LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gameboys-club.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
patrickvanschijndel
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2009 13:05

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door patrickvanschijndel »

Damned! Heb er lang over getwijfeld om de Wii voor de kids (Het sinterklaascadeau voor morgenavond) bij gameboys-club.com te bestellen, maar heb het uiteindelijk maar gewoon gedaan omdat de site er toch wel professioneel uitzag. Krijg na het lezen van de diverse reacties een heel naar gevoel, denk wel dat ik behoorlijk pissed ben! Ga altijd zo voorzichtig om met internet aankopen en dan nu dit...

Heb geen ervaring hiermee dus mijn vraag is "wat nu?" Moet ik aangifte gaan doen? Kunnen gedupeerden zich formeren?

Patrick

Jushan
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2009 13:10

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door Jushan »

Ook ik heb bij deze man een bestelling gedaan.
Tijdens het overmaken van het bedrag, kreeg ik de melding dat de naam niet klopte en de rekening op naam stond van xxxx.
Ik heb toen zelfs nog gebeld om te vragen of dit klopte en na zijn bevestiging heb ik HELAAS op de verzendknop gedrukt.
Ik had direct daarna al geen lekker gevoel en nu weet ik wel zeker dat het helemaal mis is :evil:

Ik heb gisteren marktplaats op de hoogte gesteld en ook heb ik hen mijn factuur toegestuurd.

Dingus254
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2009 12:58

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door Dingus254 »

Laten we met z'n allen eerst maar rustig wachten, bedoel, misschien is het wel heel erg druk vanwege sinterklaas? Mijn hoop is ook bijna weg hoor... Weet ook niet wat ik ermee moet, ik denk dat als het er vandaag niet is, ik probeer te bellen en maandag aangifte ga doen bij de politie, wat moet je dan?

Naar je geld kan je wss fluiten!

Viper_ino
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2009 12:27

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door Viper_ino »

Ik heb ondertussen een bericht gestuurd naar ING Nederland of zij iets kunnen nakijken.

Heb hier wel niet veel hoop op(ivm privacywet )maar je kan nooit weten of het helpt.

Dingus254
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2009 12:58

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door Dingus254 »

Ik heb al nagekeken bij mijn bank, maar die kan er niets doen aan internetbetalingen, die vertellen dat het een probleem is tussen jou en de verkoper en dat zij daar geen partij in spelen...

jaristen
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2009 13:44

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door jaristen »

Nou,ik ben er dus ook ingetrapt!Heb nog wel gekeken op google of alles in orde was toen ik een spel bestelde maar toen was er nog niks over te vinden dus dacht ik,'het zal wel goed zijn dan'.
En dan zo vlak voor de sint over de rug van kinderen heen!Zo'n iemand is aardig ziek in zijn hoofd!!!!!!Kan nog wel wat verwensingen opschrijven maar wat heeft het voor zin.Nu heb ik een spel besteld van 42 euro(vind ik ook nog een hoop geld)maar ben blij dat ik de xbox gewoon via wehkamp heb gekocht!

Boeruh
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 dec 2009 11:06

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door Boeruh »

Er stond bij de advertentie dat gameboys club Paypal accepteerd. Ik heb even gezocht en dit staat er bij:

Wat is een terugboeking?
Terugboekingen treden op als kopers de creditcardmaatschappij verzoeken om een reeds goedgekeurde transactie ongedaan te maken. Dit zijn veel voorkomende redenen voor terugboekingen:

Object niet ontvangen. De koper heeft een object betaald, maar nooit ontvangen.
Object wijkt wezenlijk af van beschrijving. De koper betaalt een object, maar ontvangt een object dat totaal niet aan de verwachtingen voldoet.
Ongeautoriseerd gebruik. Het creditcardnummer van de koper is gestolen en op frauduleuze wijze gebruikt.
Een verzoek tot terugboeking moet worden ingediend volgens de voorwaarden en binnen de termijn van de creditcardmaatschappij.

Heeft u bericht gekregen over een terugboeking?
Als u te maken heeft met een terugboeking, de status van een terugboeking wilt controleren of meer informatie over de procedure wenst, gaat u naar het Klachtencentrum.

