na 9 jaar fijn gewoond te hebben in dit huur huis
hebben wij besloten een huis te kopen en gedaan
de huur baas ingelicht (particulier)
in de jaren hebben wij veel verbouwdt met toesteming van de verhuurder reeds overleden nu is zijn vrouw de eigenaar.
keuken nieuw ingezet boven verdieping geheel geisoleerdt plafon in gemaakt(was niet aanwezig) muuren ook afgewerkt bad kamer vergroot geheel vernieuwd hoekbad ingemaakt badmeubel geplaats.
en zo zijn er nog meer dingen opgeknapt
het heeft ons een fortuin gekost maar we woonde met plezier daar dus hebben wij die moeite er voor over gehad.
met het gesprek met de verhuurder hebben wij over overname gehad maar de verhuurder zij dat wij met de nieuwe huurder dat moesten overlegen
de nieuwe huurder (de zoon van de verhuurder)
overlegt met de zoon is komen kijken de lijst gegeven wat hij kon overnemen gegeven nog geen bedrag overlegt maar ging er overdenken
maar naar korte tijd staat de verhuurder op de stoep kwaad
en geheel en vertelt ons dat wij het huis op deze manier gehuurd hebben dat wij het zouden verbouwen en daarom volgens haar een lage huur haden
al deze redenen zijn geheel niet bij ons bekend en zijn zeer verast
wij konden 2 dingen doen alles laten zitten of alles er uit halen en in orginele staat terug brengen
wij vinden dit geheel onterecht en voelen ons zwaar benadeelt
wij wete dus nu ook niet wat wij moeten doen
wij hebben al die negen jaar in harmonie geleefd met mekaar
en vinden het zwaar kl*ten dat het zo moet eindigen terwijl wij haar huis
in waarde verdubbelend hebben.
wij hebben overal in de tijd foto's gemaakt van hoe het was en is geworden
er is een wel een contract maar deze eisen staan daar ook niet in
help wat kan ik doen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] conflict over huur huis
Re: conflict over huur huis
Moeilijk geval. Hoeveel huur betaalde je ?
Dat zal wel volgens het puntensysteem zijn ? Niet heel weinig dus. De verhuurder kan zich dan niet beroepen op het feit "dat jullie er zo goedkoop huurden". Ik denk dat de rechter gaat voor de "redelijkheid en billijkheid", wanneer er vooraf niets is afgesproken over de oplevering. Ga eens naar een juridisch loket voor een vrijblijvend advies. Hier zal zeker jurrisprudentie over zijn. (hoe hier over geoordeeld is in eerdere gevallen)
inmidels hebben wij rechtsbijstand ingeschakeld en lijkt vrij positief voor ons
dus wij wachten het af.
dus wij wachten het af.
Hallo,
Geen zorgen, je heb je woon genot vergroot en dat mag volgens de wet.
mvgr.
Peter
Geen zorgen, je heb je woon genot vergroot en dat mag volgens de wet.
mvgr.
Peter
hallo peter
geen zorgen zeg jij maar wat bedoel je precies daar mee
geen zorgen zeg jij maar wat bedoel je precies daar mee
-
Hoi Ietsie, heb even op google gekeken voor je, maar in principe mag je in een huurwoning verbouwen, mits dit in overleg is met de verhuurder. Maar dat is gebeurd als ik je goed begrijp.
Bijgaand een link van Stek (mijn verhuurder). De regels die zij stellen worden door veel woningbouwverenigingen gehandhaafd. En wat voor een woningbouwvereniging geldt, geldt ook voor een particuliere verhuurder, neem ik aan.
http://www.stek-wonen.nl/vraag-antwoord ... bouwen/151
Of jouw verhuurder verplicht is een vergoeding te geven voor de aangebrachte verbeteringen kan ik je niet zeggen, daar zal de rechter zich over uit moeten spreken. Maar als het om daadwerkelijke verbeteringen gaat, dan is die kans zeker aanwezig.
En een huur van 450 euro wordt inderdaad tot de goedkopere (dwz subsidiabele) huren gerekend, maar dat wil niet zeggen dat dit voor jouw woning goedkoop is. Als je nu een bedrag van 150 of 200 per maand betaalde, dan is het een heel ander verhaal.
Door jouw verbeteringen kan er nu veel meer huur gevraagd worden, dus de verhuurder heeft wel een aanmerkelijk voordeel aan jouw verbeteringen.
Een nieuwe huurder is trouwens niet verplicht zaken over te nemen.
Bijgaand een link van Stek (mijn verhuurder). De regels die zij stellen worden door veel woningbouwverenigingen gehandhaafd. En wat voor een woningbouwvereniging geldt, geldt ook voor een particuliere verhuurder, neem ik aan.
http://www.stek-wonen.nl/vraag-antwoord ... bouwen/151
Of jouw verhuurder verplicht is een vergoeding te geven voor de aangebrachte verbeteringen kan ik je niet zeggen, daar zal de rechter zich over uit moeten spreken. Maar als het om daadwerkelijke verbeteringen gaat, dan is die kans zeker aanwezig.
En een huur van 450 euro wordt inderdaad tot de goedkopere (dwz subsidiabele) huren gerekend, maar dat wil niet zeggen dat dit voor jouw woning goedkoop is. Als je nu een bedrag van 150 of 200 per maand betaalde, dan is het een heel ander verhaal.
Door jouw verbeteringen kan er nu veel meer huur gevraagd worden, dus de verhuurder heeft wel een aanmerkelijk voordeel aan jouw verbeteringen.
Een nieuwe huurder is trouwens niet verplicht zaken over te nemen.