LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio weet van geen ophouden!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Kaat1979

Oxxio weet van geen ophouden!

Ongelezen bericht door Kaat1979 »

In augustus heb ik getracht klant te worden bij Oxxio. (Heel dom en met de ervaringen die ik nu heb, zou ik deze keuze ook NOOIT meer maken!)

Helaas ontving ik in september een brief van de netbeheerder dat er bij hen geen leveringsovereenkomst bekend was van een leverancier. Zij dreigde hierbij met totale afsluiting van energie, mits er binnen 10 dagen na dagtekening van de brief een leveringsovereenkomst bij hen binnen zou zijn.

Erg vervelend!

Dus meteen daarop heb ik gebeld naar Oxxio.
In dit gesprek uitgelegd dat ik niets meer van ze vernomen had na mijn aanvraag en dat ik nu een vervelende brief van de netbeheerder had. De dame die ik aan de telefoon had vond het heel vreemd, want zij kon mij nergens terugvinden in het systeem, ik was geen klant bij Oxxio en zij waren dus ook niet mijn leverancier. Dus ik nogmaals uitgelegd dat het echt allemaal vóór een bepaalde datum geregeld moest worden en of dat mogelijk was. Haar antwoord: “Nee, dat is niet mogelijk.” Dus hierop zei ik: “Dus als ik het op tijd geregeld wil hebben, kunnen jullie niets voor mij betekenen en moet ik dus op zoek naar een alternatief?”. Haar antwoord hierop was: “Ja, dat moet u dan maar doen”.

Erg vervelend, maar wel duidelijk. Ik was dus geen klant bij Oxxio, en aangezien zij het niet voor mij konden en wilden regelen, moest ik per omgaande op zoek naar een alternatief.

Het alternatief was binnen een uur geregeld, zij konden het wel op tijd voor elkaar krijgen.

Dus ik, de eer aan mijzelf houdend, hierna nogmaals gebeld met Oxxio om door te geven dat ik hun advies had opgevolgd en inmiddels een andere energieleverancier heb gevonden.

Helaas was dit niet het einde van het verhaal…..

Uiteindelijk begreep ik via de netbeheerder en mijn nieuwe energieleverancier dat de dame van Oxxio op eigen houtje (dus: zonder mijn medeweten en zonder mijn toestemming, nadat zij mij had verteld dat ik geen klant was bij Oxxio én nadat zij mij te kennen had gegeven dat ze mij niet kon helpen en ik op zoek moest gaan naar een andere leverancier) een spoedprocedure heeft opgestart om mij alsnog “klant te maken”.

Hoe halen ze het in hun hoofd!

Dus: weer 6 telefoontjes gepleegd, uiteindelijk een aangetekende brief gestuurd en daarna een brief van Oxxio ontvangen met excuses voor het ervaren ongemak en de bevestiging dat zij niet tot levering zouden overgaan.
Ik blij, na al die tijd en energie eindelijk van het gezeur af....

Einde verhaal zou je denken.... maar helaas!

2 weken na de excuusbrief ligt er een nieuwe brief van Oxxio op de mat: "bevestiging energielevering". Houdt het dan nooit op!!!!

Dus ik vanmorgen wederom 40 minuten gebeld met de klantenservice, maar daar konden ze mijn vragen niet beantwoorden en niets voor me betekenen. Ze mogen blijkbaar wel mensen ongevraagd klant maken, op eigen houtje spoedprocedures opstarten, maar het annuleren is niet mogelijk.

Wat moet ik doen om Oxxio op te laten houden met deze praktijken?!?!?

Shine

Re: Oxxio weet van geen ophouden!

Ongelezen bericht door Shine »

Contact opnemen met je huidge leverancier en aangeven dat Oxxio je onterecht switcht.
Je hebt de excuusbrief van Oxxio, waarin ook staat dat Oxxio je niet -gaat- leveren. Koester deze brief trouwens!!!!
Sta er op dat de levering door Oxxio ongedaan wordt gemaakt en dat je blijft bij de leverancier bij wie jij je hebt aangemeld.
Geef Oxxio dit ook te verstaan. En dreig desnoods met de geschillen commissie.
Succes!

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Kaat1979,

Uw forumbericht van 16 november jl. maakt duidelijk dat u problemen heeft met Oxxio. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Medewerker van Oxxio

Vygotski

Ongelezen bericht door Vygotski »

Beste Oxxio slachtoffers,

Zeg onmiddelijk je bestaande levering op bij oxxio; ik wordt al sinds 2006 gestalkt door oxxio! Ze kunnen geen eindafrekening opleveren en hebben me incassobureau Intrum Justitia en nu ook gerechtsdeurwaarders op de nek gestuurd. Ik moet dinsdag naar de rechter! Nadat ze eerst 2 jaar niets meer van zich hadden laten horen.

