LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgplicht, Dexia, above the law! (uitspraak op 12 november)

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
croos

Re: Zorgplicht, Dexia, above the law! (uitspraak op 12 november)

Ongelezen bericht door croos »

familievader,reaktie op tijd 16.12 uur;

(1)Je was niet geboeid in het sparen enz.(bijv.SPAARLOON GARANTIE UIT BETALING)

(2)je had het geld niet voor te sparen.


(3)misleiding aangetoond door verschillende instanties zoals;AFM enz.


(4)Pensioenfondsen beleggen ook met geleend geld,bijvoorbeeld de inleg van pensioengelden(premie's).Deze burgers krijgen toch ook gewoon hun pensioen uit betaald,ook als het slecht gaat met de economie.Dus het is helemaal niet zo gek dat de gedupeerde dachten dat ze spaarde met legiolease en hun inleg.


(5)beursdaling werd al in jaar 1999 voorspeld door dhr.Trostrams van ING bank later op zich zelf begonnen(analist in aandelen)en de daling begon al in het jaar begin 2000.



(6)verliespost banken valt wel mee,je bedoeld minder winst.Banken kopen aandelen van bedrijven die in moeilijkheden zijn en bedrijven die geld nodig hebben voor vernieuwingen.Op deze aandelen krijgen ze korting,dus de leed voor banken valt wel mee.(bijv.AHOLD)


(7)Je vergeet één ding de banken, pensioenfonds en regering zijn die gene geweest die deze producten promoten,wat moest de regering(politiek)anders doen met alle voordeetjes en meevallers.

vrgr.andre de croos

Lotgenoot
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2003 19:45

Re: Zorgplicht, Dexia, above the law! (uitspraak op 12 november)

Ongelezen bericht door Lotgenoot »

Waltmans 29 in Oranje !

Waltmans 29, wat ben je toch een toffe peer.
Jouw spirit hebben ze nodig zaterdag aanstaande.

Ga zo door, we lusten ze wel rouw, eerst de SCHOTTEN, en daarna de SCHOFTEN (scheelt maar 1 letter) van Dexia.

Lotgenoot

Gast

Re: Zorgplicht, Dexia, above the law! (uitspraak op 12 november)

Ongelezen bericht door Gast »

Waltmans 29 is gewoon een hele mooie juf uit Limburg.

Groetjes van Onnozel.

cortom

Re: Zorgplicht, Dexia, above the law! (uitspraak op 12 november)

Ongelezen bericht door cortom »

Ik heb destijds voor deze constructie gekozen als spaarpotje voor de studie van mijn zoontje. Advies kwam van Spaarbeleg. 1e inleg was 5000,00 (toen nog guldens) waar ik nu van begrijp dat dat rente is voor de 1e vijf jaar en ik geen inleg hoef te betalen. Ik heb ook de bijdrage betaald aan stichting Leaseverlies simpel om het feit dat ik bij een eventuele mogelijkheid van restitutie van deze hele constructie af wil. Vanzelfsprekend met behoud van mijn inleg ad. fl. 5.000,00 (2.268,90 EUR). Ook heb ik later nog eens iemand van Spaarbeleg over de vloer gehad en gevraagd wat ik nu moest doen. Advies was: helemaal niets. Gewoon doorgaan. Tegen die tijd kan het zomaar anders zijn.Daar ben ik echt niet over te spreken (over de adviezen van Spaarbeleg). Achteraf hoor je dan dat je nooit in zee moet gaan met dit soort bedrijven simpelweg omdat ze verkopen uit winstbejag (geen beschuldiging maar zo voel ik het wel).
Denk je over 18 jaar een mooie spaarpot te hebben voor de studie van je kind, bestaat de kans dat je met een fikse restschuld zit.
Dit mag natuurlijk nooit een advies zijn van een tussenpersoon als men zekerheid wil voor, in mijn geval, de studie van mijn kind. :cry:

familievader
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 nov 2003 12:38

Re: Zorgplicht, Dexia, above the law! (uitspraak op 12 november)

