LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] recht op rechtsbijstand?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Sunshine09

recht op rechtsbijstand?

Ongelezen bericht door Sunshine09 »

Wij hebben een rechtsbijstand verzekering en deze hebben wij nu waarschijnlijk nodig. zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 15&t=77094
Nu ben ik de voorwaarden aan het doorlezen en daar staat het volgende:

Onder gebeurtenis wordt verstaan het voorval dat aanleiding si voor een juridisch geschil waardoor voor verzekerde behoefte aan rechtsbijstand ontstaat. Juridisch geschil wordt geacht te zijn ontstaan op het moment dat voor het eerst een belangentegenstelling met de wederpartij bestaat.

Er kunnen geen rechten aan d verzekering ontleent worden indien verzekerde een gebeurtenis aanmeldt meer dan 12 maanden na het plaatsvinden daarvan doch nooit meer dan 6 maanden na het beeindigen van de verzekering.

Nu vraag ik me af of we gebruik kunnen maken van onze verzekering omdat het in 2006 is getekend en we nu pas een geschil krijgen.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

VioletPrue

Re: recht op rechtsbijstand?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Volgens mij kun je er gewoon aanspraak op maken.
Je hebt namelijk volgens jou nooit problemen gehad met Brugman, die komen nu pas met een bedrag.
Dus het daadwerkelijke geschil is nu pas begonnen en niet in 2006, toen waren er nog geen kosten die van je geëist werden, jij dacht dat je alles goed geregeld had.
Gewoon aanmelden bij je rechtsbijstand.
Die kunnen je 100% uitsluitsel geven of ze je gaan helpen of niet.

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

De vraag is op welk moment het geschil is begonnen.

Volgens mij valt goed te betogen dat het geschil pas begonnen is op het moment dat de vordering van Brugman (via het incassoburo) jullie ter ore is gekomen. Voor die tijd gingen jullie er namelijk van uit dat de kwestie afgedaan was. Hierbij is overigens wel de gestelde "eerdere correspondentie" van het incassoburo van belang. Zij zeggen eerder reeds correspondentie te hebben gestuurd. Check op welke wijze dit verstuurd is (aangetekend?) en naar welk adres.

De kans bestaat echter dat je rechtsbijstandverzekeraar zal zeggen dat het geschil al langer dan 12 maanden geleden is aangevangen. Het had jullie duidelijk kunnen zijn dat de zaak voor Brugman nog niet was afgedaan gezien het herhaalde contact de afgelopen jaren.

Maar goed ik zou gewoon de zaak voorleggen aan je rechtsbijstandverzekeraar en dan hoor je vanzelf of ze de zaak aannemen of niet.

Na een negatieve respons kan je dan alsog verder beoordelen of dit juist is.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

en scherp zijn bij afwijzing, vaak proberen ze dat eerst een keer...dus niet zomaar accepteren.

Rense

Ongelezen bericht door Rense »

Had u de rechtsbijstandverzekering al in 2006 of heeft u deze aangeschaft na het aankopen van de keuken.

Indien dit zo is zal u waarschijnlijk achter het net vissen. Indien dit niet het geval is zal er gewoon dekking zijn omdat het geschil nu pas is ontstaan.

Groet,

Gesloten