Nu zeggen ze (via de gerechtsdeurwaarder) dat er allerlei briefwisseling is geweest; ik heb al twee jaar niets van ze gehoord en de de deurwaarder wil me geen inzicht geven in het dossier!

Niemand luister naar me. Terwijl ik om iets heel eenvoudigs heb gevraagd.

As dinsdag ga ik testen of het rechssysteem normale mensen zoals ik nog beschermd tegen organisaties als Oxxio! Wie o wie is er ook al zover gekomen dat je voor de rechter hebt gestaan. ik hoor het graag.

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Beste Vygotski,

Uw forumbericht van 25 november jl. maakt duidelijk dat u problemen heeft met Oxxio en Intrum Justitia. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Medewerker van Oxxio

poisonic

Ongelezen bericht door poisonic »

Beste kaat 1979 ik betreur jou zaak omtrent oxxio ze hebben mij stiekum bij go energy weg gehaald ik moest op internet vernemen dat go energy faliet was gegaan... maanden niks gehoord... tot dat plotseling de brief van oxxio op de deur mat viel dat ik zomaar ineens klant bij hun was geworden normaal gesproken neem ik aan dat er altijd nog een regel in moet staan:"als u het hier niet mee eens bent dan heeft u 7 dagen de tijd om dit aan ons te melden...."
ik wil ook melden dat Go energy buiten gebreke is gebleven GEEN informatie te verstrekken over hun over name van het klanten bestand....... dus zowel oxxio als go energy verwijt ik dat ik niet goed en correct geinformeerd ben over de gang van zaken....
Kan iemand mij vertellen dat oxxio legaal of illigaal bezig was ......
ik heb nooit mijn handtekening gezet voor oxxio.... en ook nooit een oxxio medewerker aan de lijn gehad om een eventueel contract bij hun te kunnen hebben door middel van mijn hand tekening of een cassete opname.
dus meneer de oxxiomedewerker vertel hier me maar eens hoe jullie dat hebben kunnen doen...
en nee ik geef je geen naam en adress en neem ook geen telefonish contact met jullie op
ook hebben jullie me lopen bedreigen met intrum justitia van als ik vorige maand niet zou betalen en dreigen met afsluiting.....
vertel mij eens of je dat legaal mag doen terwijl ik bij de nuon zit al een half jaar....

oxxiomedewerker ik ben al bij jullie weg.... ik zit nu bij de concurent....

maar deze mevrouw kaat heeft een belangrijke vraag beantwoord hem dan ook aub... deze klacht lijkt erg veel op de mijne ....

sanmarko

Ongelezen bericht door sanmarko »

Dit is echt belachelijk. Ben blij dat ik niet heb toegehapt. En dan die super antwoorden van onze oxxiomedewerker. Als het een goed bedrijf is dan hadden ze hier op het forum wel het een en ander toegelicht. Maarja ieder zijn mening

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

sanmarko schreef:Dit is echt belachelijk. Ben blij dat ik niet heb toegehapt. En dan die super antwoorden van onze oxxiomedewerker. Als het een goed bedrijf is dan hadden ze hier op het forum wel het een en ander toegelicht. Maarja ieder zijn mening
Die oxxiomedewerker moet wel eerst het dossier lezen en heeft daarom de informatie van de klant nodig.
Dus dat die medewerker niet hier op de zaak ingaat is logisch.

poisonic

violet inderdaad ze mogen om die gegevens vragen maar hun praktijken van bandjes starten of mensen zonder hun medeweten op een contract zetten is bij mijn mening verboden.... en dat valt niet goed te praten lijkt mij ?? want met mij zijn er nog honderden probleem gevallen...

En dat de oxxio medewerker hier leest is ok MAAR hij helpt de mensen pas achteraf... na dat deze mensen al naar de klanten service geweest zijn die hun probleem niet op loste...

Naar mijn mening is er dan wat fout, en dweilt de oxxio medewerker met de kraan open... een goed bedrijf lost de problemen netjes op zodat mensen niet nog eens naar hun nare ervaring hier naartoe moeten om hun gelijkheid te krijgen toch??
naar mijn mening is dit radar forum "De laatste halte"

oxxio leuk dat jullie hier voor het oog van de mensen problemen oplossen maar naar mijn mening kunne jullie ook voor dat de mensen hier naar toe stappen hun problemen oplossen.

Shindai

Ongelezen bericht door Shindai »

Dat kunnen we wel, maar dat doen we lekker niet.

