen bericht door OliIV »

Ik had het een paar jaar geleden aan de stok met Tele2. Heb de zaak voor de rechter laten komen en die alle bewijsstukken van mij overhandigd. Heb gewoon mijn eigen verdediging gevoerd. Tele2 werd in het ongelijk gesteld, waarop ik een schadevergoeding bij de rechter heb bedongen i.v.m. de vele telefoontjes en brieven/porto. Ook heb ik een bescheiden uurtarief in rekening gebracht. De rechter heeft mij 100 euro toegewezen, die Tele2 aan mij moest overmaken. Is gebeurd!

Het kan er soms aan liggen hoe je de brieven schrijft. Ik wil ook wel eens melden dat ik kopieen van mijn brieven aan Radar stuur. Net zoals zij bluffen, kan ik dat ook.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Via de kantonrechter kan inderdaad ook. Via de Geschillencommissie is wel een stuk makkelijker. Slechts een paar procent van de klanten van Tele2 in dit soort situaties weet zijn of haar recht te halen via kantonrechter of geschillencommissie. De rest betaalt aan Tele2 of het incassobureau om er maar van af te zijn. Hoeveel Tele2 hier elk jaar weer aan verdient is wellicht Tele2's best bewaarde bedrijfsgeheim. Dat zou wel eens in de miljoenen kunnen lopen. En Tele2 doet het al jaren zo!

WebServiceTele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte Cadootje,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

tringding

Ongelezen bericht door tringding »

weer een topactie van Tele2.

Ik ben nu al jaren Tele-2 gebruiker en ben nog steeds correct behandeld.

Cadootje

Ongelezen bericht door Cadootje »

Wanneer je 'gewoon' gebruik maakt van Tele2 zul je geen problemen ondervinden. Maar het gaat er om dat wanneer er iets veranderd, dan gaat het mis. Mijn dochter was ook erg tevreden over Tele2, totdat ze verhuisde......jeetje.....wat een gedoe. We hebben enorm vaak met Tele2 gebeld en na bovenstaand bericht hebben we Tele2 nog een keer gemaild. (zie bericht van Tele2). Op deze mail hebben we geen reactie ontvangen en we hebben de klacht nu doorgespeeld.

MiVa

Ongelezen bericht door MiVa »

Wij probeerden niet Tele2 de Zak te geven mar die gaven zij ons.

Het verhaal in het kort is dat onze telefoonlijn niet goed genoeg schijnt te zijn om de doorvoer van de diensten van Tele2 aan te kunnen. KPN kan dit niet (heeft geen zin?) repareren en daarop beeindigde Tele 2 het contract. Dit deden zij omdat zij niet de service konden bieden die zij willen bieden. Hier was ik heel blij mee.

Afgesproken was dat wij de maand september geen abbonementsgeld meer zouden betalen en 6 maanden retour zouden krijgen.

Nu 3 maanden na dit bericht hebben wij nog geen schriftelijke bevestiging ontvangen hoewel we hier een keer of 10 om hebben gevraagd.
Ik heb net aangegeven dat ik binnen 5 dagen mijn geld heb en de bevestiging dat ik de maand september niet hoef te voldoen. Ik ben benieuwd.

Wat ze trouwens wel heel goed hebben gedaan is in het klachtenformulier maar een x-aantal tekens toe te staan. Daardoor kon ik er weer twee sturen.

EagleOne2002

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

tringding schreef:weer een topactie van Tele2.

Ik ben nu al jaren Tele-2 gebruiker en ben nog steeds correct behandeld.
totdat je ooit weg gaat daar dan horen we je vast wel.

WebServiceTele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte Miva

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

MiVa

Ongelezen bericht door MiVa »

@ webservice,

Ik heb reeds twee keer een mail naar jullie adres gestuurd met mijn klacht en toen kon er niks aan gedaan worden.
Ik heb net voor de derde keer bericht van jullie gekregen dat ik deze week gebeld wordt om het af te handelen. We hebben het circa anderhalve week telefonisch afgehandeld en de schriftelijke bevestiging hiervan laat nog steeds op zich wachten.
Ik vind het jammer dat jullie als Tele2 heel snel kunnen incasseren maar het blijkt dat jullie slechte betalers zijn. Waarom is het reactie veld op het formulier eigenlijk ingekort.

Als ik komend weekend weer in Nederland ben zal ik u een e-mail sturen met daarin alle informatie. Ik zal in het onderwerp het laatste referentienummer gebruiken en deze topic.

tringding

Ongelezen bericht door tringding »

Ik ben benieuwd !!!!!!!!!
Ik heb zojuist TELE2 de Zak gegeven.
Let op!!!! niet om de slechte service want die heb ik tot nu toe niet gehad maar daar ik een betere aanbieding kreeg van een andere provider.
Ben benieuwd wat er staat te gebeuren.

Gesloten