Ongelezen bericht door familievader »

croos, ik neem aan dat je met je eerste vraag bedoelt dat je bij sparen niet gebonden bent aan termijnen en elk moment je geld van je rekening kunt opnemen. Dat klopt, zolang je geen termijndeposito hebt. Bij een deposito zet je je spaargeld voor een bepaalde termijn vast. In ruil daarvoor krijg je een hogere rente dan normaal. Als je echter voor de de termijn afgelopen is perse aan je spaartegoed wilt komen betaal je daarvoor een boete. Als je niet kunt sparen is de zaak simpel. Wat je niet kunt, kun en moet je ook niet doen.
Je zou pensioenpremie kunnen beschouwen als een lening aan het pensioenfonds. Maar dat is niet helemaal waar. Jij hebt als premiebetaler vanaf de pensioengerechtigde leeftijd recht op een pensioenuitkering. En als je overlijdt gaat dat recht over op je partner waarmee je getrouwd bent of een officiele samenlevingsovereenkomst hebt gesloten. Doch als ook die sterft, stopt de pensioenuitkering en kunnen je erfgenamen er geen recht meer op doen gelden. Had je iemand geld geleend, kunnen ook jouw erfgenamen aflossing en rente incasseren tot de lening is terugbetaald. Pensioenfondsen laten de premies die ze beuren niet in kas zitten, maar beleggen die. In onroerend goed en in waardepapieren zoals obligaties en aandelen. Maar ook zij worden geconfronteerd met dalende koersen waardoor aandelen niet zelden minder waard zijn dan de bedragen waarvoor ze ooit gekocht zijn.En het is niet onmogelijk dat in de toekomst je pensioen lager of minder waardevast wordt omdat het pensioenfonds minder geld heeft. De gepensioneerden van Oce in Venlo willen bijvoorbeeld een rechtzaak tegen hun pensioenfonds aanspannen omdat de uitkering met minder wordt verhoogd dan waarop ze zeggen recht te hebben. Ook dat gebeurt waarschijnlijk niet omdat het pensioenfonds spaarzamer is geworden doch omdat ze niet anders kunnen.
Een bank moet diegene die geld op een spaarrekening gezet heeft rente vergoeden. Als het geld gewoon in de kluis blijft liggen brengt het niks op. Geld wordt dus uitgeleend aan mensen en bedrijven die daarom vragen. Maar ook wordt een deel van het geld belegd in onroerend goed en aandelen die gewoon op de beurs gekocht worden. In de laatste tijd hebben ook banken hun winstverwachting moeten bijstellen of lagere winstcijfers bekend moeten maken omdat de waarde van hun aandelenportefeuille was gekelderd. En niet alleen van aandelen in startende bedrijven.
Beleggen is en blijft gokken. Je kunt er fors aan verdienen maar ook fors aan verliezen. Beleggen is ook een kwestie van tijd. Net als bij een goede fles wijn, hoe langer je die laat rusten, hoe beter die wordt. Maar heb je toevallig de verkeerde fles wijn gekocht kan die ook naar azijn smaken als je die ontkurkt. Alleen, je weet nooit welke fles wijn na jaren bewaren hemels smaakt en welke als slechte azijn............

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Zorgplicht, Dexia, above the law! (uitspraak op 12 november)

Ongelezen bericht door aert0001 »

Tja dat van die wijn is zo, maar wat doe je nu als de wijn naar azijn smaakt en de winkelier staat erop dat je hem dan 3 flessen wijn extra terug betaald. Wat zegt Padre Familias dan? het blijft gokken niet?

Ton

familievader
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 nov 2003 12:38

Re: Zorgplicht, Dexia, above the law! (uitspraak op 12 november)

Ongelezen bericht door familievader »

als ik ooit in het verleden die 3 flessen wijn heb laten wegleggen heeft de wijnhandelaar het volste recht van mij te eisen dat ik die ook afneem en betaal. Tenzij hij mij de garantie heeft gegeven dat die 3 flessen hemels smaken. Maar die garantie hebben Dexia en anderen ook niet gegeven voor wat betreft de einduitkomst van aandelenlease. Want in de folders stond duidelijk vermeld dat het niet valt uit te sluiten dat aan het eind een tekort is.

croos

Re: Zorgplicht, Dexia, above the law! (uitspraak op 12 november)

Ongelezen bericht door croos »

familievader,Een goed fles wijn van een bepaalde waarde en merk geven een garantie op de smaak,kleur en geur.Antw.tijd:0055 uur.