Ze zouden zichzelf toch in de vingers snijden als ze zouden ophouden met mensen voor te rekenen dat ze bijv. 300 euro gaan betalen in de maand en dan voorschotten van 500 euro in rekening te brengen en dan vervolgens een jaar te wachten met de jaarafrekening, de rente te pakken en dan pas, als ze er zin in hebben, het te veel betaalde terug te boeken..

poisonic

ik laat het voor het gerecht komen denk ik... zij hebben mijn handtekening niet en ook geen mondelinge overeenkomst met hun dus wettelijk verklaar ik hun contract ongeldig...
als ik de rollen namelijk omdraai en stel ik ben een energie maatschapij dan moet ik bewijzen overleggen dat de destbetreffende klant lid is op een legitiem verkregen contract het zij mondeling of schriftelijk....

Zij sturen me nog steeds rekeningen terwijl ik allang een maand of 4 bij de nuon zit...
Dus oxxiomedewerker ik verzoek u vriendelijk om contact met mij op te nemen....
zodra wij telefonish contact hebben zet ik ook even een cassette bandje aan en neem ik dus het gesprek op... ik voel mij genoodzaakt om dit te doen omdat ik simpel weg de oxxio klanten afdeling niet meer vertrouw.....

Dus oxxiomedewerker... neem maar even contact op voordat IK naar het gerecht stap om ons probleem via de rechter op te lossen...
ook mijn nieuwe energie leverancier steld mij in het gelijk dat jullie in gebreke zijn gebleven.... graag wil ik u er op wijzen dat jullie spook contract niet geldig is....
en dat van jullie kant er grove fouten zijn gemaakt...

dus meneer de oxxiomedewerker graag zou ik even het contract willen bekijken dat ik met jullie zou hebben.... indien u weigert om op mijn verzoek in te gaan ga ik er van uit dat jullie fout zijn en dat jullie geen rechts geldige overeenkomst met mij hebben.... en dat maakt voor mij de zaak nog makkelijker om mijn gelijk te krijgen... dus als u zwijgt stemt u er mee in dat U geen rechts geldige overeenkomst met mij hebt...
Dus meneer de oxxiomedewerker dit is u laatste kans om u fouten recht te zetten...
als u niet op mijn eisen in wil gaan dan ga ik er van uit dat jullie nooit jullie fouten zullen toe geven.

graag wil ik er ook op wijzen dat jullie liegen over het feit dat jullie in de top 3 van energie leveranciers zit... met amper een 2.4 in 2008 en een matige 3.7 in 2009 wil ik er u op wijzen dat u mensen misleid... als u namelijk echt bij de beste 3 zat had je minimaal een 8 moeten hebben pure misleiding dus...

mvg

De ontevreden oxxio klant.

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

Oxio klant als je er geen klant ben

AGGB

Ongelezen bericht door AGGB »

Ha, leuke opmerking flepp.
Poisonixxio, je verhalen zijn zoals ik al eerder opmerkte agressief en blinken niet uit door helderheid, zowel in dit topic als in andere. (Dan druk ik me nog zeer vrindelijk uit). Ik heb begrepen uit al het geraas en getier dat je er bezwaar tegenmaakt dat je Oxxio klant bent geworden na het failliet van Go Energy, dat faillissement was, meen ik, al in 2007 .
Het is toch simpel te begrijpen dat als een ander bedrijf de failliete boel overneemt, deze opvolgende maatschappij het klanten bestand overneemt. Kortom, je vergelijkt jezelf met iemand die onterecht een contract door de strot geduwd krijgt door valse aanmeldingen via de telefoon of aan de deur. Die vergelijking gaat mank! En Hoe! Je doet andere posters daar onrecht mee. Oxxio was immers rechtens de opvolger van Go Energy.
(Tussen haakjes:het is niet buiten gebreke blijven, maar in gebreke blijven).
Als je geruime tijd later overgaat naar NUON, heeft oxxio, helaas voor jou, wel recht op de betalingen van de termijnen tot je overgang naar NUON. Pas na je overgang naar NUON behoort oxxio geen nota's meer in rekening te brengen. Daar zit jouw gelijk. Dat ze toch incasseren verbaast mij niet. De administratie vertoont enige gebreken en dat is een eufemisme. De klantenservice werkt zelfs voor lieden, die hen fatsoenlijk benaderen niet, noch mondeling, noch schriftelijk.
Over de eerdere periode, de tijd voor Nuon zul je toch echt aan oxxio moeten dokken, als ik je schrijfsels goed heb begrepen. Kennelijk begin je eea door te krijgen, want na al je eerdere gedreig en gescheld wend je je nu alsnog hier tot deoxxiomedewerker. Je krijgt zeker via hem/haar je gelijk, als je het hebt. Geld incasseren door Oxxio, nadat NUON al je leverancier is, is verwerpelijk.
Nogmaals advies, tel eerst tot 100 voor je je schrijfsels op een forum kwakt.
Voor anderen leest het dan prettiger en het probleem is sneller duidelijk.