Hoe een terugboeking werkt bij een creditcardbetaling via PayPal.
Koper Creditcardmaatschappij van koper Handelsbank Afdeling voor terugboekingen verkoper De koper verzoekt om terugboeking bij de creditcardmaatschappij.
De creditcardmaatschappij van de koper stelt de handelsbank van PayPal op de hoogte van de terugboeking en haalt het betreffende bedrag bij PayPal terug.
PayPal blokkeert het bedrag in verband met de terugboeking tijdelijk op de PayPal-rekening van de verkoper.
PayPal vraagt de verkoper direct per e-mail om aanvullende informatie die kan worden gebruikt om de terugboeking te betwisten.
Terugboekingen en verkopers.
Verkopers die betalingen met creditcards accepteren, lopen het risico op terugboekingen. De meeste verkopers calculeren potentiële verliezen door terugboekingen in.

Terugboekingen en PayPal.
Alle terugboekingen zijn eigenlijk een proces dat buiten PayPal wordt gestart.

PayPal biedt tools, tips en bescherming zodat verkopers inzicht kunnen krijgen in, kunnen reageren op en maatregelen kunnen nemen tegen ongewenste terugboekingen.

We hebben ook een team van terugboekingsspecialisten samengesteld die u helpen bij het verzamelen van de benodigde informatie om een terugboeking te betwisten.

U kunt het volgende verwachten:
Als een koper verzoekt om terugboeking van een creditcardtransactie via PayPal, sturen we u gelijk een e-mail nadat de creditcardmaatschappij contact met ons heeft opgenomen.
Het betreffende bedrag wordt tijdelijk geblokkeerd terwijl we samen met u aan de gang gaan om de terugboeking met de creditcardmaatschappij van de koper op te lossen.
Als u de terugboeking betwist, helpt ons speciaal opgeleide team van terugboekingsspecialisten u om uw recht te halen.
De procedure kan 75-100 dagen duren, afhankelijk van de creditcardmaatschappij.
Als de creditcardmaatschappij in uw voordeel beslist, maakt PayPal het geld onmiddellijk naar u over.

En over iDeal dit

Het aantal onveilige webwinkels dat de betaalmethode iDEAL aanbiedt groeit veel sneller dan het aantal veilige webshops. Dat blijkt uit onderzoek van Networking4all. Van alle 13.607 webwinkels heeft slechts twaalf procent haar beveiliging op orde. Aanbieder iDEAL ligt er niet wakker van. "Dat is niet onze taak."

Consumenten en zelfs eigenaren van webwinkels zijn zich hier niet altijd van bewust. Zij gaan er vanuit dat de beveiliging van de transactie voldoende is. De betaalmethode van iDEAL is beveiligd, maar de handelingen op de website van de webshops daarentegen niet. Aanbieder iDEAL is hiervan op de hoogte, maar onderneemt geen stappen. Sterker nog, beheerder Currence lijkt er niet mee te zitten. "Hoe de beveiliging van de webwinkels is geregeld maakt ons niet uit. Wij bieden slechts de elektronische betaalmethode aan. Uiteraard melden we wel dat ze erop moeten letten, maar verplichten kunnen we het niet. Dat is niet onze taak, maar van de webwinkeliers zelf", aldus woordvoerder Bob Goulooze.

De beveiliging van persoonsgegevens is bij de wet verplicht. Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) adviseert webwinkeliers om gebruik te maken van een SSL Certificaat. Het CBP zou hierop toe moeten zien, maar ook zij zeggen pas actie te ondernemen bij structurele gevallen. Maar ieder geval is er al één te veel. Zo blijkt uit het onderzoek dat onder andere de bekende websites van de Nederlandse Spoorwegen, Kras.nl en Madurodam niet goed zijn beveiligd en dat kwaadwillenden op deze websites zonder veel moeite persoonsgegevens van consumenten kunnen `afluisteren`. Dit kan grote gevolgen hebben voor de gedupeerden, waarbij de onderschepping zelfs kan oplopen tot een gerichte diefstal of identiteitsfraude.