(1) Spaarloon,gaat via je werkgever en bijv.verzekering Centraal Beheer.
voor aanvulling voor het pensioen.


(2)Pensioenfondsen gebruiken wel degelijk de premie's hiervoor,om te
beleggen in verschillende dingen.


(3)Trouwens banken leven ook van ingelegd gelden,premie's en gestort
geld.Gestort geld is monopolie voor banken""verplicht rente afstaan
AAN DE BANKEN""SALARIS AANTAL DAGEN VAST HOUDEN.


(4)U gaf geen antw. op de vraag ""BEURSDALING"" tijd:18.54 uur


(5)U gaf geen antw.op de vraag""banken,pensioenfondsen en politiek""


Geachte heer familievader ik blijf bij mij worden dat u dingen bewust ontwijkt en zo duidelijk bent u niet in u verhaal.Laat ik het zo zeggen ik ben blij dat u niet mij advocaat bent.vrgr.andre de croos

Gast

Re: Zorgplicht, Dexia, above the law! (uitspraak op 12 november)

Ongelezen bericht door Gast »

Meneer de Croos en ik ben blij dat u niet mijn leraar Nederlands bent :lol:

Schoonzoon.

croos

Re: Zorgplicht, Dexia, above the law! (uitspraak op 12 november)

Ongelezen bericht door croos »

gast tijd 13.21 uur,dat hoeft ook niet.legitimatieplicht zou hier ook wel leuk wezen.vrgr.andre de croos

Gast

Re: Zorgplicht, Dexia, above the law! (uitspraak op 12 november)

Ongelezen bericht door Gast »

Daar heeft u wel gelijk in werkt u toevallig bij Bank LOUBECHERE ?


gefrustreerd
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2003 20:21

Re: Zorgplicht, Dexia, above the law! (uitspraak op 12 november)

Ongelezen bericht door gefrustreerd »

zie opheffen saldibewakingsplicht

familievader
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 nov 2003 12:38

Re: Zorgplicht, Dexia, above the law! (uitspraak op 12 november)

Ongelezen bericht door familievader »

