| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Internet zonder te betalen Ziggo
Internet zonder te betalen Ziggo
Hoi
Vroeger was ik nog klant van Home. Dat is Ziggo geworden.
Nu heb ik gratis internet. laatste factuur dateert van Juli. Ik Ziggo bellen.
zegt die vrouw ik ben geen klant meer van ziggo. heb me zogenaamd afgemeld.
Toch heb ik internet anders zou ik dit bericht niet kunnen maken.
Heb me IP gecheckt provider is home.nl . home.nl is ziggo?!
raar dat ik geen klant ben maar wel internet tv telefonie heb,
wat moet ik doen? genieten van gratis internet?
Vroeger was ik nog klant van Home. Dat is Ziggo geworden.
Nu heb ik gratis internet. laatste factuur dateert van Juli. Ik Ziggo bellen.
zegt die vrouw ik ben geen klant meer van ziggo. heb me zogenaamd afgemeld.
Toch heb ik internet anders zou ik dit bericht niet kunnen maken.
Heb me IP gecheckt provider is home.nl . home.nl is ziggo?!
raar dat ik geen klant ben maar wel internet tv telefonie heb,
wat moet ik doen? genieten van gratis internet?
-
L.Rozenwater
Re: Internet zonder te betalen Ziggo
Gratis internet ? Ik vrees voor u dat dit juridisch gezien wel eens verkeerd voor u uit kan pakken ondanks dat tegen u gezegd is, dat u geen klant meer bent.
Dat u internet betekent dat u in het bezit bent van een kabelmodem. Deze modem is u waarschijnlijk door @Home ter beschikking gesteld.
U zou natuurlijk ook via andere weg een modem geritseld kunnen hebben.
Wat u nu doet kunt u vergelijken met de volgende situatie: U hebt een contract met een benzinemaatschappij dat u maandelijks een bepaalde hoeveelheid brandstof kunt tanken voor b.v. uw auto. U gaat door met tanken terwijl de benzinemaatschappij u geen rekening meer stuurt omdat ze denken dat uw contract beeindigd is.
Ik kan u verzekeren dat dit juridisch gezien onder oneigenlijk gebruik valt dan wel onder diefstal.
Nu kunnen er 2 dingen gebeuren: Ziggo ontdekt het foutje en stuurt u een faktuur voor de maanden na juli, welke u "gewoon" dient te voldoen.
Anderzijds kunt u Ziggo een aangetekend schrijven doen toekomen waarin u uitlegt wat er aan de hand is en wat er tegen u is gezegd. U verzoekt hen vriendelijk het/de signalen met direkte ingang af te sluiten. Tevens dient u zelf geen gebruik meer te maken van de nog aanwezige mogelijkheden welke Ziggo op uw adres worden geleverd. Wat Ziggo in dat geval met eventuele na- facturering doet durf ik niet te zeggen.
Dat u internet betekent dat u in het bezit bent van een kabelmodem. Deze modem is u waarschijnlijk door @Home ter beschikking gesteld.
U zou natuurlijk ook via andere weg een modem geritseld kunnen hebben.
Wat u nu doet kunt u vergelijken met de volgende situatie: U hebt een contract met een benzinemaatschappij dat u maandelijks een bepaalde hoeveelheid brandstof kunt tanken voor b.v. uw auto. U gaat door met tanken terwijl de benzinemaatschappij u geen rekening meer stuurt omdat ze denken dat uw contract beeindigd is.
Ik kan u verzekeren dat dit juridisch gezien onder oneigenlijk gebruik valt dan wel onder diefstal.
Nu kunnen er 2 dingen gebeuren: Ziggo ontdekt het foutje en stuurt u een faktuur voor de maanden na juli, welke u "gewoon" dient te voldoen.
Anderzijds kunt u Ziggo een aangetekend schrijven doen toekomen waarin u uitlegt wat er aan de hand is en wat er tegen u is gezegd. U verzoekt hen vriendelijk het/de signalen met direkte ingang af te sluiten. Tevens dient u zelf geen gebruik meer te maken van de nog aanwezige mogelijkheden welke Ziggo op uw adres worden geleverd. Wat Ziggo in dat geval met eventuele na- facturering doet durf ik niet te zeggen.