Het onderzoek laat verder zien dat bij Thuiswinkel.org, belangenorganisatie van ongeveer duizend webwinkeliers in Nederland, slechts 39 procent van de webwinkels met het thuiswinkel waarborg een beveiligde verbinding aanbiedt. Terwijl Thuiswinkel.org begin 2009 eiste dat alle leden vanaf 1 januari 2010 beveiligd zijn. Die deadline wordt niet door iedereen gehaald en daarom heeft Thuiswinkel.org de deadline verplaatst naar 1 april 2010. Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org zegt hierover: "Wanneer deze webwinkels na die tijd niet over een afdoende beveiliging beschikken wordt hun licentie ingetrokken." Terwijl je met het thuiswinkel waarborg toch mag verwachten dat ze de zaakjes goed voor elkaar hebben. Het waarborg wordt immers niet voor niets afgegeven.

Al met al kun je spreken dat er in Nederland weinig waarde wordt gehecht aan de bescherming van persoonsgegevens. Zowel door een grote betaalmethode als iDEAL als het College Bescherming Persoonsgegevens. Een kwalijke zaak.

Dingus254
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2009 12:58

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door Dingus254 »

Dat dus betekend: Als je met paypal betaald kan je het terugvorderen, als je met ideal betaald heb je een probleem dus. Lekker dan :S

Boeruh
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 dec 2009 11:06

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door Boeruh »

Yep!
Dus ik denk dat we toch voor de zekerheid nog even tot maandag moeten wachten en daarna allemaal aangifte doen. Ik weet alleen niet zeker of het online kan, oplichting staat er niet bij, diefstal wel dus als we het allemaal daar op gooien. En dan als plaats Maastricht krijgen ze toch wel veel aangiftes tegen deze personen.
Ik heb het naar dit rekeningnummer overgemaakt 674773837 en dan is er ook nog dat rekeningnummer 3451673 van de ING die op de faktuur staat bij vooruitbetaling.

Dingus254
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2009 12:58

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door Dingus254 »

Ja, dat kan online, maar uit ervaring (meer diefstal meegemaakt) kan je lang wachten... Het werkt per regio en ik denk dat iedereen uit een andere regio komt zo'n beetje, ik ga online aangifte doen en ik ga ook nog bij het bureau in mijn woonplaats langs voor advies. Zodra ik advies heb zet ik het op het forum, misschien kunnen we dan iig met zijn allen wat ondernemen, want dit kan natuurlijk niet zo en ik vind dat hij/zij/hun er zo niet mee vandoor kunnen gaan! Naast dat je je product die je betaald hebt niet krijgt, voel je je ook nog eens flink bezeikt en daarnaast raak je een stuk vertrouwen in de mens kwijt, ik vind dat je hier niet mee weg kan komen!

Boeruh
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 dec 2009 11:06

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door Boeruh »

Moeten jullie eens hier kijken:

http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 5676618/45

[persoonsgegevens verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jan 2012 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

dutchcandy
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2009 14:49

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door dutchcandy »

Ook ik zit te wachten op een bestelling die ik een week geleden gedaan heb.
Dinsdag nog een laatste mailtje gekregen dat de bestelling klaar was voor verzending, daarna volledige radiostilte.

Geen beantwoording van diverse mailtjes die ik reeds gestuurd heb, op het telefoonnummer krijg ik alleen een Engelstalige voicemail ...

Bestelnr.: 1115
Klantnr. 1053

Betaald via Creditcard, ga nu even onderzoeken wat ik daar aan kan doen, maar ik vrees ook dat het slecht zal aflopen.

En hoe breng ik straks dit nieuws naar zwaar teleurgestelde kinderen omdat ze geen sinterklaascadeau hebben?? Te triest voor woorden dit ...

samsuus
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 dec 2009 14:52

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door samsuus »

Hier nog een "slachtoffer"..

Zou aangifte helpen? Lijkt me niet dat we dan ineens ons geld terug krijgen...

Edit: ordernummer: 1175 klantnummer 1109

Bongersj
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2009 15:09

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door Bongersj »

Ook ik ben 'opgelicht' voor 150 euro.
Mijn dochter heeft lang gespaard voor een ipod nano en nu @#$$%
Hoop dat het toch nog verstuurd wordt.
Heb geprobeert te bellen, helaas.
De site is uit de lucht.