mijnheer de croos, ik ontwijk niet bewust zaken. Daar heb ik geen reden voor. Tenzij iemand alleen maar scheldwoorden en beledigingen weet te gebruiken om mij te repliceren. Spaarloon is een gedeelte van je loon dat niet direct aan jou wordt uitbetaald maar op een spaarloonrekening wordt gezet. Aan dat geld kun je een vastgestelde periode niet aan. Tenzij je het gebruikt voor bijvoorbeeld een lijfrentepolis of betaling van hypotheekaflossing of voor eigen geld als je een huis koopt. Over het spaarloondeel van je salaris betaal je geen belasting en premies. In ruil daarvoor kun je er, buiten enkele uitzonderingen zoals boven oa genoemd, er een vastgestelde tijd niet aan. Tenzij je alsnog belasting etc. erover afdraagt. Wat spaarloon echter met deze topic te maken heeft, ontgaat mij want naar mijn bescheiden mening kun je het niet gebruiken voor aflossing van leningen. En een lijfrentepolis is heel iets anders dan aandelenlease. Pensioenfondsen hebben naast rendement op hun beleggingen als enige inkomstenbron de pensioenpremies die zij incasseren. En als ze die premies in de kluis stoppen wordt de premieopbrengst door inflatie alleen maar minder waard. Daarom worden de premies belegd. Wel gespreid over diverse beleggingsvormen. Zoals aandelen en andere waardepapieren maar ook onroerend goed. Ik heb jaren gewoond in een woning die eigendom was van een of ander pensioenfonds. Overigens van een bedrijfstak waarin ik niet werkzaam was.
Ook banken verdienen niets aan geld dat werkeloos in hun kluis of die van de Nederlandse bank ligt. Inderdaad verdienen ze ook geld aan valutering. Al is het maar omdat bedragen die jij vanaf je rekening overmaakt vanaf de dag voor afschrijving geen rente meer opbrengen en de ontvanger pas rente beurt vanaf de dag na bijschrijving van het geld. Betalingen vasthouden om zo een of meerdere dagen rente te beuren zal incidenteel nog wel gebeuren, doch dat kan bijna niet meer omdat zeker grotere en grote bedrijven electronisch betalen. Ik weet in elk geval dat ik mijn salaris ten laatste de dag nadat de loonadministratie daartoe opdracht heeft gegeven op mijn rekening heb staan.
De regering kan sparen stimuleren door het verstrekken van voordeeltjes zoals bijvoorbeeld bij spaarloonregelingen. En zal ook best het sparen stimuleren. Pensioenfondsen hebben er geen enkele baat noch nadeel bij om sparen te stimuleren. De enige die er wel baat bij heeft is de bank. Die verdient geld aan jouw spaartegoed omdat dat geld aan een hogere rente wordt uitgeleend dan jij ervoor terug krijgt en ook aan beleggen verdienen ze geld. Dus die stimuleren sparen en beleggen. Net zoals de bakker stimuleert dat je meer brood moet eten en dat bij voorkeur bij hem koopt, de cd winkel stimuleert dat je daar meer cd's en dvd's koopt etc. Het aanbevelen van zijn of haar product kun je toch niemand kwalijk nemen???? Ik heb in het voormalige oostblok kranten gelezen zonder advertenties. Of neem de Staatscourant, ook zonder de aanbiedingen van AH en collegae. Ook al stoor je je aan advertenties, zonder die is een krant doodsaai............

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Zorgplicht, Dexia, above the law! (uitspraak op 12 november)

Ongelezen bericht door croosjes »

familievader,Wat gebeurt er volgens u als de bodem gehaald wordt met de bank instellingen of pensioenfondsen en verzekeraars,vanwegen het beleggen;wat al bijna gebeurt was met bepaalde instellingen in de belegging wereld.


Regering,bedenkt voor de burgers voordelen maar zodra het een groot susses wordt dan heffen ze deze weer op;maar de burgers zijn wel verbonden aan deze contracten(bijv.leaserente was aftrekbaar).



Spaarloon kan namelijk gebruikt worden naar 5 jaar voor elke doel die jij wil natuurlijk in de oude situatie,maar deze werd ook weer door de regering ongedaan gemaakt(geen vrijheid van besteding)



Wat is nou een goede regeling tussen leaseverlies en dexia volgens u,
""de misleidingen,creatief boekhouden,zorgplicht,saldibewaking en dwang."" Ik denk volledig kwijtschelding + betaalde rente terug krijgen.


vrgr.andre de croos

Robert Jan
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:45

Re: Zorgplicht, Dexia, above the law! (uitspraak op 12 november)

Ongelezen bericht door Robert Jan »

Beste Familievader,

Ik heb in een ander topic gelezen dat jij wel zo "slim" was om geen contracten af te sluiten bij legio lease of ander aandelenlease-aanbieders. Mag ik dan in alle ernst afvragen wat jij uberhaubt op dit forum zoekt.
Ik hoop dat jij op de hoogte bent van een aloud hollands spreekwoord.
"Het geluk van jezelf meet je af aan de ellende van een ander"
Mijn verzoek aan jou is dan ook duidelijk en simpel.
Ga alsjeblieft van het forum en laat het ons, de minder fortuinlijkeren,
met rust. Wij wachten allemaal af in de hoop dat er ergens in dit land toch gerechtigheid bestaat.
m.vr.gr
Robert Jan
by the way ook een "familievader" die zich wel de haren uit het hoofd kan trekken omdat ik mijn gezin in een penibele situatie heb gebracht.

Gesloten