| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe tarieven UPC
Nieuwe tarieven UPC
Deze mail kreeg ik vandaag van UPC:
Ik begreep hieruit dat ik vanaf 1 januari 2010 €62,30 moet gaan betalen voor mijn Internet, (onbeperkt) bellen en digitale televisie pakket. Op dit moment betaal ik nog €40,54. Een toename van 65%!
Dus ik bel met de klantenservice van UPC en vraag om uitleg.
Het meisje zegt:
-dit zijn de nieuwe pakketten
-UPC wil af van de oude pakketten
-Uw internetsnelheid wordt verhoogt (hoeft niet van mij)
-onbeperkt bellen in Europa is toegevoegd (wil ik niet)
-ik moet meer gaan betalen
Hierop zeg ik dat ik dan mijn abonnement opzeg omdat deze tariefstijging mij te gortig is.
Het meisje overlegt met een collega en na een minuutje weet ze me te vertellen dat als ik de wijzigingen niet wil, ik dit niet hoef te doen en gewoon mijn oude pakket voor het oude tarief kan houden!
Maar dat is niet wat in de mail staat.
Daar staat duidelijk dat mijn tarief wordt gewijzigd.
Ik weet niet of ik nu gerustgesteld moet zijn door wat het meisje van de klantenservice zei, of dat ik me zorgen moet maken over wat er in de mail staat.
Hebben andere klanten van UPC hier ook al mee te maken gehad?
Dus ik bel met de klantenservice van UPC en vraag om uitleg.
Het meisje zegt:
-dit zijn de nieuwe pakketten
-UPC wil af van de oude pakketten
-Uw internetsnelheid wordt verhoogt (hoeft niet van mij)
-onbeperkt bellen in Europa is toegevoegd (wil ik niet)
-ik moet meer gaan betalen
Hierop zeg ik dat ik dan mijn abonnement opzeg omdat deze tariefstijging mij te gortig is.
Het meisje overlegt met een collega en na een minuutje weet ze me te vertellen dat als ik de wijzigingen niet wil, ik dit niet hoef te doen en gewoon mijn oude pakket voor het oude tarief kan houden!
Maar dat is niet wat in de mail staat.
Daar staat duidelijk dat mijn tarief wordt gewijzigd.
Ik weet niet of ik nu gerustgesteld moet zijn door wat het meisje van de klantenservice zei, of dat ik me zorgen moet maken over wat er in de mail staat.
Hebben andere klanten van UPC hier ook al mee te maken gehad?
-
Menasor2002
Re: Nieuwe tarieven UPC
Nou er zal wel wat anders aan de hand zijn.
Ik heb ook als UPC klant de mail gehad de tarieven voor d eop maat pakketten (dus Internet,digitale TV en telefoon ) gaat € 1,00 omhoog oftewel 1 euro per maand
Ik heb ook als UPC klant de mail gehad de tarieven voor d eop maat pakketten (dus Internet,digitale TV en telefoon ) gaat € 1,00 omhoog oftewel 1 euro per maand
Ja, ook hier een email met dit verhaal. Heb digitale tv +DVR, onbeperkt bellen en Power internet en het nieuwe bedrag = €54.50.-
Naar mijn smaak een redelijk bedrag en heb er dan ook verder geen probleem mee.
Naar mijn smaak een redelijk bedrag en heb er dan ook verder geen probleem mee.
Ik heb hetzelfde pakket als Jor. Digitale TV +DVR, freetime onbeperkt bellen en power internet. Waarom ga ik dan meer betalen?
-
Menasor2002
Dat doe je dus niet € 1 euro verhoging aan alle pakketten..
Er is duidelijk iets mis bij u enof uw pakket.
Bel/mail met UPC..
Er is duidelijk iets mis bij u enof uw pakket.
Bel/mail met UPC..
Heb ik dus al gedaan (zie bovenaan).
Er staat in de mail dat het pakkettarief wordt verhoogd (met 65%)en dat daarnaast het standaardtarief radio/TV wordt gewijzigd. En dat laatste is waarschijnlijk die €1,- en daar kan ik natuurlijk ook wel mee leven.
Maar het gaat mij om die verhoging van het pakkettarief.
Er staat in de mail dat het pakkettarief wordt verhoogd (met 65%)en dat daarnaast het standaardtarief radio/TV wordt gewijzigd. En dat laatste is waarschijnlijk die €1,- en daar kan ik natuurlijk ook wel mee leven.
Maar het gaat mij om die verhoging van het pakkettarief.
-
Menasor2002
Het totaal gaat 1 euro omhoog niks 65%
Er klopt gewoon iets niet aan je pakket das duidelijk.
Als je Digitale TV heb met Bellen en Fibre het bekende maatpakket 123 pakket hoe je het noemen wilt gaat dat 1 euro omhoog meer niet simpel zat
Er klopt gewoon iets niet aan je pakket das duidelijk.