Ordernr 1112

chris1979
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 dec 2009 15:29

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door chris1979 »

Hallo mensen,

Hier nog een die waarschijnlijk in hetzelfde schuitje zit.
29 november ps3 ad 309 euro besteld. Nog steeds niets geleverd.

Ook ik verwacht dat er niets meer via de post komt.

Als iemand een oplossing of suggestie heeft, dan heel graag!
[email protected]

Bestelnr 1139
Klantnr 1076

Meisje25
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2009 15:57

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door Meisje25 »

Ook hier nog 1...maandagochtend besteld,en via Ideal betaald.
Alleen bevestiging gehad van bekijken, verwerken en betalen...
Daarna mail gestuurd om te vragen wat de precieze levertijd was, omdat sommigen hem ook later binnen kregen, reactie van Merel Bloemendaal:
Wij gaan uit van 3 dagen, het kan ook iets eerder of later zijn,dit hangt af van de post.

Nu nog niks ontvangen, mails wordt niet op gereageerd, site heeft storing, en telefoonnummer is 'not available', bericht ingesproken...en ga zo maar door....

Als hij dinsdag nog niet binnen is, doe ik gewoon aangifte.Achterlijke gedoe...

dutchcandy
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2009 14:49

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door dutchcandy »

Ik heb zojuist bij de politie Zaanstreek Waterland aangifte gedaan van oplichting.

Het proces verbaal nummer waaronder de aangifte geregistreerd staat is 2009052854-1.

De politie heeft mij geadviseerd om dit nummer te publiceren zodat andere mensen die aangifte doen naar dit nummer kunnen refereren in hun aangifte. Dit maakt het voor de politie gemakkelijker om de aangiftes aan elkaar te linken en mogelijk landelijk door de digitale recherche te laten behandelen. Op deze manier staan we als vermoedelijk gedupeerden net iets sterker.

pap
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2009 16:29

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door pap »

Ook wij hebben nog niks ontvangen.
We hebben zondag besteld en meteen betaald via de bank we hebben het geld via moneybookers betaald.
ik heb reeds contact gehad met Moneybookers maar deze weten niks van een betaling af en hebben mij daarom gevraagt om div. documenten op te sturen.We hebben het geld overgemaakt op "ING Bank inzake Moneybookers nr. 6747.73.837"
Ons klant nummer is 1069
en het bestelnr. is 1134
Als er morgen niks komt ga ik Maandag aangifte doen bij politie in Maastricht dit is voor ons een kwartiertje Rijden.
Hopelijk hoeven we niet te gaan.

nicolemarcus
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2009 17:14

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door nicolemarcus »

ik heb 24-11-09 ook de wii besteld en na een laatste mail te hebben ontvangen dat hij klaar was voor verzending wacht ik in spanning af.

ben op google gaan zoeken en kwam hier terecht, schrok daar behoorlijk van want ik begin steeds meer te geloven dat ik indd mijn geld kwijt kan zijn.

wat ik trouwens ook best raar vond is dat ze leveren via tnt en dat ik geen track en trace nummer heb ontvangen?
kan dat dat niet altijd gebeurt maar dat zou nu natuurlijk wel fijn zijn geweest.

ik hoop dat die morge binnen komt.
ga er van uit dat ze het gewoon erg druk hebben rond deze tijd.
als ik hem binnen heb laat ik wat horen

groete,
nicole
Laatst gewijzigd door nicolemarcus op 04 dec 2009 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Meisje25
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2009 15:57

Re: gameboys-club.com

Ongelezen bericht door Meisje25 »

Track en trace heeft niemand denk ik.
Mevrouw Merel Bloemendaal vertelde me een paar dagen geleden in een mail dat de pakket soms iets eerder, of iets later kunnen komen, maar ze gaan uit van 3 dagen...
Dat er hier mensen zijn die het al 1,5 week geleden besteld hebben, dan zouden ze wel heeeeeel erg achterlopen bij TNT.
En er is hier tot nu toe nog steeds niemand die roept dat hij/zij inmiddels wel iets ontvangen heeft.
Heb nogmaals een mail gestuurd naar gameboys-club, met het verzoek uiterlijk dinsdag 8 december te leveren, anders doe ik gewoon aangifte...maar zoals verwacht, nog geen reactie gehad.

Gesloten