LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annulering 1 persoon van reisgroep

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
michelheemskerk

Annulering 1 persoon van reisgroep

Ongelezen bericht door michelheemskerk »

Ik heb in een groep van 7 mijn skivakantie geannuleerd met geldige reden voor de annuleringsverzekering (zwanger) De kosten voor annulering bedragen 51 euro. Deze kan ik dus claimen bij mijn verzekeringsmaatschappij. Echter gaat de reissom voor de overige leden in de groep omhoog met 50euro pp. De totale reissom blijft hetzelfde. Vallen deze kosten ook onder de annuleringskosten??

Byob

Re: Annulering 1 persoon van reisgroep

Ongelezen bericht door Byob »

Allereerst gefiliciteerd..

Kan je verhaal niet helemaal volgen, maar wat ik begrijp is dat de totale reissom nu door 6 wordt gedeeld ipv 7? En dat die totale reissom nu dat er 1 persoon minder meegaat niet anders geworden is?

Is de totale reissom dan misschien op basis van een groep, waarbij het niet zou uitmaken of je nu met 4, 5, 6, of nog meer mensen gaat?

Wat had je al betaald voor de reis, ofwel wat is jou aandeel in de som?

michelheemskerk

We hebben een ski vakantie geboekt. pp was dit E449,- totaal 7*433=3031
Nu gaat er 1 persoon niet mee. Dit hebben we gemeld bij de reisorganistatie. Die brengen hiervoor 51 euri in rekening. De nieuwe reis som word: 6*499+51= 3045. We krijgen een korting van 14E. Hierdoor bljft de totale reissom gelijk. Allen betalen de overige personen 66E meer. Ik wil echter bij de verzekering 449E claimen. De overige personen zijn zo niet de dupe van mijn annulering. Gaat de verzekering dit pikken???

oja bedankt voor de felicitatie. (tis wel gewenst...)

Byob

wat een moeilijke berekening..

Je hebt al jou aandeel betaald?

Zo ja, krijg je dat weer terug van de reisorganistatie?
En is dan jou schade alleen nog die kosten van € 50,00?
Krijg je dat niet terug van de reisorganisaitie, dan is dat voor je annuleringsverzekering, maar ja dan ben jij alleen schadeloos gesteld.

Door het verhogen van de kosten per persoon, reden daarvoor is mij dan niet duidelijk, lijkt de schade nog groter te worden, maar dat lijkt mij dan weer niet verzekerd...

quantas01

Ongelezen bericht door quantas01 »

Uiteraard is van belang hoe lang je zwanger bent, ik neem aan dat als het langer was je dat tijdens de boeking ook al wist.

Ben je nu een maand zwanger is dat geen reden om tot uitkering over te gaan.

michelheemskerk

Tentijde van de boeking was ik nog niet zwanger. De verzekering keert dus ook uit.
Mijn vraag is alleen of ze de 50E annulerings kosten uitkeren of ook de verhoging van de resisom voor de overige.

quantas01

Mijn vraag is alleen of ze de 50E annulerings kosten uitkeren of ook de verhoging van de resisom voor de overige.
Als men uitkeert krijg je alleen jouw deel met aftrek van die 50 euro die ben je kwijt.
Dat de rest meer betaald uiteindelijk zal er mee te maken hebben dat het een pakketreis is en dat zal allemaal in de voorwaarden staan.

Ander idee wat ik kan bedenken is dat de verzekering dit niet dekt of je moet 6 maanden zwanger zijn.
Indien dat klopt zou het logisch zijn dat de rest er voor opdraait de reis is immers geboekt.

Zwangerschappen tellen pas vanaf ik meen 6 maanden daarvoor kan je gewoon nog skieeen.

Byob

Welke maatschappij stelt die voorwaarde?

Byob

Ik zou gewoon jou aandeel in de reissom claimen.

Als je dan nog niet meebetaald hebt, kun je dat alsnog doen, en wordt automatisch het aandeel voor de rest ook weer lager...

michelheemskerk

De reisorganistaie (sunweb) doet alles netjes. En conform de ANVR regels.
Mijn vraag is eigenlijk wie er op draait voor de verhoging van de reissom. Mijn annuleringsverzekering of de overige reisgenoten. Tentijde van de geplande vakantie, is de zwangerschap al 7mnd. Dus niet verantwoord om te skien.

Byob

Volgens mij wordt de reissom niet zozeer verhoogd, maar doordat er een persoon af valt lijkt dat zo...

Zoals ik al zei, als jij nog niet betaald hebt, maar wel jou aandeel vergoed krijgt, dan kun je die vergoeding ook inbrengen, en wordt automatisch het bedrag p.p. weer lager...

De schade is uiteindelijk het uitvallen van 1 persoon... in geld is dat dus jou aandeel in de reissom, welke je dus zou moeten gaan claimen.

En dat van hoelang iemand zwanger zou moeten zijn om te mogen annuleren is mij niet bekend, en de voorwaarden van bekende reisverzekeraars kennen die beperking ook niet.

quantas01

Net even 1 quote van een willekeurige verzekeraar gepakt.

**) indien verzekerde zwanger is op het moment van boeking van de vakantie, dan is annulering daarna wegens die zwangerschap geen gedekte gebeurtenis, tenzij annulering plaats vindt wegens medische complicaties (normale ziekteverschijnselen behorende tot zwangerschap zijn overigens geen gedekte gebeurtenis). Wel gedekt is zwangerschap die door arts of gynaecoloog geconstateerd wordt nà boeking van de vakantie. In dat geval dient de vakantie binnen 3x 24 uur na constatering door de arts (van de zwangerschap) geannuleerd te worden. (Daarna is annulering wegens de zwangerschap niet meer gedekt; wel weer als er zich medische complicaties tijdens de zwangerschap voordoen).

Byob

Ik vindt zwanger nu niet echt een vage reden...

uit de tekst van de Europeesche

Code: Selecteer alles

6 Dekking Annuleringskosten
6.1 Uitkering wordt verleend voor annuleringskosten als gevolg van een onzekere
gebeurtenis als genoemd in 6.1.1 t/m 6.1.15. Recht op uitkering bestaat voor alle verzekerden
met een maximum als genoemd in 8.1.
6.1.1 Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van verzekerde.
6.1.2 Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van familieleden in de 1e of 2e
graad of huisgenoten van verzekerde.
6.1.3 Zwangerschap van verzekerde of partner.
6.1.4 Materiële beschadiging (schade aan zaken/stoff elijke objecten) van eigendom
van verzekerde, zijn huurwoning of het bedrijf waar hij werkt, waardoor zijn aanwezigheid
dringend nodig is.
Bij 6.1.3 staan geen beperkingen, ook elders in de voorwaarden zijn die niet terug te vinden.

Alleen bij het onderbreken van je reis a.g.v. zwangeschap dient dit om medische redenen te zijn. Ook Mondial geeft geen beperkingen in hoe of hoelang voor annuleren bij zwangerschap.

michelheemskerk

De resiverzekering betaald annuleringskosten plus de extra kosten die er voor de overige leden van resigroep bij komen. Dus eigenlijk gewoon mijn reis.
dus het klopt wel Interoplis glashelder!

Gesloten