LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoogte vaatwasser

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hoorn1976

Hoogte vaatwasser

Ongelezen bericht door hoorn1976 »

Hallo, ik heb inmiddels een keueken gekocht en deze is ondertussen ook uitgeleverd. Tot zover dan ook geen probleem.
Samen met een kennis die regelmatig keukens plaatst zijn we begonnen, met het plaatsen van deze keuken en wat blijkt. Volgens ons is de vaatwasser te laag. We hebben gekozen voor een aanrechtblaghoogte van 97,5 cm, het blad is 5 cm dik dit betekent dan volgens mij een nishoogte van 92,5 cm.
Als ik de geleverde vaatwasser op de goede hoogte wil hebben dan zou er onder de poten een verhoging van 5 cm moeten. Het probleem wat dan ontstaat is de de deur die er voor zit aan de onderzijde uitsteekt. Er zit dan dus een stuk deur zonder vaatwasser er achter.
De vaatwasser die ik gekocht heb is een Siemens in standaard hoogte. Nu zag ik dat Siemens de vaatwassers ook levert in een hogere uitvoering. Dit heb ik tijdens het zeer prettig verlopen verkoopgesprek ook gevraagd. De verkoper gaf toen aan dat een lage vaatwasser geen probleem hoeft te zijn. Ik heb inmidels contact gezocht met het bedrijf waar hij werkt en als het goed is gaat hij vandaag terugbellen.

Mijn vraag aan jullie is hebben jullie hier ervaring mee en zo ja hoe wordt het door de keukendeskundigen in de praktijk opgelost.

zelfstandigste

Re: Hoogte vaatwasser

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

De vaatwasser omlaag zetten, een blende (meestal rond de 60mm) bovenop de vaatwasser. Dan het frontpaneel boven de deur van de vaatwasser uit plaatsen.

Dat is de oplossing. (of radarvoorklanten moet een betere hebben :wink: )

hoorn1976

Bedankt voor de tip. We gaan vanavond eens kijken of dit een werkbare (lees mooie, de vrouw moet er namelijk ook wat van vinden :wink: ) oplossing is.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb een balkje eronder die op dikte is gemaakt en dan is deze wel op hoogte...
Extra hoge voeten zijn te bestellen maar erg prijzig...
Dus een stevige korte balk onder de 4 pootjes en je gaat hem toch vast zetten dus kan prima jarenlang zo staan.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

stofzuigertje, het is aardig aangeboden maar als u rucksichtlos de vaatwasser omhoog gaat zetten is de kans groot dat (bij een vol geintegreerde vaatwasser) het frontpaneel tegen de onderkant van de vaatwasser aan komt en deze niet niet voldoende geopend kan worden.

de keuken is 97cm hoog, heeft u enkel een hoge plint en een frontpaneel van 717mm hoog dan is de vaatwasser omhoog te zetten. Is het frontpaneel hoger dan 75cm dan moet u de vaatwasser lager achter het front plaatsen.

hoorn1976

Het hoogteverschil wordt opgevangen in de plint. De deuren hebben de standaardhoogte. Inmiddels staat de vaatwasser op blokken en past hij er gewoon goed in.

Bedankt voor de tips.

Combiwitch

Ongelezen bericht door Combiwitch »

je hebt toch ook maxiline vaatwassers? of past dat niet

Gesloten