LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff/M.g. de Jong

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Dancis

Lindorff/M.g. de Jong

Ongelezen bericht door Dancis »

Twee weken geleden werd er 130 euro afgeschreven door de bank inzake kosten beslaglegging.

Aangezien we niet wisten waar dit omging hebben we contact opgenomen met de bank en daar vertelde ze ons na aandringen dat het bedrijf Lindorff beslag had gelegd op onze rekening. En kregen een telefoonnummer en een dossier nummer mee. Na een aantal dagen kregen we iemand aan de lijn en bleek het te gaan om deurwaarders kantoor M.G. de Jong en daar wisten ze ons te vertellen dat het om een vordering ging uit december 2004. Wij wisten dus helemaal van niks omdat we ook nooit geen post hadden ontvangen terwijl zij volhouden dat er in juli nog een brief was verstuurd.....

Wij dus onze administratie overhoop gehaald en alles bij elkaar gezocht. We konden wel een dagvaarding vinden en overzicht van M.G. de Jong met een overzicht wat er betaald moest worden met proceskosten etc. maar geen uitspraak?? en dat terwijl we toch echt alles netjes in mappen hebben opgeborgen.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat deze vordering mee gegaan is in de schuldenregeling maar daar moet ik de definitieve lijst met schuldeisers nog van opvragen.

Wat moet ik in de tussen tijd doen met M.G. de Jong?

jor

Re: Lindorff/M.g. de Jong

Ongelezen bericht door jor »

Edit=Opgelost.
Laatst gewijzigd door jor op 02 dec 2009 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Lindorff

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Dancis,

Namens Lindorff wil ik graag reageren op het door u geplaatste topic.

Ik adviseer u om contact op te nemen met deurwaarderskantoor de Jong in Arnhem om daar de stand van zaken en eventueel een kopie van het vonnis op te vragen. Zij kunnen u antwoord geven op uw vragen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.
[email protected]

www.lindorff.nl

rene117

Ongelezen bericht door rene117 »

oh nee he heb je haar ook weer
ze moet weer geld verdienen om dat ze weer een zaak heeft verloren
mg de jong en linddorf zijn de grooste oplichters die er zijn
mg de jong is een onderdeel van linddorf

ik kan uw zeggen ze vlikken het wel vaker om geen vonnis te brengen
maar volgende week dient er een zaak tegen linddorf en mg de jong wegens oplichten en nog meer ik laat julie het weten hoe deze af loopt
de kamer van rechts spraak is ook een onderzoek begonen naar m.g.de jong

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

rene wanneer kwam dat stuk van Lindorff in de krant ,heb niks kunnen vinden.Dancis u had een dagvaarding gehad,bent u naar de zitting geweest en hebt u zich verweerd.Als u niet bent geweest en u niet hebt verweerd,gaat het om een verstekvonnis en dan wordt de eiser in het gelijk gesteld.Omdat er ook proceskosten in rekening zijn gebracht lijkt mij dat er een zaak is geweest.Maar als ik u was zou ik toch naar de rechtbank bellen(die op de dagvaarding staat)of er die datum wel een zaak is geweest.Want Lindorff brengt wel eens zgn dagvaardingen uit. En als je dan belt blijkt er niets van te kloppen.

rene117

snepke het stuk heeft in het rotterdams dagblad gestaan
groetjes rene en volgende week is de zitting van mijn tegen linddorf en mg de jong wegens oplichting ik laat je het weten hoe het afloopt
de grechtkamer in amsterdam is ook een onderzoek gestart naar deze praktijken van linddorf en mg de jong

Dancis

snepke schreef:rene wanneer kwam dat stuk van Lindorff in de krant ,heb niks kunnen vinden.Dancis u had een dagvaarding gehad,bent u naar de zitting geweest en hebt u zich verweerd.Als u niet bent geweest en u niet hebt verweerd,gaat het om een verstekvonnis en dan wordt de eiser in het gelijk gesteld.Omdat er ook proceskosten in rekening zijn gebracht lijkt mij dat er een zaak is geweest.Maar als ik u was zou ik toch naar de rechtbank bellen(die op de dagvaarding staat)of er die datum wel een zaak is geweest.Want Lindorff brengt wel eens zgn dagvaardingen uit. En als je dan belt blijkt er niets van te kloppen.
Wij zijn dus niet geweest naar die hoorzitting omdat we toen een schuldenregeling hadden (ik weet het , altijd gaan :oops: ) en naar mijn weten is die vordering dus mee genomen in de schuldenregeling.

Maar omdat ik hier 3 verschillende versies heb van het overzicht van de schuldeisers moet ik eerst even langs het BAD in Deventer om het goede overzicht op te vragen als ze het dossier nog hebben.

Anders maandag maar eens even langs het kanton hier in deventer om te vragen of die zitting wel is geweest.

