LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbetaling Nano interieurs kwijt

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
nick_barten25
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2009 09:59

Aanbetaling Nano interieurs kwijt

Ongelezen bericht door nick_barten25 »

Mijn vriendin en ik hebben een half jaar geleden onze meubels besteld bij Nano interieurs in het woonmall Alexandrium. Waren zeer content over de service e.d. netjes geholpen door een verkoop adviseuse die een 3d schets had gemaakt. Hebben al onze meubels daar besteld:

1X Pietro Bank 3 zitter 240x77x110 cm in stof allure brui A94 incl. fix beh.
2X Luna Fauteuil zonder capiton in Healy 16 Liver, pootjes zwart 2x, inxl fix beh.
1X New celesty karpet 200x300 cm KL1305 zwart/beige
1X Cascade chandelier H180 diameter 40 mecra bladi
1X Sidetable Amsterdam met zwart blad
1X Schelpengordijn mecra black
1X Glaskast Panilla 215X43X223
1X Eettafel Sodulan 220X100X76
1X Oude deur salontafel Uniek exemplaar 195X126 cm
6X Ostia eetkamerstoel C-206 zwart, poot looi zwart incl. fix beh.

Totale bedrag 10.000 euro en daarvan al een gedeelte aanbetaald!!
Krijgen niemand meer te pakken, de curator laat ook niks los en bij het CBW wordt je inderdaad ook niet veel wijzer... Volgende week de sleutel van ons nieuwe huisje!! Weet niet of ik al nieuwe meubels kan kopen of niet en hoe het nu verder moet... Ga maar eens de rechtsbijstand inschakelen!!

En wat me eigenlijk nog het meeste stoort is dat ik door niemand op de hoogte gesteld ben... Geen brief of telefoontje, vorige week mijn oude meubels naar vindingrijk gebracht in de veronderstelling dat mijn nieuwe over 2 weken zouden komen.

Succes allemaal

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Aanbetaling Nano interieurs kwijt

Ongelezen bericht door amelissen »

KvK spreekt van een faillissement. Je zult je claim van aanbetaling bij de curator moeten neerleggen (al kom je waarschijnlijk achteraan in de rij te staan). Tenzij er sprake is van een doorstart, zul je waarschijnlijk geen meubels ontvangen.

CBW-erkende winkels bieden drie belangrijke garanties:
* aanbetalingsgarantie (gaat een winkel failliet dat kan de consument bij een andere CBW-erkende winkel een nieuwe bestelling plaatsen);
* productgarantie van drie jaar;
* onpartijdige klachtafhandeling bij de Geschillencommissie Wonen
Kijk eerst na of het idd een CBW erkende winkel is (of dat ze het logo zonder lid te zijn op hun deur hebben geplakt). Indien dat het geval is, maak dan aanspraak op die aanbetalingsgarantie. Het CBW zal (en moet) daar verdere info over verschaffen.

meubelfreak
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2009 22:38

Re: Aanbetaling Nano interieurs kwijt

Ongelezen bericht door meubelfreak »

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 14&t=76780

Goed nieuws over Nano.

Vanaf zaterdag 28 november 2009 heropent Nano haar filialen in Den Haag, Rotterdam en Amsterdam. De nieuwe eigenaar wikkelt al uw lopende orders met zorg af. Wij verwelkomen u graag in een van onze filialen en gaan vol vertrouwen de toekomst tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Frank Slot
Managing director

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Aanbetaling Nano interieurs kwijt

Ongelezen bericht door sjoegel »

Een toekomst onder de vleugels van Rofra :x

WinjeWanje
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 nov 2009 14:56

Re: Aanbetaling Nano interieurs kwijt

Ongelezen bericht door WinjeWanje »

Laatste ontwikkelingen in het faillissement van Nano Interieur

Alle gedupeerde consumenten in het faillissement van Nano Interieur hebben lang moeten wachten voordat duidelijk werd dat de curator geen leveringen zou doen of aanbetalingen zou restitueren.
Vanaf het moment dat de curator dit bekend heeft gemaakt kunnen consumenten een beroep doen op de aanbetalingsgarantieregeling.
Veel consumenten wilden weten wat er zou gebeuren met de voorraden van Nano Interieur.
Per 1 december hebben wij vernomen dat alle vestigingen van Nano Interieur weer open zijn. Wanneer dit precies gebeurd is nog niet bekend.
Wij wijzen u erop dat deze vestigingen niet CBW-erkend zijn en de algemene voorwaarden, en dus ook de garanties van de CBW, niet van toepassing zijn.
Consumenten die al een vervangende koop hebben gesloten moeten deze overeenkomst nakomen.
Consumenten die wel onder de CBW-garanties willen kopen kunnen gewoon een beroep op de aanbetalingsgarantieregeling doen.

Gesloten