LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internetsite bewaart gegevens. Mag dat?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Bart182

Internetsite bewaart gegevens. Mag dat?

Ongelezen bericht door Bart182 »

Hallo,

Ik ben lid van een Internet community. ik wil mijn lidmaatschap hiervan opzeggen.

Nu weet ik van een bekende die er gewerkt heeft dat zij daar je gegevens niet kunnen wissen. Ze melden je gewoon af van de nieuwsbrief. En als je klaagt dat je nog steeds kan inloggen, dan veranderen zij gewoon je wachtwoord en doen net alsof je account is gewist.

Ik weet dat ze je gegevens bewaren, om aan de klanten te laten zien dat zij een enorm leden bestand hebben> Terwijl er wekelijks veel mailtjes binnenkomen met mensen die zich willen afmelden.

Mogen zij zomaar je gegevens bewaren voor hun eigen belang?

Hasjroker1

Re: Internetsite bewaart gegevens. Mag dat?

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Daar zal je toch echt de wet op de privacy op na moeten slaan. Is daar juridische correspondentie over. Ik denk als je het juridisch aanvecht dat je best succes kan hebben. Maar als je het verliest draai je wel voor alle proceskosten over.
Als je daar heb gepost dan verdwijnt met je account ook alle info. Dat kan het geheel onoverzichtelijk maken. Daar zit geen enkele ondernemer die een zo'n site heeft natuurlijk op te wachten. Dit is een ingewikkelde materie.
In de wet privacy moet je het antwoord kunnen vinden.

Gr. A

Skep

Re: Internetsite bewaart gegevens. Mag dat?

Ongelezen bericht door Skep »

En wat bereik je ermee als je gegevens verwijderd zijn?

Gesloten