Maar wat kan M.G. de jong nog meer doen dan alleen maar beslag leggen op een rekening waarop dat moment niks opstond? Want dat vind ik ook zo raar , ze leggen beslag op een rekening waar op dat moment onvoeldoende saldo opstond. Dus alles wat daarna binnenkomt op de rekening valt buiten de beslaglegging.

rene117

juist ze mogen niet meer beslag leggen op de rekening

snepke

Zeker weten doe ik het niet,maar als die vordering meegenomen is in de schuldregeling mogen ze volgens mij geen beslag leggen.U moet dat eens navragen bij het juridisch loket.

rene117

snepke je heb daar geheel gelijk in als het inderdaat is mee genomen mogen ze geen beslag leggen doens ze dat wel dan is het een srafbaar fijd van diefstal

snepke

En alweer een topic geopend over Lindorff en dancis hun moeten ook kunnen bewijzen dat u die brief hebt gekregen,ze kunnen zoveel zeggen.En als u contact opneemt met Lindorff of de Jong,doe niets telefonisch doe alles schriftelijk en als ze iets willen weten u bent niet verplicht te antwoorden hoe hard ze ook dreigen,bewaar alles en als u een rechtsbijstandverzekering hebt laat die het dan regelen.

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

Wij zijn dus niet geweest naar die hoorzitting omdat we toen een schuldenregeling hadden (ik weet het , altijd gaan ) en naar mijn weten is die vordering dus mee genomen in de schuldenregeling.

Maar omdat ik hier 3 verschillende versies heb van het overzicht van de schuldeisers moet ik eerst even langs het BAD in Deventer om het goede overzicht op te vragen als ze het dossier nog hebben.
Al contact gehad met het BAD? Als dit inderdaad in de regeling is meegenomen dan zullen ze je daar ongetwijfeld kunnen helpen in deze kwestie!

Dancis

Ik moet nog steeds antwoord krijgen van het BAD in deventer , maar ik ga er nu maar haast achter zetten want ze hebben in de tussen tijd voor een tweede keer beslag gelegd op de rekening

Nu stond er wel geld op maar dat is in de tussen tijd ook weer opgenomen waardoor we nu een rood stand hebben op de bank
:evil:

Dancis

Daar was ik weer , het probleem in zake MG de Jong en Lindorff is netjes afgehandeld door mevr. Bosch.

Het bleek dus de schuld te zijn van mijn contact persoon van het Budget adviesbureau hier in Deventer. Deze heeft in 3 jaar tijd veel te weinig afgelost aan mg de jong. Hierdoor probeerde MG de Jong alsnog de complete schuld op mij te verhalen. Maar met behulp van mevr. bosch zijn we tot een zeer goede oplossing gekomen. Dus het wil soms wel eens helpen om contact op te nemen met deze mevr. Bosch

snepke

Soms maar meestal niet.Ik neem aan dat je toch een bedrag moet betalen.(werkwijze Lindorff)

wvmradar

Ongelezen bericht door wvmradar »

Vandaag ontvingen wij een brief van incasso bureau de Jong uit zwolle, namens Lindhoff die weer claims van Tmobile hebben opgekocht.
Of we even, binnen vijf dagen (!) een bedrag van zo'n 500 eur willen overmaken.

1. we hebben niets van Tmobile
2. er zijn dus geen openstaande rekeningen.
3. kennelijk zijn onze gegevens beschikbaar gemaakt. (verkocht?)

kijk even op deze link: http://www.security.nl/artikel/31501/1/ ... evens.html

Tmobile personeel verkoopt dus klanten gegevens....

Iemand een suggestie wat er tegen dit incasso bureau kan worden ondernomen?
In ieder geval schakel ik direct morgen mijn advocaat in om niet alleen incassobureau De Jong aan te pakken maar Lindhoff en natuurlijk Tmobile.
Een vordering die op niets is gebaseerd is reden tot aangifte van valsheid in geschrifte. En aangifte bij de politie van dit strafbaar feit.

Iemand nog een tip?

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

Iemand nog een tip?
Ja hoor, ik wel:
- aangifte doen bij de politie zal weinig uithalen
- Een dure advocaat is nu nog niet nodig wellicht
- Stuur een brief naar MG de Jong (die in Arnhem is gevestigd, Lindorff zit in Zwolle) en betwist de vordering. Ontken ooit een overeenkomst met T-Mobile gesloten te hebben, het is dan weer aan de eiser om het tegendeel te bewijzen.

Lindorff

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag wvmradar,

U geeft aan dat u een sommatie van deurwaarderskantoor de Jong heeft ontvangen en dat Lindorff Purchase B.V. de eisende partij is, betreffende een vordering van T-Mobile.

Graag zou ik hierover met u in contact komen en u voorzien van de onderbouwende stukken. Indien u een bericht stuurt naar [email protected] zal ik zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wacht uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch

Lindorff B.V.
www.lindorff.nl

snepke

Ze weten wel wie je bent.Heb vanmorgen gepost op Lindorff b.v.Nog geen uur later al een mailtje van Mevr Bosch in mijn postvak.Ze doen niets anders als de forums van Lindorff/Transfair nakijken,daar reageren ze wel op.Als ze nu eens op brieven zo snel reageren

rene117

tja daar komt nu dus ook nog een keer bij schending van de wet op de prive sweer nou nou en het is weken stil geweest maar ze is er weer
volgens mijn haalt uw uw doelsteling niet maar ja krijg je er van van die onterechte
vorderingen

groetjes van uit het zonige thialand

Gesloten