Ook ik denk dat er uiteindelijk gewoon betaald( of dat Ziggo dat gaat proberen) moet worden voor de geleverde diensten,best nog mogelijk dat op het moment dat Ziggo dit ontdekt er een na-facturering plaatsvind van juli jl.De tips van mijn voorganger zijn het beste om op te volgen.L.Rozenwater schreef:Gratis internet ? Ik vrees voor u dat dit juridisch gezien wel eens verkeerd voor u uit kan pakken ondanks dat tegen u gezegd is, dat u geen klant meer bent.
L.Rozenwater schreef: Ik kan u verzekeren dat dit juridisch gezien onder oneigenlijk gebruik valt dan wel onder diefstal..
Diefstal??????
Iemand geeft aan dat hij al maanden geen factuur heeft gehad omdat het bedrijf waar hij nu zit zijn zaakjes niet op orde heeft. Hij meldt dat keurig, zouden de meeste mensen niet eens doen denk ik.
En hoe komt u erbij dat hij het modem wel geritseld zou hebben. Er wordt toch aangegeven dat hij altijd bij @home zat en dat dat nu is overgenomen?
Dat werd niet gezegd. Een modem krijg je in bruikleen, dus moet je deze normaal gesproken na afsluiting van je abonnement weer terugsturen of een boete betalen (vaak is dit gewoon de waarde van het modem).amelissen schreef:En hoe komt u erbij dat hij het modem wel geritseld zou hebben. Er wordt toch aangegeven dat hij altijd bij @home zat en dat dat nu is overgenomen?
Er werd geïmpliceerd dat Emir een andere modem zou KUNNEN hebben, niet dat hij er een heeft.
-
stofzuigertje
Ik heb na uw bericht eens geprobeerd...
Geen internet maar wel gratis TV en ik kijk normaal Digitenne en Satelliet.
Dus er is signaal en als U niets betaalde en bericht kreeg dat U geen klant was dit bewaren...
Zij moeten dan wel bewijzen dat U deze gebruikte en of zij dit bijhouden is maar de vraag.... niets zeggen en geld apart zetten....
Voor ongevraagd toegestuurde producten of diensten hoef je niets te betalen..
Staat ook in de wet dus laat hun dan maar eens het tegendeel aantonen na uw vraag en hun antwoord.
Geen internet maar wel gratis TV en ik kijk normaal Digitenne en Satelliet.
Dus er is signaal en als U niets betaalde en bericht kreeg dat U geen klant was dit bewaren...
Zij moeten dan wel bewijzen dat U deze gebruikte en of zij dit bijhouden is maar de vraag.... niets zeggen en geld apart zetten....
Voor ongevraagd toegestuurde producten of diensten hoef je niets te betalen..
Staat ook in de wet dus laat hun dan maar eens het tegendeel aantonen na uw vraag en hun antwoord.
-
L.Rozenwater
Stofzuigertje, het is TS telefonisch medegedeeld. DAT is achteraf moeilijk te bewijzen, tenzij TS het gesprek opgenomen heeft en op een manier dat dit wettig en overtuigend bewijs kan vormen anders heeft TS geen poot om op te staan.
Bedankt voor de reacties
Ik heb gewoon een home modem, die werd zelfs voor mij geinstalleerd door hun.
ik heb ook niet een brief ofzo gekregen waar stond dat mijn contract is afgezegt
Ik ga ze maandag nog wel bellen en kijken wat er gebeurt.
Ik heb gewoon een home modem, die werd zelfs voor mij geinstalleerd door hun.
ik heb ook niet een brief ofzo gekregen waar stond dat mijn contract is afgezegt
Ik ga ze maandag nog wel bellen en kijken wat er gebeurt.
Ook hier precies het zelfde en hier speelt het al langer...
Toen @home ziggo werd kregen we ineens geen rekening meer via de mail, vonden we raar dus hebben we gebeld, ze vroegen om een klantnummer en die hebben we netjes gegeven, bleek dat wij alles hadden opgezegd volgens ziggo, dus ik zeg de dame aan de foon hoe kan ik dan bellen met een ziggo nummer, dus ik vertel mijn telefoonnummer gewoon aan haar wat begint met een 8, dat is typisch een ziggo nummer, ja inderdaad mevr wat vreemd, ik ga het voor u uitzoeken, ze belde later terug, kreeg netjes een nieuw klantnummer en alles zou goedkomen...