Als je Digitale TV heb met Bellen en Fibre het bekende maatpakket 123 pakket hoe je het noemen wilt gaat dat 1 euro omhoog meer niet simpel zat
- Bijlagen
-
- duidelijker gaat echt niet er zit bij u iets NIET goed simpel..
- upc.jpg (40.92 KiB) 2431 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
Menasor2002
ow ikzelf heb het pakket Telefonie , Digitale tv Royale (zonder hd recorder) en Fibre60 waarbij telefonie gratis is doo rhet bekende 123 systeem goedkoopste gratis..
Ik heb geen Fibre 60 in mijn pakket. Ik heb UPC internet Power en ik heb wel een DVR. Dus onze pakketten zijn niet gelijk.
En hoe bedoel je, er klopt iets niet aan je pakket? Ik heb dit pakket al jaren! En het werkt prima voor ons, ik wil het niet veranderen.
Jij ziet toch ook in die mail staan dat ik ineens €62,30 moet gaan betalen? Er staat niet bij dat ik er onderuit kan komen, er staat ook niet bij dat het pakket wordt veranderd of geupgrade omdat er iets niet klopt aan het pakket, er staat alleen maar dat ik meer moet gaan betalen.
En hoe bedoel je, er klopt iets niet aan je pakket? Ik heb dit pakket al jaren! En het werkt prima voor ons, ik wil het niet veranderen.
Jij ziet toch ook in die mail staan dat ik ineens €62,30 moet gaan betalen? Er staat niet bij dat ik er onderuit kan komen, er staat ook niet bij dat het pakket wordt veranderd of geupgrade omdat er iets niet klopt aan het pakket, er staat alleen maar dat ik meer moet gaan betalen.
Ja hoor, hier nog iemand die erg boos werd toen hij het emailtje van UPC over de tariefsverhoging (ruim 11%) las. En wel helemaal omdat ik nog geen week geleden juist op hun aanbieding ben ingegaan en ze op dit moment (1 december 2009) op hun website het betreffende product (Fiber Power 25) nog steeds voor de "oude" prijs aanbieden.
Ik heb e.e.a. maar schriftelijk afgehandeld en heb de gewoonte dingen maar één keer te vragen. Ik wens UPC veel sterkte toe.
Ik heb e.e.a. maar schriftelijk afgehandeld en heb de gewoonte dingen maar één keer te vragen. Ik wens UPC veel sterkte toe.
Vreemd dat elke klant een andere mail heeft gekregen, wij gaan per 01-01-2010 wel geteld Euro 1,-- meer betalen, aangezien de kabel tv in mij gebied verlaagd wordt, ben ik per saldo nog goedkoper uit 
Ik heb nog een keer met UPC gebeld, maar nu niet met de klantenservice maar met het nummer onder aan de mail (020-7757148).
Eerst hebben we een paar misverstanden uit de weg geruimd:
-het oude tarief (€40,54) dat ik noemde was een netto bedrag (dus eigenlijk was het oude tarief €48,24)
-de tarieftoename was geen 65% (een rekenfout van mij) maar 53% en met het bruto bedrag zelfs 'slechts' 29% (€14,06)
De mevrouw van UPC begreep ook niet waar deze enorme toename vandaan kwam. Het zou inderdaad maar om ongeveer €1,- moeten gaan.
Zij dacht dat het kwam door mijn verouderde Chello Pakket en deed mij een nieuw aanbod:
-Fiber power internet 25 MB (was 20MB)
-Bellen onbeperkt + Europa (was zonder Europa)
-Digitale TV Royaal + DVR (met 50% 'ik blijf bij UPC' korting)
-UPC standaard pakket radio/tv
voor €48,55
Dat is voor mij dus een stijging van slechts €0,31.
Maar wel met iets sneller internet.
Hier kan ik wel mee leven.
Heel klein addertje:
Het contract is maar een jaar geldig, daarna moet ik €17,- per maand meer gaan betalen of een nieuwe deal met UPC maken.
Al met al ben ik eigenlijk wel tevreden hoe UPC dit heeft opgelost maar ik blijf de mail die ik heb gekregen vreemd vinden. Niemand bij UPC heeft mij kunnen uitleggen waar het bedrag €62,30 vandaan kwam.
Ben blij dat ik me er niet bij heb neergelegd maar ze even heb gebeld.
Eerst hebben we een paar misverstanden uit de weg geruimd:
-het oude tarief (€40,54) dat ik noemde was een netto bedrag (dus eigenlijk was het oude tarief €48,24)
-de tarieftoename was geen 65% (een rekenfout van mij) maar 53% en met het bruto bedrag zelfs 'slechts' 29% (€14,06)
De mevrouw van UPC begreep ook niet waar deze enorme toename vandaan kwam. Het zou inderdaad maar om ongeveer €1,- moeten gaan.