poisonic

Kort maar krachtig.... inderdaad oxxio mag mij geen rekeningen meer sturen
vanaf het moment dat ik bij nuon zit... en dat is al een maand of 4.... ook het overnemen van een klanten bestand mag mits je de klanten op de hoogte steld van de overname en ze een kans geeft om over te stappen...
anders is het naar mijn weten nog steeds illigaal....

Als ik bijv faliete bedrijf A over neem moet ik de klant op de hoogte stellen dat ik bedrijf A overneem.... zo hoort t en niet stil zwijgend 3maanden wachten met rekeningen sturen... zelfs de GKB heeft mij verboden om nog langer rekeningen te betalen van oxxio... ook de GKB is overspoeld met klachten over oxxio en steund mij ook voorledig...
Oxxio bestond al voor dat GE faliet ging dus nee oxxio is niet slechts een hernoeming van een bedrijf.... oxxio is van oorsprong een brits bedrijf

jannesxl

Ongelezen bericht door jannesxl »

Veel van al die problemen bij al die instituties zijn volgens mij oa te wijten dat er geen direct contact meer is tussen mensen En de grootte van die dingen. .Ik heb het idee als er nog overal balies zouden zijn er veel problemen direct opgelost zouden worden .Nu horen ze je vriendelijk en voorkomend aan maar als de haak er op ligt ben je vergeten en de zoveelste zeur op grote (letterlijk en figuurlijk) afstand en ze doen een plas en het blijft lang zoals het was.En velen hebben ook geen arbeidsmoraal meer De maandelijkse bijschrijving is het vaak het enige motief.

piraatje eenoog

Ongelezen bericht door piraatje eenoog »

jannesxl schreef:En velen hebben ook geen arbeidsmoraal meer De maandelijkse bijschrijving is het vaak het enige motief.
en dat is waar. de verkoopdruk bij de colporteurs van dit bedrijs is errug groot. ze zullen ern dan ook alles aan doen om je een contract an te smeren. hoe groter de druk, hoe dunner het fatsoen

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Geachte heer Poisonic,

Sinds vorige week probeer ik u te bereiken helaas zonder succes. Graag zou ik uw dossier met u door willen nemen echter heb ik niet het juiste telefoonnummer. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw telefoonnummer door te geven via [email protected]. Zolang wij geen correct telefoonnummer hebben is het voor ons onmogelijk om contact met u op te nemen en uw klacht naar behoren op te lossen.

Ik hoop zo spoedig mogelijk van u te horen.

Met vriendelijke groet,

De Oxxio medewerker

piraatje eenoog

voor een keer ben ik het met de oxxiomedewerker eens. poisonic krijgt de kans wat aan zijn klacht te doen en laat vervolgens niets meer van zich horen. in 1 woord WALGELIJK.

waar ben je dan met je grote mond? volgens mij wil jij niet dat er wat aan je klacht gedaan wordt. en wil je niet dat oxxio de kans krijgt excuus te maken. en wil jeolie op het vuur blijven gooien

eerder als uitte je bedreigingen naar oxxio. iemand die mij zo benadert had allang de politie op zijn dak gekregen. en nu?

sanmarko

Ongelezen bericht door sanmarko »

Ben het helemaal met je eens. Hij krijg nu de kans om zich te melden. Maar zie het nu van de andere kant. Wie weet hoevaak hij al wel niet contact heeft gehad. En dat hij dan nu ook weer zelf contact op moet nemen. Ze hadden er allang wat aan kunnen doen. En dat is niet alleen bij Oxxio maar ook bij meerdere bedrijven zo.

piraatje eenoog

sanmarko schreef:Ben het helemaal met je eens. Hij krijg nu de kans om zich te melden. Maar zie het nu van de andere kant. Wie weet hoevaak hij al wel niet contact heeft gehad. En dat hij dan nu ook weer zelf contact op moet nemen. Ze hadden er allang wat aan kunnen doen. En dat is niet alleen bij Oxxio maar ook bij meerdere bedrijven zo.
ke, dat weet ik dan ook niet. en dat ik ook niets met oxxio heb, mag ook duidelijk zijn. en inderdaad, er zijn meer organisaties die traag lijken te werken.

poisonic houd schijnbaar van qoutes, dan heb ik er ook nog een: holle vaten klinken het hardst

Gesloten