Vandaag kregen we een brief in de brievenbus dat we een achterstand hebben van een jaar, nu hebben we de bankafschriften nagekeken, we hebben netjes betaald, maar nu blijkt ziggo iedere keer het bedrag weer terug gestort te hebben als zijnde foutje uw contract is afgelopen, maar ons klantnummer klopt met de betalingen, dus we snappen er niks meer van, nu verwachten ze dus een kleine 1000 euro van ons over het afgelopen jaar
Ow u kunt gewoon een betalingsregeling treffen hoor, dat is geen probleem, maar ik vind het gewoon de zot voor woorden dat door hele GROTE fouten van hun wij nu in de problemen komen, we hebben netjes betaald, heb de afschriften als bewijs, en heb ook het bewijs dat hun het dus iedere keer vrolijk weer terug gestort hebben pffff
Een jaaaar lang zeg hebben ze het op laten lopen en hun geweldige excuus is dat hun systeem nog niet op orde was, dus omdat hun de boel niet op orde hadden, zijn wij nu als consument de pineut....
Voor ons is dit einde ziggo, erg jammer want we hebben voordat het ziggo werd nooit problemen gehad, we waren juist dik tevreden met @home en nu het ziggo is geworden willen we eigenlijk zo snel mogelijk weg!
Toen @home ziggo werd kregen we ineens geen rekening meer via de mail, vonden we raar dus hebben we gebeld, ze vroegen om een klantnummer en die hebben we netjes gegeven, bleek dat wij alles hadden opgezegd volgens ziggo, dus ik zeg de dame aan de foon hoe kan ik dan bellen met een ziggo nummer, dus ik vertel mijn telefoonnummer gewoon aan haar wat begint met een 8, dat is typisch een ziggo nummer, ja inderdaad mevr wat vreemd, ik ga het voor u uitzoeken, ze belde later terug, kreeg netjes een nieuw klantnummer en alles zou goedkomen...
Vandaag kregen we een brief in de brievenbus dat we een achterstand hebben van een jaar, nu hebben we de bankafschriften nagekeken, we hebben netjes betaald, maar nu blijkt ziggo iedere keer het bedrag weer terug gestort te hebben als zijnde foutje uw contract is afgelopen, maar ons klantnummer klopt met de betalingen, dus we snappen er niks meer van, nu verwachten ze dus een kleine 1000 euro van ons over het afgelopen jaar
Ow u kunt gewoon een betalingsregeling treffen hoor, dat is geen probleem, maar ik vind het gewoon de zot voor woorden dat door hele GROTE fouten van hun wij nu in de problemen komen, we hebben netjes betaald, heb de afschriften als bewijs, en heb ook het bewijs dat hun het dus iedere keer vrolijk weer terug gestort hebben pffff
Een jaaaar lang zeg hebben ze het op laten lopen en hun geweldige excuus is dat hun systeem nog niet op orde was, dus omdat hun de boel niet op orde hadden, zijn wij nu als consument de pineut....
Voor ons is dit einde ziggo, erg jammer want we hebben voordat het ziggo werd nooit problemen gehad, we waren juist dik tevreden met @home en nu het ziggo is geworden willen we eigenlijk zo snel mogelijk weg!
Je hoeft naar hun toe geen actie te ondernemen. Wel doe je er verstandig aan om het bedrag dat je hier normaal voor zou betalen apart te zetten. De verjaringstermijn is vijf jaar.Emir schreef:wat moet ik doen? genieten van gratis internet?
Hier is geen sprake van oneigenlijk gebruik noch diefstal. Diefstal is het wegnemen van een goed dat aan een ander toebehoort met het oog merk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen. 1. Hier wordt niets weggenomen. 2. de internet verbinding is een dienst en diensten zijn geen goederen. 3. Er ligt een overeenkomst dus van een oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen kan geen sprake zijn.L.Rozenwater schreef:Ik kan u verzekeren dat dit juridisch gezien onder oneigenlijk gebruik valt dan wel onder diefstal.
Dat vind ik een rond uit slecht advies omdat daarmee de iemand op kosten wordt gejaagd voor een fout die door een ander gemaakt wordt.L.Rozenwater schreef:Anderzijds kunt u Ziggo een aangetekend schrijven doen toekomen waarin u uitlegt wat er aan de hand is en wat er tegen u is gezegd.
Dat Ziggo een administratie fout heeft gemaakt betekent nog niet dat er daarom geen overeenkomst is tussen haar en de TS. Derhalve mag gewoon gebruik worden gemaakt van de verbinding.L.Rozenwater schreef:Tevens dient u zelf geen gebruik meer te maken van de nog aanwezige mogelijkheden welke Ziggo op uw adres worden geleverd.