Zij dacht dat het kwam door mijn verouderde Chello Pakket en deed mij een nieuw aanbod:
-Fiber power internet 25 MB (was 20MB)
-Bellen onbeperkt + Europa (was zonder Europa)
-Digitale TV Royaal + DVR (met 50% 'ik blijf bij UPC' korting)
-UPC standaard pakket radio/tv
voor €48,55
Dat is voor mij dus een stijging van slechts €0,31.
Maar wel met iets sneller internet.
Hier kan ik wel mee leven.
Heel klein addertje:
Het contract is maar een jaar geldig, daarna moet ik €17,- per maand meer gaan betalen of een nieuwe deal met UPC maken.
Al met al ben ik eigenlijk wel tevreden hoe UPC dit heeft opgelost maar ik blijf de mail die ik heb gekregen vreemd vinden. Niemand bij UPC heeft mij kunnen uitleggen waar het bedrag €62,30 vandaan kwam.
Ben blij dat ik me er niet bij heb neergelegd maar ze even heb gebeld.
-
Menasor2002
ja gebeld nadat 4 man ofzo dat hier tegen je gezegt hadden
nou mooi opgelost..Ga ik maar s sbellen waarom ik een euro meer betaal en jij maar 31 cent
nou mooi opgelost..Ga ik maar s sbellen waarom ik een euro meer betaal en jij maar 31 cent
Ik had inderdaad gelijk het nummer onder aan de mail moeten bellen en niet eerst de gewone klantenservice van UPC. Bij de klantenservice weten ze blijkbaar nog niet zo veel over de nieuwe tarieven en mogen ze je waarschijnlijk ook geen aanbod doen voor een betere deal.
Conclusie:
Als je het niet eens bent met de tariefsverhoging, bel dan met 020-7757148 en vraag om een betere deal.
Conclusie:
Als je het niet eens bent met de tariefsverhoging, bel dan met 020-7757148 en vraag om een betere deal.
ik heb ook gebeld met dat 020 nummer over de tariefsverhoging van 14 %, (van 23,68 naar 26,80). Ik heb geen internet of telefoon van upc.
De deal die ze willen maken komt er op neer dat ik dat wel moet nemen en dan krijg ik een jaar korting, Tsja dat is niet de bedoeling dus opzeggen of betalen blijft er over.
De deal die ze willen maken komt er op neer dat ik dat wel moet nemen en dan krijg ik een jaar korting, Tsja dat is niet de bedoeling dus opzeggen of betalen blijft er over.
Tip: op de site van UPC wordt geadverteerd met een 'droomdeal' (kabelpakket, digitale tv, internet en telefonie voor € 45,-). Wanneer je al een 3-in-1 pakket hebt is deze deal voor huidige klanten niet van toepassing. Wanneer je echter met het 020-nummer belt kun je wel onderhandelen over korting. In mijn geval heb ik een pakket met 30MB internet, standaard bellen en digitale tv met DVR en HD-tv, Eredivisie Live en 2 maanden Film1 kunnen onderhandelen op iets meer dan 60 euro per maand.
Dit heb ik ook voor moeder gedaan, die veel te veel betaalde voor haar huidige pakket. Ze had een pakket met 10MB internet met onbeperkt bellen en digitale tv met DVR voor ruim 60 euro per maand. Na onderhandelen heeft ze hetzelfde pakket met sneller internet (25MB) voor nog onder de actieprijs van de 'droomdeal'.
We vergeten nog wel eens dat wíj als consument bepalen wat we kopen en onder de welke voorwaarden, en dat we niet onze lieve heer op onze blote knietjes moeten danken dat we iets mógen kopen.
Kortweg: bel met het 020-nummer en ga onderhandelen over je pakket of stap over.
Dit heb ik ook voor moeder gedaan, die veel te veel betaalde voor haar huidige pakket. Ze had een pakket met 10MB internet met onbeperkt bellen en digitale tv met DVR voor ruim 60 euro per maand. Na onderhandelen heeft ze hetzelfde pakket met sneller internet (25MB) voor nog onder de actieprijs van de 'droomdeal'.
We vergeten nog wel eens dat wíj als consument bepalen wat we kopen en onder de welke voorwaarden, en dat we niet onze lieve heer op onze blote knietjes moeten danken dat we iets mógen kopen.
Kortweg: bel met het 020-nummer en ga onderhandelen over je pakket of stap over.
-
stofzuigertje
Jaarlijks vlak voor vakantie opzeggen als jou jaar om is en na vakantie een nieuwe op de dan onbekende partner afsluiten tegen welkomst tarief..
Dat is het enige wat wel werkt en je blijft goedkoper pakket houden....
Dat is het enige wat wel werkt en je blijft goedkoper pakket houden....
Er van uit gaande dat je een partner/samenwonende hebt/bent.Jaarlijks vlak voor vakantie opzeggen als jou jaar om is en na vakantie een nieuwe op de dan onbekende partner afsluiten