odylia schreef:Tja, als je wat banken wilt redden, dan haal je het geld gewoon weg bij mensen die het toch al niet hebben, die kunnen best met wat minder af in deze tijd. Wat mij vooral stoort is dat de gedachte achter het meer dan halveren van de alleenstaande ouderkorting is, dat alleenstaande partimers geprikkeld worden om meer te gaan werken, nu als je doordat je genoodzaakt bent parttime te werken ( gezondheidsredenen) heb je meestal ook recht op huursubsidie, dus meer werken betekent alleen maar minder huursubsidie en dus niet meer besteedbaar inkomen.
het bekende tussen het wal en schip verhaal!!!!!!!!!!!!
Mijn situatie; alleenstaand, geen allimentatie, kind bijna 18, studerend ( dus veel kosten), werkend 23 uur per week. Kindertoeslag stopt 80,-, kinderbijslag stopt 256,- kwartaal stopt, alleenstaande ouderkorting 80,- euro minder.
Hoe is het mogelijk dat alle partijen in de 2e kamer hiermee akkoord zijn gegaan, waar is de SP???? Ik heb 4 partijen een mail gestuurd incl. postbus 51, 0 reacties gekregen!!!!!!!!!!!!!!! Laten we vooral niet de bonussen ed. aanpakken, gewoon stelen van mensen die niet zo belangrijk zijn voor Den Haag.
Hoi Odylia, dit jaar mag ik er ook aan geloven. Mijn zoon wordt 18 jaar. Geen kindertoeslag (nu kindgebonden budget), kinderbijslag en alleenstaande ouderkorting meer!!!!! Wel studiefinanciering waarbij ze ook gaan kijken naar het inkomen van de vader, waardoor mijn zoon waarschijnlijk alleen recht heeft op de basisbeurs van 95,61 euro. (Terwijl zijn vader en ik ieder een eigen huishouden hebben, alles dubbel dus, niet zoals bij getrouwde mensen met 2 inkomens die maar 1 keer huur etc kwijt zijn per maand.) Mijn kind moet straks ook ziektekostenverzekering gaan betalen 98,64 - 57,00 zorgtoeslag = 41,64. 95,61 - 41,64 = 53,97 per maand te besteden aan de studie?????? Studeren kost al snel 1600,- per jaar exclusief boeken etc. Totaalplaatje verlies, omdat mijn kind 18 wordt, per maand wordt dus 279,60 - 53,97 = 225,63 totaal. Ik werk mezelf 24 uur per week krom. En dit is het resultaat. Alleenstaande ouders hebben het al zo zwaar, moeten alles al alleen doen. Laat ze die vuile, vieze bankdirecteuren en andere hoge pieten pakken, die er telkens met ons geld vandoor gaan